Tarttis mersugurujen neuvoja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TeeTee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 14.06.2010 18:15

Tarttis mersugurujen neuvoja

Viesti Kirjoittaja TeeTee »

Auto on w210 e320CDI vm2001 ja vikakoodeja riitttää. Auto on lastutettu -> egr pois pelistä. Imusarja om myös aukaistu ja läpät poistettu. Auto on käytännössä koko ajan vikatilassa ja puhti puuttuu, päivittäiset ajot kyllä pystyy hoitamaan.
Turbon siipiä ohjaava tanko ei näyttäisi liikkuvan mihinkään, siipiä ohjaavalle alipaineventtiilille tulee aika pieni alipaine. Mites paljon sen paineen pitäisi olla, pitäisikö sen imu tuntua sormenpäässä miten kovasti? Mittasin jännitteet molemmilta alipaineventtiileiltä (egr ja turbon siivet) ja virrat päällä näytti noin 7,96 volttia, auto käynnissä 10,30 volttia. Pitäisikö jännitteen olla 12 volttia? Tuleeko näille venttiileille myös jonkunlainen pulssitus ja mihin sitä käytetään? Mistä nämä alipaineventtiilit saa sen ohjauksen, joku "musta" boksi?
Todennäköisesti jossakin on alipainevuoto, mistä kannattaa alkaa ensimmäisenä etsimään?
En ole vielä nollannut vikakoodeja, mutta tässä olisi muistista löytyneet koodit:

CDI
P1470 Boost pressure control vacuum transducer
P0100 Hot film mass air flow sensor
P1403 Exhaust gas recirculation, HFM controlled pressure transducer

ESP
C1504 liittyy ohjaukseen tai jarruihin

Instrument cluster
B1100 CAN communication fault with Engine control unit
B1123 Engine recognition signal oopen circuit
Nämä viat varmaan liitttyy comandin puhelimeen -> ei toimi, olisko joku piuha poikki

EGS
P2600

Airco
B1416 Hot water coolant circulation pump

SAM
B1482

OCP
B1010 Control unit power supply: under voltage

D2B
B1241

EIS
B1025 Communication error
B1057

Siinähän sitä listaa olisi. Mistäs kannattaisi alkaa vikoja etsimään vai pitäisikö viedä suoraan mersun pajalle? Voisiko osa vioista johtua akusta, akku on kyllä uusittu vuosi sitten.
TeeTee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 14.06.2010 18:15

Re: Tarttis mersugurujen neuvoja

Viesti Kirjoittaja TeeTee »

Vielä lisäyksenä, onkohan näissä valojen korkeussäätö alipaineella vai sähköllä. Jossakin huollossa muistaakseni mainitsit että jonkun valon korkeussäätö ei toimi -> voisiko olla alipainevuoto joka sotkee myös turbon siipien ohjauksen? Tai siten alipainepumppu on rikki, mutta eikös sen pitäisi vaikuttaa jollakin lailla myös jarruihin? Jarrut tiimivat mielestäni hyvin. Mites sen alipainesysteemin voisi testata?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Tarttis mersugurujen neuvoja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

TeeTee kirjoitti:Auto on w210 e320CDI vm2001 ja vikakoodeja riitttää. Auto on lastutettu -> egr pois pelistä. Imusarja om myös aukaistu ja läpät poistettu. Auto on käytännössä koko ajan vikatilassa ja puhti puuttuu, päivittäiset ajot kyllä pystyy hoitamaan.
Turbon siipiä ohjaava tanko ei näyttäisi liikkuvan mihinkään, siipiä ohjaavalle alipaineventtiilille tulee aika pieni alipaine. Mites paljon sen paineen pitäisi olla, pitäisikö sen imu tuntua sormenpäässä miten kovasti? Mittasin jännitteet molemmilta alipaineventtiileiltä (egr ja turbon siivet) ja virrat päällä näytti noin 7,96 volttia, auto käynnissä 10,30 volttia. Pitäisikö jännitteen olla 12 volttia? Tuleeko näille venttiileille myös jonkunlainen pulssitus ja mihin sitä käytetään? Mistä nämä alipaineventtiilit saa sen ohjauksen, joku "musta" boksi?
Todennäköisesti jossakin on alipainevuoto, mistä kannattaa alkaa ensimmäisenä etsimään?
En ole vielä nollannut vikakoodeja, mutta tässä olisi muistista löytyneet koodit:

CDI
P1470 Boost pressure control vacuum transducer
P0100 Hot film mass air flow sensor
P1403 Exhaust gas recirculation, HFM controlled pressure transducer
mikään guru en ole mutta jospa vähistä tiedosta olisi apuja :) sillä aikaa kun gurut ehtii vastailemaan
aluksi mitkä noista koodesta *:ri kertoi olevan activisena(päälä nyt ja mitkä tallentuneet) ?
mitä oli ali koodit(esim P0100 alta tulee ainakin 3 lisä tietoa)

-ahto painnen alipaine säädin(mötikkä mihin menee johto ,letkut)
-ilmamassa mittari
- EGR pakokaasujen kierrätys systeemi (sen valvontaan viitaava)
TeeTee kirjoitti: ESP
C1504 liittyy ohjaukseen tai jarruihin
-ajo hallinta systeemi
TeeTee kirjoitti: Instrument cluster
B1100 CAN communication fault with Engine control unit
B1123 Engine recognition signal oopen circuit
Nämä viat varmaan liitttyy comandin puhelimeen -> ei toimi, olisko joku piuha poikki
-mittariston kommunikointi onkelma mootorin ohjauksen kanssa
(ei vaikutusta comandiin)
TeeTee kirjoitti: EGS
P2600
-vaihteisto
TeeTee kirjoitti: Airco
B1416 Hot water coolant circulation pump
-sähköinen kiertovesi pumppu(lähellä paisunta säiliötä ja lähes aina riikki)
TeeTee kirjoitti: SAM
B1482
mikä sam niistä sam boxseista?
-sulake/rele/elctronikka boxsi autossa useampia
TeeTee kirjoitti: OCP
B1010 Control unit power supply: under voltage
-ali jännitettä
TeeTee kirjoitti: D2B
B1241
-tämä tekemisissä command/puhelin vian kanssa
TeeTee kirjoitti: EIS
B1025 Communication error
B1057
-virtalukon tiedon siirto onkelmia
TeeTee kirjoitti: Siinähän sitä listaa olisi. Mistäs kannattaisi alkaa vikoja etsimään vai pitäisikö viedä suoraan mersun pajalle? Voisiko osa vioista johtua akusta, akku on kyllä uusittu vuosi sitten.
ensin kannataisi nollata kaikki koodit *:rila sitten testat ajamalla että mitä sinne tulee, katsoa myös ne ali koodit niistä
lisäksi tarkistaa alipaine vuodot(pieni vuoto ei vielä vaikuta tehostimeen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin