akun irroitus w211
Re: akun irroitus w211
Ensimmäinen ja toivottavasti vähään aikaan ainoa akun vaihto takana. Foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan homma meni hyvin. Nyt on uusi 95 Ah:n AGM akku käytössä. Kiitos aktiivisille ja fiksuille foorumilaisille!
Sattuuko joku tietämään miksi siihen AGM akkuun suositellaan ulkoisena laturina vain "älylaturia"? Niillä kun täyteen lataus kestää ennemminkin päiviä kuin tunteja.
Sattuuko joku tietämään miksi siihen AGM akkuun suositellaan ulkoisena laturina vain "älylaturia"? Niillä kun täyteen lataus kestää ennemminkin päiviä kuin tunteja.
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
Re: akun irroitus w211
En tiedä mutta veikkaan että kyse olisi siitä että ylilataamalla AGM-akku menee pysyvästi pilalle. Vanhaan lyijyakkuun saa ainakin lisättyä vettä jos sen kiehuttaa kuivaksi vaikka ei kai sekään tuosta paremmaksi tule.Tomba kirjoitti: Sattuuko joku tietämään miksi siihen AGM akkuun suositellaan ulkoisena laturina vain "älylaturia"? Niillä kun täyteen lataus kestää ennemminkin päiviä kuin tunteja.
Ei kai älylaturikaan akkua päivätolkulla lataa jos on sen verran iso että se jaksaa puskea silloin kun akku vielä ottaa virtaa vastaan.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: akun irroitus w211
Tomba kirjoitti:Ensimmäinen ja toivottavasti vähään aikaan ainoa akun vaihto takana. Foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan homma meni hyvin. Nyt on uusi 95 Ah:n AGM akku käytössä. Kiitos aktiivisille ja fiksuille foorumilaisille!
Sattuuko joku tietämään miksi siihen AGM akkuun suositellaan ulkoisena laturina vain "älylaturia"? Niillä kun täyteen lataus kestää ennemminkin päiviä kuin tunteja.
Tuolla http://www.varta-automotive.fi/?id=102&L=20" onclick="window.open(this.href);return false; kerrotaan että tavallinen laturi riittää

S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Re: akun irroitus w211
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: akun irroitus w211
Sen ylläpitolaturin pluskarvan voi laittaa sinne releelle, joka ohjaa pikkuakun latausta. Siitä on yhteys isoon akkuun. Rele löytyy konehuoneen puolelta vinkkarivivustojen tienoolta. Miinus sitten johonkin sopivaan paikkaan mistä saa hyvin maita.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: akun irroitus w211
Täh ?Sattuuko joku tietämään miksi siihen AGM akkuun suositellaan ulkoisena laturina vain "älylaturia"? Niillä kun täyteen lataus kestää ennemminkin päiviä kuin tunteja.
Minä olen lataillut tuollaisella älylaturilla, ei kyllä päiväkausia mene kun akku saadaan täyteen lataukseen:
http://www.cps.fi/Tiedote/SBC-sarja.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Re: akun irroitus w211
Ctek, Takakoppaan. Johdot suoraan akkuun kiinni. Siellä mahtuu olemaan.PaHa kirjoitti:Ctek- tai defan laturi?jytäkkä kirjoitti:Ainoa helpotus 211-korisen virtaongelmiin on ollut ylläpitolaturi.
Miten johdotit, konetilasta taka-akulle?
Ja mihin asennit tuon laturin?
Re: akun irroitus w211
Defan etu on se, että jos tulevaisuudessa pitää lisätä lohkolämmitintä tai sisätilapistoketta, on valmius olemassa ja selviää yhdellä ulkoisella moninapapistoliittimellä.PaHa kirjoitti:Ctek- tai defan laturi?jytäkkä kirjoitti:Ainoa helpotus 211-korisen virtaongelmiin on ollut ylläpitolaturi.
Miten johdotit, konetilasta taka-akulle?
Ja mihin asennit tuon laturin?
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
Re: akun irroitus w211
miten tuon AGM-akun erottaa normaalista akusta? kesällä veholla laitettiin 100A bosch-akku kiinni. ei mitään havaintoa että onko se nyt toi herran siunaama AGM vai helvetin paska-akku... ilmottelee vaan kylmillä keleillä just tuota mukavuustoimintojen hetkellistä poissaoloa...
MARSU 320 CDI S211 2004
Re: akun irroitus w211
mtt kirjoitti:miten tuon AGM-akun erottaa normaalista akusta? kesällä veholla laitettiin 100A bosch-akku kiinni. ei mitään havaintoa että onko se nyt toi herran siunaama AGM vai helvetin paska-akku... ilmottelee vaan kylmillä keleillä just tuota mukavuustoimintojen hetkellistä poissaoloa...
Saisitko akun tarrasta tietoa.
Jossakin on pyyppi numero ja sen perusteella voi katsoa.
Re: akun irroitus w211
Bosch Silver Plus 600402083 830A (EN) 100 A S5 013
tuommosta siinä seisoo... AGM tekstiä ei missään ole...
tuommosta siinä seisoo... AGM tekstiä ei missään ole...
MARSU 320 CDI S211 2004
Re: akun irroitus w211
eipä se mikään AGM-akku ole. pitäisi olla S6... Saa luvan kelvata...
MARSU 320 CDI S211 2004
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: akun irroitus w211
Tulipahan hetki sitten vaihdettua itselle juuri tuo Boschin S6:nen W211:een... alkoi vanha akku jo hivenen oireilemaan satunnaisesti. Akun vaihdon tein siten, että auto talliin ja konepelti + takaluukku auki... annoin olla jonkun n. 30min, jotta auton toimilaitteet olisivat varmasti lepotilassa. Sitten vaan akku irti ja uusi tilalle. Muistakaa muuten sitten laittaa se tulppa sekä huohotusletku kiinni. Eipä tuossa mitään ihmeempää sattunut, lasien opetus ja radion kanavat uusiksi. Erikoista kyllä, ESP ei vaatinut opetusta.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: akun irroitus w211
Mikä huohotusletku? Ei kait agm-akussa ole huohotusletkua?konitohtori kirjoitti:Tulipahan hetki sitten vaihdettua itselle juuri tuo Boschin S6:nen W211:een... alkoi vanha akku jo hivenen oireilemaan satunnaisesti. Akun vaihdon tein siten, että auto talliin ja konepelti + takaluukku auki... annoin olla jonkun n. 30min, jotta auton toimilaitteet olisivat varmasti lepotilassa. Sitten vaan akku irti ja uusi tilalle. Muistakaa muuten sitten laittaa se tulppa sekä huohotusletku kiinni. Eipä tuossa mitään ihmeempää sattunut, lasien opetus ja radion kanavat uusiksi. Erikoista kyllä, ESP ei vaatinut opetusta.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: akun irroitus w211
Ei siinä ole huohotusletkua kun se ei huohota mutta kyllä noissa kaikissa omissa tehtaan alkuperäisissä AGM-akuissa on ollut varoventtiililtä purkausletku akusta siltikin vaikka akku olisi konetilassa. Eli vikaantuessa AGM-akku voi päästää kaasuja pihalle ja sitä varten siellä on se letku.woke kirjoitti: Mikä huohotusletku? Ei kait agm-akussa ole huohotusletkua?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: akun irroitus w211
No miten sen nyt ottaa... vanhasa agm-akussa oli juuri toisessa päässä tulppa ja toisella puolella vastaavasti se letku, joka johdetaan ulos. Ne piti irrottaa vanhasta akusta ja liittää uuteen. uuden akun mukana tuli juuri se tulppa, ei huohotusliitintä. Vanha akku näytti täsmälleen samalta, vaikka se MB:n leimoilla olikin. Aivan kuin orggis akku olisi juuri tuo boschin S6. Boschin mukana tulleessa ohjeessa oli myös mainittu, että tulppa paikalleen ja huohotus kiinni.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*