Forumin siistein W124

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

vk00 kirjoitti:tollanen ihan siistikuntonen tuli hommattua
Mikä tuo tuossa mittariston alapuolella oleva hommeli on? (ratin vasemmalla puolella)
Oon joskus ennenkin nähny, muttei vaan saa millään päähän, että mikä kumma se olikaan. :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Siinä on ajon esto, pitää piipata aina semmosella mustalla mötikällä...varmaankin joku jälkiasennus?
Merseedespents
Avatar
weeyxkaxkol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 08.10.2008 01:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:

Viesti Kirjoittaja weeyxkaxkol »

Xan kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Pari kuvaa omasta käyttöfarkusta:
muuten loistava mutta anteeksi nyt että haukun nuo kaikkien suosimat vanteet mutta ne on vaan hiukan nähty jo enkä muutenkaan kyseisiä arvosta tuon koriseen autoon.... 123:sen alla sitten ihan eri juttu :?


omasta mielestä nuo vanteet on just nimenomaan tehty w ja s 124:seen...Kuola oikein valuu ku himoitsen noita vanteita omaan lankkuun... :wink: mut makuasioita.. :D
Avatar
Aurinkoinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 02.09.2010 00:37
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Aurinkoinen »

Sainpa hommattua kirkkaat etuvalot ja niihin laitettiin xenonmuutossarja. Takavalojen heijastinpaneelikin sai luvan lähteä, mutta siitä ei ikävä kyllä löydy kuvaa. :/

Kuva


Sitte kävi vähän ikävemmin ku oli olevinansa vähä kiiru töihin ja työmaan pihassa tömäytin hieman porraskaiteeseen. :/

Kuva

Onneksi ei tullut mitään suurempia vahinkoja ja neki on lähinnä kosmeettisia. Puskuri ja lokasuoja pitäisi hommata.
W124 200D -92
C124 230CE
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja napa »

weeyxkaxkol kirjoitti:
Xan kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Pari kuvaa omasta käyttöfarkusta:
muuten loistava mutta anteeksi nyt että haukun nuo kaikkien suosimat vanteet mutta ne on vaan hiukan nähty jo enkä muutenkaan kyseisiä arvosta tuon koriseen autoon.... 123:sen alla sitten ihan eri juttu :?


omasta mielestä nuo vanteet on just nimenomaan tehty w ja s 124:seen...Kuola oikein valuu ku himoitsen noita vanteita omaan lankkuun... :wink: mut makuasioita.. :D
mulle tuli viimeisimmän ostoksen mukana tuollaiset monoblocit vai mitä ne nyt mahtaa olla :roll: annoin ne kaverille, kun en voi sietää noiden mallia :D rumempaa vannetta ei mielestäni ole valmistettu :roll: ne omat oli kylläkin vain 15", joten rahallisestiniiden arvo nyt ei montaa kymppiä olleet ja kopiot siis kyseessä...

eli tuon malliset ->Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
A.T.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 07.06.2008 23:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re:

Viesti Kirjoittaja A.T.S »

Petehri kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:Mä en löydä tästä muuta huomautettavaa paitsi antennin,vetokoukun ja umpiot vähän eriparia vilkkujen kans.
Vanteethan ne vasta sopiikin,paremmin kun ne kesällä olevat :) Olis muuten kiva laittaa sellaset vanteet mitä kukaan ei oo nähny :twisted:
Anteeni lähtee talven aikana, kun takakyljet maalataan uudestaan. Vetokoukku on irroitettavaa mallia, mutta en jaksanut kuvia varten sitä irroittaa. :wink:

Viimetalvena oli noiden vilkkujen kanssa "samaa sarjaa" olevat kiinan ihmeet keulalla, mutta niillä ei nähnyt mitään joten vaihdoin tilalle alkuperäiset. Tämä kun on käyttis eikä näyttelyauto.

Nuo kuvissa näkyvät RH:n vanteet on kesävanteina. Ne borbetit on nastakumeilla.
Millä spekseillä noi RH:oot on? On meinaan näyttävän näköset.
W903 316

EX W124 300E
EX W124 300CE
EX C 43T AMG
EX W124 230E
EX W124 E420
EX W210 300DT
EX C124 ST
EX W124 E420
EX 300E-24
EX 190E 2.6
EX 190E 2.5-16
EX 230E
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja juhes »

Tuossa omasta coupesta pari kuvaa. Ukkijalopuut hiilikuitulookkiteipin alle, kirkkaat vilkut, H&R jouset ja 18" monoblockit.. Tällä hetkellä maalattavana ja ruosteenpoistossa. Meinasin kristallivaloja, mutta en oiken tiedä. Nuo omatkin kun on hyväkuntoiset. E-mallin konepeltikin on mietinnän alla, mutta omasta mielestä jotenkin muhkeampi tuo vanhempi maski..

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

juhes kirjoitti:Ukkijalopuut hiilikuitulookkiteipin alle,
Jätit sitte kuitennii tuon vaihdekepin nupin puiseks...? :roll:

Liika isot vanteet, ei saa tarpeeks matalaks... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja epk »

njaa, renkaat vaihtoon ja alemmas niin johan toimii ;)
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja NH »

Kuva
Kuva
Kuva


Siinäpä oma cupee, antakaas tulla palautetta! 8)
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Oma mielipide on sellanen että pitäis saada matalammaksi. Muuten ihan nätti perus kuuppa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja NH »

Manu300cea24 kirjoitti:Oma mielipide on sellanen että pitäis saada matalammaksi. Muuten ihan nätti perus kuuppa.

Sitäpä olen itekkin miettinyt. Kannattaako ostaa suoraan uudet iskarit vai rälläkällä lyhentää? :?
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja vk00 »

NH kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Oma mielipide on sellanen että pitäis saada matalammaksi. Muuten ihan nätti perus kuuppa.

Sitäpä olen itekkin miettinyt. Kannattaako ostaa suoraan uudet iskarit vai rälläkällä lyhentää? :?
Ei niitä iskareita kannata rälläköidä :twisted: mutta madallusjousia saa aika edullisesti vaikka completokselta
Merseedespents
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja juhes »

Pakardinen kirjoitti:
juhes kirjoitti:Ukkijalopuut hiilikuitulookkiteipin alle,
Jätit sitte kuitennii tuon vaihdekepin nupin puiseks...? :roll:

Liika isot vanteet, ei saa tarpeeks matalaks... :wink:
Joo ei oo vielä löytyny mustaa nuppia.. Nii nuo on siinä kintaalla, sopivatko pyörimään. Tässä oon hieman katsellu jotain 16-17" huulivanteita.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

juhes kirjoitti:Joo ei oo vielä löytyny mustaa nuppia.. Nii nuo on siinä kintaalla, sopivatko pyörimään. Tässä oon hieman katsellu jotain 16-17" huulivanteita.
Eteen vaan vaikka jotkin 215/35R18 kumit ni luulis mahtuvan vaikka vähän puottaiskin. Takanahan on varmaan tilaa madallukselle noillakin rengasko'oilla. Tosin hirveästi ei kannata olla eroa etu/takarenkaiden halkaisijalla, tuli joskus kokeiltua CE:ssä, ja ABS-valo syttyi aina kun ajoi yli 110 km/h (moottoritiellä).
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja juhes »

Joo tuossa talvilookki ja maalattuna. Pitää juurikin etsiä eteen 225/40/18 renkaat tai kapeammat, kun etuset on vaihtokunnossa. Tarjotkaa, jos on ajokuntoisia :) Kirkkaat etu- ja takavalot on jo tilauksessa, kun meni toinen takavalo särki..

Kuva

Kuva
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Tässä parimeidän entistä w124:sta.
Käyttöautoja, joiden ulkonäköön omistaja oli tyytyväinen.

1988 200d madallettu tyylipuhdas auto:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11658" onclick="window.open(this.href);return false;

1985 200d AMG -korisarjalla:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11675" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hasa_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 04.07.2010 16:54
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja hasa_ »

Täs olis muutama kuva omasta

http://s1131.photobucket.com/albums/m55 ... AG0071.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1131.photobucket.com/albums/m55 ... AG0054.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1131.photobucket.com/albums/m55 ... AG0052.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja juhes »

hasa_ kirjoitti:Täs olis muutama kuva omasta

http://s1131.photobucket.com/albums/m55 ... AG0071.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1131.photobucket.com/albums/m55 ... AG0054.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1131.photobucket.com/albums/m55 ... AG0052.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaihdetaanko etulilkkuja päittäin? Kävis nuo minun paremmin noiden orkkis valojen kanssa ja mulla on nyt kirkkaat etuvalot, ni nuo sinun passais niitten kanssa???
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi !

Tuli käytyä Germanian provinssissa Hannoverissa ostoksilla, joten ajattelin osallistua talkoisiin...

Pussihousuuntuvan miehen hankinta kohdistui W124 250D:iin.

Lossi oli uudesta lähtien ollut sillä kuuluisalla vanhemmalla herralla (Vm. 32), jolta trokari osti auton pois ja listasi Ebay.de:hen, josta allekirjoittanut ja päällepuhunut meni huutamaan sen itselleen.

Lyhyesti:

- vm 1988
- 540 Barolorot
- punainen kangassisusta (Mittelrot)
- automaatti
- ABS
- kiekkamittari
- kattoluukku
- keskuslukko
- ajan hengen mukainen blaukkari sähköantennilla (vaihtunee tosin Beckeriin)
- kilsat ostettaessa 94 175 km, jota tukevaa asiakirjanäyttöä löytyy (katsastustodistukset)

Tuleva käyttötarkoitus perheen 1. auto, jota pidetään huolella ja siistinä.

Omalta osaltani käyttöauton etsiminen taisi loppua melko pitkäksi aikaa tähän...

http://kuvablogi.com/nayta/2939203/" onclick="window.open(this.href);return false;


T; Wade
:D
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea kulkineelle! Tuohan näyttää samalle kuin 1. sarjan W124-dieselesitteen kannesta reväistylle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

kieltämättä tuolla Wade:n autolla voi osallistua tähän foorumin siistein w124 keskusteluun... muista sitten museokatsastaa tuo, kun tulee sen aika...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Wade »

Danke schön. Piti hommata Ebaystä ko. esitekin alkukielisenä. Mielestäni sen kannessa oleva auto on väriltään almadinrot metallic. Tavoite oli löytää mahdollisimman orggis ja revältämätön laite.

Timo L. kirjoitti:Onnea kulkineelle! Tuohan näyttää samalle kuin 1. sarjan W124-dieselesitteen kannesta reväistylle.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Wade »

Kiitoksia. Jotain semmoista on käynyt mielessäkin, mutta nykymääräyksillähän tuo on mahdollista vasta 2019. Se on kuitenkin varmaa, että 17" blingbling vanteita, madallusarjaa eikä lasintummennuskalvoja tässä yksilössä EI tulla näkemään... Alkuperäinen nahkaratti ja shifterin nuppi tuohon tulee, kun sopivat kohdalle sattuu Ebaystä. Kyynärnojan alkuperäiskankaat on jo hommattu ja Tempomatin sekä takaniskojen jälkivarustelu kutkuttelee myös mielessä. Kaksi jälkimmäistä ovatkin jo hieman haasteellisempia rasteja... Pientä Sonder Austattung-lisäystä siis ohjelmassa... :)
napa kirjoitti:kieltämättä tuolla Wade:n autolla voi osallistua tähän foorumin siistein w124 keskusteluun... muista sitten museokatsastaa tuo, kun tulee sen aika...
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Rumia tehdaslookissa etenkin kapeekylkiset, mutta jos kunto on tuota luokkaa niin kyllä toi päät liikkumaan sais liikentees. 8)
Täysin orkkikseksi vaan ja säilöön, toivottavasti on vielä 100% tehdasmaali niin veri nais
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Tuo näyttää jopa hyvälle pelkillä listoilla kun ei ripsota ja puske ruostetta, mahtaiskohan siinä olla foorumin siisti kuntosin lankku?
Merseedespents
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3196
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Hage »

Oij oij ku on Wadella siisti peli. Ufopölärit alkaa kumminkin jostain syystä aina vaan hymyilyttää :D Pakko kyllä antaa pisteet Wadelle 8)
Omakin on täysin alkuperäinen mutta laitetaan kuvia sitten kun on saatu lokasuojat vaihdettua ja auto vahattua :oops:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Wade kirjoitti:Moi !

Tuli käytyä Germanian provinssissa Hannoverissa ostoksilla, joten ajattelin osallistua talkoisiin...

Pussihousuuntuvan miehen hankinta kohdistui W124 250D:iin.

Lossi oli uudesta lähtien ollut sillä kuuluisalla vanhemmalla herralla (Vm. 32), jolta trokari osti auton pois ja listasi Ebay.de:hen, josta allekirjoittanut ja päällepuhunut meni huutamaan sen itselleen.

Lyhyesti:

- vm 1988
- 540 Barolorot
- punainen kangassisusta (Mittelrot)
- automaatti
- ABS
- kiekkamittari
- kattoluukku
- keskuslukko
- ajan hengen mukainen blaukkari sähköantennilla (vaihtunee tosin Beckeriin)
- kilsat ostettaessa 94 175 km, jota tukevaa asiakirjanäyttöä löytyy (katsastustodistukset)

Tuleva käyttötarkoitus perheen 1. auto, jota pidetään huolella ja siistinä.

Omalta osaltani käyttöauton etsiminen taisi loppua melko pitkäksi aikaa tähän...

http://kuvablogi.com/nayta/2939203/" onclick="window.open(this.href);return false;


T; Wade
:D

Todella upea, onnea uuden auton johdosta ja turvallisia kilometrejä vain teille! Olen kade nyt Wade :wink: Tuo on hienompi kuin omani, peltikylkinen on aina niin hieno juurikin alkuperäis asussa ufoineen päivinee. Minulla nyt tuo oma 250DA on hieman "nuorennettu" laittamalla madallus, sekä löysin siihen ajanhenkeen sopivan siistin nahkasisustan, mutta aion nyt kuitenkin katsoa josko laittaisin jossain vaiheessa takaisin normaalit jouset ja ainakin alle olisi tarkoitus tulla peltivanteet ufoineen, ehkäpä jopa kesäksi.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Wade »

Kiitoksia palautteesta ja kiitokset myös Walter-sedälle Berliiniin, kun oli pitänyt hyvää huolta kulkineesta. Hauskana yksityiskohtana avaimenperä oli viininpunainen nahkalätkä, jossa tupla-W :) - aik. Walter, nyk. Wade...

Ettei nyt mene ihan Strömsöksi, niin on tuossa pientä laittoakin. Oikea etuloksu on joskus naarmutettu ja maalattu uudestaan sen takia. Valitettavasti ruiskumaakarilla oli lievä väripuusilmä, joten se pitää maalauttaa uusiksi oikeaan sävyyn muun auton kanssa. Katsuri löysi myös katkenneen oikean takajousen, joten taakse pitää panna orggisjouset molemmin puolin. Muuta vikaa ei löytynyt, mutta luonnollisesti pitää kairata ne helkutin vilkut. Pitää suojata kunnolla, ettei lähde rupeentumaan reijistä. Hitusen aavistus on myös ruostetta yhdessä tunkinreijässä ja takaripustuksien yhteydessä. Lisäksi pakari on vaihtunut jo Walkerin valmisteeksi (vaikka olenkin hra Kit Walkerin suuri ihailija), ehjä näkyi olevan ja kelvannee vielä muutaman vuoden. Ovipahveissa on myös pari repsotusta, jotka pitää laittaa ja virtalukko on joskus ilmeisesti vaihdettu, koska siihen käy vain paksupäinen huoltoavain, mutta ei kanttipäiset ovien avaimet.

Renkaita pitää myös hankkia. Ostohetkellä alla oli vain alkup. peltivanteilla Savat, jotka oli aika huonot ajaa, liekö muuttuneet 2-kulmaisiksi pitkän seisonnan johdosta?

Nyt alla budjettihankintana buurisodan aikaiset Michelinin nastarenkaat, joilla ajettavuus ok, mutta piti hieman juupas-eipäs (kovettuneet jo, vaikka nastoja onkin). No äärimaltillinen pussihousu pärjää noilla kyllä lopun talvea.

Kesärenkaiksi ajattelin Michelin Energyjä 15-reikäaluilla ja tietysti 196/65/15 koossa.

Akku menee uusiksi myös, kun on jo osoittanut olevansa kykenevä vain kesäoffensiiveihin. Onneksi seisonnassa olevasta 300D:stä löytyy 100Ah melko uusi Bosch. Öljyjä en ole vielä vaihtanut, iästä ei ole mitään tietoa ja viskositeettikin voipi olla jotain nahkahousuvaseliinia, mikä ei ainakaan tue starttia pakkasessa. Lohkolämppäriä ei tietenkään ole, joten sen joutuu laittamaan.

Joten - kyllä se perinteinen toimintatonni äkkiä heilahtaa, eikä taida ihan riittääkään... Ai niin, Kuitunen & knit haluavat kahvikassaan 465,25€, kylläpäs tuli nopeasti päätös, viikossa.

Kyllä noita vähän ajettuja näyttää toisinaan löytyvän ja järkeilin asian niin, että eipähän tarvii Kemppiliimaa heti huomenna. Vinkkinä siis, että väijymään ja huutamaan tai ostamaan muuten pois, vaikka ei saakaan alkuperäistä Suomi-autoa (=Keuruun entistä taksia 743tkm taulussa).

Tultuani ekalta kunnon ajolenkiltä sanoin vaimolle naama naarasnorsun elimenä, että nyt ei kyllä enää hymyilytä tuon Mersun kanssa yhtään. Vaimo heti parahti, että älä nyt taas sano, että jotain vialla! Minä siihen, että ei hymyilytä, vaan naurattaa ääneen joka metri ajaessa. :D


T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Wade kirjoitti:Kesärenkaiksi ajattelin Michelin Energyjä 15-reikäaluilla ja tietysti 196/65/15 koossa.
Oiva valinta tuossa koossa, on hiljaiset ja kestävät kuin per****et.

Upea on auto, ihmeellistä että noita tuollaisia vielä löytyy ja joku niistä haluaa vielä luopuakin... :shock:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin