W211 E320CDI laatikko-ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
4xMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 26.01.2011 18:21

W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja 4xMB »

Auto jämähti pihaan. Toimi maanantai iltana normaalisti mutta tiistaina aamulla alkoi ongelmat. Lähtee kyllä normaalisti käyntiin mutta automaattilaatikon valitsinta ei saa millään pois P-asennosta. Olen repinyt vaihdetangon nahkasuojan ja kehyksen irti ja lipsutellut oikeassa alareunassa olevaa "vapautinta", mikä pitäisi vapauttaa valitsin P-asennosta,jos jarrukytkin tai lukitussolenoidi on viallinen (paikallisen Mersuliikkeen neuvojen mukaisesti). Onko kellään ajatusta mistä voisi olla kyse? Mersuliikkeen huoltopäällikkö puhelimessa epäili jo mekaanista vikaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kepistä laatikoon menevä tanko
(jos siis ymmärsin oikeen että sitä hätä vapautus
juttua jo koittanut siihen ei pitäisi sähkön vaikutta mutta sulakket on silti hyvä tarkistaa)
jäässä, jotain välissä...muuten jotenkin vinksahtanut

onkos auto parkissa pelkän P asennon
varassa?
Jos niin heiluttaa autoa samalla kun vetää kepistä
(tuskin se kovin pahasti seistessä hajoaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
4xMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 26.01.2011 18:21

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja 4xMB »

Tsekkasin juuri sulakkeet. Täällä oli maanataina + keli päivällä ja illalla/yöllä pakasti,lisäksi kadut on kuin perunapeltoa, joten mielessä on käynyt tuo jäätyminen ja tärinästä johtuva mekaaninen juttu. Pystyykö sitä tankoa mistään näkemään? Pitää vielä kokeilla tuota heiluttamista.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

4xMB kirjoitti:Tsekkasin juuri sulakkeet. Täällä oli maanataina + keli päivällä ja illalla/yöllä pakasti,lisäksi kadut on kuin perunapeltoa, joten mielessä on käynyt tuo jäätyminen ja tärinästä johtuva mekaaninen juttu. Pystyykö sitä tankoa mistään näkemään? Pitää vielä kokeilla tuota heiluttamista.
Auton alta tai sitten ruuvaa ne pari pulttia irti millä se keppi yksikkö on lattiassa kiinni ja kurkaa sitten siitä reijästä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
4xMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 26.01.2011 18:21

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja 4xMB »

Kiitos neuvoista kokeillaan illalla. Jos nuo pultit irrottaa onko vaara, että jotain tippuu auton alle tms.?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ei pitäisi olla mitään tippuvaa kun varovasti sitä keppi hässäkää siirtää/nostaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Vanhemmissa oli joskus ongelmia jarrupolkimen anturin kanssa. Voisiko se olla syynä?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
4xMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 26.01.2011 18:21

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja 4xMB »

Irrotin tuon jarrupolkimen kytkimen ja mittasin yleismittarilla ja hyvin näytti toimivan. Kytkimelle tuli myös jännite. Toisaalta jarrupoljinta painellessa ei kyllä mikään solenoidi kepin juuressa naksu. Tästä johtuen on käynyt mielessä, että voiko solenoidi kärvähtää/jumittaa siten, että se pitäisi tuon P-asennon väkisin lukittuna huolimatta tuosta mekaanisesta hätäohituspainikkeesta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

4xMB kirjoitti:Irrotin tuon jarrupolkimen kytkimen ja mittasin yleismittarilla ja hyvin näytti toimivan. Kytkimelle tuli myös jännite. Toisaalta jarrupoljinta painellessa ei kyllä mikään solenoidi kepin juuressa naksu. Tästä johtuen on käynyt mielessä, että voiko solenoidi kärvähtää/jumittaa siten, että se pitäisi tuon P-asennon väkisin lukittuna huolimatta tuosta mekaanisesta hätäohituspainikkeesta?
voi ja joskus on ollut jotain epämääristä siellä välissä niin että ei mekaaninen vapautus pysty jumia avaaman
selvii kullä kun nappa sen keppi hässäkän autosta ja pikkasen purkaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 897
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Mulla tais olla vastaava vika että en saanut keppii liikkuun ja kun vaihdoin jarruvalokatkaisimen nii homma alko pelaan. Tais maksaa jotain 10-15 euroa se osa
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nh1131 kirjoitti:Mulla tais olla vastaava vika että en saanut keppii liikkuun ja kun vaihdoin jarruvalokatkaisimen nii homma alko pelaan. Tais maksaa jotain 10-15 euroa se osa
ja kokeilit sitä mekaanista hätä vapautusta sieltä keppin takaa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
4xMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 26.01.2011 18:21

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja 4xMB »

CDI203 kirjoitti:
4xMB kirjoitti:Irrotin tuon jarrupolkimen kytkimen ja mittasin yleismittarilla ja hyvin näytti toimivan. Kytkimelle tuli myös jännite. Toisaalta jarrupoljinta painellessa ei kyllä mikään solenoidi kepin juuressa naksu. Tästä johtuen on käynyt mielessä, että voiko solenoidi kärvähtää/jumittaa siten, että se pitäisi tuon P-asennon väkisin lukittuna huolimatta tuosta mekaanisesta hätäohituspainikkeesta?
voi ja joskus on ollut jotain epämääristä siellä välissä niin että ei mekaaninen vapautus pysty jumia avaaman
selvii kullä kun nappa sen keppi hässäkän autosta ja pikkasen purkaa
No niin. "Laatikko" kunnossa. Sain revittyä kepin irti ja varastossa sitä tutkiessa käänsin pohjassa olevaa kuppimaista tiivistettä. Kepin ala-osa oli umpijäässä :shock: Lämmittelin keppilaatikkoa varovasti kuumailmapuhaltimella ja jonkin ajan kuluttua se perhanan keppi liikkui mekaanista vapautusta painettaessa :mrgreen:
Näyttää Daimlerin insinöörillä tullut fiba, koska kondenssivesi ei pääse näköjään kunnolla poistumaan sieltä kupin pohjasta. Siellä ihan pohjassa on pari-kolme reikää mutta, jos vettä kertyy kunnolla ja jäätyy niin siinäpä sitä sitten ollaan. Ilmeisesti vettä oli kertynyt ja jäätynyt siihen solenoidiin saakka ja jäädyttänyt sen
lukitusasentoon. Tuo mekaaninen vapautin on jotenkin mekaanisesti samassa linjassa kuin solenoidi ja ei
siksi tainnut painua ihan pohjaan ja vapauttanut keppiä. Tuo valitsinlaatikko on muuten liimattu kiinni, joten ei
ainakaan Merkkihuolto sitä solenoidia vaihda,jos se kärvähtää vaan taitaa mennä koko härpäke vaihtoon.
Kiitos neuvoista CDI203 :!: ilman niitä en olisi kyllä uskaltanut avata paikkoja ja tutkia mikä mättää.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E320CDI laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

4xMB kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
4xMB kirjoitti:Irrotin tuon jarrupolkimen kytkimen ja mittasin yleismittarilla ja hyvin näytti toimivan. Kytkimelle tuli myös jännite. Toisaalta jarrupoljinta painellessa ei kyllä mikään solenoidi kepin juuressa naksu. Tästä johtuen on käynyt mielessä, että voiko solenoidi kärvähtää/jumittaa siten, että se pitäisi tuon P-asennon väkisin lukittuna huolimatta tuosta mekaanisesta hätäohituspainikkeesta?
voi ja joskus on ollut jotain epämääristä siellä välissä niin että ei mekaaninen vapautus pysty jumia avaaman
selvii kullä kun nappa sen keppi hässäkän autosta ja pikkasen purkaa
No niin. "Laatikko" kunnossa. Sain revittyä kepin irti ja varastossa sitä tutkiessa käänsin pohjassa olevaa kuppimaista tiivistettä. Kepin ala-osa oli umpijäässä :shock: Lämmittelin keppilaatikkoa varovasti kuumailmapuhaltimella ja jonkin ajan kuluttua se perhanan keppi liikkui mekaanista vapautusta painettaessa :mrgreen:
Näyttää Daimlerin insinöörillä tullut fiba, koska kondenssivesi ei pääse näköjään kunnolla poistumaan sieltä kupin pohjasta. Siellä ihan pohjassa on pari-kolme reikää mutta, jos vettä kertyy kunnolla ja jäätyy niin siinäpä sitä sitten ollaan. Ilmeisesti vettä oli kertynyt ja jäätynyt siihen solenoidiin saakka ja jäädyttänyt sen
lukitusasentoon. Tuo mekaaninen vapautin on jotenkin mekaanisesti samassa linjassa kuin solenoidi ja ei
siksi tainnut painua ihan pohjaan ja vapauttanut keppiä. Tuo valitsinlaatikko on muuten liimattu kiinni, joten ei
ainakaan Merkkihuolto sitä solenoidia vaihda,jos se kärvähtää vaan taitaa mennä koko härpäke vaihtoon.
Kiitos neuvoista CDI203 :!: ilman niitä en olisi kyllä uskaltanut avata paikkoja ja tutkia mikä mättää.

Joo vaihtavat koko härpäkken (myös jäätyneen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin