Autonpesu pakkasella.
Autonpesu pakkasella.
Mitäs pitäis ottaa huomioon kun pakkasta se -10-15c muuta kun hyvä kuivaus ? Onko jonkun paikan särkymisvaara?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Autonpesu pakkasella.
mä oon rasvannu lukot huolella viikkoa aikaisemin sit teipannu lukot ja rasvannu tiivisteet.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
eihän siinä mikään säry, eiköhän noi autot vettä kestä mutta seuraavat asiat on syytä ottaa huomioon jollet kuivata lämpimässä tallissa yön yli:
älä availe sähköikkunoita tai kattoluukkua, ne on sata varmasti jäässä ja tiivisteet tai moottorit menee.
lukot kannattaa vaikka huoltoaseman renkaan täyttölaitteella puhaltaa kuivaksi.
ainakin väyrysen takaluukku jäätyy hyvin kiinni.
jos mahdollista vie työpäivän ajaksi kuivumaan jonnekin ostoskeskuksen halliin......
älä availe sähköikkunoita tai kattoluukkua, ne on sata varmasti jäässä ja tiivisteet tai moottorit menee.
lukot kannattaa vaikka huoltoaseman renkaan täyttölaitteella puhaltaa kuivaksi.
ainakin väyrysen takaluukku jäätyy hyvin kiinni.
jos mahdollista vie työpäivän ajaksi kuivumaan jonnekin ostoskeskuksen halliin......
Opel, "weird lieben autos"....
Tiistai-aamuna meillä oli nollakeli. Pesin auton katoksessa, ja olin sitten lähdössä kaupungille siinä puolenpäivän aikaan. No, pakkanen kiristyikin viiteen asteeseen parissa tunnissa ja toki ovenkahvat jäätyi sekä hieman ne tiivisteetkin mutta lähti kuitenkin auki ilman suurempaa väkivaltaa. Mutta jarruihin jäi vettä joka jäätyi; ensi jarrrutus tuotti melkoisen ravistuksen. Sitten joku jääpala pamahti irti ja jäljelle jäi pieni tutina joka tuntui siis polkimessa asti.
Ajelin varovasti Prisman parkkihalliin ja jarruttelin mahdollisimman kevyesti matkalla. Tunnin sulatus auttoi ja kaikki ok sen jälkeen.
Jos lähtee pesuhallista ajoon niin silloinhan homma pelaa mutta itsellä oli tällainen pesutapahtuma nyt ensimmäistä kertaa.
Ajelin varovasti Prisman parkkihalliin ja jarruttelin mahdollisimman kevyesti matkalla. Tunnin sulatus auttoi ja kaikki ok sen jälkeen.
Jos lähtee pesuhallista ajoon niin silloinhan homma pelaa mutta itsellä oli tällainen pesutapahtuma nyt ensimmäistä kertaa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Kiitos vastausista. Olen aika pedantti auton suhteen ja onhan se mukava ajaa puhtaalla autolla. Sergey mitä rasvaa vai silikoonia?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Kyllä se talvella tulee käytyä ihan automaateissa pesulla.. ei sitä tuola pakkasessa viitti hosua
Ja jos joku hifisti nyt itkee että koneet tuhoo maalipinnan niin ei se miksikään mene jos nyt ei ole joku näyttelyauto kyseessa
Eli kannattaa jättää ne harjat käyttämättä..

W210 E320cdi
minä olen ratkaissut tälläiset ongelmat niin, että en pese autoa talvella... enkä kyllä oikein kesälläkään 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tiivisteisiin olen laittanut tollasta Autoglym Vinyl and Rubber Care. Myös coupen lasien tiivisteisiin kun on karmiton lasi. Ei tahraa lasia kuivattuaan.
Kyllähän nuo autot tulee huuhdeltua aina kun kotiin pääsee mantereilta. täällä saaressa ei suolata lainkaan niin autoja ei tarvi pestä, mutta siellä suolapaskassa uittamisen jälkeen aina heti pesuun vaikka koneella jos ei pysty itse. Vähemmän se harjallinen pesu vahingoittaa autoa kuin se ettei pese lainkaan
Kyllähän nuo autot tulee huuhdeltua aina kun kotiin pääsee mantereilta. täällä saaressa ei suolata lainkaan niin autoja ei tarvi pestä, mutta siellä suolapaskassa uittamisen jälkeen aina heti pesuun vaikka koneella jos ei pysty itse. Vähemmän se harjallinen pesu vahingoittaa autoa kuin se ettei pese lainkaan

Lukkoihin kannattaa suihkutella aseöljyä crc:n sijaan. Crc haihtuu ja kuivattaa, mutta aseöljy voitelee. Lukkopesiin sitten lukkosulaa ja vähän aseöljyä perään. Näillä resepteillä menty iänkaiken, eikä ole lukot jäätyneet.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
jep ja öljyä lukkoon paripäivää ennen pesua niin valuu ylimääräset ulos eikä tahri pestyjä pintoja 

Toissailtana pesin painepesurilla. Pesun jälkeen heitin lyhyen lenkin jarruja painellen et levyt ja palat kuivaa. Seuraavana aamuna 16 pakkasta ja ei mitään ongelmia. Ovet ei tietty aukea sillen kuten tavallisesti mutta voimaakaan ei juuri tarte avaamiseen. Sisälämmppäriä tai tallia ei ole vaan pelkkä katos. Eikä exsän kanssakaan ollu mitään vaivaa vaikka talvella pesi. Keskuslukko kun on niin en oo pahemmin lukkoja rasvaillu. Perheen toinen kulkine sitävastoin vaatii jo pientä kikkailua jos sen pesee. Ja deodorantti toimii oivallisena lukon sulattajana.
Kerran olen tänä talvena pessyt ja se maksoikin lähes 30 euroa... Pakkasta oli kymmenisen astetta joten kävin ensin parkkihallissa sulattelemassa enimpiä jäätyneitä lumia pois. Lahden kivistönmäen nesteen ti-hallin painepesupaikka olikin kallistunut ja kun en pitänyt aivan mahdotonta kiirettä, auton kuivaamisen lisäksi kuivasin ja voitelin tiivisteet sekä lukot, niin hinnaksi pamahti 26 euroa. Tuon jälkeen menin vielä ostoksille niin että pirssi sai kuivua lisää parkkihallissa. Pakkanenkin kiristyi seuraavaan aamuun mennessä viiteentoista asteeseen mutta eipä ollut tiivisteillä tai lukoilla siihen sanomista.
Mutta tuon pesunjälkeisen parkkihallissakäynnin seurauksena etupyöränkaarissa oli rumat kuraroiskeet.
Painepesurin käyttöä pihalla voi harkita taas keväämmällä kun on +1 tai lämpimämpää.
On mulla yksi ilmainen nesteen quick wash -pesu lompakossa joka pitää käyttää ennen kevättä ja se tulee olemaan harjaton kunhan sopiva tarve tulee. Eihän se harjaton juuri pese mutta harjalliseen en vie. Eikä harjallinenkaan kaikkea pese.
Mutta tuon pesunjälkeisen parkkihallissakäynnin seurauksena etupyöränkaarissa oli rumat kuraroiskeet.

Painepesurin käyttöä pihalla voi harkita taas keväämmällä kun on +1 tai lämpimämpää.
On mulla yksi ilmainen nesteen quick wash -pesu lompakossa joka pitää käyttää ennen kevättä ja se tulee olemaan harjaton kunhan sopiva tarve tulee. Eihän se harjaton juuri pese mutta harjalliseen en vie. Eikä harjallinenkaan kaikkea pese.
w208 CLK 320
Pesetän auton pesukoneessa kesät talvet. Talvella saattaa pesuväli olla pitkäkin jos on sopevat kelit. Pakkaskelillä kuivaan rätillä pesun jälkeen oviaukot ja tiivisteet ettei jäädy. Ei ole ollu ongelmia.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Yksi hyvä keino tiivisteiden kuivattamiseksi talvella on jättää auto käyntiin, laittaa lämppäri täysille ja jättää ovet tuulilukkoon, niin lämmin ilma pääsee virtaamaan karmin ja tiivisteen välistä ulos. Jos on pyyhkäissyt tiivisteet ja karmit säämiskällä ensin, niin muutama minuutti riittää.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti