S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Eikö tämä ollut foorumillakin kaupan, peräti osiksi? Harmillista motin suhteen. Havainnollinen ketju kuitenkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Juu naputus tuli kaupantekijäisinä.jsmaa kirjoitti:Oliks se niin että ostit sen kolisevana,ettei se oo sulla menny?

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Olis Mikankin kannattanu pysyä luotettavassa S350 TD:ssä.... 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Pekka! Fredi lauleli jo 1969, että "Se motti vielä kerran kosahtaa. Se päivä jolloin dieselitkin laukee..."W111 kirjoitti:Olis Mikankin kannattanu pysyä luotettavassa S350 TD:ssä....

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Menee jo offtopicin puolelle...Perttu! missäs biisissä tuollaset sanat on?Mesedesi kirjoitti:Pekka! Fredi lauleli jo 1969, että "Se motti vielä kerran kosahtaa. Se päivä jolloin dieselitkin laukee..."W111 kirjoitti:Olis Mikankin kannattanu pysyä luotettavassa S350 TD:ssä....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Palataan alkuperäiseen aiheeseen. Vastaus tuli naamakirjan kautta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Mua ei vähempää vois kiinnostaa jonkun fredin laulut,mutta olisin mäkin ton vastauksen mielelläni nähnyt foorumilla.Mesedesi kirjoitti:Palataan alkuperäiseen aiheeseen. Vastaus tuli naamakirjan kautta.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Antaa Siitosen nyt olla.
Katselin saksasta noita M120:n osia ja aika räväköitä hintojahan tuolla näkyi. nokka-akselit näkyi olevan 230e:n ja 430e:n hintaisia, riippuen mihinkohtaan moottoria nokka on menossa.
Kannen uudet pultit noin 80e
Täydellinen tiivistesarja 340e
Öljypumppua, männänrenkaita, tai mäntiä itsessään en pikaisesti löytänyt.
Niin ja noihin hintoihin sitten vielä ALV:it päälle.
Katselin saksasta noita M120:n osia ja aika räväköitä hintojahan tuolla näkyi. nokka-akselit näkyi olevan 230e:n ja 430e:n hintaisia, riippuen mihinkohtaan moottoria nokka on menossa.
Kannen uudet pultit noin 80e
Täydellinen tiivistesarja 340e
Öljypumppua, männänrenkaita, tai mäntiä itsessään en pikaisesti löytänyt.
Niin ja noihin hintoihin sitten vielä ALV:it päälle.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
EPC:n mukaan tähän saisi kahta ylikoko mäntää. Tarkoittaakohan se nyt sitä että lohko voi olla kunnostettavissa...
Saattaa vaan olla hinta aika kohallaan.
Saattaa vaan olla hinta aika kohallaan.

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Kyllähän lohkon voi porata. Ei muuta kun koneistamolle.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Mites tuolle sylinterien pinnotukselle käy?
Noissa on "kuulemma" nicasil pinnoite.
Noissa on "kuulemma" nicasil pinnoite.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
näissä kun puhutan ylikoko männistä, niin ollaan jossakin satkun (1/100 mm) kokoeroissa... ei siis ole lohko porattavissa, kuten normaali valurautalohko...Mika.T kirjoitti:Mites tuolle sylinterien pinnotukselle käy?
Noissa on "kuulemma" nicasil pinnoite.
mutta putkittamalla se joksikin 4.5-5 litraiseksi pitäis kyllä onnistua, tosin vaati hieman tutkimusta, mistä sopiva putkiaihio + mäntä...
vaikka voihan sen kyllä porata normaalisti ja lähettää jonnekin keskieurooppaan, että tekevät siihen uuden nicasil pinnoitteen, sillä rahalla taitaa vain saada monta ehjää moottoria

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Ne ylikokomännät oli kokoa 89.35mm ja 89.70mm Kun stantardi koko on 89.00mm
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Mika.T kirjoitti:Ne ylikokomännät oli kokoa 89.35mm ja 89.70mm Kun stantardi koko on 89.00mm
tuossa on sitten joku moka, tai samoja mäntiä käytetään jossakin valurauta lohkoisessakin ja tullut sitäkautta se virhe... pinnoitettu sylinteri kun ei ole poraamalla korjattavissa, se pinnoite on niin ohut...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Onhan laitos koko moottori.Alumiinia voisi kyllä käyttäälohkossa mutta putket pitäisi olla jo rautaa/valurautaa?
naurettavaa vaan tehtaalta että pitää tehdä iso kone ja alumiinista ettei paino tule vastaan.nytkään siihen ei varsin saa mitään erilaista konetta vaan on etsittävä samanlainen alumiiniköhötys.
Roverin kone oli alumiinia,v8,ihan jees mutta siinä oli tietyt osat rautaa,vai oliko siinäkin pinnoite sylintereissä?
naurettavaa vaan tehtaalta että pitää tehdä iso kone ja alumiinista ettei paino tule vastaan.nytkään siihen ei varsin saa mitään erilaista konetta vaan on etsittävä samanlainen alumiiniköhötys.
Roverin kone oli alumiinia,v8,ihan jees mutta siinä oli tietyt osat rautaa,vai oliko siinäkin pinnoite sylintereissä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Kyllähän mersulla on noita koko alumiinisia moottoreita useita. Taitaapa olla kaikki moniventtiili V-koneet alumiini lohkoisia.atlas kirjoitti:Onhan laitos koko moottori.Alumiinia voisi kyllä käyttäälohkossa mutta putket pitäisi olla jo rautaa/valurautaa?
naurettavaa vaan tehtaalta että pitää tehdä iso kone ja alumiinista ettei paino tule vastaan.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Mika.T kirjoitti:Kyllähän mersulla on noita koko alumiinisia moottoreita useita. Taitaapa olla kaikki moniventtiili V-koneet alumiini lohkoisia.atlas kirjoitti:Onhan laitos koko moottori.Alumiinia voisi kyllä käyttäälohkossa mutta putket pitäisi olla jo rautaa/valurautaa?
naurettavaa vaan tehtaalta että pitää tehdä iso kone ja alumiinista ettei paino tule vastaan.
oletko katsonut (kuvasta kun ei näe) onko nuo naarmuja vai männästä jäänyttä tavaraa...???
lueskelin että yleensä kuulemma nicasilin pintaan jää männästä alumiinit ja lähtevät pois jollain poppakonsteilla....

Opel, "weird lieben autos"....
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
hitto, tuo muuten unohtui multa täysin... nicasil ja muut pinnoitteet yleensä lähtee isoina paloina, jos lähtee... kevyesti hoonaamalla tuosta vois saada vielä elvytettyä koneenLopenUupunut kirjoitti:
oletko katsonut (kuvasta kun ei näe) onko nuo naarmuja vai männästä jäänyttä tavaraa...???
lueskelin että yleensä kuulemma nicasilin pintaan jää männästä alumiinit ja lähtevät pois jollain poppakonsteilla....

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Suolahapollahan nuo alumiini jäämät saa pois.
4. ja 10. sylintereissä näyttää että naarmut olisi melkoisen syviä. ja ehkä läpi pinnoitteesta.
Varmaksi en osaa sanoa ennenkuin saan lohkon pois reiästä ja männät irti.
4. ja 10. sylintereissä näyttää että naarmut olisi melkoisen syviä. ja ehkä läpi pinnoitteesta.
Varmaksi en osaa sanoa ennenkuin saan lohkon pois reiästä ja männät irti.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
napa kirjoitti:hitto, tuo muuten unohtui multa täysin... nicasil ja muut pinnoitteet yleensä lähtee isoina paloina, jos lähtee... kevyesti hoonaamalla tuosta vois saada vielä elvytettyä koneenLopenUupunut kirjoitti:
oletko katsonut (kuvasta kun ei näe) onko nuo naarmuja vai männästä jäänyttä tavaraa...???
lueskelin että yleensä kuulemma nicasilin pintaan jää männästä alumiinit ja lähtevät pois jollain poppakonsteilla....siis jos ne on männästä jäänyttä alumiinia, eikä naarmuja pinnoitteessa...
yksi poppakonsti "offroad pro" sivustolla oli kodin putkimies.......aika erikoinen juttu jos tolla alumiini parhaiten irtoo nicasilistä...

Opel, "weird lieben autos"....
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Pistäppä putkimiestä vaikka folio palan päälle niin näet mitä se tekee alumiinille. 

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
M104.944:sta 89.9mm männät niin saat näppärästi 6105cm3 koneen.. Onko muuten noissa monivena kutosissa mitää samoja osía M120:n kanssa?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Jos röörit on alumiinia, ne on joko pinnotettu nicasililla tai koko lohko on tehty alusil matskusta. MB kaiketi turvautunu tuohon alusil prosessiin (?).
Nicasil lohkon voi porata, mutta joutuu uudelleen pinnottamaan joka maksaa jo enemmän kuin pelkkä poraus. Suomessa ei tuota edes harrasteta kaiketi. Alusil kaiketi onnistuu porata ja hoonata, mutta vaatii jotain erikoislubea sylinteriseinämiin ennen kuin voi hoonailla.
Mulla on rivi4 kyykkymopossa nicasil lohko, ja meinasin viime talvena tehdä stroukkikoneen 4mm lisäiskulla ja 3mm ylikokomännillä. Lohko vaan ois pitäny jenkkilään tai ruottiin lähettää pinnotettavaks, niin jäi vähän jäihin projekti.
Nicasil lohkon voi porata, mutta joutuu uudelleen pinnottamaan joka maksaa jo enemmän kuin pelkkä poraus. Suomessa ei tuota edes harrasteta kaiketi. Alusil kaiketi onnistuu porata ja hoonata, mutta vaatii jotain erikoislubea sylinteriseinämiin ennen kuin voi hoonailla.
Mulla on rivi4 kyykkymopossa nicasil lohko, ja meinasin viime talvena tehdä stroukkikoneen 4mm lisäiskulla ja 3mm ylikokomännillä. Lohko vaan ois pitäny jenkkilään tai ruottiin lähettää pinnotettavaks, niin jäi vähän jäihin projekti.
-
- Mersumies
- Viestit: 2596
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Nyt kuitenkin kannattaa katsoa se kampiakseli ennen Kodin Putkimiehen ostoa kun se vika ei oleMika.T kirjoitti:Pistäppä putkimiestä vaikka folio palan päälle niin näet mitä se tekee alumiinille.
vielä selvinnyt.
Eli miksi voitelu sylintereille ei ole toiminut?
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Eipä noissa montaa yhteistä osaa ole.W111 kirjoitti:Onko muuten noissa monivena kutosissa mitää samoja osía M120:n kanssa?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
niin no minä vaan lainasin tuolta yhdeltä palstalta....Mika.T kirjoitti:Pistäppä putkimiestä vaikka folio palan päälle niin näet mitä se tekee alumiinille.
"Monia Nikasil-pyttyjä on suotta romutettu, kun kiinnileikannut mäntä on jättänyt jäljet sylinteriin ja erheellisesti on kuviteltu Nikasilin revenneen irti. Useassa tapauksessa on vaikea sanoa, onko pintaan tarttunut jotain (koholla) vai onko pinnassa koloja. Hapolla voi liuottaa männän jämät irti ja elvyttää Nikasilin taas ajokelpoiseksi, jos pinta on jäänyt ehjäksi. Näinhän ei aina käy." "Kodinputkimies toimii..."
sen enempiä tietämättä mitä tekee tai ei tee.....mutta varmaan siis kannattaa katsoa onko ne naarmuja vai ei....tosin luulen että olet jo katsonut.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Kyllähän tuo tosiaan pitää kokeilla hapolla putsata sitten kun saan alakerran purettua.LopenUupunut kirjoitti:mutta varmaan siis kannattaa katsoa onko ne naarmuja vai ei....tosin luulen että olet jo katsonut.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Kyllä Star service manualissa on annettu nuo mitat M120:n ylikoko männille.Mika.T kirjoitti:Ne ylikokomännät oli kokoa 89.35mm ja 89.70mm Kun stantardi koko on 89.00mm
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Mersun service-manuaali väittää mm., että M120.980:n oikea sylinterikansi on sama kuin M104.990:ssa.Onko muuten noissa monivena kutosissa mitää samoja osía M120:n kanssa?
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Joku jenkki oli jo yrittänyt tuota, mutta ei ollut onnistunut. M120:lle on omat mäntänsä, joita ei pienemmistä löydy.W111 kirjoitti:M104.944:sta 89.9mm männät niin saat näppärästi 6105cm3 koneen.. Onko muuten noissa monivena kutosissa mitää samoja osía M120:n kanssa?
Oiskohan tuossa mäntäsarja. Jotain M120:stä tuossa kai puhutaan, mutta tuo saksankieli ei niin satavarmalla väänny...
http://cgi.ebay.de/12-Kolben-Mercedes-B ... 1978wt_905" onclick="window.open(this.href);return false;
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.