Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Eli onko näissä sama kampiakseli???
Mitä teen lohkolle, se laakeri oli syönyt sitä.
Mitä teen lohkolle, se laakeri oli syönyt sitä.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Ja muutenkin veskola, lähetä yv:nä osoitteesi, lähetän konjakki pullon. Näillä sun remontti ohjeilla on säästynyt joku tonni.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
uuuppps....iskunpituus unohtui, eli ei käy suoraan 200d kampiakseli
Runkolaakerit on kyllä identtiset (57,950/57,965)
Pitäisi samalla muuttaa kiertokanget pidemmiksi etc. cdi kone on ihan erilainen, se ei käy.
Mietitäänpäs hetki...mutta sen lohkon laakeriliuskan kanssa voisi varmaan koittaa vain liimata sen siihen paikalleen. Eihän sillä muuta ole väliä, kunhan se öljyreikä ei vuoda liuskan välistä (ainakaan paljoa).

Pitäisi samalla muuttaa kiertokanget pidemmiksi etc. cdi kone on ihan erilainen, se ei käy.
Mietitäänpäs hetki...mutta sen lohkon laakeriliuskan kanssa voisi varmaan koittaa vain liimata sen siihen paikalleen. Eihän sillä muuta ole väliä, kunhan se öljyreikä ei vuoda liuskan välistä (ainakaan paljoa).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Mutta käykö siihen kokonaan 200d kone, pitääkö olla tämä 2,3 murheenkryyni. Tai käykö viton kansi kakssatasen lohkoon?
Mietin miten pääsee helpoimmalla, eli halvimmalla.
Mietin miten pääsee helpoimmalla, eli halvimmalla.
-
- Mersumies
- Viestit: 2595
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
veskola kirjoitti:uuuppps....i
Mietitäänpäs hetki...mutta sen lohkon laakeriliuskan kanssa voisi varmaan koittaa vain liimata sen siihen paikalleen. Eihän sillä muuta ole väliä, kunhan se öljyreikä ei vuoda liuskan välistä (ainakaan paljoa).
Valitettavasti ei voi liimailla. Korjaus onnistuu koneistamalla vaurioitunut runkolaakeripukki isommaksi ja tekemällä siihen "pienennysadapteri" jonka jälkeen runkolaakerilinja pitää linjahoonata uudestaan.
En tiedä kuka tuollaisia tekee mutta R-Koneistus Keravalla on pätevä koneistamo.
Korjauksen järkevyys kaatuu kustannuksiin koska vanhan rikkoutuneen koneen fiksaus maksaa jo tuolta osin useita satoja euroja eikä siinä ole oikein mitään järkeä kun kyseessä ei ole harvinainen ja siten kallis moottori.
Hyvä uutinen on ettei konetta tarvitse korjata. Ostaa vaan tilalle käytetyn.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Oisin jo ostanut käytetyn tilalle, ei ole löytynyt.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
200d moottori käy jos ei ota liikoja tehoja, semmonenhan mulla siellä pyörii. (Tosin mulla on sitten extrana öljyruiskut männille, turbon männät ja kiertokanget)
kansi, imu- ja pakosarja sopii paikalleen heittämällä. Viton suuttimet sopii kanteen kunhan se on uudempaa tyyppiä (eli 90 luvulta).
Vesipumppu, alipainepumppu ja ruiskutuspumpun ennakonsäädin pitää ottaa 200d:stä (tosin vesipumpun voi modata tarvittaessa vitosta). Vitosta otetaan öljypohja ja apulaitteet, öljynjäähdytin, damperi kampiakselin päähän yms.
äääh kai se olisi halvinta etsiä ruotsista vaihtokone.
Tänään on tullut näköjään vain huonoja ohjeita, se laakeriliuska ei tosiaan taida asentua oikealle kohdalle kuppaisessa pesässä
mutta eihän se kampiakseli edes tarvitse kaikkia laakereita, ei golfissakaan ole sitä yhtä vaikka sille on suunniteltu paikka siellä. Se on kustannussäästöä ja painonpudotusta kun tiputtaa turhat osat pois ja ei kun myyntiin
Jos vain saat niin laitappa kuvia vaurioista, mikä ihme saa yhden ja vain yhden laakerin leikkaamaan kiinni...voitelukanavissa kakkaa ? sikälikin olisi hyvä päästä koneesta eroon, ettei se uusiudu.
edit: Vähissä on ruotsissakin moottorit, tässä yksi: http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20480788" onclick="window.open(this.href);return false; 18.750 SEK
kansi, imu- ja pakosarja sopii paikalleen heittämällä. Viton suuttimet sopii kanteen kunhan se on uudempaa tyyppiä (eli 90 luvulta).
Vesipumppu, alipainepumppu ja ruiskutuspumpun ennakonsäädin pitää ottaa 200d:stä (tosin vesipumpun voi modata tarvittaessa vitosta). Vitosta otetaan öljypohja ja apulaitteet, öljynjäähdytin, damperi kampiakselin päähän yms.
äääh kai se olisi halvinta etsiä ruotsista vaihtokone.
Tänään on tullut näköjään vain huonoja ohjeita, se laakeriliuska ei tosiaan taida asentua oikealle kohdalle kuppaisessa pesässä


Jos vain saat niin laitappa kuvia vaurioista, mikä ihme saa yhden ja vain yhden laakerin leikkaamaan kiinni...voitelukanavissa kakkaa ? sikälikin olisi hyvä päästä koneesta eroon, ettei se uusiudu.
edit: Vähissä on ruotsissakin moottorit, tässä yksi: http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20480788" onclick="window.open(this.href);return false; 18.750 SEK
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Taas tuli puhuttua...paskaa
Tuossa kävi tuttu autoasentaja kurkkaamassa konetta, ja sanoi että kolmessa keskimmäisessä laakeripesässä on vaurioita. Sen kuulemma näkee sokeakin. No mikäpä minä oon vastaankaan väittämään.
Mutta mutta, nämä kun on mulle täysin vierasta asiaa, niin olisiko joku ystävällinen ja kertoisi mitä ne on ne moottorin mallinumerot jotka on näitä ns. 200d koneita. Vitohan on OM601 kai, ja kun katson autopurkaamoiden sivuja, niin siellä on jotain w124 yms.
Hävettää kysyäkkin tällaisia kysymyksiä, mutta kun ei oo tietoo.

Mutta mutta, nämä kun on mulle täysin vierasta asiaa, niin olisiko joku ystävällinen ja kertoisi mitä ne on ne moottorin mallinumerot jotka on näitä ns. 200d koneita. Vitohan on OM601 kai, ja kun katson autopurkaamoiden sivuja, niin siellä on jotain w124 yms.
Hävettää kysyäkkin tällaisia kysymyksiä, mutta kun ei oo tietoo.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Veskolahan kertoi aikaisemmin mikä moottori sopii suoraan Vitoon, kunhan vaihdetaan Viton tietyt moottorin komponentit OM 601 perusmoottoriin.AnJa kirjoitti:Taas tuli puhuttua...paskaaTuossa kävi tuttu autoasentaja kurkkaamassa konetta, ja sanoi että kolmessa keskimmäisessä laakeripesässä on vaurioita. Sen kuulemma näkee sokeakin. No mikäpä minä oon vastaankaan väittämään.
Mutta mutta, nämä kun on mulle täysin vierasta asiaa, niin olisiko joku ystävällinen ja kertoisi mitä ne on ne moottorin mallinumerot jotka on näitä ns. 200d koneita. Vitohan on OM601 kai, ja kun katson autopurkaamoiden sivuja, niin siellä on jotain w124 yms.
Hävettää kysyäkkin tällaisia kysymyksiä, mutta kun ei oo tietoo.
Täältä löytyisi kyseinen OM 601 moottori täydellisenä tai ilman apulaitteita. On autossa vielä paikalla ja koeajettavissa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
OM601: 200D, eli 2 litran imudiiseli. lisäks samaan sarjaan kuuluu noi viton koneet, oliko ne nyt sitten 2,3 litrasia. ja näitäkin taitaa olla turbolla ja ilman. veskola, tai joku muu osaa tarkentaa.
OM602: 250D, li 2,5 litran diiseli, 2,5 litran turbodiiseli, 2,9 litran turbodiiseli (suorasuihku)
OM603 300D, eli 3 litran diiseli turbolla ja ilman.
ja sitten on vielä moniventtiili koneet, mutta ne ei varmaan kauheesti kosketa sinua tässä kohtaa. ja noihinkin voi olla vielä lisääkin koneita, en muista, enkä varmaan edes tiedä kaikkee.
OM602: 250D, li 2,5 litran diiseli, 2,5 litran turbodiiseli, 2,9 litran turbodiiseli (suorasuihku)
OM603 300D, eli 3 litran diiseli turbolla ja ilman.
ja sitten on vielä moniventtiili koneet, mutta ne ei varmaan kauheesti kosketa sinua tässä kohtaa. ja noihinkin voi olla vielä lisääkin koneita, en muista, enkä varmaan edes tiedä kaikkee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Sekä 200d että vito, molemmat on OM601, mutta viton OM601 on erilainen: valultaan, kampiakseliltaan (iskun pituus + 5,8mm) sekä poraukseltaan (+2mm), männiltään, kiertokangiltaan, lohkossa pieniä eroja jne.
110d Viton OM601 moottori on ns. turbomoottori, jossa on koodina 601.970 kun vastaavasti 108d Viton moottorikoodi on OM601.942. Näiden erona (luultavasti) männät, kiertokanget ja niiden laakerointi, ehkä jälkimmäisestä puuttuu öljyruiskut, täyttä varmuutta ei ole. Kuitenkin tuon Viton vaparikoneen kampiakseli on sama kuin turbossa eli sitä voi käyttää tässä tapauksessa korjausosana, jos kampiakselin korjaushionta ei ole mahdollinen.
200d OM601 koneet ovat aina vaparikoneita, mutta joskus satunnaisesti niistä löytyy lohkoja, joissa on öljyruiskut. Tälläisen öljyruiskukoneen löytäminen on kuitenkin onnenkauppaa, eikä sitä näe mistään päällepäin, ainostaan alustanumerolla voisi ehkä Vehon avustuksella selvittää. Näissä koneissa on heikommat kiertokanget, niiden laakerointi, mäntien jäähdytys puuttuu, eli tälläistä konetta kun turbolla vähän pidempään kuormittaa kesähelteessä niin voi tulla damagea.
Nyt jos noista lähtee naittamaan jonkinlaisen ristisiitoksen niin voi tehdä budjettikoneen, jota sitten malttaa olla rasittamatta pidempään, tarkoittaa ettei sillä kannata ajaa 160 km/h kaasupohjassa 20+ minuuttia. Tämä syntyy ottamalla se lohko kampiakselieneen ja mäntineen ja tiputtaa vaikka Viton kannen sellaisenaan. Sitten vaihdetaan/muutetaan se vesipumppu (Vitossa vesipumppu tiivistyy lohkon pikkuiseen reikään, joka 200d lohkosta puuttuu), vaihdetaan öljypohja, jolloin saadaan öljytikku oikeaan paikkaan ja öljytilavuus kasvatettua sekä muutenkin sovitettua alapoli Vitoon sopivaksi. Alipainepumppu jätetään sellaiseksi kuin se siinä 200d moottorissa on. No lisäksi pitää tehdä ahtimelle öljynkierto, eli reikä lohkon alareunaan ja kannen päästä voitelu ahtimelle. Tämä siis minimissään.
Vaivalloisempi tapa on tuo minkä tein itse, eli tyhjennetään se 200d lohko ihan kaikesta, porataan lohkon sisälle tarkasti öljyruiskuille reiät, hankitaan 250 tao 300 turbod männät ja kiertokanget sekä niihin liittyvät laakerit. Porattiinpa vielä ahtimen öljytulolle liitos lohkon kylkeen originaaliin paikkaan jne. Tähän tulee myös 200d moottorin kampiakseli, joten litratilavuus pienenee 2,3 -> 2,0. Tälläinen moottori vastaa jo kestokyvyltää ihan sitä alkuperäistä, tai on oikeastaan parempi, koska kannetiiviste kestää paremmin. Vaikeinta tässä onjuuri tuo öljyruiskujen poraaminen, kun tästä lohkosta puuttuu se valun paksunnos, johon Viton koneissa nuo ruiskut on laitettu.
Lopuksi vielä yksi variaatio, eli edellä olevaan 200d lohkoon vaihdetaan Viton kampiakseli -> iskun pituus nousee 5,8 mm ja Viton lyhyemmät kiertokanget. Nyt pitää vain tarkistaa, että männät käyvät korkeussuunnassa oikeassa paikassa, eli siinä lohkon tasolla ja ei kun menoksi, litratilavuutta on 2,2 litraa. Tälläisiä ei tietääkseni ole vielä tehty, mutta kohta on.
Noita 200d (tai 190d) OM601 2,0 moottoreita ei kannata ostaa purkaamoilta, niitä on monella monella foorumilaisella myynnissä yllinkyllin. Korimalli on nimenomaan w124, ja vuosimalli kannattaa olla jotain 1991 - 1995. Tässä yksi yhteystieto, sieltä saattaapi löytyä se Viton kampi ja lohkon tarvittaessa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =7&t=82954" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä loppukommentti lienee turhaa, mutta on sanomattakin selvää, ettei katsastusmiehelle kannata kehua sitä lohkon vaihtoa sen kummemmin, ne ei oikein ymmärrä näitä juttuja.
110d Viton OM601 moottori on ns. turbomoottori, jossa on koodina 601.970 kun vastaavasti 108d Viton moottorikoodi on OM601.942. Näiden erona (luultavasti) männät, kiertokanget ja niiden laakerointi, ehkä jälkimmäisestä puuttuu öljyruiskut, täyttä varmuutta ei ole. Kuitenkin tuon Viton vaparikoneen kampiakseli on sama kuin turbossa eli sitä voi käyttää tässä tapauksessa korjausosana, jos kampiakselin korjaushionta ei ole mahdollinen.
200d OM601 koneet ovat aina vaparikoneita, mutta joskus satunnaisesti niistä löytyy lohkoja, joissa on öljyruiskut. Tälläisen öljyruiskukoneen löytäminen on kuitenkin onnenkauppaa, eikä sitä näe mistään päällepäin, ainostaan alustanumerolla voisi ehkä Vehon avustuksella selvittää. Näissä koneissa on heikommat kiertokanget, niiden laakerointi, mäntien jäähdytys puuttuu, eli tälläistä konetta kun turbolla vähän pidempään kuormittaa kesähelteessä niin voi tulla damagea.
Nyt jos noista lähtee naittamaan jonkinlaisen ristisiitoksen niin voi tehdä budjettikoneen, jota sitten malttaa olla rasittamatta pidempään, tarkoittaa ettei sillä kannata ajaa 160 km/h kaasupohjassa 20+ minuuttia. Tämä syntyy ottamalla se lohko kampiakselieneen ja mäntineen ja tiputtaa vaikka Viton kannen sellaisenaan. Sitten vaihdetaan/muutetaan se vesipumppu (Vitossa vesipumppu tiivistyy lohkon pikkuiseen reikään, joka 200d lohkosta puuttuu), vaihdetaan öljypohja, jolloin saadaan öljytikku oikeaan paikkaan ja öljytilavuus kasvatettua sekä muutenkin sovitettua alapoli Vitoon sopivaksi. Alipainepumppu jätetään sellaiseksi kuin se siinä 200d moottorissa on. No lisäksi pitää tehdä ahtimelle öljynkierto, eli reikä lohkon alareunaan ja kannen päästä voitelu ahtimelle. Tämä siis minimissään.
Vaivalloisempi tapa on tuo minkä tein itse, eli tyhjennetään se 200d lohko ihan kaikesta, porataan lohkon sisälle tarkasti öljyruiskuille reiät, hankitaan 250 tao 300 turbod männät ja kiertokanget sekä niihin liittyvät laakerit. Porattiinpa vielä ahtimen öljytulolle liitos lohkon kylkeen originaaliin paikkaan jne. Tähän tulee myös 200d moottorin kampiakseli, joten litratilavuus pienenee 2,3 -> 2,0. Tälläinen moottori vastaa jo kestokyvyltää ihan sitä alkuperäistä, tai on oikeastaan parempi, koska kannetiiviste kestää paremmin. Vaikeinta tässä onjuuri tuo öljyruiskujen poraaminen, kun tästä lohkosta puuttuu se valun paksunnos, johon Viton koneissa nuo ruiskut on laitettu.
Lopuksi vielä yksi variaatio, eli edellä olevaan 200d lohkoon vaihdetaan Viton kampiakseli -> iskun pituus nousee 5,8 mm ja Viton lyhyemmät kiertokanget. Nyt pitää vain tarkistaa, että männät käyvät korkeussuunnassa oikeassa paikassa, eli siinä lohkon tasolla ja ei kun menoksi, litratilavuutta on 2,2 litraa. Tälläisiä ei tietääkseni ole vielä tehty, mutta kohta on.
Noita 200d (tai 190d) OM601 2,0 moottoreita ei kannata ostaa purkaamoilta, niitä on monella monella foorumilaisella myynnissä yllinkyllin. Korimalli on nimenomaan w124, ja vuosimalli kannattaa olla jotain 1991 - 1995. Tässä yksi yhteystieto, sieltä saattaapi löytyä se Viton kampi ja lohkon tarvittaessa

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =7&t=82954" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä loppukommentti lienee turhaa, mutta on sanomattakin selvää, ettei katsastusmiehelle kannata kehua sitä lohkon vaihtoa sen kummemmin, ne ei oikein ymmärrä näitä juttuja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Kiitos ja kumarrus.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
veskola kirjoitti:
Lopuksi vielä yksi variaatio, eli edellä olevaan 200d lohkoon vaihdetaan Viton kampiakseli -> iskun pituus nousee 5,8 mm ja Viton lyhyemmät kiertokanget. Nyt pitää vain tarkistaa, että männät käyvät korkeussuunnassa oikeassa paikassa, eli siinä lohkon tasolla ja ei kun menoksi, litratilavuutta on 2,2 litraa. Tälläisiä ei tietääkseni ole vielä tehty, mutta kohta on.
Eikös tämä kannattaisi tehdä ennemminkin 2.3lohkoon kakslitraisen kampiakselilla. Olisi kankisuhde paljon parempi.
En tiedä onnistuuko mutta uskoisin että onnistuu siinä missä 2.0 lohkoon 2.3 osat.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Minä laittaisin vain normi 200D:n pellin alle. Ehkä turbon kk-laakerit öljyrei'illä varustettuna mutta muuten vakio hiluilla. 110TD Vitossa on vakiona 100 kaakkia jonka tuo vaparikone kestää ihan hyvin.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Offtopiikkia: Onnistuu melko varmasti mutta minä en kaipaa sitä kannentiivisteen poksahtelua yhtään enää. Paremmalla kankisuhteella on nyt ajeltu 14kk, ja ei se mun elämä sen kummepaa ole ollut. Oleellista tässä on se, ettei tuota kannata (tarvitse) kierrättää yli 6000 rpm, arvo jonka olen valinnut maksimitehon tavoitteeksi. Muistaakseni mittari pitäisi näyttää silloin noin 240 km/hMika.T kirjoitti:Eikös tämä kannattaisi tehdä ennemminkin 2.3lohkoon kakslitraisen kampiakselilla. Olisi kankisuhde paljon parempi.
En tiedä onnistuuko mutta uskoisin että onnistuu siinä missä 2.0 lohkoon 2.3 osat.

Ehdottomasti jos 200d koneen, (öljypohjan joka tapauksessa) ottaa auki, niin laittaa ne turbon laakerit poratuilla reijillä. Syöttön jättää aika vähälle (ehkä kuitenkin pikkureuisen vakiosta lisää

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19560350" onclick="window.open(this.href);return false;veskola kirjoitti:edit: Vähissä on ruotsissakin moottorit, tässä yksi: http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20480788" onclick="window.open(this.href);return false; 18.750 SEK
tää vois olla halpa, kansi rikki, muuten ok:
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20127722" onclick="window.open(this.href);return false;
tässä muuten ok, mutta tehostajan korvake poikki (voiko korjata?)
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=17460547" onclick="window.open(this.href);return false;
jännä muuten kattoo että tuol on useat viton om601 joissa kuvauksessa "VEVAXEL DEF.". Muutenkin, aika epäsuosiossa ollu om601 dieseli ruottissa aina, ei o kelvannu ikinä, edes uutena. siks valikoima on noin kehno.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Mikä on konnen nummero?
ja tyyppi mikä on hakusessa?
(jos olis vaikka tuolla mistä niitä tulee raahattua)
ja tyyppi mikä on hakusessa?
(jos olis vaikka tuolla mistä niitä tulee raahattua)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Onhan noita 2,2 tehty tehtaan toimesta jo vuosina 83-85.veskola kirjoitti: Lopuksi vielä yksi variaatio, eli edellä olevaan 200d lohkoon vaihdetaan Viton kampiakseli -> iskun pituus nousee 5,8 mm ja Viton lyhyemmät kiertokanget. Nyt pitää vain tarkistaa, että männät käyvät korkeussuunnassa oikeassa paikassa, eli siinä lohkon tasolla ja ei kun menoksi, litratilavuutta on 2,2 litraa. Tälläisiä ei tietääkseni ole vielä tehty, mutta kohta on.
.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
juhaoh kirjoitti:Onhan noita 2,2 tehty tehtaan toimesta jo vuosina 83-85.

Noissa ruotsin linkeissä eka ja kolmas on ei turbokoneita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
Eilen ostin kolari vitosta koneen. Autoa en nähnyt, mutta oli kuulemma perästä läjässä. Olivat koekäyttäneet purkaamossa, eli kai se jonkinlainen on.
Mitä meinaa lokissa B14C 96 kun vanhassa on A15K 96. Pumput ja turbot on samalla tyyppi numerolla, mutta mitä nuo lohkon kyltit sanoo.
Mitä meinaa lokissa B14C 96 kun vanhassa on A15K 96. Pumput ja turbot on samalla tyyppi numerolla, mutta mitä nuo lohkon kyltit sanoo.
Re: Vito taas... Moottori meni..ja vika löytyi
En tiedä mutta mun mielestä ei niistä lohkon valunumeroista ei tarvitte välittää, kunhan kone on turbotyyppiä (.970).
Lisää tietoa: www.skg.fi