Airmaticin madaltaminen

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Kuinka olette antureitten paikkoja muuttanut, luultavasti vain edestä tarvitsisi muuttaa. Takana taisi riittää vara jo valmiiksi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:Kuinka olette antureitten paikkoja muuttanut, luultavasti vain edestä tarvitsisi muuttaa. Takana taisi riittää vara jo valmiiksi.
Ei tarvitse edestäkään muttaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Ei tarvitse edestäkään muttaa
Tätä voisi tarkentaa kun kommentin voi ymmärtää kahdella tavalla. Tarkoitatko että edestäkään ei tarvitse muuttaa antureita vaikka madaltaisi 50 mm vai tarkoitatko että etupään muutokselle on riittävästi tilaa niiden sallittujen rajojen puitteissa eikä käytännössä autoa ole järkevää pudottaa enempää (tuo vaan on henkilökohtaista tuo järkevän pudotuksen tulkinta).
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

CDI203 kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:Kuinka olette antureitten paikkoja muuttanut, luultavasti vain edestä tarvitsisi muuttaa. Takana taisi riittää vara jo valmiiksi.
Ei tarvitse edestäkään muttaa
Muuttaisin mielelläni, on jo madallettu raja-arvojen nimissä mutta lisää tarvisi saada juuri edestä..Sulla varmaan tietoa :?:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Ei tarvitse edestäkään muttaa
Tätä voisi tarkentaa kun kommentin voi ymmärtää kahdella tavalla. Tarkoitatko että edestäkään ei tarvitse muuttaa antureita vaikka madaltaisi 50 mm vai tarkoitatko että etupään muutokselle on riittävästi tilaa niiden sallittujen rajojen puitteissa eikä käytännössä autoa ole järkevää pudottaa enempää (tuo vaan on henkilökohtaista tuo järkevän pudotuksen tulkinta).
Koitin kertoa että edestäkään ei tarvitse antureita muutella vaikka laskisi *:rila perus asentoa 50mm
toivottavasti selvensi, omat kirjoitukset voivat joskus tosiaan olla epäselviä tai muuten vaatia hiukan tarkempaa lukemista,

kantaa ottamatta sen enempää korkeuteen kuinka paljon on järkevää pudottaa(muutenkin koittanut vaan asiaa kirjoittela samaa mieltä että on jokaisen oma asia mille korkeudelle auton haluaa)
joskushan noita on myös nosteltu, kun on joku edelinen omistaja pudottanut liika seuravaan mielestä,

Myös tullut nostettua tehtaan korkeudella olluta ML mallia perus asennostoa ylemmäs, saksalainen omistaja oli sitä mieltää että mökkile puolan puolelle ajellessa olisi tarvis sikäläisellä mökkitiellä pari lisä senntiä korkeutta,
eli aina alustaa muttaessa ei sitä välttämättä lasket

ulkomaan forumin ohjee mikä oli tuolla aikaisemmin ei toimi kaikkiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Koitin kertoa että edestäkään ei tarvitse antureita muutella vaikka laskisi *:rila perus asentoa 50mm
toivottavasti selvensi, omat kirjoitukset voivat joskus tosiaan olla epäselviä tai muuten vaatia hiukan tarkempaa lukemista,

kantaa ottamatta sen enempää korkeuteen kuinka paljon on järkevää pudottaa(muutenkin koittanut vaan asiaa kirjoittela samaa mieltä että on jokaisen oma asia mille korkeudelle auton haluaa)
joskushan noita on myös nosteltu, kun on joku edelinen omistaja pudottanut liika seuravaan mielestä,

Myös tullut nostettua tehtaan korkeudella olluta ML mallia perus asennostoa ylemmäs, saksalainen omistaja oli sitä mieltää että mökkile puolan puolelle ajellessa olisi tarvis sikäläisellä mökkitiellä pari lisä senntiä korkeutta,
eli aina alustaa muttaessa ei sitä välttämättä lasket

ulkomaan forumin ohjee mikä oli tuolla aikaisemmin ei toimi kaikkiin
Coupe* kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:Kuinka olette antureitten paikkoja muuttanut, luultavasti vain edestä tarvitsisi muuttaa. Takana taisi riittää vara jo valmiiksi.
Ei tarvitse edestäkään muttaa
Muuttaisin mielelläni, on jo madallettu raja-arvojen nimissä mutta lisää tarvisi saada juuri edestä..Sulla varmaan tietoa :?:
Itse näin tuossa aiemmin ihan suoran kysymyksen joka ymmärtääkseni oli sinulle osoitettu. Suoraan ysymykseen sopii minusta vastata. Jos ei halua auttaa kaveria niin sanoo sitten että ei halua tietoa julkistaa kun siinä menettää businekset (busineksestä ei varmaan ole kyse kun jäsentä ei löydy foorumin sponsoreiden joukosta). Minusta tuo on ihan reilu vastaus sen sijaan että kiertelee noita samoja juttuja useampaan otteeseen samassa threadissa. Kysyjä jää vaan turhaan odottamaan vastausta jota ei näemmä koskaan kuulu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:Kuinka olette antureitten paikkoja muuttanut, luultavasti vain edestä tarvitsisi muuttaa. Takana taisi riittää vara jo valmiiksi.
Ei tarvitse edestäkään muttaa
Muuttaisin mielelläni, on jo madallettu raja-arvojen nimissä mutta lisää tarvisi saada juuri edestä..Sulla varmaan tietoa :?:
Mikä raja arvo ylittyy? kalistus kulma?
Eli muutaist mieleläsi etupään antureita?
tarvitavaan muutokseen vaikutta että miten paljon sitä kautta haluat korketta muttaa,
mutta melko suureen mutokseen alaspäin rittää
että ottaa sen anturin varren irti tukivarresta, kiertää siihen tukivarren läpi menevään kiinitys pultiin
6mm mutterin ja sen jälkeen kinnitää sen takisin"nyt siinä on pieni säätövara"
sitten aloitaa sen korkeuden muuttelun hantin puolen etu kulmasta,
ihan vähän kerralla "puolet vaikutavat toisiinsa"minkä takia ei kannata
heti nähdä vaivaa ja säätää sitä kulmaa muuta kuin lähelle,
(ennen muutosta mitata joka kulmasta lokarin reunasta vanteesen
ja laitta tulos ylös, sitten saa molempia puolia mutettua suhteesa yhtä
paljon"jos siis ei ole tarvetta jompaa kumpaa puolta korjata")

E: toivotavasti tosta apuja (vaikka kiertääkin samaa aihetta"tapana vaan ollut kirjoitella niistä mistä jotain vähäistä tieto on)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
OJ1973
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 17.01.2011 13:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja OJ1973 »

Hei! Minäkin olisin kiinnostunut laskemaan tuota alinta-asentoa jotain 20mm. Jos joku pystyy Oulussa tai lähistöllä auttamaan, voi heittää minulle YV:tä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:Kuinka olette antureitten paikkoja muuttanut, luultavasti vain edestä tarvitsisi muuttaa. Takana taisi riittää vara jo valmiiksi.
Ei tarvitse edestäkään muttaa
Muuttaisin mielelläni, on jo madallettu raja-arvojen nimissä mutta lisää tarvisi saada juuri edestä..Sulla varmaan tietoa :?:
Mikä raja arvo ylittyy? kalistus kulma?
Eli muutaist mieleläsi etupään antureita?
tarvitavaan muutokseen vaikutta että miten paljon sitä kautta haluat korketta muttaa,
mutta melko suureen mutokseen alaspäin rittää
että ottaa sen anturin varren irti tukivarresta, kiertää siihen tukivarren läpi menevään kiinitys pultiin
6mm mutterin ja sen jälkeen kinnitää sen takisin"nyt siinä on pieni säätövara"
sitten aloitaa sen korkeuden muuttelun hantin puolen etu kulmasta,
ihan vähän kerralla "puolet vaikutavat toisiinsa"minkä takia ei kannata
heti nähdä vaivaa ja säätää sitä kulmaa muuta kuin lähelle,
(ennen muutosta mitata joka kulmasta lokarin reunasta vanteesen
ja laitta tulos ylös, sitten saa molempia puolia mutettua suhteesa yhtä
paljon"jos siis ei ole tarvetta jompaa kumpaa puolta korjata")

E: toivotavasti tosta apuja (vaikka kiertääkin samaa aihetta"tapana vaan ollut kirjoitella niistä mistä jotain vähäistä tieto on)
Eikös kyse ollut siitä että niitä antureita ei tarvitse säätää vaikka pudottaisi yli 50 mm? Kai sen nyt mummokin ymmärtää että auto muuttaa korkeuttaan jos anturin asentoa huijaa. Jos jotain uutta haluaa tähän threadiin tuoda niin se on ohje tasonsäätöihin niin että antureihin kajoamatta ylitetään ne DAS:in asettamat raja-arvot. Kaikki muuhan on jo moneen kertaan käyty läpi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:Eikös kyse ollut siitä että niitä antureita ei tarvitse säätää vaikka pudottaisi yli 50 mm,
Kaikki muuhan on jo moneen kertaan käyty läpi.
Ei tunnu olevan siitä huolimatta selvää kaikille
Coupe* kirjoitti:Kuinka olette antureitten paikkoja muuttanut, luultavasti vain edestä tarvitsisi muuttaa. Takana taisi riittää vara jo valmiiksi.
tätä siitä huolimatta kysytään (ja jokainen osaanee kysyä itse tarkentavat kysymykset)
Coupe* kirjoitti: Muuttaisin mielelläni, on jo madallettu raja-arvojen nimissä mutta lisää tarvisi saada juuri edestä..Sulla varmaan tietoa :?:
kyse antureitten muutamisesta
CDI203 kirjoitti:
Mikä raja arvo ylittyy? kalistus kulma?
Eli muutaist mieleläsi etupään antureita?
tarvitavaan muutokseen vaikutta että miten paljon sitä kautta haluat korketta muttaa,
mutta melko suureen mutokseen alaspäin rittää
että ottaa sen anturin varren irti tukivarresta, kiertää siihen tukivarren läpi menevään kiinitys pultiin
6mm mutterin ja sen jälkeen kinnitää sen takisin"nyt siinä on pieni säätövara"
sitten aloitaa sen korkeuden muuttelun hantin puolen etu kulmasta,
ihan vähän kerralla "puolet vaikutavat toisiinsa"minkä takia ei kannata
heti nähdä vaivaa ja säätää sitä kulmaa muuta kuin lähelle,
(ennen muutosta mitata joka kulmasta lokarin reunasta vanteesen
ja laitta tulos ylös, sitten saa molempia puolia mutettua suhteesa yhtä
paljon"jos siis ei ole tarvetta jompaa kumpaa puolta korjata")

E: toivotavasti tosta apuja (vaikka kiertääkin samaa aihetta"tapana vaan ollut kirjoitella niistä mistä jotain vähäistä tieto on)
ja noihin kysymykssin ei edeleenkään ole tullut vastausta, vaikka ovat tarkoiteetuja helpottamaan avunantoa
(kun ei kysymyksiin tule vastausta, on asia varmaankin selvinnyt, luulisi että jos onkelma on vielä niin tulisi...)

mutta ei taida kai kannatta jatkaa apujen laitelula jos se vaan sotkee selvää asiaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: mutta ei taida kai kannatta jatkaa apujen laitelula jos se vaan sotkee selvää asiaa
Itse kukin tulee usein kirjoittaneeksi huolimattomasti, siksi kysyin tarkennusta: "pystytkö muuttamaan tasoa yli sen 50 mm ilman antureihin kajoamista, siis suoraan testerillä". Tuolla aiemmin niin sanoit, ainakin oman tulkintani mukaan. Tuosta selventävästä vastauksesta taas ainakin itse ymmärsin täysin toisin.

Sivun kirjoittelun ja lainailun sijasta voisi sanoa "kyllä" tai "ei". Mutta jokainen saa vastailla kuten haluaa, en itse tuota tietoa edes tarvitse vaikka kiinnostaa toki. Asiaa kyselleiden puolesta yritin perätä selvennystä.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Omasta alusta laskettu, en tiedä paljonko mitoissa, mutta niin, että näytti hyvältä ja viel pystyy ajamaan. Piti kajota antureihin, eteen ja taakse. Homman teki henkilö joka tiesi mitä tehdä ja tehnyt ennenkin madalluksia. Riitti kun vain siirsi antureita, mutta joka tapauksessa piti niihin koskea. Täällä kun on saanut ymmärryksen, että antureihin ei tarvitse koskea vaikka kuinka alas haluaisi. Auton tosiaan saa niin alas kuin haluaa ilman antureihin koskemista, mutta arvot ei jäänyt muistiin.
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Noniin, eli auto madallettiin niihin arvoihin jotka antoi vielä "tallentaa". Kyllähän auton sai madallettua tyyliin pussit tyhjiksi mutta sitähän ei kone hyväksy eikä tietenkään autolla voi enää ajaa. Täytyy kokeillä tuota mutteri vinkkiä, katsoo sitten mikä paksuus riitti auton saamisen haluttuun korkeuteen. Takapäähänkin sitten sama kikka jos ei siellä näytä hyvältä.. Kiitos nyt vain kaikille tasapuolisesti ;)
ppetteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 07.07.2009 13:14
Paikkakunta: Oulainen

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja ppetteri »

Onko semmoinen asetus mahdollinen, että kun auton sammuttaa niin airmatic laskee niin alas kuin auto sietää ja käynnistäessä auton se nousee määrättyyn korkeuteen?
Ässä 320 Cdi / 20" tis rims
______________________________________

Etuveto.. Onko se joku veikkauksen uusi peli?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Tomp »

ppetteri kirjoitti:Onko semmoinen asetus mahdollinen, että kun auton sammuttaa niin airmatic laskee niin alas kuin auto sietää ja käynnistäessä auton se nousee määrättyyn korkeuteen?
Tekee venttiilin järjestelmään, jolla saa ilmat järjestelmästä pois :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tomp kirjoitti:
ppetteri kirjoitti:Onko semmoinen asetus mahdollinen, että kun auton sammuttaa niin airmatic laskee niin alas kuin auto sietää ja käynnistäessä auton se nousee määrättyyn korkeuteen?
Tekee venttiilin järjestelmään, jolla saa ilmat järjestelmästä pois :D
Pakkanen hoitaa monissa jo homman :)
minkäs takia se pitäis saada tekemään niin?
parkeeratessa saa ainkin olla tarkkan että alle ei jää mitään mikä tulee pohjasta läpi...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Joo melkee parempi, ettei liikenteessä tiputa alas. Eri jos auto menee näyttelyyn, niin siellä voi sitte hallissa päästää ilmat pihalle.

Tai voishan se olla huvittan näköistä kun ajaa auton parkkiruutuun, tulee ulos autosta ja polvistuu tielle katsomaan auton alle onko tilaa, sitte avaa venttiilin ja saa auton maahan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Onhan tossa ainkin yksi juttu jos sen tiputta tontiin on renkaita vaikea pölliä
kun eivät mahdu tulemaan pois paikaltaan ja tunkkia ei helposti alle saa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja terokoo »

CDI203 kirjoitti:Onhan tossa ainkin yksi juttu jos sen tiputta tontiin on renkaita vaikea pölliä
kun eivät mahdu tulemaan pois paikaltaan ja tunkkia ei helposti alle saa,
hyvä pointti tämä! :D muuten en kyseisestä hommasta löydä mitään tolkkua... :shock:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

terokoo kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Onhan tossa ainkin yksi juttu jos sen tiputta tontiin on renkaita vaikea pölliä
kun eivät mahdu tulemaan pois paikaltaan ja tunkkia ei helposti alle saa,
hyvä pointti tämä! :D muuten en kyseisestä hommasta löydä mitään tolkkua... :shock:
toinen hyvä juttu siinä että pienet lapset pääsee helpomin sisään kun ei tarvitse korkeelle kiivetä,
selkä vaivaisille taas olis hyvä jos jäisi ihan ylä asentoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Rytkönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 29.10.2010 18:15
Paikkakunta: pohojammaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Rytkönen »

löytyykö vaasan lähistöltä ketään osaavaa airmaticin madaltavaa henkilöä?

pitäs saada tota farkkua vähän lähemmäs tien pintaa :)
s211 320 cdi avantgarde
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Rytkönen kirjoitti:löytyykö vaasan lähistöltä ketään osaavaa airmaticin madaltavaa henkilöä?

pitäs saada tota farkkua vähän lähemmäs tien pintaa :)
Siis tarkoitat löytyykö Star-omistajaa, pienillä ohjeilla osaat sen itsekin tehdä. Seinäjoella olisi yksi, varmaan lähempänäkin jos joku uskaltaa ilmoittautua.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rytkönen kirjoitti:löytyykö vaasan lähistöltä ketään osaavaa airmaticin madaltavaa henkilöä?

pitäs saada tota farkkua vähän lähemmäs tien pintaa :)
YV:et on näissä hyviä ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Rytkönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 29.10.2010 18:15
Paikkakunta: pohojammaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Rytkönen »

DBFI kirjoitti:
Rytkönen kirjoitti:löytyykö vaasan lähistöltä ketään osaavaa airmaticin madaltavaa henkilöä?

pitäs saada tota farkkua vähän lähemmäs tien pintaa :)
Siis tarkoitat löytyykö Star-omistajaa, pienillä ohjeilla osaat sen itsekin tehdä. Seinäjoella olisi yksi, varmaan lähempänäkin jos joku uskaltaa ilmoittautua.

juu sitäpä hyvinkin :) tarkotus ois ite koittaa huijjata niitä anturia jos sitä sillä saa alaspäin...jos ei piuhan kautta tiputtajia löydy lähistöltä

seinäjoen käyttöautolla totes äijjä vain jotta "kyllähän sä saat sitä tosta napista säädettyä alaspäin"...ei kauheesti näyttänyt huvittavan säätää
s211 320 cdi avantgarde
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rytkönen kirjoitti: seinäjoen käyttöautolla totes äijjä vain jotta "kyllähän sä saat sitä tosta napista säädettyä alaspäin"...ei kauheesti näyttänyt huvittavan säätää
lienee syy sille miksi porukka sieltä ajelee tänne kuusen alle korkeutta muuttamaan ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Rytkönen kirjoitti: seinäjoen käyttöautolla totes äijjä vain jotta "kyllähän sä saat sitä tosta napista säädettyä alaspäin"...ei kauheesti näyttänyt huvittavan säätää
Tiedän Seinäjoella ainakin yhden riippumattoman korjaamon jossa kiinnostusta alustan säätöön luulisi olevan, varsinkin jos vie tarkat ohjeet mennessään (nehän täällä foorumillakin on avoimesti esitetty, niin olen kommenteista ymmärtänyt mutta ohjeet nyt joka tapauksessa ei ole ongelma).

Auton on syytä olla joka suuntaan vatupassissa säätöä tehtäessä eli parasta säädellä tallilla mutta eihän sen kuusen tarvitse rinteessä kasvaa, voi valita sellaisen puun jonka vieressä auto istuu suorassa. :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti: Auton on syytä olla joka suuntaan vatupassissa säätöä tehtäessä eli parasta säädellä tallilla mutta eihän sen kuusen tarvitse rinteessä kasvaa, voi valita sellaisen puun jonka vieressä auto istuu suorassa. :)
Tosiaan suunillen tasainen alusta on hyvä olla (nopeuttaa homma muuta ei välttämätön)
ja homma ei kestä *:rin ja auton välisen yhteyden jälkeen ~10-15min varsinkin jos on valmiikisi mietitty että mikä on
sopiva korkeus(useimiten tosin sitä halutaan "livenä" tarkistella että millä korkeudella olis paras :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Rytkönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 29.10.2010 18:15
Paikkakunta: pohojammaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Rytkönen »

kärsiikö noita tankoja/anturia jotka vaikuttaa siihen korkeuteen ottaa irti noin vain jos auto on lennossa vai rupeeko heti herjaamaan jotakin vikaa ?

jos kokeilis vähän muuttaa noitten tankojen pituuksia :)
s211 320 cdi avantgarde
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja maketap »

Rytkönen kirjoitti:kärsiikö noita tankoja/anturia jotka vaikuttaa siihen korkeuteen ottaa irti noin vain jos auto on lennossa vai rupeeko heti herjaamaan jotakin vikaa ?

jos kokeilis vähän muuttaa noitten tankojen pituuksia :)
käsittääkseni jos pitää avaimet taskussa ja ovet kiinni/lukossa niin ei pitäis mitään tulla.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

maketap kirjoitti:
Rytkönen kirjoitti:kärsiikö noita tankoja/anturia jotka vaikuttaa siihen korkeuteen ottaa irti noin vain jos auto on lennossa vai rupeeko heti herjaamaan jotakin vikaa ?

jos kokeilis vähän muuttaa noitten tankojen pituuksia :)
käsittääkseni jos pitää avaimet taskussa ja ovet kiinni/lukossa niin ei pitäis mitään tulla.
Itse en kyllä laittaisi näppejä lähelle SBC-jarruja ellei systeemiä ole tavalla tai toisella varmemmin disabloitu (Starilla, johto irti tai ohjeiden mukaan ilman testeriä).
Vastaa Viestiin