Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Elikkäs w203 270cdi meni vikatilaan, kierrokset rajoittuu 3tonniin ja tyhjäkäynti huopaa.
Jatkuvaksi vikakoodiksi ilmoitti: P1189-016 Inlet port shutoff M55 (Inlet shutoff motor) Current and stored.
Löytyiskö täältä tietotaitoa kertomaan mikä mättää ja mahdollista korjausohjetta?
Ihan vähässäkummassa en veholle mene...
Kiitoksia jo etukäteen.
Jatkuvaksi vikakoodiksi ilmoitti: P1189-016 Inlet port shutoff M55 (Inlet shutoff motor) Current and stored.
Löytyiskö täältä tietotaitoa kertomaan mikä mättää ja mahdollista korjausohjetta?
Ihan vähässäkummassa en veholle mene...
Kiitoksia jo etukäteen.
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Jos en nyt ihan hakoteillä ole, (niin kuin aika usein) niin tuo on se imusarjan alla oleva lärpäke.
Jonkin sortin läppäventtiili.
Eli EGR on tehnyt tehtävänsä, ja imusarja alkaa olla niin tukossa että olisi parempi purkaa irti koko imusarja ja puhdistaa/vaihtaa se.
*:lla pystyy testaamaan onko vika lärpäkkeen vivustossa vai sitä kääntelevästä "moottorista" (eli kumpi on pettänyt, kun paska estää liikkumisen)
Fiksummat neuvokoot lisää. Minulle kun ei ole oikein selvinnyt mikä sen lärpäkkeen tehtävä on. (muu kuin aiheuttaa vikakoodeja) Veikkaan jotain suuntaan: tekee suuremman imun EGR:lle, jotta se voi tehokkaammin tukkia imusarjan.
Jonkin sortin läppäventtiili.
Eli EGR on tehnyt tehtävänsä, ja imusarja alkaa olla niin tukossa että olisi parempi purkaa irti koko imusarja ja puhdistaa/vaihtaa se.
*:lla pystyy testaamaan onko vika lärpäkkeen vivustossa vai sitä kääntelevästä "moottorista" (eli kumpi on pettänyt, kun paska estää liikkumisen)
Fiksummat neuvokoot lisää. Minulle kun ei ole oikein selvinnyt mikä sen lärpäkkeen tehtävä on. (muu kuin aiheuttaa vikakoodeja) Veikkaan jotain suuntaan: tekee suuremman imun EGR:lle, jotta se voi tehokkaammin tukkia imusarjan.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Kiitti vinkistä, täytyy vloppuna alkaa purkamaan.
Onkohan imusarja kuinka vaikea purkaa irti?
Jostakin luin että läpät vois poistaa kokonaan... Olisko vielä antaa vinkkiä mitä ei saa tehdä ja mitä sieltä saa nakella romulaatikkoon?
Onkohan imusarja kuinka vaikea purkaa irti?
Jostakin luin että läpät vois poistaa kokonaan... Olisko vielä antaa vinkkiä mitä ei saa tehdä ja mitä sieltä saa nakella romulaatikkoon?

- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
203:n alkaa olla jo sellaista vuosikertaa, että sieltä tuskin hirveästi pystyy heittelemään romulavalle mitään. Veikkaanpa, että EGR:n poiston joutuu tekemään ohjelmasta, ei ehken onnistu mekaanisesti sen poistaminen. Ainakin jo OM606:ssa vikatilaa pukkaa, jos sitä EGR:ää koittaa tulpata mekaanisesti, ohjelma haistaa että kaikki ei ole "kunnossa"
vikatila. Tuskin nuo CDI -koneet on sen helpompia käsitellä tuon osalta...
Mutta jotkut, jotka asiasta oikeasti jotain tietävät, voinevat vahvistaa tai kumota tämän arvauksen...

Mutta jotkut, jotka asiasta oikeasti jotain tietävät, voinevat vahvistaa tai kumota tämän arvauksen...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Kyllä se nyt vaan on nöyrryttävä
ja vietävä auto testerin nokkaan.
Muuten joutuu hakemaan hakemalla vikaa.
Positiivinen puoli on kutenkin, että pystyt sen viemään ajamalla testattavaksi.
Missäs päin auto ja omistaja vaikuttaa , jos voisi auttaa ?

Muuten joutuu hakemaan hakemalla vikaa.
Positiivinen puoli on kutenkin, että pystyt sen viemään ajamalla testattavaksi.

Missäs päin auto ja omistaja vaikuttaa , jos voisi auttaa ?
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Vaikea sanoa mikä on kenellekkin vaikeaa.riesa230 kirjoitti:Kiitti vinkistä, täytyy vloppuna alkaa purkamaan.
Onkohan imusarja kuinka vaikea purkaa irti?
Jostakin luin että läpät vois poistaa kokonaan... Olisko vielä antaa vinkkiä mitä ei saa tehdä ja mitä sieltä saa nakella romulaatikkoon?

Ei se niin helppoa ole kuin vanhoissa saabeissa, mutta kyllä se on onnistunut jopa vehon pojilta.

Mutta nythän sieltä on jo mennyt rikki se lärpäke, tai niin se ainakin herjaa. Eli eikös sen joudu korjaamaan vaikka imusarjan puhdistaisikin. Ettei jää väärään asentoon.

EGR:n poisto täytyy tehdä piuhan päässä, muuten ei onnistu. (niin kuin Pakardinen aiemmin kirjoitti)
Missäpäin auto on?
Täällä foorumillakin pyörii sellaisia henkilöitä, joilla on sellaiset laitteet että EGR:t ja muut saa kyytiä.

Siis häh? sehän on jo käynyt testerillä katsomassa että:rumilus kirjoitti:Kyllä se nyt vaan on nöyrryttäväja vietävä auto testerin nokkaan.
Muuten joutuu hakemaan hakemalla vikaa.
Positiivinen puoli on kutenkin, että pystyt sen viemään ajamalla testattavaksi.
Missäs päin auto ja omistaja vaikuttaa , jos voisi auttaa ?
P1189-016 Inlet port shutoff M55 (Inlet shutoff motor) Current and stored.
(tosin *:lla pystyy määräilemään sitä lärpäkettä, niin että näkee onko lärpäkkeen vivusto tai "moottori" rikki.)
No minä en kauheasti näistä tiedä, mutta kyllä täällä foorumilla on aika paljon ollut juttua tukkeutuneista imusarjoista, EGR:stä ja noista läppäventtileistä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Eli niitä lärpäkkeitäkö ei voi poistaa kokonaan?
Oulun suunnalla auto sijaitsee ja välillä myöskin kainuun puolella.
Kävin hakkee veholta termari tarvikkeita aamulla, tuli taasen uutta hämminkiä :/
Laatikko vaihtaa sillee että kulkee 60km/h 3000moottorikierroksella, kepin antaa siirtää N-asentoon jonka jälkeen pitää sammuttaa että saa siirrettyä P-asentoon. Mikähän sille nyt pitää tehdä?
Tais olla ensimmäinen ja viimeinen tähtikeula

Oulun suunnalla auto sijaitsee ja välillä myöskin kainuun puolella.
Kävin hakkee veholta termari tarvikkeita aamulla, tuli taasen uutta hämminkiä :/
Laatikko vaihtaa sillee että kulkee 60km/h 3000moottorikierroksella, kepin antaa siirtää N-asentoon jonka jälkeen pitää sammuttaa että saa siirrettyä P-asentoon. Mikähän sille nyt pitää tehdä?

Tais olla ensimmäinen ja viimeinen tähtikeula

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Max3000rmp=vikatilassariesa230 kirjoitti:Elikkäs w203 270cdi meni vikatilaan, kierrokset rajoittuu 3tonniin ja tyhjäkäynti huopaa.
Jatkuvaksi vikakoodiksi ilmoitti: P1189-016 Inlet port shutoff M55 (Inlet shutoff motor) Current and stored.
Löytyiskö täältä tietotaitoa kertomaan mikä mättää ja mahdollista korjausohjetta?
Ihan vähässäkummassa en veholle mene...
Kiitoksia jo etukäteen.
Imusarjan läppiä yhdistäv tanko irti niitä säätävästä sähkö moottorista,
joku läpistä irti siitä tangosta,
läpät jumissa(imusarja täynnä möhnää)
läppämootori rikki
oikeestaan tossa järjestyksessä (kierokset kun heiluu ja vikakoodi on toi)
vaan eipä hättä tosiaan hyvä että unohdat sen veh**on

imusarjan voi pelastaa poista sieltä ne läpät viustoineen pävineen tulppa akselin reijjät,
jätä se niitä käyttävä mootori sinne johdon nokkan surisemaan, muuta ei tarvitse tehdä(mitään muutosta ohjelmaan tms)
eli ne "läprpäkket" voi heittä mäkeen
EGR pois käytöstä,
muutos ohjelmaan että ei ennään halua kierrättä sen jälkeen voi tulpata mekaaniseti jos tarvis(säätimen kalvo puhki tms)
jos ajelet etelä suomessa niin kurvaa pihaan poistetaan turha paskan kierrätys(tai jos mootorin ohjainboxsi kulkeutuu etälä suomeen...)
vaihde laatiko on vika tilassa(kuvauksen perusteela vika kepin"juurissa") mutta varmistuu *:rila
tekemällä haun vaikka CDI203 kirjoituksiin tulle tietoa myös laatikosta
kaikista näistä aiheista löytyy juttua paljon...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Unohtui viel sanoa jotta mittaristossa näkyy vaihde symbolin kohdalla vaik keltaista 
Hitto kun sais liikuteltua "maalle" et sais ensiks sen imusarjan purettua.
Pakko vissii körötellä kuuttakymppiä kotio 140kilsaa, varmaa täytyy ajella yöllä ettei naapurit näe
Onko ton laatikon suhteen olemassa mitään "kannattaa vilkaista" ennekuin lähtee hermoja raastavalle ajomatkalle?
Täytyy syventyä aikaisemmin kirjoitettuihin juttuihin paremmalla ajalla.
Hei kuinkas etelään pitäis ajella ett "CDI203"n pihaan sattuuu?
Etelään on tarkoitus tulla jahka ton rohjan sais liikkumaan

Hitto kun sais liikuteltua "maalle" et sais ensiks sen imusarjan purettua.
Pakko vissii körötellä kuuttakymppiä kotio 140kilsaa, varmaa täytyy ajella yöllä ettei naapurit näe

Onko ton laatikon suhteen olemassa mitään "kannattaa vilkaista" ennekuin lähtee hermoja raastavalle ajomatkalle?
Täytyy syventyä aikaisemmin kirjoitettuihin juttuihin paremmalla ajalla.
Hei kuinkas etelään pitäis ajella ett "CDI203"n pihaan sattuuu?

Etelään on tarkoitus tulla jahka ton rohjan sais liikkumaan

Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
[quote="JeremyH"]
Siis häh? sehän on jo käynyt testerillä katsomassa että:
JeremyH:kin kannattaa muistaa jatkossa, että on monenlaisia testereitä ja vähintäänkin samanverran analysoijia, jotka yrittää selvittää testerin antamia tuloksia.
Siis häh? sehän on jo käynyt testerillä katsomassa että:
JeremyH:kin kannattaa muistaa jatkossa, että on monenlaisia testereitä ja vähintäänkin samanverran analysoijia, jotka yrittää selvittää testerin antamia tuloksia.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Moottorilta läpille menevä tankohan siellä irti heilui!
Nyt on läpät nekeltu metsikköön ja samalla defa pyöritelty lohkoon kiinni.
Kuinka ollakkaan nyt auto pelaa hetken käynnistyksen jälkeen kunnolla, kunnes nakkaa vikatilan päälle ja ennen operaatiota vikatila oli kokoajan päällä.
Voiko se paikalleen jätetty moottori tehdä vikatilan tolleen hetken viiveellä vai kieliikö uudesta viasta?
Onko näissä autoissa aina vikatilassa tyhjäkäynti epätasaista vai ilmeneekö se ominaisuus tietyillä vioilla?
ja se vaiheloota alkoi pelaamaan kun seisoi varttitunnin parkisssa...
Nyt on läpät nekeltu metsikköön ja samalla defa pyöritelty lohkoon kiinni.
Kuinka ollakkaan nyt auto pelaa hetken käynnistyksen jälkeen kunnolla, kunnes nakkaa vikatilan päälle ja ennen operaatiota vikatila oli kokoajan päällä.
Voiko se paikalleen jätetty moottori tehdä vikatilan tolleen hetken viiveellä vai kieliikö uudesta viasta?
Onko näissä autoissa aina vikatilassa tyhjäkäynti epätasaista vai ilmeneekö se ominaisuus tietyillä vioilla?
ja se vaiheloota alkoi pelaamaan kun seisoi varttitunnin parkisssa...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
tutkitko mootorin enne asenusta?riesa230 kirjoitti:Moottorilta läpille menevä tankohan siellä irti heilui!
Nyt on läpät nekeltu metsikköön ja samalla defa pyöritelty lohkoon kiinni.
Kuinka ollakkaan nyt auto pelaa hetken käynnistyksen jälkeen kunnolla, kunnes nakkaa vikatilan päälle ja ennen operaatiota vikatila oli kokoajan päällä.
Voiko se paikalleen jätetty moottori tehdä vikatilan tolleen hetken viiveellä vai kieliikö uudesta viasta?
Onko näissä autoissa aina vikatilassa tyhjäkäynti epätasaista vai ilmeneekö se ominaisuus tietyillä vioilla?
ja se vaiheloota alkoi pelaamaan kun seisoi varttitunnin parkisssa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Uutena täällä ja kysynkin heti apua vian korjaamiseen :/
Kokeilin vain että liikkuu, sähköä en sille syöttänyt.