Mersu ostettu; W202 250D tomaattilaatikolla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.02.2011 23:05
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Mika B »

Kiitos tähänastisista vastauksista!

Pikkusen tuo dieseli arveluttaa, edellinen nokivasarakokeilu (vm. -92 Audi 100, 2.5 tdi) oli talvella "hieman" epämukava, ei meinannut lämmetä edes sen vertaa että olis ikkunat pysyneet sulana. Tosin lämmityslaitteen kunto kysymysmerkki sekin.. :)
Tätäkin vilkuillut, tosin "väärä" korimalli: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/180/3762565" onclick="window.open(this.href);return false;
Oli tuossa jo varattunakin, mutta kaupat ilmeisesti peruuntuneet. Siihenkin varmaan löytyisi syynsä jos tuota kävisi katsomassa..
Suosikkilistan toinen otos: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/3776548" onclick="window.open(this.href);return false; ..eli parjattu 200 diesel. Luulen että tuo 53kw ja automaattilaatikko saa ikävöimään vanhaa autoa, kuten tuossa aiemmin on pariin otteeseen todettukin - tehottoman oloinen peli ainakin numeroiden perusteella. Eipä silti, jos olisi vähemmän välimatkaa niin kävisin tuon kokeilemassa.

Tällä hetkellä Nettihautomon tarjonta tuon hintaluokan automaateista on aika suppea.. tosin onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa, ennenkuin rahat näpissä edellisestä (sitten se kiire tulee..) :)
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja ES »

Minulla oli parinsadantuhannen kilometrin verran 300D -88, eikä moittimista lämpöisyyden suhteen. Eikä muutenkaan, toimi hyvin. Hehkujen, suodattimien ja akun kunnosta kun huolehtii, ei käynnistymisessäkään ole sanomista. Tietysti on järkevää käyttää lohkolämmitintä pakkasilla. Tämähän nyt on muutenkin selvää. Siinä omassa luisti ykkösen ja kakkosen väli, sekä pahemmin kakkosen ja kolmosen väli laatikossa, mutta niin se teki satatuhatta kilometriä, eikä siitä pahentunut. Painetta saa sieltä lisättyä, mutta en tehnyt edes sitä. On edelleen käytössä tekemättä mitään.

300tonnin kohdalla noihin pitää vaihtaa laturi ja vesipumppu ja jossain noilla main alkaa vuotaa O-renkaat sieltä pumpun päältä. Pikkujuttujahan nuo. Itsellä oli laturin kesto etukäteen tiedossa, mutta en vaihtanut. Se kesti 330tkm. Sitten laukesi.

Mutta kyllä tuo 200 on todella laiska. Mieti vielä.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Eipä ollut kumpikaan linkittämistäsi autoista ostamisen arvoisia. Menee rahat suorastaan hukkaan. Eikä tuo W202 1.8 bensakoneella mikään järin Mersumainen auto ole. Suhteellisen kestävä tosin, eikä ylläpitokulut ole suuret.

Mutta sinuna keskittyisin löytämään sopuhintaisen W124 250D tai 300D:n. Hiljaisempia ja parempia ajaa kuin W202 koriset. Tapauskohtaista tietty, mutta noin yleisesti kunnossa ollessaan. Ja kaikki w124 dieselit (ja bensatkin tietysti) on lämpimiä autoja kelillä kuin kelillä kunnossa ollessaan. Ei tarvii keulaa peitellä jos on termostaatti kunnossa.

Ja kylläpä tuo diesel sun kilometreillä tulee jo paljonkin järkevämmäksi. Vaparidieselillä saa oikein polkea, että saa 8l/100km menemään, bensalla saa taas hissutella että alle 10l/100km pysyy. Karkeena esimerkkinä vaan. Ja onhan naku huolettomampi, ei ole käyntihäiriöitä eikä kipinät hukassa.

Huoltojen puolesta w124 on helppo auto - Öljyjen vaihto on siisti 10min homma: Öljyt voi vaihtaa yläkautta imemällä ja suodatin on helpossa paikalla näkyvillä. Poltoainesuodattimen vaihto vaatii yhden pultin avaamisen. Ajovalopolttimot vaihtaa vaikka sateessa tienposkessa suuremmin kastumatta, ja auto on muutenkin suunniteltu niin, ettei tarvitse purkaa koko autoa jonkin kulutusosan vaihtamiseksi. Toista se on VAG-tuotteiden kanssa.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja ES »

Joo, kaiken saa tehtyä itse ja kun tekee, yllättyy sitä, miten järkevästi auto on suunniteltu, enimmäkseen ainakin. Takanavasta seisontajarrun palikoiden vaihto nyt vähän on...

Kulutus mulla tolla 3-satasella oli 6-7l/100km. Eikä kenkää säästelty, no mun ajot nyt on matkaa, että saahan sillä enemmänkin menemään.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Avatar
Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.02.2011 23:05
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Mika B »

ettei tarvitse purkaa koko autoa jonkin kulutusosan vaihtamiseksi. Toista se on VAG-tuotteiden kanssa.
Tässäpä aika hyvin kiteytetty se miksi en aio pysyä enää VAG-leirissä. Passat -03 ajovalopolttimon vaihto --> merkkihuoltoon. VW Corradon (G60) sytytystulppien kohdalla merkkiliike ilmoitti, että "ei enää saatavilla, eikä korvaavaa tuotetta tiedossa". Onneksi noita nyt vielä yhdestä liikkeestä Suomessa on saatavilla, mutta aika heikko tilanne on..

Jos bongaatte "hyvän", kriteerit (n. 2000eur tai alle) täyttävän 250-300D:n jostain niin saa heittää vinkkiä. Mulla on kohta suunnilleen jokainen em. kulkine suosikkilistalla Nettiautossa..

Onko tuossa W124:ssa käsijarru miten toimintavarma pakkasilla? VW:n "ominaisuuksiin" kuuluu, että marraskuusta toukokuuhun -välillä käsijarrua ei saa käyttää.. (ei tartte ihan vakavissaan ottaa, mutta melkein ;) )
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Katteles Ruotsin puolelta? Vai onko mahdoton ajatus?

Meinaan ostin w201 800 eurolla varaosa-autoks, minkä kunto vastasi 1500-2000€ (ellei jopa kalliimpien) hintaluokan mersuja Suomessa. Sisustankin kunto oli parempi mitä omassa hyvin pidetyssä pikkumersussa :shock:
Tietty verot tulee päälle mutta ei nekään pääse yllättämään.

E: ruotsia en osaa mutta pari ilmoa, n 250 tkm ajettu ja automaatteja
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja olis tukholmassa näppärästi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja napa »

no niin eepi, nyt me aletaan puhua samaa kieltä :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja EeKi »

napa kirjoitti:no niin eepi, nyt me aletaan puhua samaa kieltä :wink:
Ai sitä että ruotsista saa tuurilla ihan ok kuntoisen mikä on Suomen maalla huomattavasti parempi kuntoinen, kun ottaa huomioon hinta-laatu suhteen?
Edelleen en oo samaa mieltä että suomesta sais alle 2000€ hyväkuntoisen ja luotettavan w124, ellei sulla oo lottovoittajan tuuria.

Mut palataan aiheeseen... :roll:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja napa »

jos on muitakin kanavia autojen hankintaan, kuin nettiauto, niin kyllä tonnillakin jo lähtee välillä uskomattoman hyvä laatuista autoa... pitää vain olla lompsassa rahat lyödä heti käteen :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Onko tuossa W124:ssa käsijarru miten toimintavarma pakkasilla? VW:n "ominaisuuksiin" kuuluu, että marraskuusta toukokuuhun -välillä käsijarrua ei saa käyttää.. (ei tartte ihan vakavissaan ottaa, mutta melkein ;) )
Ei kuulu mersun "ominaisuuksiin" tuo temppuileva käsijarru. Toisaalta eipä itsellä ole sille juuri käyttöä kuin jos tyhjäkäytän autoa jossain ilman kuljettajaa tai katsastuksessa. Ja automaatilla käsijarrua ei sitten tarvitsekaan kuin katsastuksessa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja napa »

ja muistaakseni ne ei edes kokeile tuota mersun käsijarrua katsastuksessa, kun sieltä tulee romut niin helposti silmille :D ainakaan omissa ei ole kokeiltu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja woke »

Mistä löytyy semmonen konttori missä ei käsijarrua testata?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja epk »

Tuskin mistään. Eikä ne oo edes mitenkään epäluotettavat, ne pysyy täysin kunnossa kun niitä käyttää ;)
Avatar
Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.02.2011 23:05
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Mika B »

eepi kirjoitti:Katteles Ruotsin puolelta? Vai onko mahdoton ajatus?

Meinaan ostin w201 800 eurolla varaosa-autoks, minkä kunto vastasi 1500-2000€ (ellei jopa kalliimpien) hintaluokan mersuja Suomessa. Sisustankin kunto oli parempi mitä omassa hyvin pidetyssä pikkumersussa :shock:
Tietty verot tulee päälle mutta ei nekään pääse yllättämään.

E: ruotsia en osaa mutta pari ilmoa, n 250 tkm ajettu ja automaatteja
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja olis tukholmassa näppärästi
Nämähän näyttäis hyvältä, nyt pitäis vaan löytää joku kuka noi sieltä kävis puolilmatteeks hakemassa ;-)
Eihän tuo varmaan olis pahakaan rasti muuten, mutta kun ei kieltä ymmärrä ja työkseen tuota hommaa pyörittävät firmat ottavat palvelusta sen rahan, jonka tuolta hankkiessa säästäisi..

Verot lienee jotain 500 eur paikkeilla? Suoraan ei verrokkia löytynyt 2010 joulukuu - 2011 tammikuu tullatuista autoista..
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Mika B kirjoitti:Nämähän näyttäis hyvältä, nyt pitäis vaan löytää joku kuka noi sieltä kävis puolilmatteeks hakemassa ;-)
Eihän tuo varmaan olis pahakaan rasti muuten, mutta kun ei kieltä ymmärrä ja työkseen tuota hommaa pyörittävät firmat ottavat palvelusta sen rahan, jonka tuolta hankkiessa säästäisi..

Verot lienee jotain 500 eur paikkeilla? Suoraan ei verrokkia löytynyt 2010 joulukuu - 2011 tammikuu tullatuista autoista..
Aamulla laivalla Tukholmaan, (max 20€?) ja illalla laivalla Mersun kanssa takaisin. (ei montaa kymmppiä tuokaan)
Verot lienee jotain 200 - 300€. Ja Ruotsalaiset osaa lontoota siinä missä Suomalaisetkin, eli ei tuota kielikään ongelmaa. Eli jos vaan laiva yhteyksien lähellä asustaa, niin jopa helpompaa kuin ostaa Suomesta esim. 300km päästä. Ja jos vaan neuvotella osaa, niin eiköhän Ruotsalaiset tuo autoa näytille satamaankin. Hyvällä tuurilla pääsee alle 10h reissulla.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Koitas härnätä nimimerkkiä Sergey, ja kysele auton tuonnista :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja napa »

eepi kirjoitti:Koitas härnätä nimimerkkiä Sergey, ja kysele auton tuonnista :wink:
älä nyt heti paljasta kaikkea kivaa... oltais pidetty hieman vielä jännityksessä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.02.2011 23:05
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Mika B »

Nonni, nyt se män viimein kaupaksi. Volkkari siis ei ole enää jarruna.

Tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa syynissä; vm. -95 W124 200D, ml. reilun 550tkm ja Tenavatähti (W201?) 2.5D ml. ~340tkm. Tuleeko tuon 200D:n kanssa toimeen matka-ajossa, vai onko se oikeasti niin tehoton että hermot palaa? 2 x vuodessa pitäis vielä appiukon kirkkovenetraileria hinailla :)
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Melkeenpä unohtaisin noi molemmat. Satalankku oli melko räävityn näköinen, kukki kunnolla eikä näyttänyt hirveen kummoisella pidolla olevan ollut. Kääpiö taas oli mielestäni ylihintainen ominaisuuksiin nähden.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/3806737" onclick="window.open(this.href);return false; - Toi voisi olla ihan mukava vehjes, jos vaan on on siistikuntoinen ja toimiva. Vähän rupea kyljissä jo tosin. Ja vitoskoneella.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/3809779" onclick="window.open(this.href);return false; Toinen ihan jees tohon hintaluokkaan.

Ja kannattaa jonkin verran vertailla erihintaisia ja kuntoisia autoja, ja miettiä mikä tulee oikeasti halvimmaksi. Peruskulutusosiin (iskarit, jouset, jarruosat ja nivelet) saa helposti menemään tonnin, ja siihen lisäksi vielä päälle pakolliset neste & suodatin vaihdot.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Huikko »

eepi kirjoitti:Juu, normaalisti 92- w201 ei saa ainakaan lähivakuutuksessa täyskaskoa koska on vanha auto, mutta omaan autooni olisin saanut täyskaskon. Syy: ei oo mätä paska vaan paremmassa kunnossa kuin useampi uudempikin auto.
Iffistä ainakin sai ihan sanomalla, että huippukasko kiitos. Eivät kyselleet autosta mitään.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja wolf »

Huikko kirjoitti:
eepi kirjoitti:Juu, normaalisti 92- w201 ei saa ainakaan lähivakuutuksessa täyskaskoa koska on vanha auto, mutta omaan autooni olisin saanut täyskaskon. Syy: ei oo mätä paska vaan paremmassa kunnossa kuin useampi uudempikin auto.
Iffistä ainakin sai ihan sanomalla, että huippukasko kiitos. Eivät kyselleet autosta mitään.
Entäs sitten jos sattuu niin mätä tuuri että pitäisi korvausta saada. Rupeavat haastamaan jostain Päivän Arvosta... Vakuutusyhtiö kun ei ole mikään Pelastusarmeija, vaan raakaa liiketoimintaa missä yritetään nylkeä kaikki irti mahdollisimman pienin menoin. 8)
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Huikko »

wolf kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
eepi kirjoitti:Juu, normaalisti 92- w201 ei saa ainakaan lähivakuutuksessa täyskaskoa koska on vanha auto, mutta omaan autooni olisin saanut täyskaskon. Syy: ei oo mätä paska vaan paremmassa kunnossa kuin useampi uudempikin auto.
Iffistä ainakin sai ihan sanomalla, että huippukasko kiitos. Eivät kyselleet autosta mitään.
Entäs sitten jos sattuu niin mätä tuuri että pitäisi korvausta saada. Rupeavat haastamaan jostain Päivän Arvosta... Vakuutusyhtiö kun ei ole mikään Pelastusarmeija, vaan raakaa liiketoimintaa missä yritetään nylkeä kaikki irti mahdollisimman pienin menoin. 8)
Iffistä saa ihan kohtuullisen korvauksen. Siellähän on huippukaskossa se +30% käyvästä arvosta. Lisäksi huomioivat esim saksan myyntihinnat jos suomessa ei ole kuin mätiä vessoja. MR-autojen kanssahan tuon korvausarvon voi sopia etukäteen heidän kanssaan. Joka tapauksessa saa jotain kun on huippukasko...pelkällä liikennevakuutuksella ei saa mitään jos kohmotat auton mutkasta ulos.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja napa »

se ei tuo +30% ole paljoa, kun se lisätään 200 euroon... kysy joskus ihan oikeasti, mikä niiden mielestä on 20 vuotta vanhan tenavatähden "päivän arvo"...

if varsinkin (eli vanha sampo) on vihonviimeisin paikka ottaa muutenkaan mitään vakuutusta... taisi olla ainut vakuutusyhtiö mikä ei maksa lapsivakuutuksesta penniäkään, jos lapsi kuolee synnytyksessä tai 1 min. sitä ennen... ei kuulemma ole ollut "ihminen", jos ei todistettavasti synny elävänä... eikä nuo lapsivakutukset muutenkaan näissä tapauksissa edes oikein kata niitä hautajaiskustannuksia, mutta niin vain pitää niistäkin yrittää vetää korvaukset pois asiakkaalta :x

meillä sattui olla pohjantähdessä lapsivakuutus ja korvaus tuli ihan normaalisti ja riitti pelkkä ilmoitus... (tais muuten olla ainut asia koko jutussa, kun ei tarvinnut tapella "nyrkit savessa" :roll: ) mutta sampon ja nykyään siis if:n kanssa on kymmenet kohtalotoverit saaneet tapella ihan oikeutta myöden :evil: :evil: :evil: siinä sitä tuntee itsensä ihmiseksi, kun saa vakuutusyhtiönkin kanssa alkaa vielä taistella elämän suurimman tragedian kohdatessa...

ja mulle ei sitten kannata tulla kauppaaman yhtään mitään asiaa, yhtään missään, "hihasta nyppäämällä" tai vastaavalla tavalla, johon en ole ehtinyt valmistautua... siinä saattaa nyrkki heilahtaa alle 1/100 sek. jos mut yllätetään väärän yhtiön mainostamisella... moni muukin asia on kyllä ollut vähän sellaista "toimintaa, ennen ajatusta", tässä viimeisen 10 vuoden aikana, mutta kiittäkää siitä yhteiskuntaa... viikonloppuna taas kuulin "kautta rantain" sellaisia asioita, mitkä liittyy tähän omaan keissiin, että on ollut verenpaineet taas "hieman" koholla :evil: rupeaa taas olemaan siinä rajoilla, että lähden vielä omakätisesti jakamaan oikeutta... mutta toivotaan, että saan itseni hillittyä :roll: (taas kerran...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Johtotähti91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 28.02.2011 23:22
Paikkakunta: 02

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Johtotähti91 »

Mulla on 124 vm 95 250D koneella ja automaatti. Maksoi rapiat neljä tonnia vuos sitte, toiminut ku unelma, etupyörän laakerin jouduin vaihtaa eilen, siinä kaikki osat jota on joutunu tohon investoimaan... Laatikko toimii kylmillä keleillä hienosti kuten myös kone hörähtää käyntiin nätisti vaikka pakkasta olis -25c. Lämpöä riittää hyvin sisälle noilla pakkasilla, ja kesällä ilmastointi kruunaa kaiken :) bensa vehkeestä ei oo kokemusta mut tota riisseliä voin suositella.. :)
MB W124 250D -95
Avatar
Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.02.2011 23:05
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mersua ostamassa; W124 tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Mika B »

Johtotähti vaihtuikin tenavatähteen. Eli W202 250D Elegance-varustetasolla raahautui pihaan toissapäivänä.
Kuva
Lunastettu peräkolarin takia, mutta aika pienellä työllä sain oikastua takaluukun lukkopellin ja takapuskurin vaihdettua. Takapuskuri pitää vielä maalata ja nuo rosterilistat kiinnitellä (puskuri Classic-mallista) ja sitten se olis valmis. Maanantaina tarjoamaan leimalle..

Kiitoksia auttaneille!
sdlturbo

Re: Mersu ostettu; W202 250D tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja sdlturbo »

Jos budjetti on max 2 te, etsi koriltaan mahdollisimman hyvä W124 jossa ainakin kerran tehty kotelosuojaus. Lokarin sisälokasuojat plussaa. Yli 20v. autot ilman ruostesuojausta kannattaa välttää.
Ruosteiset ja itse spraylla maalatut autot ovat oma kategoriansa . Hienolla / hyväkorisella autolla/MBllä on mukavampi ajella, saattaa jopa arvo nousta parin vuoden ajon jälkeen.
Laita Napa kuvia omista autoista jonka tasoisia suosittelet muille ja joista väität täydellä pokerilla että Sinun MB 300E kulkee keskikulutuksella 7litraa / 100km. Kuvat ennen maalauksia OK. MB 300E on huollettuna/ruosteettomana hieno auto!
Alkuperäiseen kysymykseen: Hyväkorinen 80-luvun 250/300 diesel, käy katsomassa useampia ja valitse paras.
sdlturbo

Re: Mersu ostettu; W202 250D tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja sdlturbo »

sdlturbo kirjoitti:Jos budjetti on max 2 te, etsi koriltaan mahdollisimman hyvä W124 jossa ainakin kerran tehty kotelosuojaus. Lokarin sisälokasuojat plussaa. Yli 20v. autot ilman ruostesuojausta kannattaa välttää.
Ruosteiset ja itse spraylla maalatut autot ovat oma kategoriansa . Hienolla / hyväkorisella autolla/MBllä on mukavampi ajella, saattaa jopa arvo nousta parin vuoden ajon jälkeen.
Laita Napa kuvia omista autoista jonka tasoisia suosittelet muille ja joista väität täydellä pokerilla että Sinun MB 300E kulkee keskikulutuksella 7litraa / 100km. Kuvat ennen maalauksia OK. MB 300E on huollettuna/ruosteettomana hieno auto!
Alkuperäiseen kysymykseen: Hyväkorinen 80-luvun 250/300 diesel, käy katsomassa useampia ja valitse paras.
Onnea uudelle autolle! Oma kommentti tuli hieman jälkijunassa....mutta Napa pistä vastausta kehiin ;)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mersu ostettu; W202 250D tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja napa »

sdlturbo kirjoitti:
Onnea uudelle autolle! Oma kommentti tuli hieman jälkijunassa....mutta Napa pistä vastausta kehiin ;)
olenhan mä tästä 500 euron 200E:stä laittanut kuvat näytille jo aikaa sitten, mutta laitetaan nyt pyynnöstä vielä
kerran... mesedesi tuon on nähnyt oikein livenäkin, mutta pimeässä ja paskaisena...

http://jysal.pp.fi/mersu/200E/

300E:n ostin taas " madmax projektiksi", niin piti oikein hakemalla hakea sellaista minkä ulkonäön ei ole niin väliä, kun kaikki kuitenkin menee vaihtoon/muokattavaksi... ensitöikseni vaihtelin siihen karpiolan teräsvetarit (ne maksoi jo enemmän, kuin koko 300E :P ) ja uuden tuulilasin...

ja mulla kuitenkin on ollut aina se tyyli, että ei sen ulkonäön ole väliä, tekniikka sitä autoa liikuttaa :wink: nyt olen 300E:hen upottanut rahaa n. 4500 euroa (holset hx 40 super, C32 AMG:n ruuviahdin, megasquirt, 760 cc/min suuttimet jne.), eikä ulkonäkö ole vieläkään 200 euron autoa kummempi... mutta näistä kauneus löytyykin muualta, kuin ulkoa :wink:

tuossa on vielä 300E:n kuva muistin virkistykseksi...
Kuva

on mulla tuohon 300E:hen jo virheettömät ovet hankittuna ja alkuperäiset etulokasuojat noiden tarvikkeiden tilalle (jotka ei oikein 100% istu), mutta ulkonäköön panostetaan sitten vasta joskus myöhemmin, ensin tekniikka kuntoon ja sitten jos jää intoa nysvätä ulkonäköä, niin laitetaan sekin sitten joskus...

mutta valitettavasti se menee sillä n. 7 litralla 100 km...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sdlturbo

Re: Mersu ostettu; W202 250D tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja sdlturbo »

napa kirjoitti:
sdlturbo kirjoitti:
Onnea uudelle autolle! Oma kommentti tuli hieman jälkijunassa....mutta Napa pistä vastausta kehiin ;)
olenhan mä tästä 500 euron 200E:stä laittanut kuvat näytille jo aikaa sitten, mutta laitetaan nyt pyynnöstä vielä
kerran... mesedesi tuon on nähnyt oikein livenäkin, mutta pimeässä ja paskaisena...

http://jysal.pp.fi/mersu/200E/

300E:n ostin taas " madmax projektiksi", niin piti oikein hakemalla hakea sellaista minkä ulkonäön ei ole niin väliä, kun kaikki kuitenkin menee vaihtoon/muokattavaksi... ensitöikseni vaihtelin siihen karpiolan teräsvetarit (ne maksoi jo enemmän, kuin koko 300E :P ) ja uuden tuulilasin...

ja mulla kuitenkin on ollut aina se tyyli, että ei sen ulkonäön ole väliä, tekniikka sitä autoa liikuttaa :wink: nyt olen 300E:hen upottanut rahaa n. 4500 euroa (holset hx 40 super, C32 AMG:n ruuviahdin, megasquirt, 760 cc/min suuttimet jne.), eikä ulkonäkö ole vieläkään 200 euron autoa kummempi... mutta näistä kauneus löytyykin muualta, kuin ulkoa :wink:

tuossa on vielä 300E:n kuva muistin virkistykseksi...
Kuva

on mulla tuohon 300E:hen jo virheettömät ovet hankittuna ja alkuperäiset etulokasuojat noiden tarvikkeiden tilalle (jotka ei oikein 100% istu), mutta ulkonäköön panostetaan sitten vasta joskus myöhemmin, ensin tekniikka kuntoon ja sitten jos jää intoa nysvätä ulkonäköä, niin laitetaan sekin sitten joskus...

mutta valitettavasti se menee sillä n. 7 litralla 100 km...
Eli vähän yli 7 talviajossa ja varmasti alle 5 tai jopa neljä kesällä :) Autoon mennyt 5 tonnia ja on kesken. Kysyjä etsi käyttistä ja löysi ihan OK auton perhe-käyttöön.
Avatar
Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.02.2011 23:05
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mersu ostettu; W202 250D tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Mika B »

Kysyjä etsi käyttistä ja löysi ihan OK auton perhe-käyttöön.
Itseasiassa ihan talviautoksi tuli, kaksipyöräisellä kesät. :D
Vastaa Viestiin