kannentiiviste
kannentiiviste
Moro! oon jostain lueskellu että jotku on käyttäny om606 tiivistettä om603:sessa
niin sopiiko om605 kannentiiviste (ilmeisesti metallinen) om602:seen? ja onko "paffitiivisteen" ja metallitiivisteen kestävyydessä eroja??
niin sopiiko om605 kannentiiviste (ilmeisesti metallinen) om602:seen? ja onko "paffitiivisteen" ja metallitiivisteen kestävyydessä eroja??
Re: kannentiiviste
ei vissiin kukaan tiedä??? vai? 

Re: kannentiiviste
pahvin ja metallin välil on kestoeroja... monihan suosii pahvista sen takia että se toimii "sulakkeena" eli halvin osa pettää. ei tarvi aina koko konetta purkaa ja ostaa uusia osia, ku pahvin vaihto riittää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: kannentiiviste
Eli tarkotuksena olis nyt sitten laittaa 0m602:seen om605:sen metallinen kannentiiviste, Olisko kellään tietoa kiristys momenteista...eli onko niillä eroa? ja jos on niin laitetaanko kansi 602 vai 605 momenteilla kiinni??
Re: kannentiiviste
Kummallakin varmasti toimii mutta laita 605:n momenteilla. Metallitiivisteellä se on astetta hankalampi saada tiiviiksi, eli olisi hyvä jos pinnat on varmasti suorat ja puhtaat. Lisäksi VHT copper spray liima jokaisen pellin väliin niin pitäisi toimia. Vesireikiä pitää liimata sinne väliin.
Varmista nyt kuitenkin ensin, että löydät varmasti sellaisen 605:n metallitiivisteen.
Rikkoutuvalla massatiivisteellä ei minun mielestä ole mitään virkaa.
Varmista nyt kuitenkin ensin, että löydät varmasti sellaisen 605:n metallitiivisteen.
Rikkoutuvalla massatiivisteellä ei minun mielestä ole mitään virkaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kannentiiviste
tiiviste on jo roikkunu pajan seinällä hyvän aikaa
ja pintojen suoruus kyllä tarkistetaan, ittellä oli kans tarkotus laittaa vht:mömmöt väliin pitävyyden maximoimiseksi....
mitä tarkoitit tuolla "Vesireikiä pitää liimata sinne väliin"??

mitä tarkoitit tuolla "Vesireikiä pitää liimata sinne väliin"??
Re: kannentiiviste
Laita se 602 tai 603 massatiiviste ja 605/606 metallitiiviste päällekkäin. Sieltä pitäisi puuttua joidenkin reikien poraus.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kannentiiviste
nyt pitää kysyä tyhmiä, pitääkö tuon om605:sen peltitiiviste nippu purkaa kun olis tarkotus vht:n coper gasgetilla spreijata vaiko antaa olla "yhtenä paskana"? kiitokset jo näin edeltä käsin vastauksista 

Re: kannentiiviste
Taisi nimenomaan tuohon moottoriin tulla sellainen modifikaatio, että kansipahvi vaihdettiin metalliseen kestävyysongelmien takia. Samalla muuttuivat myös kansipultit vahvempiin ja suurempikantaisiin. Eli jos vaihtaa tiivisteen mallin, niin myös uudet pultit... uudesta kiristysmomentista ei nyt just ole tietoa...
Jostain joskus lueskelin...
Ei kai sitä tiivistenippua pureta?
Jostain joskus lueskelin...
Ei kai sitä tiivistenippua pureta?
Re: kannentiiviste
Tiiviste puretaan, puhdistetaan huolella öljystä, tarkistetaan ettei ole mitään metallijöysteitä, ruiskutetaan jokainen pinta ja sitten kerralla kohdalleen.
606:n momentit ja asteluvut on varmaankin asialliset, mutta eipä ne siitä mihinkään kytännössä muutu kun käytössä on venyvät pultit.
606:n momentit ja asteluvut on varmaankin asialliset, mutta eipä ne siitä mihinkään kytännössä muutu kun käytössä on venyvät pultit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kannentiiviste
Hyvä tietää... Pientä kansiaskartelua luvassa.
Re: kannentiiviste
Kannattaa harjoitella sitä spreijaamista pahvinpalaan niin tulee aineen ominaisuudet tutuksi...on melkoista hämähäkin seittiä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kannentiiviste
joo. ja sitten sitä ei kannata yrittää suihkuttaa laakista mitään täysin peittävää kerrosta. ensin näyttää. ettei sitä tule kunnolla, sitten kun ruiskuttaa lisää, niin huomaakin, että kohta jo valuukin.. kannattaa reenata johkin pahviin tosiaan.veskola kirjoitti:Kannattaa harjoitella sitä spreijaamista pahvinpalaan niin tulee aineen ominaisuudet tutuksi...on melkoista hämähäkin seittiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: kannentiiviste
asia selvä... näillä yritetään mennä taas eteenpäin
ajattelin käyttää om605:sen momentteja... (paketin mukana tuli tälläiset ohjeet: 15nm,35nm,90ast 10min venausta ja lopuksi 90 vielä kerran) kai ne on samatkun 606:sen

ajattelin käyttää om605:sen momentteja... (paketin mukana tuli tälläiset ohjeet: 15nm,35nm,90ast 10min venausta ja lopuksi 90 vielä kerran) kai ne on samatkun 606:sen
Re: kannentiiviste
mulla oli elringin tiivistesarjassa uudemmat ja vanhemmat momentit erikseen. molemmat momentit massatiivisteelle. en muista kummin päin oli, mutta toiselle ole noi samat, ku mitä tässä äsken ilmotettiin ja toiset momentit oli 25nm, 40nm, 90 astetta, 10 min odottelua ja taas 90 astetta. vedin tolla kovemmalla momentilla.
sitten oli pulttisarjassa vielä omat momentit, mutta niitä en muista. oli kaiketi aika samat, ku jompi kumpi noista edellisistäkin.
sitten oli pulttisarjassa vielä omat momentit, mutta niitä en muista. oli kaiketi aika samat, ku jompi kumpi noista edellisistäkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: kannentiiviste
oon ymmärtäny että nuo kovemmat momentit olis massatiivisteelle... kumma kyllä luulis että olis toisinpäin
mut mut vedetään nyt nuolla omilla.
