S210 automaattilaatikon öljynvaihto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

S210 automaattilaatikon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja hharri »

Tervehdys,
tuli hankittua elämäni ensimmäinen MB eli farmari-väyrynen automaattilaatikolla. Mittarissa on n. 180tkm, ja vaihdatin laatikon öljyt eilen, mutta osahan jää turbiiniin kun ei vaihda öljyjä huuhtelemalla. Kysymys kuuluukin: riittääkö jos n. 5tkm jälkeen vaihtaa uudelleen sen määrän mikä suosiolla pihalle tulee vai pitääkö tehdä homma pitkän kaavan mukaan eli viritellä letkuja ja käyttää enemmän öljyä? Ja tietty tulevaisuudessa öljyjen vaihto 60tkm välein. Laatikko ei oireile mitenkään.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja RH »

Jos öljy oli kauniin väristä, eikä haissut pahalle, eikä mukana tullut "ylimääräisiä kylkiäisiä", niin voisin suositella omaa taktiikkaani: moottoriin uudet öljyt kymppitonnin välein ja laatikkoon joka toinen kerta elin kahdenkympin välein. Eiköhän pysy tuoreena ja kulje kauas. Kustannuksia moisesta ylihuoltamisesta lankeaa vajaa euro sadalle. Eiköhän tuon kestä. Voithan toki ensin ottaa varmuuden vuoksi sen ylimääräisen öljynvaihdon muutaman tuhat km ajettuasi. Suodatintakaan ei varmaan tuossa yhteydessä kannata vielä vaihtaa, jolloin idea lienee kustanustehokkaasti ajatellen entistä toteuttamiskelpoisempi.
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja hharri »

Ei tuo ollut ihan puhtaimmasta päästä, pyörinyt ainakin 120tkm, punaisesta väristä ei tietoakaan eli aika tummaa = p..skaista. Siksi tuota parempaa mutta työläämpää tapaa aloin miettiä. Taidan vaihtaa/vaihdattaa toisen kerran muutaman tuhannen km:n jälkeen uudestaan sen vajaan 4 litraa ja katsoa josko olisi kirkastumaan päin. Jos ei, niin sitten voisi huuhdella?

Laiska eli vähätöinen kun on, sitä tuppaa miettimään aina pari kertaa ennen kun jotain tekee ......
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Markus.A.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 15.02.2009 07:58
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Markus.A. »

Mulla ainakin on proppu turbiinissa, s210 vuodelta 98, saa siis suurimman osan ulos...
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ei niitä automaattiöljyjä ihan kahdenkympin välein kannata vaihdella, 80-100tkm ja 3-4v ajallisesti on ihan sopevaa.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja RH »

Niinpä. Mikä kannattaa, mikä ei. No, toisaalta, mulla tuohon 20tkm ajosuoritteeseen meneekin tuolla vempaimella jo se kax ja puol vuotta. Eipä ole vuotta päälle kustannus eikä mikään. Jos ajoa tulisi reilusti enempi, niin voisi varmaan päästellä pidempäänkin. Tai sitten ei.
Vastaa Viestiin