Tervehdys,
tuli hankittua elämäni ensimmäinen MB eli farmari-väyrynen automaattilaatikolla. Mittarissa on n. 180tkm, ja vaihdatin laatikon öljyt eilen, mutta osahan jää turbiiniin kun ei vaihda öljyjä huuhtelemalla. Kysymys kuuluukin: riittääkö jos n. 5tkm jälkeen vaihtaa uudelleen sen määrän mikä suosiolla pihalle tulee vai pitääkö tehdä homma pitkän kaavan mukaan eli viritellä letkuja ja käyttää enemmän öljyä? Ja tietty tulevaisuudessa öljyjen vaihto 60tkm välein. Laatikko ei oireile mitenkään.
S210 automaattilaatikon öljynvaihto
S210 automaattilaatikon öljynvaihto
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto
Jos öljy oli kauniin väristä, eikä haissut pahalle, eikä mukana tullut "ylimääräisiä kylkiäisiä", niin voisin suositella omaa taktiikkaani: moottoriin uudet öljyt kymppitonnin välein ja laatikkoon joka toinen kerta elin kahdenkympin välein. Eiköhän pysy tuoreena ja kulje kauas. Kustannuksia moisesta ylihuoltamisesta lankeaa vajaa euro sadalle. Eiköhän tuon kestä. Voithan toki ensin ottaa varmuuden vuoksi sen ylimääräisen öljynvaihdon muutaman tuhat km ajettuasi. Suodatintakaan ei varmaan tuossa yhteydessä kannata vielä vaihtaa, jolloin idea lienee kustanustehokkaasti ajatellen entistä toteuttamiskelpoisempi.
Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto
Ei tuo ollut ihan puhtaimmasta päästä, pyörinyt ainakin 120tkm, punaisesta väristä ei tietoakaan eli aika tummaa = p..skaista. Siksi tuota parempaa mutta työläämpää tapaa aloin miettiä. Taidan vaihtaa/vaihdattaa toisen kerran muutaman tuhannen km:n jälkeen uudestaan sen vajaan 4 litraa ja katsoa josko olisi kirkastumaan päin. Jos ei, niin sitten voisi huuhdella?
Laiska eli vähätöinen kun on, sitä tuppaa miettimään aina pari kertaa ennen kun jotain tekee ......
Laiska eli vähätöinen kun on, sitä tuppaa miettimään aina pari kertaa ennen kun jotain tekee ......
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto
Mulla ainakin on proppu turbiinissa, s210 vuodelta 98, saa siis suurimman osan ulos...
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Buick LeSabre -63 2dht
Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto
Ei niitä automaattiöljyjä ihan kahdenkympin välein kannata vaihdella, 80-100tkm ja 3-4v ajallisesti on ihan sopevaa.
Tiedät paikan, kokeile
Re: S210 automaattilaatikon öljynvaihto
Niinpä. Mikä kannattaa, mikä ei. No, toisaalta, mulla tuohon 20tkm ajosuoritteeseen meneekin tuolla vempaimella jo se kax ja puol vuotta. Eipä ole vuotta päälle kustannus eikä mikään. Jos ajoa tulisi reilusti enempi, niin voisi varmaan päästellä pidempäänkin. Tai sitten ei.