200D 15l/100km Missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja woke »

rumilus kirjoitti:
Mese200d kirjoitti:Katti tänään irti ja koklaamaan.
Wanha ja viisas vastaa;

Missäs se katti sijaitsee 200D-94 autossa. :roll: ?

Kysyit myös morkoolista, jota ei sinun autosta löydy.
Sehän on alipaineherätteinen olosuhde-toimielin ruiskutuspumpussa..... ahdetuissa menopeleissä.
Luulisin että se katti sijaitsee pakoputkessa :-)
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

katti on se ensimmäinen "pönttö" pakarissa. heti siinä, kun pakari kääntyy konetilasta auton alle. ja yleensä vielä haponkestävää matskua, niin on erivärinenkin, kun muu pakari.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

pera8x kirjoitti:katti on se ensimmäinen "pönttö" pakarissa. heti siinä, kun pakari kääntyy konetilasta auton alle. ja yleensä vielä haponkestävää matskua, niin on erivärinenkin, kun muu pakari.

Puhutaankohan nyt oikeilla termeillä...onko siis 200 D -94 katalysaattoria :shock: ....ei vielä minulle ole eteen moista vehjettä dieselissä tullut.
Mitä katalyytti tekee dieselmoottorin pakokaasuille ? Puhdistaako se typen oksideja, hiilimonoksidia vai mitä sillä on merkitystä. :shock:
Pera8x tarkoittaa varmaan resonaattoria.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja woke »

rumilus kirjoitti:
pera8x kirjoitti:katti on se ensimmäinen "pönttö" pakarissa. heti siinä, kun pakari kääntyy konetilasta auton alle. ja yleensä vielä haponkestävää matskua, niin on erivärinenkin, kun muu pakari.

Puhutaankohan nyt oikeilla termeillä...onko siis 200 D -94 katalysaattoria :shock: ....ei vielä minulle ole eteen moista vehjettä dieselissä tullut.
Mitä katalyytti tekee dieselmoottorin pakokaasuille ? Puhdistaako se typen oksideja, hiilimonoksidia vai mitä sillä on merkitystä. :shock:
Pera8x tarkoittaa varmaan resonaattoria.

Katteja on dieselautossakin. Vähentävät hiilivetyjä ja häkää. Pakokaasun takaisinkierrätys taas on typen oksidien vähentämistä varten. Eikö kaikki 1992:sta eteenpäin olevat autot ole vähäpäästöisiä? Sitä en kyllä tiedä onko kaikissa sitten kattia.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

woke kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
pera8x kirjoitti:katti on se ensimmäinen "pönttö" pakarissa. heti siinä, kun pakari kääntyy konetilasta auton alle. ja yleensä vielä haponkestävää matskua, niin on erivärinenkin, kun muu pakari.

Puhutaankohan nyt oikeilla termeillä...onko siis 200 D -94 katalysaattoria :shock: ....ei vielä minulle ole eteen moista vehjettä dieselissä tullut.
Mitä katalyytti tekee dieselmoottorin pakokaasuille ? Puhdistaako se typen oksideja, hiilimonoksidia vai mitä sillä on merkitystä. :shock:
Pera8x tarkoittaa varmaan resonaattoria.

Katteja on dieselautossakin. Vähentävät hiilivetyjä ja häkää. Pakokaasun takaisinkierrätys taas on typen oksidien vähentämistä varten. Eikö kaikki 1992:sta eteenpäin olevat autot ole vähäpäästöisiä? Sitä en kyllä tiedä onko kaikissa sitten kattia.
Minnekäs ne hiilivedyt , hiilimonoksidit ja typen oksidit katoavat sieltä pakokaasun kierrosta. :roll:
Mitä tekemistä sillä katalyytillä on siellä jos sellainen on...mitä katalyyttiä dieselautossa käytetään. :roll:
Bensiinimoottoreiden pakokaasujen puhdistamiseen käytetään platina-katalyyttiä. :roll:
Ymmärtääkseni dieselautoissa on päästöisyyden mittarina hiilidioksidi. :roll:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

kyllä on tainnu rumiluksella mennä pitkät moottori opinnot hukkaan ellei edes tiädä että dieseleissä on hapetus katalysaattoreita

http://www.cleanvehicle.eu/fileadmin/do ... neuvot.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ja suora lainaus tekstistä

Dieselmoottorit on suunniteltu käymään ilmaylimäärällä voimakkaan savutuksen
estämiseksi, eli niissä on enemmän ilmaa kuin polttoaineen stoikiometriseen palamiseen
tarvitaan. Pelkistyskatalysaattori ei kuitenkaan toimi hapettavissa olosuhteissa, joten
dieselmoottoreissa ei voi käyttää kolmitoimikatalysaattoria bensiinimoottorin tapaan.
Dieselhenkilöautoissa on jo pitempään käytetty hapetuskatalysaattoreita. Nämä
vähentävät tehokkaasti häkää ja hiilivetyjä sekä myös jonkin verran hiukkaspäästöjä,
mutta ne eivät vähennä typen oksideja. Näin ollen dieselmoottorien typen oksidien
päästöt ovat paljon suuremmat kuin bensiinimoottoreiss
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

kankkis kirjoitti:kyllä on tainnu rumiluksella mennä pitkät moottori opinnot hukkaan ellei edes tiädä että dieseleissä on hapetus katalysaattoreita

http://www.cleanvehicle.eu/fileadmin/do ... neuvot.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ja suora lainaus tekstistä

Dieselmoottorit on suunniteltu käymään ilmaylimäärällä voimakkaan savutuksen
estämiseksi, eli niissä on enemmän ilmaa kuin polttoaineen stoikiometriseen palamiseen
tarvitaan. Pelkistyskatalysaattori ei kuitenkaan toimi hapettavissa olosuhteissa, joten
dieselmoottoreissa ei voi käyttää kolmitoimikatalysaattoria bensiinimoottorin tapaan.
Dieselhenkilöautoissa on jo pitempään käytetty hapetuskatalysaattoreita. Nämä
vähentävät tehokkaasti häkää ja hiilivetyjä sekä myös jonkin verran hiukkaspäästöjä,
mutta ne eivät vähennä typen oksideja. Näin ollen dieselmoottorien typen oksidien
päästöt ovat paljon suuremmat kuin bensiinimoottoreiss
Mitähän sillä hapetuksella tehdään dieselmoottorin pakokaasun suhteen,
happi palaessaan polttoaineen kera tuottaa hiilidioksidia. :roll:
Viimeksi muokannut rumilus, Ti 15.02.2011 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

ei se siellä hiilidioksiidin vähentämiseen olekkaan vaan eikö rumilus osaa lukea :shock:
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

kankkis kirjoitti:ei se siellä hiilidioksiidin vähentämiseen olekkaan vaan eikö rumilus osaa lukea :shock:
Kyllä rumilus osaa lukea, ilmaylimäärä muuttuu palaessaan hiilidioksidiksi...ei sen kummempaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
hehku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 13.10.2008 21:23

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja hehku »

Suutin tai suuttimet kusee tai ajotus pielessä.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

niin ja sillä ei oo mitään vaikutusta että se poistaa häkää ja hiilivetyjä ja jonkin verran hiukkaspäästöjä???
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

rumilus kirjoitti: Mitähän sillä hapetuksella tehdään dieselmoottorin pakokaasun suhteen,
happi palaessaan polttoaineen kera tuottaa hiilidioksidia. :roll:

Ei ne tehtaan insinöörit niitä turhaan ole sinne laittaneet. Kyllä jokin merkitys täytyy olla, vaikka värähtelyihin katalysaattori ei taida vaikuttaa... :wink:
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

ja mistä lähin morkooli on alkanu toimiin alipaineella
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

hannun1 kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Mitähän sillä hapetuksella tehdään dieselmoottorin pakokaasun suhteen,
happi palaessaan polttoaineen kera tuottaa hiilidioksidia. :roll:

Ei ne tehtaan insinöörit niitä turhaan ole sinne laittaneet. Kyllä jokin merkitys täytyy olla, vaikka värähtelyihin katalysaattori ei taida vaikuttaa... :wink:
Kyllä kannattaisi opiskella hiukan polttomoottoritekniikkaa pakokaasujen kemiankin suhteen. :roll:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

kankkis kirjoitti:ja mistä lähin morkooli on alkanu toimiin alipaineella
Riippuu vähän siitä, onko Aty tai Ata. Paineen lähtökohdat ratkaisee.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja woke »

rumilus kirjoitti:
hannun1 kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Mitähän sillä hapetuksella tehdään dieselmoottorin pakokaasun suhteen,
happi palaessaan polttoaineen kera tuottaa hiilidioksidia. :roll:

Ei ne tehtaan insinöörit niitä turhaan ole sinne laittaneet. Kyllä jokin merkitys täytyy olla, vaikka värähtelyihin katalysaattori ei taida vaikuttaa... :wink:
Kyllä kannattaisi opiskella hiukan polttomoottoritekniikkaa pakokaasujen kemiankin suhteen. :roll:
Samaa mieltä. Onneksi myönsit sen itsekkin... :)
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

woke kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
hannun1 kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Mitähän sillä hapetuksella tehdään dieselmoottorin pakokaasun suhteen,
happi palaessaan polttoaineen kera tuottaa hiilidioksidia. :roll:

Ei ne tehtaan insinöörit niitä turhaan ole sinne laittaneet. Kyllä jokin merkitys täytyy olla, vaikka värähtelyihin katalysaattori ei taida vaikuttaa... :wink:
Kyllä kannattaisi opiskella hiukan polttomoottoritekniikkaa pakokaasujen kemiankin suhteen. :roll:
Samaa mieltä. Onneksi myönsit sen itsekkin... :)
Voi poika parka. :mrgreen:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Lainaus:oikeen insinöörin työstä

Sarjatuotannossa jo olevat dieselkäyttöön soveltuvat hapetuskatalysaattorit (DOC) vähentävät tehokkaasti hiilimonoksidin (CO) ja hiilivetyjen (HC) osuut-ta pakokaasusta. Lisäksi myös hiukkaskoko pienenee, kun nokihiukkasen pintaan kondensoituvaa orgaanista ainetta on vähemmän. [1] Hapetuskatalysaattori hapettaa hiilimonoksidin hiilidioksidiksi ja hiilivedyt hii-lidioksidiksi ja vedeksi seuraavien yhtälöiden mukaan [1]:CO+½O2--->CO2 ja HC+O2---->CO2+H2O
Kolmitoimikatalysaattoritekniikkaa ei ole mahdollista toteuttaa dieselmootto-rissa ilmaylimäärän takia, jolloin typenoksidien (NO2) pelkistäminen ei onnis-tu. [1] Tämä on kuitenkin etu käytettäessä hiukkaspuhdistinta (Particle Oxi-dation Catalyst, POC), sillä sen passiivinen regenerointiprosessi vaatii typpi-dioksideja toimiakseen. Hapetuskatalysaattori sijoitetaan mahdollisimman lähelle moottoria, jotta tä-män toimintaan tarvittava lämpötila saavutettaisiin mahdollisimman nopeasti.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

kankkis kirjoitti:Lainaus:oikeen insinöörin työstä

Sarjatuotannossa jo olevat dieselkäyttöön soveltuvat hapetuskatalysaattorit (DOC) vähentävät tehokkaasti hiilimonoksidin (CO) ja hiilivetyjen (HC) osuut-ta pakokaasusta. Lisäksi myös hiukkaskoko pienenee, kun nokihiukkasen pintaan kondensoituvaa orgaanista ainetta on vähemmän. [1] Hapetuskatalysaattori hapettaa hiilimonoksidin hiilidioksidiksi ja hiilivedyt hii-lidioksidiksi ja vedeksi seuraavien yhtälöiden mukaan [1]:CO+½O2--->CO2 ja HC+O2---->CO2+H2O
Kolmitoimikatalysaattoritekniikkaa ei ole mahdollista toteuttaa dieselmootto-rissa ilmaylimäärän takia, jolloin typenoksidien (NO2) pelkistäminen ei onnis-tu. [1] Tämä on kuitenkin etu käytettäessä hiukkaspuhdistinta (Particle Oxi-dation Catalyst, POC), sillä sen passiivinen regenerointiprosessi vaatii typpi-dioksideja toimiakseen. Hapetuskatalysaattori sijoitetaan mahdollisimman lähelle moottoria, jotta tä-män toimintaan tarvittava lämpötila saavutettaisiin mahdollisimman nopeasti.
Ja tämä kaikki on totta ja lisäksi se tärkein unohtuu, jolla määritetään päästöisyys dieselmoottorissa...hiilidioksisdi.
Pakokaasujen hapetuskatalysoinnilla tehdään karhunpalvelusta saastuttavaan hiilidioksidin kustannuksella.
Insinöörien huijausta eikö totta. :mrgreen:
Ja tämä hapetuskatalysaattori löytyy siis 200 d -94 . :roll:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

ja mitenkä se se hiilidioksiidi liittyy nyt siihen hapetuskatalysaattorin olemassa oloon :D
tietääksesi hiilidioksidi päästöjä ei voi tehokkaasti vähentää kuin pienemmällä polttoaineen kulutuksella
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Ja ihan asiaankin :D jokos tästä vika löytynyt :?:
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

kankkis kirjoitti:ja mitenkä se se hiilidioksiidi liittyy nyt siihen hapetuskatalysaattorin olemassa oloon :D
tietääksesi hiilidioksidi päästöjä ei voi tehokkaasti vähentää kuin pienemmällä polttoaineen kulutuksella
Kannattaisi opiskella polttomoottoritekniikkaa. :lol:
Ja ymmärtää, mistä syntyy palamistuotetta hiilidioksidia, niin sitten on hyvällä mallilla. :mrgreen:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja ES »

Mutta jospa sen resonaattorin sisällä oleva platina- tai palladiumpäällysteinen pienireikäinen kennosto on mennyt tukkoon ja tukkii sen putken?

T: Moottoritekniikan opinnot, kurssi1.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

ES kirjoitti:Mutta jospa sen resonaattorin sisällä oleva platina- tai palladiumpäällysteinen pienireikäinen kennosto on mennyt tukkoon ja tukkii sen putken?

T: Moottoritekniikan opinnot, kurssi1.
:mrgreen: Dieselissä :mrgreen:
Se on hyvä, että lähtee liikkeelle ihan peruskäsitteistä. :lol:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja ES »

rumilus kirjoitti:
ES kirjoitti:Mutta jospa sen resonaattorin sisällä oleva platina- tai palladiumpäällysteinen pienireikäinen kennosto on mennyt tukkoon ja tukkii sen putken?

T: Moottoritekniikan opinnot, kurssi1.
:mrgreen: Dieselissä :mrgreen:
Se on hyvä, että lähtee liikkeelle ihan peruskäsitteistä. :lol:
Joo, lähdetään. Siis :mrgreen: Dieselissä :!: :mrgreen:
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Pitääkö minun rumilus kävellä pihalle ja mennä ottaan 200d:n putkesta kuva jossa on katalysaattori?
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

ES kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
ES kirjoitti:Mutta jospa sen resonaattorin sisällä oleva platina- tai palladiumpäällysteinen pienireikäinen kennosto on mennyt tukkoon ja tukkii sen putken?

T: Moottoritekniikan opinnot, kurssi1.
:mrgreen: Dieselissä :mrgreen:
Se on hyvä, että lähtee liikkeelle ihan peruskäsitteistä. :lol:
Joo, lähdetään. Siis :mrgreen: Dieselissä :!: :mrgreen:
Mitäs se platina ja palladium tekee siellä dieselin resonaattorissa. :roll: :mrgreen:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Peltzi07 kirjoitti:Pitääkö minun rumilus kävellä pihalle ja mennä ottaan 200d:n putkesta kuva jossa on katalysaattori?
Menehän ja ota kuva, sen haluan nähdä sen 200 D-94 katalysaattorin. :mrgreen:
Avaa se ja ota kuva sisältäkin, mitä se resonaattori pitää sisällään. :mrgreen:
Viimeksi muokannut rumilus, Ti 15.02.2011 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Haluatko ostaa tuon katalysaattorin niin saat aukasta sen ihan itse? :)
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D 15l/100km Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Peltzi07 kirjoitti:Haluatko ostaa tuon katalysaattorin niin saat aukasta sen ihan itse? :)
Minun ei tarvitse aukasta ko. tuotetta, kun on tullut suunniteltua niitä riittävästi. :lol:

Se on sinulle hyvä oppitunti päästä dieseltekniikkaan sisälle. :mrgreen:

Ja sen olisi kaikkien moottoritekniikasta kiinnostuneiden hyvä tietää, ettö osa moottorin suunnittelussa on tiedostaa pakoputkiston rakennevaatimukset. :lol:
Viimeksi muokannut rumilus, Ti 15.02.2011 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Vastaa Viestiin