W203 öljyt
-
- Sisäänajossa
W203 öljyt
Saksasta uitettuun johtotähteen pitäisi vaihtaa öljyt (moottori, vaihteisto, perä) ennen paukkupakkasia. Vaikka olen innokas saksalaisten luontoelokuvien harrastaja, niin niillä eväillä ei kuitenkaan ota W203 saksankielisestä käyttöohjeesta (Betriebsanleitung???) mitään tolkkua. Mulle on edelleen täysi enigma se, mitä moottoriöljyä mersu suosittelee (moottoriin, vaihteistoon, perään) ja millä viskositeetillä. Öljyn valmistaja (Mobil) on kyllä hyvin esillä noissa Mersun muissa saksankielisissä käyttöohjeissa.
Eli osaisiko joku W203 + suomenkielisen ohjekirjan omistaja antaa neuvoja öljyjen suhteen.
Osaisiko kukaan tulkata suomeksi sen, että jos öljynvalmistajan öljy täyttää esim. vaatimuksen MB 228.3/229.1, niin mitä se käytännössä tarkoittaa ?
Eli osaisiko joku W203 + suomenkielisen ohjekirjan omistaja antaa neuvoja öljyjen suhteen.
Osaisiko kukaan tulkata suomeksi sen, että jos öljynvalmistajan öljy täyttää esim. vaatimuksen MB 228.3/229.1, niin mitä se käytännössä tarkoittaa ?
-
- Sisäänajossa
Ensinnäkin onko auto diesel vuosimallia 04-> ?Deus Protector Noster kirjoitti:Mistä sen tietää onko mun johtotähdessä hiukkaskiihd...suodatin ? Missäpäin auton pakoputkistoa se W203:ssa sijaitsee ?Jolle kirjoitti:Moottoriöljyllä ei ole niin tarkkaa, paitsi että hiukkassuodattimella varustettuihin on oma öljynsä.....
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W203 öljyt
Morjens,Deus Protector Noster kirjoitti:Saksasta uitettuun johtotähteen pitäisi vaihtaa öljyt (moottori, vaihteisto, perä) ennen paukkupakkasia. Vaikka olen innokas saksalaisten luontoelokuvien harrastaja, niin niillä eväillä ei kuitenkaan ota W203 saksankielisestä käyttöohjeesta (Betriebsanleitung???) mitään tolkkua. Mulle on edelleen täysi enigma se, mitä moottoriöljyä mersu suosittelee (moottoriin, vaihteistoon, perään) ja millä viskositeetillä. Öljyn valmistaja (Mobil) on kyllä hyvin esillä noissa Mersun muissa saksankielisissä käyttöohjeissa.
itsellä samat hommat edessä,Kysyin veholla että mitä öljyä laitatte huollossa cdi moottoreihin ja myyjä sanoi että 229.51 luokituksen omaavaa
öljyä eli törkeen kallista(hiukkassuodattimien takia) mutta laittavat muihinkin cdi motooreihin.Mutta käy yhtä hyvin aikasempikin stanardi
, ilmeisesti vain 5w30(noin isot pojat kehuvat)
moottoriin shell ultra 5w30 229.51
perä öljyt hain kl:stä mb: omaa(tais olla 75w-90) 25 egee purkki kertaa 2,
laatikkoon myi castrollin(en muista oliko75w-90 vai 85) öljyn 17 egee purkki kertaa 2.
-
- Sisäänajossa
Kiitos vastauksista.
Kyllä siinä nyt niin taisi käydä, että sen johtotähden joutuu Veholle viemään, sillä mun luottomekaanikko ei noita öljyjä kuulemma pysty vaihtamaan (moottori/vaihteisto/perä).
Ja selvisi sekin että W203 moottoriin menee 229.51 vaatimukset täyttävää öljyä (5W-30 --> Mobil1//Shell)
Kyllä siinä nyt niin taisi käydä, että sen johtotähden joutuu Veholle viemään, sillä mun luottomekaanikko ei noita öljyjä kuulemma pysty vaihtamaan (moottori/vaihteisto/perä).
Ja selvisi sekin että W203 moottoriin menee 229.51 vaatimukset täyttävää öljyä (5W-30 --> Mobil1//Shell)
.
Niinkuin ylhäällä kirjoitettiinkin, niin se tärkein vaikuttava tekijä on se, onko hiukkassuodatinta, vai ei.
Jos on, niin ehdottomasti ja vain ja ainoastaan tuhkautumatonta moottoriöljyä.
Se tuntuu kalliimmalta, muttei sitä pitkässä juoksussa ole.
Väärällä öljyllä saa nopeasti sen hiukkassuodattimen kelvottomaan kuntoon.
Niinkuin ylhäällä kirjoitettiinkin, niin se tärkein vaikuttava tekijä on se, onko hiukkassuodatinta, vai ei.
Jos on, niin ehdottomasti ja vain ja ainoastaan tuhkautumatonta moottoriöljyä.
Se tuntuu kalliimmalta, muttei sitä pitkässä juoksussa ole.
Väärällä öljyllä saa nopeasti sen hiukkassuodattimen kelvottomaan kuntoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W203 öljyt
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuohon auton runko numero , vin:
sitten näkee auton tiedot
Jos particefilter on koodi 471 jolloin vaatii siihen sopivan öljyn.
Koodit löytyvät tuon auto parts sivun oikeasta reunasta , linkistä Datacard kun on ensin näpytellyt vin:
Tuohon auton runko numero , vin:
sitten näkee auton tiedot
Jos particefilter on koodi 471 jolloin vaatii siihen sopivan öljyn.
Koodit löytyvät tuon auto parts sivun oikeasta reunasta , linkistä Datacard kun on ensin näpytellyt vin: