W124 lukkoperä
W124 lukkoperä
Onko jossain W124-mallissa lukkoperä vakiona? Entä onko jälkiasennus mahdollista?, saatavuus?, mitä maksaa? Minkä tyyppisiä lukkoperiä?
Pieni mutta pähkäilyä aiheuttava homma on rakentaa ohjaus ASD perälle, johtosarja on erillainen lukkoperällisillä malleilla. Itse olen pähkäillyt, että jos laittaisin katkaisijan kojelautaan kun haluan lukon päälle. Muuten pitää tutkia miten ASD systeemi havaitsee pyörien sutivan - luulen että on yhteydessä ABS systeemin kanssa.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
vakiona on
siis 124 2.6 -86
Sellaisessa autossa on ABS anturit ilman muuta ABS järjestelmää. Aika helppo päätellä ettei se muuten voi olla.Muffler kirjoitti:ASD käyttää ABS:n antureita, joten autossa olisi oltava abs jarrut. joku kertoi huhua että asd:tä olisi saanut ilman abs:akin.
ASD modulin nastoihin 1,3 ja 5 tulevat signaalit. Signaalimaana on nasta 7. 1 tulee perämurikalta takapään nopeustiedoksi, ja 3 sekä 5 etupyörien antureilta. 3 oik puoli ja 5 vasen puoli. Näin ABS mallissa, sama signaali tulee sekä ABS systeemille että ASD systeemille. Näin ainakin 124 vanhemmissa malleissa.
Minulla on sellainen käsitys että ilman ASD venttiilin toimintaa se olisi normaali kitkalukkoperä jollain NOIN 30%:lla (erilaisia huhuja on esiintynyt) Ja että ASD venttiili hydraulisesti kytkee sen sitten jollekkin paljon paljon pienemmälle % luvulle.
Olisipa mukava saada asiasta ihan OIKEAA faktaa.
Ajatelma omasta pappaantuneesta päästä:
Tottakai ASD hydr venttiiliä voi ohjata kytkimellä, ei muuta kun 12V venttiilille sopivalla kytkennällä. Alkuperäsessä kytkennässä se venttiilin sähkö katkastaan mikäli painaa jarrupoljinta, johdotettu polkimen avautuvan koskettimen kautta vielä varmuuden vuoksi eli ns tuplavarmistettu... purkki saa tiedon että jarrutetaan ja lisäksi poljin fyysisesti katkaseen virran kulun ASD venttiilille jos purkki sattus sekoomaan. Purkki ei myöskään lukitse perää enää jonkin nopeuden ylityttyä...silti se vielä varoittaa luistosta "kolmiovalolla" huhujen mukaan se on 25 - 60kmh tuo raja. Mun kirja sanoo 35kmh.
Mutta eipä se kovin turvallinen ole, eli yleisille teille normaaliin talviliikenteeseen ei taida olla ihan hyvä ajatus sellainen ihan simmppeli katkasija. Entä jos auton rattiin lähtee joku joka ei tiedä asiaa tai itseltä unohtuu ja tekee mesestä ruumisarkun itselleen ja kanssamatkustajilleen tai tappaa tuolla muutaman vastaantulijan sen spinnattua perän ollessa "yhtäpuuta". Eiköhän mesen ASD suunnittelijat ole muutaman seikan fysiikan laeista huomioineet.
Pappa
E 220CDI A (ESP ym) farmari
Exät:300D Aut Lang, 240D Lang, 309, 209, 508, 240D, 300D, 300TD -89 Aut, ABS, ASD.
Exät:300D Aut Lang, 240D Lang, 309, 209, 508, 240D, 300D, 300TD -89 Aut, ABS, ASD.
Jos tarkkaa tietoa yleensä tarjoilee tuo Tähdelliset-lehti, niin siellä käsiteltiin tuon lukon toiminta "pitkänä" juttuna. Hyvin suurella todennäköisyydellä sen pitäisi löytyä arkisoista kyllä, mutta se luultavasti venähtää tuohon ensi viikon alkuun, ellen ehdi tänään käydä viellä.
Hyvin luultavasti forumin ympärillä on jotain muitakin painetun sanan ymmärtäjiä, ja ymmärtääkseni myös ihmisiä jotka tuon lehden saavat. Numero saattoi olla joku vuoden 2001 lehti, ja niitähän ei montaa kyllä tule..
Sivuten aihetta, etenkin tuolla Audi puolella, yksi takin kääntäjä taitaa näitäkin sivuja lueskella
, niin siellä on rakenneltu takalukoista kiinteitä, kytkimillä, ja periaatteessa sehän hoituu ihan hyppylangalla, mutta jos joku sen jutun sieltä Audi Finns sivulta bongaa, niin senhän voisi tänne linkittää, en sitä äsken itse nopeasti saanut taas silmiin.
Mutta, talvella, kel lukko on.. Voipi jopa ilmaantua tiettyjä "käsiä liian vähän tekemään kaikkia tarvittavia korjauksia" ilmiöitä..
Hyvin luultavasti forumin ympärillä on jotain muitakin painetun sanan ymmärtäjiä, ja ymmärtääkseni myös ihmisiä jotka tuon lehden saavat. Numero saattoi olla joku vuoden 2001 lehti, ja niitähän ei montaa kyllä tule..
Sivuten aihetta, etenkin tuolla Audi puolella, yksi takin kääntäjä taitaa näitäkin sivuja lueskella

Mutta, talvella, kel lukko on.. Voipi jopa ilmaantua tiettyjä "käsiä liian vähän tekemään kaikkia tarvittavia korjauksia" ilmiöitä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Lukkoa...
Vauhdin maailmassa oli juttua joku aika sitten F-ryhmään tehdystä 190E 2.5 16V mersusta ja siihen oli laitettu mersedes motorsportin levylukko tietäisikö joku ralli hemmo paljonko sellainen maksaa... ja mistä saa???? taisi olla niissä kun vertailivat eri F-ryhmän autoja keskenään.... Esittelivät jossain numerossa M3 E36 bemaristakin F-ryhmäläisen ja tekniikka suhteellisen vakio ja 25% lukkoperä....
No niin, enpä tietenkään muistanut sitä lehteä tuoda tähän tietokoneen ääreen, mutta sivuten juttua, olikin vuoden 2002 lehdessä.. Elikkäs sen ASD:n perus periaate on se, että se tarvittaessa nostaa lukitus prosentin 100%, eli vältytään heikommalla kitkalla olevan pyörän turhalta sutimiselta.
Jotenka periaatteessa reipas kiihdytys toinen puoli hiekalla toinen asfaltilla, toisi tuloksena nätin lähdön, eli asfaltilla oleva puoli välittää kaiken voiman ja se hiekalla oleva vaan pyörii mukana, siis sutimatta..
Tuossa jotakin, otan lehden joskus matkahan, niin saa sieltä viellä tiettyjä faktoja, lähinnä noista nopeuksista.
Jotenka periaatteessa reipas kiihdytys toinen puoli hiekalla toinen asfaltilla, toisi tuloksena nätin lähdön, eli asfaltilla oleva puoli välittää kaiken voiman ja se hiekalla oleva vaan pyörii mukana, siis sutimatta..
Tuossa jotakin, otan lehden joskus matkahan, niin saa sieltä viellä tiettyjä faktoja, lähinnä noista nopeuksista.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Eikös 190-sarjassa eli W201:ssa ole myös ASD eli tämä tarvittaessa 100% lukko. Kitkalukko eli luistonrajoitin on sitten W126:ssa eli S-sarjassa.laineracing kirjoitti:onko eskon sanoma juttu että 190 2,6 ois kitkalukko?? kiinnostais itteekin jos ois kitkalukko???mutta sellainen on käynyt mielessä että pystyisikö tuollaisen asd perän jotenkin "lukitteen" jollekkin tietylle lukko%.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- mikakuusento
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 16:08
- Paikkakunta: Oulu
Re: W124 lukkoperä
Onko kenelläkään tietoa onko kaikissa 300sarjalaisissa 124sissa lukkoperä? Huhujen mukaan on? Itsellä on 85vuoden 300nen bensa mese automaatti ja näyttäisi pahasti olevan lukkoperä kun jää kaksi raitaa vaikka kääntyisikin.
Kiinnoistaisi vain tietää onko kaikissa 300sissa lukko tai kitkaperä?

W210 290td
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
Re: W124 lukkoperä
Asd perää on saanut lisävarusteena, muunlaista lukkoperää niihin ei ole ollut saatavilla.
Eli huhuissa ei mitään perää.
Eli huhuissa ei mitään perää.
Re: W124 lukkoperä
Nappasin rompparissa irti 300D ASD'n , lukko löi päälle kuin hiukan pyöritti vaikka hydrauliikka putket oli poikki. 500 000km mutta koko perä ripustuksineen, jarruineen oli vain 130e . Sain jopa pitää iskarit. Hiukan hommaa oli mutta kyllä sen koko kasetin tuon W124 sedanin takakonttiin viskas. Kasetissa on pari korvaa jotka tahtoo ruostua ja tulla paperin ohuisiksi kannattaa tarkistaa jos on akselipaketti irti. http://www.superturbodiesel.com/std/Thr ... diff-swaps" onclick="window.open(this.href);return false;