w124 ASD hydrauliöljy
- Messerschmitt
- Mersumies
w124 ASD hydrauliöljy
Vaihdettiin noita ASD putkia ja näyttäis olevan säiliö minimissä. Mikä öljy siihen käy ja kannattaako vaihtaa kaikki vai lisätä vain. Oliko Motonetissä tähän ihan oikeaa öljyä myynnissä?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 ASD hydrauliöljy
Z-HM, löytyy Motonetistä vähän yli kympin litra.
Jos säiliössä oleva neste näyttää hyvältä, lisää vaan, jos taas mustaa niin vaihda uudet.
Jos säiliössä oleva neste näyttää hyvältä, lisää vaan, jos taas mustaa niin vaihda uudet.
Käy ostamassa paikallisesta hydrauliikka liikeestä öljyä ja sano mihin se tulee niin sitä saa litratavarana eikä maksa paljon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Kävin kerran kysymässä hydrauliliikkeestä, niin nostivat kädet pystyyn 

Peijooni kun olet kaukana. Mulla on autotallin hyllylle jäänyt edellisen auton takia muistaakseni melkein täysi pullollinen tuota ihan aitoa merkkituotetta. Olisit saanut lahjaksi, kun en itse tarvitse.
- Messerschmitt
- Mersumies
Kiitos kuiteski!
Aika mustaa on, vois vaihtaa.Paljonko menee ja miten ne vaihetaan tuonne?
Aika mustaa on, vois vaihtaa.Paljonko menee ja miten ne vaihetaan tuonne?
-92 w124 300D turbo-
http://i14.tinypic.com/4g6yreb.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ton näkönen purkki ja veholta saapi.
Pitää olla lukko-perään oikeat lisä-aineet.
Ei löydy motonetin moskasta niitä.
Niin, nyt ei puhuttu peräöljyistä, vaan hydrauliöljyistäskeletor kirjoitti:http://i14.tinypic.com/4g6yreb.jpg

Ai perhana! Kannattas varmaan ensiks katsoa mistä puhutaan,ennenku avaa suunsa
Käsitin et puhutaan asd-perästä.
Kiitos ja anteeksi

Käsitin et puhutaan asd-perästä.
Kiitos ja anteeksi

Motonetistä ja Puuilosta löytyy.Messerschmitt kirjoitti: Aika mustaa on, vois vaihtaa.Paljonko menee ja miten ne vaihetaan tuonne?
Käyttöohjekirjan mukaan menee noin 2 litraa.
Imase säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, ei sinne putkistoon montta lusikallista jää vanhaa.
Ja ota vielä se paluulinja irti ja siihen letkunpätkä josta vaikka vatiin tms astiaan. Käytä hetki kunnes alkaa tulla kirkasta ulos, stten kone seis ja täytät sen lopun että noin 2 litraa on mennyt. Itse tein noin ja vaika jonkin aikaa käyttelin jälkeenkinpäin niin ei mennyt ainakaan heti likaiseksi. Saa nähä kun ottaa auton ajoon että tummuuko se vai ei.juhaoh kirjoitti:Motonetistä ja Puuilosta löytyy.Messerschmitt kirjoitti: Aika mustaa on, vois vaihtaa.Paljonko menee ja miten ne vaihetaan tuonne?
Käyttöohjekirjan mukaan menee noin 2 litraa.
Imaise säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, ei sinne putkistoon montta lusikallista jää vanhaa.
Itse pesin säiliönkin koska se piti irroittaa jotta sai pumpulle menevän letkun vaihdettua, se oli jo elämänsä ehtoopuolella eli kostunut.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Jossei ole imasulaitetta, niin ruuvaa paluuputki irti, laita siihen letku mistä saat näppärästi kannuun
kone käyntiin
antaa säiliön mennä melkein tyhjäksi
lisäilee uutta nestettä niin kauan kunnes paluuputkesta tulee kirkasta tavaraa.
Jos haluaa että iskareissakin oleva öljy vaihtuu, niin sitten kai pitäisi irrottaa tasonsäädön vipu ja pumpata perää ylös alas uusilla öljyillä ja tehdä uusi vaihto perä ala-asennossa
Itte en ole viitsinyt niin paljon panostaa

Jos haluaa että iskareissakin oleva öljy vaihtuu, niin sitten kai pitäisi irrottaa tasonsäädön vipu ja pumpata perää ylös alas uusilla öljyillä ja tehdä uusi vaihto perä ala-asennossa

Itte en ole viitsinyt niin paljon panostaa

Käykö ohjaustehostin, tasonsäätö ja ASD samalla systeemillä/pumpulla?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ohjaustehostin omalla ja tasonsäätö sekä ASD omalla.woke kirjoitti:Käykö ohjaustehostin, tasonsäätö ja ASD samalla systeemillä/pumpulla?
Sen tasonsäädön putkiston tilavuus on noin 0,5 dl, jos jonku mielestä sitä kannattaa huuhdella niin siitä vaan. Eikä ne iskunvaimentajatkaan tyhjene kuin osaksi perän laskulla, pallot kylläkin. Mutta nehän liittyykin tasonsäätöön eikä ASD:n.
- Messerschmitt
- Mersumies
Joo ASDn öljyistä kuitenkin.Kaverilla imasulaite, jos kävisi hakeen mötönetistä sen 2l. Ja joo muuten on uudet mersun omat öljyt perässä.
-92 w124 300D turbo-
-
- Vakiokalustoa
Itse laitoin perän säätöön ihan tavis hydraulikka nestettä, talvi käyttöön sopivaa.. sinne mitään hirveen kallista kannata turrata. sehän on ihan TAVALLINEN hydraulinen järjestelmä. Näin kerrottiin kehä-vehosta (autojen rakennuspuolelta).
Kertoivat että jos haluaa voi ostaa mersun logoilla olevaa öljyäkin mut samaa paskaa eri purkissa vain..
Kertoivat että jos haluaa voi ostaa mersun logoilla olevaa öljyäkin mut samaa paskaa eri purkissa vain..

Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
- Messerschmitt
- Mersumies
Se oli Febi Bilsteinin öljyä ja 12€ l MB-osassa.Yllättäen myyjä halusi välttämättä myydä peräöljyä hydrauliöljyn sijaan, ja kyseli onko mulla sitten tasonsäätö siinä sittten.Sanoin että eikun ASD vaan ja haluan hydrauliöljyä ja sain lopulta oikean purkin.
-92 w124 300D turbo-
Yks pumppu näkyy löytyvän vaikka on tasonsäätö+ASD. On vissiinkin sitte joku tandem-pumppu.juhaoh kirjoitti:Ohjaustehostin omalla ja tasonsäätö sekä ASD omalla.woke kirjoitti:Käykö ohjaustehostin, tasonsäätö ja ASD samalla systeemillä/pumpulla?
Sen tasonsäädön putkiston tilavuus on noin 0,5 dl, jos jonku mielestä sitä kannattaa huuhdella niin siitä vaan. Eikä ne iskunvaimentajatkaan tyhjene kuin osaksi perän laskulla, pallot kylläkin. Mutta nehän liittyykin tasonsäätöön eikä ASD:n.
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ei ole tandem vaan tasonsäädön ja ASD:n hoitaa sama pumppu ja sulla se on ilmeisesti siinä nokka-akselin jatkeena. Sitten jos myös ohjaustehostin on samassa pumpussa on se tandempumppu ja pyörii hihnalla. Yleensä neloskoneissa nokka-akselinjatkeena ja kutosissa hihnalla.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Lisätään nyt vielä, että osassa nuo ovat samoissa kuorissa eli tandem-pumppuna.juhaoh kirjoitti:Ohjaustehostin omalla ja tasonsäätö sekä ASD omalla..woke kirjoitti:Käykö ohjaustehostin, tasonsäätö ja ASD samalla systeemillä/pumpulla?
Sitä juuri yritin sanoa, että mulla ei ole ku yks pumppu ja sitä hihna pyörittää. Eli on siis tandempumppu 

Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Joo mulle tuli nyt luetunymmärtämis ongelma
Niinhän sinä tosiaan mainitsit että vain yksi pumppu ja silloin se on tandempumppu ja remmivetoinen. Pitäis vähän ajatella ensin mitä se kirjoitus pitää sisällään eikä tehdä niitä "oikoajatuksia" 

M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Jatketaan tähän samaan, niin ei uutta topiccia tarvitse tehdä.
Itse tuossa huomasin, että koko perkeleen hudrauliikkaöljysäiliö on tyhjä
ei edes tippaa pohjalla. Mihinköhän lie hävinnyt ja varmaan ollut jo kauan tyhjänä
Mitäs haittaa tuosta nyt on että se on tyhjä? Onko saattanut hajoittaa jotain? Takaa kuuluu apukuskinpuolelta kolinaa iskarista, ilmeisesti tyhjänä? Montas litraa tuonne nyt sitten menee? Pitää tietty ensin katsoa että mistä vuotaa/on vuotanut..
Perkeleen perkele..
Itse tuossa huomasin, että koko perkeleen hudrauliikkaöljysäiliö on tyhjä

Mitäs haittaa tuosta nyt on että se on tyhjä? Onko saattanut hajoittaa jotain? Takaa kuuluu apukuskinpuolelta kolinaa iskarista, ilmeisesti tyhjänä? Montas litraa tuonne nyt sitten menee? Pitää tietty ensin katsoa että mistä vuotaa/on vuotanut..
Perkeleen perkele..
Eiköhän sieltä taka-akselin yläpuolelta ole putki mennyt poikki mikä on yleinen vikamerssuman kirjoitti:Jatketaan tähän samaan, niin ei uutta topiccia tarvitse tehdä.
Itse tuossa huomasin, että koko perkeleen hudrauliikkaöljysäiliö on tyhjäei edes tippaa pohjalla. Mihinköhän lie hävinnyt ja varmaan ollut jo kauan tyhjänä
![]()
Perkeleen perkele..
muistaakseni öljyä menee noin 2,5 l litraa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 

Toivotaan ettei ole kerennyt pumppu mennä jos on käynyt pitkään kuivana.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Ei se pumppu yleensä hajoa itse ajoin noin 1000km ilman öljyä säiliössäsompio kirjoitti:Toivotaan ettei ole kerennyt pumppu mennä jos on käynyt pitkään kuivana.

No perkele.. varmaan on pumppu sitten mennyt
Toisaalta.. perä pysyy korkeudessaan.. taidampa olla tekemättä mitään, katsotaan kesällä sitten kun voi kömpiä kuivalla asfaltilla.

Toisaalta.. perä pysyy korkeudessaan.. taidampa olla tekemättä mitään, katsotaan kesällä sitten kun voi kömpiä kuivalla asfaltilla.
Sieltä voi mennä stefa jos käy kuivana, sitten rupeaa imemään moottoriöljyä hydraulipuolelle.
Noh, kävin nyt sitten hakemassa motonetistä hydrauliikkaölppää kaks purkkia. 9,9€/litra. Yks pullo meni kokonaan ja toisesta vähän yli puolet. Eli tyhjänä on ollut. Ajoin pikku lenkin ja katselin tason pintaa, niin toistaiseksi pysyi rajassaan. Piirsin vielä tussilla pienen viivan ja katson huomenna uudestaan, onko samassa tasossa. Muistelin, että entinen omistaja puhui vaihtaneensa toisen takaiskarin. Liekkö sitten unohtanut täyttää vaihdon jälkeen
Luulen että takaiskarin kolinakin väheni. Pitää vielä tarkistella pidemmällä ajolla + töyssyissä. Varmaan ollut kuivana iskari

Luulen että takaiskarin kolinakin väheni. Pitää vielä tarkistella pidemmällä ajolla + töyssyissä. Varmaan ollut kuivana iskari

Nonni, tänään töistä kotiin tultuani katoin sitten säiliön tasoa => tyhjä.. just joo.. sinne meni 20€ maantielle
kettu..
Kattelin auton alle, niin just sen iskarin puoli mikä kolisee oli märkä. Ei kellään olis myydä hyvää käytettyä iskaria? Uudesta en 400€ ala maksamaan, perkele!
Tarjokkaa privaan

kettu..
Kattelin auton alle, niin just sen iskarin puoli mikä kolisee oli märkä. Ei kellään olis myydä hyvää käytettyä iskaria? Uudesta en 400€ ala maksamaan, perkele!
Tarjokkaa privaan