Mersu ostettu; W202 250D tomaattilaatikolla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Re: Mersu ostettu; W202 250D tomaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja napa »

sdlturbo kirjoitti:
Eli vähän yli 7 talviajossa ja varmasti alle 5 tai jopa neljä kesällä :) Autoon mennyt 5 tonnia ja on kesken. Kysyjä etsi käyttistä ja löysi ihan OK auton perhe-käyttöön.
siis eihän tuota ole vielä edes aloitettu, kun puuttuu vielä ainakin 3000 €:n tonnin osat :wink:

mutta ke-jetillä meni viimetalvena 7 ltraan, kun kokeilin pari tankillista, loppukesästä ehdin megalla kokeilla hetken kulutuksiakin ja vielä vähän sain tippumaan...

äläkä sekoita tätä madmax projektia mihinkään "perheautoon", harvasta kauppakassista tavoitellaan 4 numeroisia hevosvoima lukuja :roll:

tuo 500 €:n 200E taas tuntuu menevän sellaisella 6 ltr/100 km kulutuksella, kun sitä nyt olen tässä enemmän päässyt testailemaan (n. 2000 km tullu muutamassa viikossa...) syksyllä ajot jäi sellaiseen n. 1000 km testailuun, eikä silloin vielä oikein kulutuksia päässyt mittailemaan, kun piti keskittyä poistamaan autoa vaivannut pieni käyntihäiriö...

ja en minäkään kyllä tuolla omalla 300E:llä varmaan tuohon 7 kulutuksen pääsisi, jos ajelisin yli 80 km/h nopeuksia :wink: selvästi huomas megaa säätäessä, että nopeuden nosto 80 km/h->100 km/h nosti kulutusta lähes 40 % :shock: (toki en ollut vielä seoksia siellä alueella edes säätänytkään, mutta selvästi alkaa ilmanvastus ja muut häviöt vaatimaan ruokaa...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

napa kirjoitti:tuossa on vielä 300E:n kuva muistin virkistykseksi...
[ http://jysal.pp.fi/mersu/300E/300E%2018.jpg ]
Aiai, pahasti on mätä. Tuossa vasemman takalokarin vermokaaren takana ainakin on ruostetäplä.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

ES kirjoitti:
napa kirjoitti:tuossa on vielä 300E:n kuva muistin virkistykseksi...
[ http://jysal.pp.fi/mersu/300E/300E%2018.jpg ]
Aiai, pahasti on mätä. Tuossa vasemman takalokarin vermokaaren takana ainakin on ruostetäplä.
200E:ssä on siellä täällä pieniä kupruja (ja etulokarit tietysti läpimätiä molemmat), mutta ei tuo 500 €:n autoksi paha ole, tekniikka kuitenkin täys 10...

sitten tuo 300E taas :D tuo on tosi pahan näköinen tuossa kuvassa (siis ovet antaa sellaisen vaikutelman, että tuohan katkee ekaan monttuun ajaessa :P ) mutta taas ensivaikutelma pettää... itse kori on 95% ruosteeton ja helvetin hyvin massattu aikoinaan :shock: koriltaan 300E on jopa parempi, kuin tuo 200E... ovet kun tuohon kolmisataseen vaihtaa niin jo muuttuu ilme :wink: ja vois tuon antenninreijänkin tukkia jollain muulla, kuin jesarilla :D vaikka se kyllä sopis niin hyvin tyyliin :roll:

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

No ihan vaan tiedoksi, että olen tehnyt tietoisen päätöksen olla yleisesti käyttämättä keskustelupalstoilla hymiöitä. Yritän korvata ne sanomallani, mikä on - myönnettäköön - vaikeaa.

Haasteita pitää olla.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

ES kirjoitti:No ihan vaan tiedoksi, että olen tehnyt tietoisen päätöksen olla yleisesti käyttämättä keskustelupalstoilla hymiöitä. Yritän korvata ne sanomallani, mikä on - myönnettäköön - vaikeaa.

Haasteita pitää olla.
ei se multa nyt ihan "ohi mennyt" tuo viestisi :wink: mutta oli ehkä muille sanottavaa...

itse yritän tietoisesti käyttää niin paljon hymiöitä, kuin sielu sietää, silti moni ottaa/käsittää/lukee välillä viestini väärin :roll: minähän suhtaudun mersuihin itse täysin huumorilla... ei sitä muuten niillä viitsis ajella, kun autojakin on myös saatavilla markkinoilta :wink: mutta siis näissä 0-500 € hintaisissa mersut on vielä ihan kärkikastia, kalleemissa alkaa siten muut merkit jyllätä...

huom. ladatkin on nykyään kalliimpia, kuin moni mersu (w124) :shock:

eli suomeksi, itse en w124 koppaisesta mersusta yli 500 euroa ole valmis maksamaan... tai mersusta yleensä...

Huikko
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Huikko »

ES kirjoitti:No ihan vaan tiedoksi, että olen tehnyt tietoisen päätöksen olla yleisesti käyttämättä keskustelupalstoilla hymiöitä. Yritän korvata ne sanomallani, mikä on - myönnettäköön - vaikeaa.

Haasteita pitää olla.
Pisteet tästä!
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
sdlturbo

Viesti Kirjoittaja sdlturbo »

napa kirjoitti:

Haasteita pitää olla.
ei se multa nyt ihan "ohi mennyt" tuo viestisi :wink: mutta oli ehkä muille sanottavaa...

itse yritän tietoisesti käyttää niin paljon hymiöitä, kuin sielu sietää, silti moni ottaa/käsittää/lukee välillä viestini väärin :roll: minähän suhtaudun mersuihin itse täysin huumorilla... ei sitä muuten niillä viitsis ajella, kun autojakin on myös saatavilla markkinoilta :wink: mutta siis näissä 0-500 € hintaisissa mersut on vielä ihan kärkikastia, kalleemissa alkaa siten muut merkit jyllätä...

huom. ladatkin on nykyään kalliimpia, kuin moni mersu (w124) :shock:

eli suomeksi, itse en w124 koppaisesta mersusta yli 500 euroa ole valmis maksamaan... tai mersusta yleensä...
Laita noita mersuja parempia merkkejä malliksi esim dieselpuolelta ja mihin "tuomiosi" perustuu. Onko omakohtaisia kokemuksia vai mersun mollaamista noin muuten vaan. Laita faktaa tuosta Ladan kalleudesta mersuun W124 verrattuna eikä yleistyksiä, vaikka viisi esimerkkiä.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

sdlturbo kirjoitti:
Laita noita mersuja parempia merkkejä malliksi esim dieselpuolelta ja mihin "tuomiosi" perustuu. Onko omakohtaisia kokemuksia vai mersun mollaamista noin muuten vaan. Laita faktaa tuosta Ladan kalleudesta mersuun W124 verrattuna eikä yleistyksiä, vaikka viisi esimerkkiä.
ota nyt ensin ne mersun kalsarit pois jaloista, kun ei tuollaisen ääliön kanssa viitti edes väitellä... (isikin on ajanut mersulla, niin minäkin "luulen" että se on hyvä auto...)

tuosta hieno lada -> http://www.nettiauto.com/lada/1200/3829790 tuolla hintaa nyt vain saa 2 kpl w124 mersua tai jos hyvin käy, niin 4 kpl...

ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

Monet ajavat sillä minkä saavat ja ne loput sillä minkä haluavat.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
sdlturbo

Viesti Kirjoittaja sdlturbo »

napa kirjoitti:
sdlturbo kirjoitti:
ota nyt ensin ne mersun kalsarit pois jaloista, kun ei tuollaisen ääliön kanssa viitti edes väitellä... (isikin on ajanut mersulla, niin minäkin "luulen" että se on hyvä auto...)

tuosta hieno lada -> http://www.nettiauto.com/lada/1200/3829790 tuolla hintaa nyt vain saa 2 kpl w124 mersua tai jos hyvin käy, niin 4 kpl...
Hienoa että jätit hymiöt pois! Kun olet joskus varttuneempana ajellut erimerkkisillä autoilla miljoonan ja mahdollisesti ollut eri autovalmistajien kanssa samassa neuvottelupöydässä koskien autojen korjattavuutta, niin arvostelukykysi perustuu kokemukseen ja tosiasioihin. Mielestäni tämän foorumin pitäisi pitää asiallista keskustelua mersuista ja arvostaa tätä automerkkiä.
20 tuollaista ladaa voi tuurillaan vastata yhtä ehjää W124 :D :) :o :shock: :? 8) :lol: :P :roll: :) :D :? :cry: 8) 8) 8) 8) 8) :P :P :P :P :P :P :P :P :o :o :o :) :) :) :? :? :? :shock: :shock: :shock:
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

minä en arvosta mitään automerkkiä toisten edelle, koska ei täydellistä autoa ole vielä ikinä valmistettu, eikä sellaista tulla ikinä valmistamaankaan...

ja kauanko mun pitäis vielä varttua (pian saa pitää viiskymppiset...), että olisin sun mielestä riittävästi rassaillut autoja :roll:

merkkiuskollisuus on vähän kuin uskonto, se sumentaa aivot ja mädättää selkärangan :wink: joka merkillä tuntuu olevan ne fanaatikot, jotka ei näe nenäänsä pidemmälle, vaan ovat siinä itsetyydyttyneisyyden tilassa, joka nyt paistaa pahoin läpi sdlturbon kirjoituksista...

tuosta korjattavuudesta puheenollen, mersussa on tullut sellaisia ääliömäisyyksiä vastaan, joihin en ole edes saabissa, opelissa ja volsussa törmännyt :evil: je ne nyt on sentään tunnetusti ihan /C:stä...

Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Mika B »

Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin