W201 - Antin ikuisuusprojekti. (Moottorirakennusta)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Anttuu kirjoitti:
Sergey kirjoitti:
Anttuu kirjoitti:Mitkäköhän mahtaa olla w201 vakiot jousikumit numeroltaan? Näyttäis takapää olevan hiukan liian korkealla, niin voisi ostaa vaikka ohkasemmat sellaiset..
vain veho tietää, niitä on useampaa sorttia riippuen varustelusta.
Jaahasjaahas :D Perkele, tuli tuossa vähän siirtokilvillä hurautettua juu tuonne maalaamollepäin, niin noilla vanteilla (17",7,5" leveät) ja kumit 215/40. Niin eessä otti lokareiden etureunaan kiinni isommassa montussa. Kun näyttää nuo lokarin etureunat kääntyvän hiukan sisäänpäin? Pitäis ehkä ennen maalausta vähän tehdä asialle jotain ettei ottaisi kiinni.
Jos ei oo kaaria mankeloitu niin se kannattaa hoitaa ennen maalausta..

Myöskin kannattaa katsoa sivustapäin onko vanne täysin keskellä kaarta, tuon kokoisella renkaalla hiertää helposti puskurin/lokarin liitoskohtaan jos on turhan edessä..
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

bäkström kirjoitti:
Anttuu kirjoitti:
Sergey kirjoitti:
Anttuu kirjoitti:Mitkäköhän mahtaa olla w201 vakiot jousikumit numeroltaan? Näyttäis takapää olevan hiukan liian korkealla, niin voisi ostaa vaikka ohkasemmat sellaiset..
vain veho tietää, niitä on useampaa sorttia riippuen varustelusta.
Jaahasjaahas :D Perkele, tuli tuossa vähän siirtokilvillä hurautettua juu tuonne maalaamollepäin, niin noilla vanteilla (17",7,5" leveät) ja kumit 215/40. Niin eessä otti lokareiden etureunaan kiinni isommassa montussa. Kun näyttää nuo lokarin etureunat kääntyvän hiukan sisäänpäin? Pitäis ehkä ennen maalausta vähän tehdä asialle jotain ettei ottaisi kiinni.
Jos ei oo kaaria mankeloitu niin se kannattaa hoitaa ennen maalausta..

Myöskin kannattaa katsoa sivustapäin onko vanne täysin keskellä kaarta, tuon kokoisella renkaalla hiertää helposti puskurin/lokarin liitoskohtaan jos on turhan edessä..
Kylläkyllä, edessä näyttäs olevan keskellä, takaanta on vähäsen etureunassa, mutta takana ei ole mitään huolta, ei raavi mihinkään.
Viimeksi muokannut Anttuu, Su 17.08.2014 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

bäkström kirjoitti:
Anttuu kirjoitti:
Sergey kirjoitti:
Anttuu kirjoitti:Mitkäköhän mahtaa olla w201 vakiot jousikumit numeroltaan? Näyttäis takapää olevan hiukan liian korkealla, niin voisi ostaa vaikka ohkasemmat sellaiset..
vain veho tietää, niitä on useampaa sorttia riippuen varustelusta.
Jaahasjaahas :D Perkele, tuli tuossa vähän siirtokilvillä hurautettua juu tuonne maalaamollepäin, niin noilla vanteilla (17",7,5" leveät) ja kumit 215/40. Niin eessä otti lokareiden etureunaan kiinni isommassa montussa. Kun näyttää nuo lokarin etureunat kääntyvän hiukan sisäänpäin? Pitäis ehkä ennen maalausta vähän tehdä asialle jotain ettei ottaisi kiinni.
Jos ei oo kaaria mankeloitu niin se kannattaa hoitaa ennen maalausta..

Myöskin kannattaa katsoa sivustapäin onko vanne täysin keskellä kaarta, tuon kokoisella renkaalla hiertää helposti puskurin/lokarin liitoskohtaan jos on turhan edessä..
Mersussa ei saa olla oikea etupyörä keskellä kaarta. Jos on, on pyöränkulmat vituillaan(oikein, mutta mersuun vituillaan). Vasen etupyörä kylläkin kuuluu olla keskellä... Se oikee etupyörä oikeilla kulmilla raapii aina herkemmin.
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Mersussa ei saa olla oikea etupyörä keskellä kaarta. Jos on, on pyöränkulmat vituillaan(oikein, mutta mersuun vituillaan). Vasen etupyörä kylläkin kuuluu olla keskellä... Se oikee etupyörä oikeilla kulmilla raapii aina herkemmin.
Nojuu, oikea pyörä raapaseekin kiinni :D Ja juu, vasemmalle puolelle on täs vaihettu raidetangon pää, ja voipi olla et kulmat vituillaa. Ne on sitten joskus katsottava.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

No nyt on löytynyt etupuskuri mersuun. Aika hauska yhteensattuma kävi.

Eka soittelin kaikki etelä-suomen purkaamot läpi. Ei etupuskuria EI niin missään! Sitten yksi kaunis päivä kävin hakemassa jäärata Ladaan vähän osia paikallisesta AD varaosasta. Siinä kun myyjä kysyi että "tuleeko muuta?" niin heitin vähän läpällä että pikkumersun etupuskuri ois ihan kiva. Niin myyjä kaivoi hyllystä kirjan ja hetki tsuumailtiin opusta ja sieltä löytyi puskuri ja se musta lista. Yhteensä: n. 140e No tilaukseen meni heti! Eilen tuli paketti ja siitä löytyy kaikki mitä tarvitseekin. Puskuri, lista ja kaikki kiinnikkeet. Niin, ja jos purkaamolta olisi puskuri löytynyt, niin ei varmasti alle 100 euron ois kumminkaa lähtenyt....
Viimeksi muokannut Anttuu, Su 17.08.2014 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
raki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2010 10:32
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja raki »

no piru.. pitääpä tässä itsekin lähteä adllä käymään ku on ollu vaikeuksia löytää ehjää etupuskuria mistään.
W201 190 E 2,3 1991
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

mulla olisi ollut -86 mallin pikkumersun puskuri(muistin mukaan ehjä).. olisit saanut sen ja koko auton ilman lootaa ja tekniikkaa 200€ :lol:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Jees, kävin hakemassa maalit maalausta varten. (Spies Hecker)

Tässä nyt tarvis pari pientä ruostekohtaa hiekkapuhaltaa vielä. Ja sitten lähettää auto maalattavaksi. :)
Viimeksi muokannut Anttuu, Su 17.08.2014 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Hyvältä näyttää! 8)

Mites tuon vahvistimen kanssa? kummosta laatua? soikos puhtaasti? =)

Kattelin vaan että aika kohtuu hintasia noi autoviihteen omat vahvarit : D
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Scr kirjoitti:Hyvältä näyttää! 8)

Mites tuon vahvistimen kanssa? kummosta laatua? soikos puhtaasti? =)

Kattelin vaan että aika kohtuu hintasia noi autoviihteen omat vahvarit : D
Kiitoskiitos. Joo, kokeilin tuota silloin kun sain tuon, nyt on tossa kaapissa odottamassa. Niin, soi minun mielestä todella puhtaasti (kokeiltu kahdella Cerwin vegan 10 tuumasella subbarilla ja myöskin 15 tuumasella JBL Gti:llä) Ja MDS:n pahvilaatikossa tuo tuli mulle, ja MDS mainintoja on siellä täällä (tiedä sitten onko totta tuo että MDS:n kanssa tehty tuo vahvari) mutta ulkonäöltään ja liitännöiltään samanlainen kuin MDS Torque sarja. Ihan toimivan oloinen kampe!
Viimeksi muokannut Anttuu, Su 17.08.2014 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Nonniin.

Elikkä nyt on maalarin kanssa lyöty lukkoon maalausajankohta, eli maaliskuussa auto menee maalattavaksi. Olen tässä nyt joutaessani tilaillut mersuun kaikennäköisiä tilpehöörejä, tässä pieni pic mitä on tilattu:

1

Ja soittimia oon käyny Autostudiosta ostamassa, Hertzin vehkeitä ostelin, löytyy 3-tie erillissarja, 6x9" kaiuttimet hattuhyllylle ja EP4x Hertzin vahvistin, myöskin ostin Kenwoodin KDC-6047U mankan. Tässä vielä pitäisi käydä ostamassa Hertzin subbarit samasta paikasta niin olisi soittimet haalittuna kasaan. Pääsisi lyömään niitä kasaan.

Takapaksia olen ruvennu tekemää, eli subbareitten koteloksi tulee varapyöräkotelo ja siihen tulee suora levy lattialle, ja sitten tankin eteen tulee väliseinä mihin tulee vahvistimet ja kondensaattori kiinni. Verhoilu tulee tehtyä varmaan jollaan tummanharmaalla kankaalla tai mustalla keinonahalla.

Tässä pari huonoa kännykkäkuvaa paksin tekemisestä:
2
3
Viimeksi muokannut Anttuu, Su 17.08.2014 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Nyt on saatu valmiiksi takapaksin pohja sekä taustalevy, kävin tuossa eilen hakemassa verhoilutarvikkeita. Tässä muutama kuva kun on solumuovit laitettuna paikoilleen. Huomenna sitten musta keinonahka.

(Tarkkasilmäisimmät huomaavat että subbarien reiät ovat oikeassa reunassa, syystä että mersussa on varapyöräkotelo oikeassa reunassa takaronttia, enkä viitsinyt tehdä uutta varapyöräkoteloa.)

1
2
3
4
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Nyt on keinonahat kiinni levyissä, harmi vaan kun on näin kylmä, niin ei viitsi edes mennä laittamaan tallia lämpenemään, että pääsisi testaamaan levyjä paksiin, 10kW:n Masteri huutaa leipää tuolla muuten, kun ei ole oikein eristeitä tallissa. :roll:

Mutta kumminkin, heti kun ilmat lämpenee niin menen kokeilemaan levyjä paksiin että miten sattuu ja pistän vahvistimet, subbarit ja muut rensselit kiinni niin katsoo tuliko hyvä.

Vahvistiinlevyyn oon ostanu semmosia muovisia holkkeja noihin reikiin rumien nahanreunojen päälle, mutta ei ole kiinni vielä kuvassa.
Viimeksi muokannut Anttuu, Su 17.08.2014 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Tuossa soitinasennuksia tehdessä tuli huomattua tuolta soittimen takaanta tommonen musta laatikko. Mikähän tämä on?

Siinä lukee: Becker Crash Sensor rs ?? Crash sensor.... ei tässä minun mielestä mitään turvatyynyjä ole? :lol:
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12810
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja epk »

turvavöille.
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Jaahas! Kiitos tiedosta :)
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Eipä olekkaan nyt kerennyt kirjoitella foorumille oikeen mitään mersun edistymisestä.

Tässä on nyt tapahtunu kaikennäköstä, mutta päälimmäisenä se, että mersu on tänään viety maalattavaksi.

Nyt on tullut laiteltua johdotukset valmiiksi, eli akulta paksiin menee 35mm² , ja 20mm² kaapelit, ja sitten vetäisin virtajohdot
jakosuotimille, ja myöskin muut kaiutinjohdot valmiiksi odottamaan kaiuttimia, myös vetäisin 3x RCA johdot valmiiksi.

Tästä jotain kuvia räpsitty:

Pitää vielä vetästä ehkä jotain sukkaa johtojen päälle tai muuten vain selviä tuota johtojen sijoittelua vielä.

http://aijaa.com/v.php?i=009517742038.jpg

Tässä purkailukuvia:

http://aijaa.com/v.php?i=001467742087.jpg

Pieniä yllätysruosteita tuli vielä hiottua pois (kuvassa ei vielä mitään maalia):

http://aijaa.com/v.php?i=003927742095.jpg

AD Varaosan uusi puskuri:

http://aijaa.com/v.php?i=004557742104.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä mersu lähdössä maalaukseen:

http://aijaa.com/v.php?i=008667742350.png" onclick="window.open(this.href);return false;


Kesäkin kohta jo kolkottelee ovella..
Viimeksi muokannut Anttuu, Su 17.08.2014 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Joopa.

Nyt on jäänyt kirjoitukset kyllä niin sikseen kun ei ole muuta kerennyt tehdä kuin ajella!

Eli joo, mersu on siis valmis ollut nyt tässä n. 2 viikkoa, ja hienosti auto pelittääkin =))

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Anttuu, Ma 18.08.2014 22:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Roobert »

nätti tenava! :thumbup:
Avatar
AmppaMo_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 28.12.2010 23:12

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja AmppaMo_ »

Siistin näkönen peli! :) etee kyl vois hiukan pudottaa näyttää et olis hiukan takenossa vai hämääkö kuva vaan? :o
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Anttu's

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Perä on kyllä oikeasti korkeammalla kuin keula. Mutta juu, voisi se keula olla matalemmalla, myös perä :) Kattoo sit jossaa vaihees.
Viimeksi muokannut Anttuu, Su 17.08.2014 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Littlestar

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Noniin!

Kait näille foorumeillekin jotain tarinaa taas voisi kirjoitella.

Konehuone

Eli kesähän se sieltä kovaa vauhtia tuleekin jo, ja taas pitäisi jotain uutta pientä tehdä autolle. Eli tässä nyt on ollu pienenä projektina moottoritilan pienimuotoinen puunaus. Vähän pakosarjaan uutta maalia, ilmanputsarin kanteen maalia ja muita pisteosia pitänee maalailla. Ja vähän heittää vahaa myös moottoritilaan!


Konepeltiin tilasin merteililtä uuden äänieristeen, koska vanha oli jo karissut kokonaan pois. Se on asennettu paikoilleen, kuvaa ei kyllä vielä valitettavasti ole. Mutta itse eristeen nähneenä tykkään!

Takaloosteri

Takapaksiin perehdyttävä sen verran, että subbarikoteloa pitää vähän tiivistää ja vaimentaa paremmin, kun tuli huomattua viime kesänä, että kovemmissa jytinöissä se vähän sutsuttaa jostain välistä.


Sisustajuttuja

Takapenkki pitää vaihtaa, kun tuli viimevuonna vaihdettua mersuun musta sisusta vanhan ruskean tilalle, mutta takapenkki jäi uupumaan. Viimevuosi siis mentiin ruskealla takapenkillä. Nyt on tuolla odottamassa musta takapenkki (kiitos epk) asentamista.


Etupenkkien edessä on ollut 6,5" kaiuttimille laatikot, jotka vaan hätäisesti viimevuonna vetäisin mattamustiksi, niin ne saavat nyt kankaan päällensä.


Mitä sieltä pohjasta löytyykään?

Auton pohjaa tuossa tutkin ja huomasin että joihinkin paikkoihin on päässyt pieni korroosio iskemään, etenkin tukivarsien pultteihin ja muttereihin. Sehän ei käynyt päinsä, niin hiekkapuhaltelin ruosteet veks, ja vedin massat päälle. Myöskin putsailin öljypohjasta ja vaihdelaatikon pohjasta kaikki skögelit pois ja maalasin perämurikan mustaksi, kun oli vähän maalit rapisseet pois. (kuvaa tulossa.)

Alaspäin..?

Ja sitten vielä madalluksesta sen verran, että tarkoitus olisi vähän koittaa madaltaa, mutta paljoa sitä ei valitettavasti saa madallettua, kun on nuo 17" pyörät, ja vakiokaaret. Vähän sitä keulaa voi jousikumeilla tiputtaa, mutta ei paljoa. Ykkösen kumit odottaa tallissa asentamista.

Wax on, Wax off

Ja pitäähän se nyt saada sitten kiiltämään enemmän kuin viimekesänä, kun tuli tilattua jo vähän parempia aineita! :twisted:


Tästä sitten jatketaan, pitää niitä kuvia ottaa, niitähän ne ihmiset tykkää katella.. :D
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Antin ikuisuusprojekti. (Moottorirakennusta)

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Pitkän foorumihiljaiselon jälkeen ajattelin taas jatkaa kirjoittelua tänne.

Pari vuotta vierähtänyt tässä viimekirjoituksesta, mutta Mersu on ollut kesäajossa jokavuosi ja pelannut hienosti. :)

Mutta..

Pikkuhiljaa alkanut tympimään tuo 2 litraisen moottorin kulkupuoli.

Tossa viimetalvena ostin varaosamersun, joka on 2.3 8v koneella. Mietin, että siitähän voisi rakentaa omaan vähän tehokkaamman moottorin.

Mitään suuria tehonlisäyksiä ei lähdetä hakemaan, eli auto pidetään vaparina.

Suunnitelmissa siis:

- Koneen täydellinen läpikäynti ja kulutusosien vaihtoa.
- Kannen koneistus
- Joku lievä nokka?
- Mekaanisen ruiskun vaihtaminen tuplakaasareihin.
- Joku toinen sytytys?
- Peltisarja + putkisto.

- Ja ylipäätään konehuoneen siistiminen.

Ja sitten alkoi purkutyöt:

Kuva
Kuva
Kuva

Tähän tultiin:

Kuva
Kuva

Lohkossa näyttäis olevan vielä hyvät hoonijäljet, mutta yhdessä männässä on pientä naarmua. Voi olla, että ostan uudet tai sitten mennään vanhoilla. Jos vanhoilla, niin ainakin uudet männänrenkaat niihin.

Kuva

Tänään purkailin kannesta venttiilit veks ja ne näyttäis olevan ihan hyvässä kunnossa, että pienimuotoinen karstanpoisto ja läppäys riittänee niille.

Kuva
Kuva

45:set Weberit kävin Espoosta tuossa pariviikkoa sitten hakemassa.

Kuva

Ja niille tulossa lasikuulapuhallus lähiaikoina.


Projekti jatkuu omaan tahtiin, koska tällä ei ole mitään aikatakarajaa.

Mutta yritän ottaa nyt itseäni niskasta kiinni ja kirjoitella tänne foorumille useammin! :)
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 - Antin ikuisuusprojekti. (Moottorirakennusta)

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onnea projektille! Tuollaisia oikeita kaasareita näkee harvemmin nykyisellä megaruutta-aikakaudella. Toivottavasti noihin löytyy vielä suuttimia ja seosputkia. Kaasareiden kiinnitys ja tiivistys imusarjaan kannattaa tehdä huolella ilmavuotojen ja värinän välttämiseksi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: W201 - Antin ikuisuusprojekti. (Moottorirakennusta)

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

elä sit kiillota tästä koneesta noita palotiloja ja imusarja yms ku ne vaa laskee tehoja vaikka kuin hienolta näyttäs kuvissa...
W124 4ever
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Re: W201 - Antin ikuisuusprojekti. (Moottorirakennusta)

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Hebe124 kirjoitti:elä sit kiillota tästä koneesta noita palotiloja ja imusarja yms ku ne vaa laskee tehoja vaikka kuin hienolta näyttäs kuvissa...
Juu, on tiedossa, että imusarjaa/imukanavia ei kiilloiteta.


Mutta nythän olisi kysymyksiä !

Miten öljytikun putki lähtee lohkosta -nätisti- irti, että sen saa vielä asennettua takaisin?
On tullut heiluteltua sitä ja vähän naputettuakin vasaralla (puupalikka välissä) mutta ei tunnu hievahtavankaan..? :0

Tarkoitus olisi lohkosta hieman höylätä tavaraa pois, niin putki saatava pois tieltä.


Onko muilla kokemusta m102 moottorin virittelystä? Millaisella nokalla ja puristuksella moottorin vielä saa pyörimään vakiomännillä?
Ja jos mäntiä tarvii kolota lisää, niin kumminkin ettei läpireikiä tarvitse kairata.. :roll: (kuinka paljon vakiomäntiä uskaltaa kolota lisää, että vielä kestää?)

Männäthän tässä tulee tasan lohkopinnan kanssa. Mittasin, että kannentiiviste on 2mm paksu (käytettynä), niin lohkostahan voisi sen puoli millia ainakin ottaa pois..?
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: W201 - Antin ikuisuusprojekti. (Moottorirakennusta)

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Moro! Meikäläisen projektista voi ainakin lukea vähän tuosta m102 koneen kanssa leikkimisestä.

-Öljytikku melko mahdoton saada irti ehjänä. Tai näin ainakin mun taidoilla.
- Vakiomännät ei vaikuta siihen milloin vielä pyörii. Nakuttaa ei saa kuitenkaan. Hyvä vakiomännät kestää vaparissa melko tavalla kunhan kierrokset ei nouse ihan taivaisiin.
- Puristukset riippuu ihan siitä nokasta. Jyrkempi nokka laskee efektistä puristussuhdetta. 10:1 tai 10,5:1 on varmaan melko turvallinen valinta vielä. Jollain 310 nokalla sitten taas voi olla jotain 11,5:1 tapaista.
- Kukaan ei varmaan osaa kertoa tähän mitään totuuksia eli pitäisi tehdä päätöksiä ja sitten mitata muovailuvahalla noita venttiili/mäntä välyksiä. Meillä mittatilaus männät ja ihan eri kokoluokan venttiilit, joten tässä en pysty auttamaan. Jos ottaa puolimilliä pois niin melko varmasti alkaa jo olemaan tarvetta lisätilalle. Onko kenelläkään tietoa miten nopeasti alkaa mersusta loppumaan jakoketjun kiristimen vara? Joissain autoissa ei voi ottaa oikeastaan ollenkaan tästä johtuen.
- Käytetystä tiivisteestä se täytyykin mitata
- Mittaa palotilan koko käyttäen cd-levyä, rasvaa, lääkemittaa ja spriitä niin ei tarvitse arvailla vaan voit mittailla/laskea tuon puristussuhteen.
- Meillä on autossa 280 nokka ja se ei ainakaan ole noin isoon koneeseen mikään kovin raju. Kuten sanottua meillä ei kuitenkaan ole mikään vakiokansi.
- Kokoat koneen ja mittaat tämän hetkisen tilan tuolla muovailuvaha menetelmällä.

Tässä mun ajatuksia :D Arvailemaan ei kannata lähteä. Siitä on monelle tullut pahamieli.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin