300-24 CE -93 ihmeellinen potenttiometri....
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
300-24 CE -93 ihmeellinen potenttiometri....
kertokaas, mulle että mikä ihmeen potikka on tuolla aivoboxin vieressä....
siinä on jotain numeroita..... voiko siitä säätää manuaalisesti tota syöttöä...
elikkä sitä säätämällä kulutuksen pieneneminen ja tehon pieneneminen..vai mikä tuo on?
siinä on jotain numeroita..... voiko siitä säätää manuaalisesti tota syöttöä...
elikkä sitä säätämällä kulutuksen pieneneminen ja tehon pieneneminen..vai mikä tuo on?
220.128 Black Mirror
Re: 300-24 CE -93 ihmeellinen potenttiometri....
?? siellä akun takanako,joku ihmevekotin on?kerranhan sitä ihmeteltiin mikä ihme se boxi on jossa lukee MAS ja on kytkin 1/0 päällä,eikä muistaakseni siihen tullut oikein selvyyttä.TimitZu kirjoitti:kertokaas, mulle että mikä ihmeen potikka on tuolla aivoboxin vieressä....
siinä on jotain numeroita..... voiko siitä säätää manuaalisesti tota syöttöä...
elikkä sitä säätämällä kulutuksen pieneneminen ja tehon pieneneminen..vai mikä tuo on?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Hataran käsitykseni perusteella se MAS-kytkin on sellainen, joka pitää laittaa nolla-asentoon silloin, kun tiettyjä osia ruiskusta irroitetaan, jotta vältetään virhekoodit aivoboksissa.
Itseltäni etsin moista nuppia, mutta en löytänyt mitenkään. Ei sieltä akun takaa muitakaan vipuja löytynyt. Moottorin ohjausboksi kyllä löytyi, ja sen vierestä joku pellinvärinen laatikko missä taisi olla kirkas kansi ja joku sulake alla. Sitten löytyi boksi, jossa lukee 6-Zyl. ja toinen, missä ASD. Ja tais siellä vielä joku muukin boksi olla, päällä kanssa kirkas kansi ja sulake alla. Olis pitänyt napata kuva, mutta en sitten jaksanut kun onnistuin toheluuksissani pirstomaan sen suojamuovin, joka estää kosteuden pääsyn ko. osastolle. Hätäapupaikkauksena jeesusteippi ja kuumaliima, mutta uusi menee hankintaan...
Jarrutehostimen puolelta kyllä löytyy se kiekko, jossa numerot muistaakseni 1-7. Se lienee jokin syötön säätö, nupin päällä on MB-lyijysinetti.
Edit: ...ei siis syötönsäätö, vaan sytkäennakon säätö. Vai mikä tuo nyt oikeesti on? Mulla se on 1-asennossa ja tosiaan sinetti päällä.
Ja kuten muillakin, joilla on M104-kone: ette tule löytämään sitä oktaaninvalitsinta, koneessa on nakutuksentunnistus ja sytkä säätyy sen perusteella.
Itseltäni etsin moista nuppia, mutta en löytänyt mitenkään. Ei sieltä akun takaa muitakaan vipuja löytynyt. Moottorin ohjausboksi kyllä löytyi, ja sen vierestä joku pellinvärinen laatikko missä taisi olla kirkas kansi ja joku sulake alla. Sitten löytyi boksi, jossa lukee 6-Zyl. ja toinen, missä ASD. Ja tais siellä vielä joku muukin boksi olla, päällä kanssa kirkas kansi ja sulake alla. Olis pitänyt napata kuva, mutta en sitten jaksanut kun onnistuin toheluuksissani pirstomaan sen suojamuovin, joka estää kosteuden pääsyn ko. osastolle. Hätäapupaikkauksena jeesusteippi ja kuumaliima, mutta uusi menee hankintaan...
Jarrutehostimen puolelta kyllä löytyy se kiekko, jossa numerot muistaakseni 1-7. Se lienee jokin syötön säätö, nupin päällä on MB-lyijysinetti.
Edit: ...ei siis syötönsäätö, vaan sytkäennakon säätö. Vai mikä tuo nyt oikeesti on? Mulla se on 1-asennossa ja tosiaan sinetti päällä.
Ja kuten muillakin, joilla on M104-kone: ette tule löytämään sitä oktaaninvalitsinta, koneessa on nakutuksentunnistus ja sytkä säätyy sen perusteella.
Viimeksi muokannut m4rcuz, To 29.04.2004 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300-24 CE -93 ihmeellinen potenttiometri....
Olisi pitänyt kuitenkin jo aikasemmin avata tää otsikko..TimitZu kirjoitti:kertokaas, mulle että mikä ihmeen potikka on tuolla aivoboxin vieressä....
siinä on jotain numeroita..... voiko siitä säätää manuaalisesti tota syöttöä...
elikkä sitä säätämällä kulutuksen pieneneminen ja tehon pieneneminen..vai mikä tuo on?
Kuten viossi00 muisti, niin sehän se oli juuri se millä saa koneen käymään päin helvettiä..
Niin, ja luultavasti se potikka on viellä kaiken lisäksi sinetöity, tai jos ei ole, niin jossain vaiheessa on jossain ratkottu mersumaisia käyntiongelmia.
Eli ei ole mitään apua tehoihin eikä muihin.
Jos haluat sytytystä "säätää", niin se onnistuu sillä kuskin puoleisen lokarin päällä konehuoneessa olevalla "napilla". Tai siis on sellainen merkkarin kokoinen vihreää tekstiä "Kat" ainakin, ja joku numero, se tekee sen perusennakon. Ja siinä ei ole muuta säätöä, ku ostaa uusi, kait niitä Veholta saa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: 300-24 CE -93 ihmeellinen potenttiometri....
PT kirjoitti:Olisi pitänyt kuitenkin jo aikasemmin avata tää otsikko..TimitZu kirjoitti:kertokaas, mulle että mikä ihmeen potikka on tuolla aivoboxin vieressä....
siinä on jotain numeroita..... voiko siitä säätää manuaalisesti tota syöttöä...
elikkä sitä säätämällä kulutuksen pieneneminen ja tehon pieneneminen..vai mikä tuo on?
Kuten viossi00 muisti, niin sehän se oli juuri se millä saa koneen käymään päin helvettiä..
Niin, ja luultavasti se potikka on viellä kaiken lisäksi sinetöity, tai jos ei ole, niin jossain vaiheessa on jossain ratkottu mersumaisia käyntiongelmia.
Eli ei ole mitään apua tehoihin eikä muihin.
Jos haluat sytytystä "säätää", niin se onnistuu sillä kuskin puoleisen lokarin päällä konehuoneessa olevalla "napilla". Tai siis on sellainen merkkarin kokoinen vihreää tekstiä "Kat" ainakin, ja joku numero, se tekee sen perusennakon. Ja siinä ei ole muuta säätöä, ku ostaa uusi, kait niitä Veholta saa.

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Re: 300-24 CE -93 ihmeellinen potenttiometri....
Ei nyt saa päähän tuota konehuonetta.. Miten se boksi on ja missä..Make kirjoitti:PT kirjoitti:Olisi pitänyt kuitenkin jo aikasemmin avata tää otsikko..TimitZu kirjoitti:kertokaas, mulle että mikä ihmeen potikka on tuolla aivoboxin vieressä....
siinä on jotain numeroita..... voiko siitä säätää manuaalisesti tota syöttöä...
elikkä sitä säätämällä kulutuksen pieneneminen ja tehon pieneneminen..vai mikä tuo on?
Kuten viossi00 muisti, niin sehän se oli juuri se millä saa koneen käymään päin helvettiä..
Niin, ja luultavasti se potikka on viellä kaiken lisäksi sinetöity, tai jos ei ole, niin jossain vaiheessa on jossain ratkottu mersumaisia käyntiongelmia.
Eli ei ole mitään apua tehoihin eikä muihin.
Jos haluat sytytystä "säätää", niin se onnistuu sillä kuskin puoleisen lokarin päällä konehuoneessa olevalla "napilla". Tai siis on sellainen merkkarin kokoinen vihreää tekstiä "Kat" ainakin, ja joku numero, se tekee sen perusennakon. Ja siinä ei ole muuta säätöä, ku ostaa uusi, kait niitä Veholta saa.et kai tarkoita tolaa "merkkarin" kokoisella napilla sitä nappia,mikä on sytysohjausboxissa siinä ABS härdellin luona,siinähän on joku ihmeellinen namiska.
Tuo sytytysboksi juttu kuulostaa hyvältä, siinä on muistaakseni sen "napin" ympärillä kaksi mustaa laatikkoa (kokoluokkaa rele..). Mutta helpointa tunnistaa juuri sen vihreän tekstin perusteella, ja muistaakseni siinä on vain yksi numero.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Ainiin, tuo käsite potentiometri saattaa johtaa harhaan sen käytön kannalta, eli ei ole potikka, vaan sisältää 7 kpl kiinteitä vastuksia.
Mitä haen takaa? ÄLKÄÄ ainakaan menkö kääntämään sitä väkisin, vaan sitä pitää vetää ulospäin, ja sen jälkeen kääntää halutulle kohdalle, jos jollain on tarvista sen kääntämiseen esiintyy.. Mutta ettei kukaan vaan mene vahingossa rikkomaan sitä..
Mitä haen takaa? ÄLKÄÄ ainakaan menkö kääntämään sitä väkisin, vaan sitä pitää vetää ulospäin, ja sen jälkeen kääntää halutulle kohdalle, jos jollain on tarvista sen kääntämiseen esiintyy.. Mutta ettei kukaan vaan mene vahingossa rikkomaan sitä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible