w124 220E tuli taloon
w124 220E tuli taloon
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/220/3616180" onclick="window.open(this.href);return false; Toi alkaa olemaan kans jo melkonen löytö jos lähellekkään yhtä hyvä ku kuvissa! Yks pikku lommo ja käsinojan roikkuminen ainoita selkeitä pikku vikoja. Nostattaa kuumetta näin hienot yksilöt
Näinhän sitä tuli kirjoteltua tuolla autolöytöjä kotimaasta- topicissa. Ja niinhän siinä sitten kävi, että kuumetta pukkas niin pahasti ettei hyvin nukuttu yökään auttanu. Eilen keskiviikkona 16.3. lähettiin sitten kaverin kanssa täältä Pohjois-Karjalan perukoilta kohti korkeen elintason Helsinkiä ja Tuusulan trokareiden huijattavaks. Maanantaina soittelin myyjälle, mutta jo puhelimessa kävi selväks ettei siitä ukosta jää päiväsaikaankaan varjoa pihamaalle niin ei oikein puheisiin ollut luottamista.
Aamulla kuuden kieppeitä lähdettiin Cecilialla kurvailemaan etelän suuntaan ja puolen päivän kieppeissä oltiin tuolla Auto-Sevenin pihamaalla ihailemassa Mersua. Meinas kyllä ihan kyynel tulla poskelle, niin hieno satalankku oli vastassa! Kierreltiin aikansa ja potkittiin rengasta, kyseltiin myyjältä kaikenlaista, mutta niljakas se oli ku kevät matikka niin eipä siitä paljon ollu apua. Pyysin sitten avaimet että saatas johtotähti tulille ja koeajolle.
Nätisti pärähti bensakone käyntiin, uus akku potkii hyvin virtaa startille. Käyntiääni oli todella siisti, niinkun auton sisustakin. Vielä konepelti auki ja yritin kuunnella josko kuuluis jotain ylimääräistä, eikä mitään! Ihan ku kevättuuli ois vaan suhissu. Eiku valtaistuimelle istumaan ja napakka ote ruorista, vaihdekeppi Deelle ja kevyesti kaasua. Koeajolenkki ei alkuun tuottanu mitään ihmetystä, ihan yhtä hienolta ja hyvältä tuntu kyyti mitä ulkokuori anto ymmärtääkin. Mutta jossain välissä kone tuntu vähän nykivän. Liikkeen pihaan takasin kaartaessa Mese sitten köhi ja sammua tupsahti keskelle risteystä! Uudelleen avaimesta käyntiin ja tyhjäkäynti oli vähän ontuvaa, mutta tasottu nopeasti. Ajattelin tuon johtuvan pitkästä myyntiajasta, vanhuksille ku tuppaa tulemaan kaikenlaista kramppia paikallaan olosta. Pihalla sitten jututin vielä jobbaria, tingin kauppahinnasta löysät pois ja paiskattiin kädet yhteen neuvotteluiden päätteeks. Olin onnesta soikeena ja liian paljon köyhempi laskettuani kauppahinnan myyjän kouraan, mutta minkäs teet, pakkohan noin nätti yksilö oli saada mukaansa!
Kotia päin ajellessa ei aluks ilmenny mitään erikoista, todella tasasta ja hiljasta kyytiä. Automaatti vaihtaa niin nätisti ku vanha mersun automaatti vaan voi vaihtaa. Kone antaa todella positiivisen kuvan itestään, vääntävä , hiljanen ja Suomalaiselle motarille tarpeeksi tehokas. Lahden kohilla pysähdyttiin Renkonmäen ABCeelle ja mersu ikävä kyllä alotti virkayskänsä, siinä se köhi aikansa kunnes taas virkosi. Loppu matkalla ei mitään erikoista, illalla kotiin päästyä mittariin oli kelattu 550 kilsaa lisää ja auto toimi ku kaunein unelma. Pitkän tovin vielä pimeessä kiertelin auton ympärillä ja ihastelin tasasta käyntiä, diesel mersuihin tottuneelle tämän auton käyntiääni on pelkkää kaunista hiljaisuutta.
Tänään mersu ei sitten enää olekaan ku haamu eilisestä. Tyhjäkäynti humppaa 500-2000 väliä, yskii ja köhii ja saattaa sammua. Aika voimakas bensan käry pääsee ilmoille kun tuo oire alkaa. Risteykseen ajaessa auto sammuu, mutta lähtee heti avaimesta normaalisti käyntiin. Käyntihäiriö on ajoittaista, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti toistuvaa. Mitä pahaa joku on tälle kaunottarelle tehny että se näin piruilee? Pikkusen jo pelottaa, että tuliko ostettua kallista romurautaa? Käyntihäiriön lisäksi ainoat pikkuviat ovat käsinojan rempsottaminen ja pieni lommo takana.
Huh, siinähän sitä tekstiä jo tulikin melkosesti. Yritin äsken lukea vin-dekooderilla varustetietoja, mutta sivusto ilmoitti ettei palvelu ole käytettävissä. Onko vika minussa vai onko se venäläisivuston lukija todella jostain syystä hetkellisesti poissa käytöstä? Ite otan kuvia autosta kunhan saan kameraan virtaa ja muutenkin kokemuksia kyseisestä autosta ajattelin tänne kirjotella. Etenkin tosta käyntihäiriöstä, kun sitä alan selvittelemään missä vika piileekään. Loppuun pitää vielä lisätä, että satalankku tarjos paluumatkalla mukavamman kyydin ku toi C 220 cdi avantgarde!
EDIT: yritin korjata ton nettiauton linkin oikeeks
Näinhän sitä tuli kirjoteltua tuolla autolöytöjä kotimaasta- topicissa. Ja niinhän siinä sitten kävi, että kuumetta pukkas niin pahasti ettei hyvin nukuttu yökään auttanu. Eilen keskiviikkona 16.3. lähettiin sitten kaverin kanssa täältä Pohjois-Karjalan perukoilta kohti korkeen elintason Helsinkiä ja Tuusulan trokareiden huijattavaks. Maanantaina soittelin myyjälle, mutta jo puhelimessa kävi selväks ettei siitä ukosta jää päiväsaikaankaan varjoa pihamaalle niin ei oikein puheisiin ollut luottamista.
Aamulla kuuden kieppeitä lähdettiin Cecilialla kurvailemaan etelän suuntaan ja puolen päivän kieppeissä oltiin tuolla Auto-Sevenin pihamaalla ihailemassa Mersua. Meinas kyllä ihan kyynel tulla poskelle, niin hieno satalankku oli vastassa! Kierreltiin aikansa ja potkittiin rengasta, kyseltiin myyjältä kaikenlaista, mutta niljakas se oli ku kevät matikka niin eipä siitä paljon ollu apua. Pyysin sitten avaimet että saatas johtotähti tulille ja koeajolle.
Nätisti pärähti bensakone käyntiin, uus akku potkii hyvin virtaa startille. Käyntiääni oli todella siisti, niinkun auton sisustakin. Vielä konepelti auki ja yritin kuunnella josko kuuluis jotain ylimääräistä, eikä mitään! Ihan ku kevättuuli ois vaan suhissu. Eiku valtaistuimelle istumaan ja napakka ote ruorista, vaihdekeppi Deelle ja kevyesti kaasua. Koeajolenkki ei alkuun tuottanu mitään ihmetystä, ihan yhtä hienolta ja hyvältä tuntu kyyti mitä ulkokuori anto ymmärtääkin. Mutta jossain välissä kone tuntu vähän nykivän. Liikkeen pihaan takasin kaartaessa Mese sitten köhi ja sammua tupsahti keskelle risteystä! Uudelleen avaimesta käyntiin ja tyhjäkäynti oli vähän ontuvaa, mutta tasottu nopeasti. Ajattelin tuon johtuvan pitkästä myyntiajasta, vanhuksille ku tuppaa tulemaan kaikenlaista kramppia paikallaan olosta. Pihalla sitten jututin vielä jobbaria, tingin kauppahinnasta löysät pois ja paiskattiin kädet yhteen neuvotteluiden päätteeks. Olin onnesta soikeena ja liian paljon köyhempi laskettuani kauppahinnan myyjän kouraan, mutta minkäs teet, pakkohan noin nätti yksilö oli saada mukaansa!
Kotia päin ajellessa ei aluks ilmenny mitään erikoista, todella tasasta ja hiljasta kyytiä. Automaatti vaihtaa niin nätisti ku vanha mersun automaatti vaan voi vaihtaa. Kone antaa todella positiivisen kuvan itestään, vääntävä , hiljanen ja Suomalaiselle motarille tarpeeksi tehokas. Lahden kohilla pysähdyttiin Renkonmäen ABCeelle ja mersu ikävä kyllä alotti virkayskänsä, siinä se köhi aikansa kunnes taas virkosi. Loppu matkalla ei mitään erikoista, illalla kotiin päästyä mittariin oli kelattu 550 kilsaa lisää ja auto toimi ku kaunein unelma. Pitkän tovin vielä pimeessä kiertelin auton ympärillä ja ihastelin tasasta käyntiä, diesel mersuihin tottuneelle tämän auton käyntiääni on pelkkää kaunista hiljaisuutta.
Tänään mersu ei sitten enää olekaan ku haamu eilisestä. Tyhjäkäynti humppaa 500-2000 väliä, yskii ja köhii ja saattaa sammua. Aika voimakas bensan käry pääsee ilmoille kun tuo oire alkaa. Risteykseen ajaessa auto sammuu, mutta lähtee heti avaimesta normaalisti käyntiin. Käyntihäiriö on ajoittaista, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti toistuvaa. Mitä pahaa joku on tälle kaunottarelle tehny että se näin piruilee? Pikkusen jo pelottaa, että tuliko ostettua kallista romurautaa? Käyntihäiriön lisäksi ainoat pikkuviat ovat käsinojan rempsottaminen ja pieni lommo takana.
Huh, siinähän sitä tekstiä jo tulikin melkosesti. Yritin äsken lukea vin-dekooderilla varustetietoja, mutta sivusto ilmoitti ettei palvelu ole käytettävissä. Onko vika minussa vai onko se venäläisivuston lukija todella jostain syystä hetkellisesti poissa käytöstä? Ite otan kuvia autosta kunhan saan kameraan virtaa ja muutenkin kokemuksia kyseisestä autosta ajattelin tänne kirjotella. Etenkin tosta käyntihäiriöstä, kun sitä alan selvittelemään missä vika piileekään. Loppuun pitää vielä lisätä, että satalankku tarjos paluumatkalla mukavamman kyydin ku toi C 220 cdi avantgarde!
EDIT: yritin korjata ton nettiauton linkin oikeeks
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
voihan persaus...nyt kun kävin ajelemassa niin lähtiessä keskuslukitus toimi normaalisti, on sitä perinteistä avaimella käännettävää mallia, mutta elähän mittään kotia tullessa ei lukitus enää toiminukaan. Eli lukkoon menee ainoastaan se ovi johon avaimen tyrkkää.
Sulakkeet vilkasin, sulake C joka liittyy keskuslukitukseen on ehjä. Sulakkeen liikuttelu aiheuttaa pientä naksahtelua siitä sulakerasian läheltä, sama naksahtelu kuuluu kun lukkopesässä kääntelee avainta ja yrittää saada ovia lukkoon. Missä vika? alipainepumppuko? mikä päästää sen naksahduksen?
Ei tainnu oikein onnea olla nyt mukana tässä auton ostossa
Sulakkeet vilkasin, sulake C joka liittyy keskuslukitukseen on ehjä. Sulakkeen liikuttelu aiheuttaa pientä naksahtelua siitä sulakerasian läheltä, sama naksahtelu kuuluu kun lukkopesässä kääntelee avainta ja yrittää saada ovia lukkoon. Missä vika? alipainepumppuko? mikä päästää sen naksahduksen?
Ei tainnu oikein onnea olla nyt mukana tässä auton ostossa
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Sammuilu ja uusiksi käynnistämisen jälkeen toimiminen tuo jotenkin mieleen ylijännitteen suojareleen, tyhjäkäynnin humppaaminen taas kaasuläppärungon ongelmat ja sitten on tietysti se johtosarjavaiva mistä täälläkin on paljon ollut puhetta. Noista ehkä kannattais aloittaa.
Auto näytti kyllä kuvissa ainakin siistiltä ja hienolta, eli jos kunto muutoin on niin kuin kuvailit, niin ei tuossa nyt suurta miinusta vielä tule, vaikka vähän joutuisit korjailemaankin, kun hankintapääoma lienee kuitenkin ollut koko lailla kohtuullisen pieni määrä valuuttaa.
Auto näytti kyllä kuvissa ainakin siistiltä ja hienolta, eli jos kunto muutoin on niin kuin kuvailit, niin ei tuossa nyt suurta miinusta vielä tule, vaikka vähän joutuisit korjailemaankin, kun hankintapääoma lienee kuitenkin ollut koko lailla kohtuullisen pieni määrä valuuttaa.
Re: w124 220E tuli taloon
Kiitoksia näistä vinkeistä! Oon melkeinpä jok'ikisen jutun lukenu jossa mainitaan edes jollain tapaa m111 moottori, kyllä näillä ohjeilla jo pääsee tutkimaan, että missä se vika on. Tosin töissä menee kaikki vapaa-aikakin niin en taida ehtiä tutkimaan ennen ammattimiestä, tälläkin hetkellä taksitolpalla odottelen jos jostain sattus jonkun edes ihan olemattoman kyydin saamaan. Nooh, tulevalla viikolla torstaina mersu menee autokorjaamo Savolaiselle Nurmekseen, siellä ainakin selviää mikä mättääRH kirjoitti:Sammuilu ja uusiksi käynnistämisen jälkeen toimiminen tuo jotenkin mieleen ylijännitteen suojareleen, tyhjäkäynnin humppaaminen taas kaasuläppärungon ongelmat ja sitten on tietysti se johtosarjavaiva mistä täälläkin on paljon ollut puhetta. Noista ehkä kannattais aloittaa.
Auto näytti kyllä kuvissa ainakin siistiltä ja hienolta, eli jos kunto muutoin on niin kuin kuvailit, niin ei tuossa nyt suurta miinusta vielä tule, vaikka vähän joutuisit korjailemaankin, kun hankintapääoma lienee kuitenkin ollut koko lailla kohtuullisen pieni määrä valuuttaa.
Keskuslukitus muuten toimikin tänään, kumma juttu
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Itsekin katselin ja meinasin ostella tota mersua mutta onneksi olkoon uudelle omistajalle.Nyt on sulla autoa pitkäksi aikaa.
Onhan sulla se 3kk takuu autossasi ja voit varsin kokeilla soittaen liikkeeseeen josta ostit että maksaa korjuut keskuslukon ja kaasuläpän tai epäilisin itse kyllä ilmamäärämittaria myös viaksi.Ja tosiaan ei tarvitse viedä autoa korjauttavaksi etelään asti vaan lähimmällä korjaamolla joka kelpaa myyjä liikkeelle.Auto tosiaankaan ei ole halvimmasta päästä mutta ajokilometreihin nähden järkevä jos ne pitää kutinsa ja nämä hinnathan on juuri niitä että ostaja eli mersumies tietää ja arvostaa sitä ja jokuhan voisi sanoa että sillä rahalla saisi uudempaa kippoa mutta hyvä ja siisti auto se vaan on.Älä vaan anna periksi myyjälle vaan taistele oikeuksiesi puolesta ja kun ei siitä rempasta kuitenkaan tule älyttömän kallista.
Onhan sulla se 3kk takuu autossasi ja voit varsin kokeilla soittaen liikkeeseeen josta ostit että maksaa korjuut keskuslukon ja kaasuläpän tai epäilisin itse kyllä ilmamäärämittaria myös viaksi.Ja tosiaan ei tarvitse viedä autoa korjauttavaksi etelään asti vaan lähimmällä korjaamolla joka kelpaa myyjä liikkeelle.Auto tosiaankaan ei ole halvimmasta päästä mutta ajokilometreihin nähden järkevä jos ne pitää kutinsa ja nämä hinnathan on juuri niitä että ostaja eli mersumies tietää ja arvostaa sitä ja jokuhan voisi sanoa että sillä rahalla saisi uudempaa kippoa mutta hyvä ja siisti auto se vaan on.Älä vaan anna periksi myyjälle vaan taistele oikeuksiesi puolesta ja kun ei siitä rempasta kuitenkaan tule älyttömän kallista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 220E tuli taloon
jep, kannattaa olla yhteyksissä myyjään, jos vaikka se kaasuläppä härdelli menee vaihtoon niin onkin sitten useemman satkun remppa (250-~600e pelkkä osa)
Re: w124 220E tuli taloon
Mutta tässä tapauksessa on kyllä ostohetkellä ollut tiedossa että auto käy huonosti,voi olla että ei paljoa tukea saa siihen liikkeen puolelta..huomioiden muutenkin auton iän niin ei niiden pakko tuommosia ole lähteä korjaamaan.
Merseedespents
Re: w124 220E tuli taloon
Myyjä vakuutteli kovastikin, että ei ole aikaisemmin mitään huomannut. On kuulemma itse ajanut työmatkojaan kyseisellä kamppeella. Laitoin sähköpostilla ja myös postitse kyselyn miten liike aikoo tulla vastaan korjauskustannuksissa, saa nähä mitä vastataan.vk00 kirjoitti:Mutta tässä tapauksessa on kyllä ostohetkellä ollut tiedossa että auto käy huonosti,voi olla että ei paljoa tukea saa siihen liikkeen puolelta..huomioiden muutenkin auton iän niin ei niiden pakko tuommosia ole lähteä korjaamaan.
Mites tämmönen ku tänään ilmaantu taas ihan uus juttu kylmänä käynnistäessä ei jääny käyntiin ilman kaasulla avittamista ja tyhjäkäynti oli selkeesti röpöttävä, viittaakos toi nyt sitten sytkäpuolelle? Ihmetystä aiheutti myös tankille mennessä tankin korkin avaaminen. Kauhee TSUP vaan kuulu ku korkkia liikautti, joku huohotusputki tukossa?
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Vaikka vähän uudempiakin, niin nimenomaan kippojahan ne, mitä tuolla rahalla saa. Pistät sen vaan kuntoon ja ajelet tyytyväisenä sen jälkeen kauas näkymättömiin. Sillä toimintatonnilla, joka vanhaa autoa ostaessa pitää vähintään olla varattuna puutteiden paikkaamiseen, voipi hyvinkin jo selvitä tuosta.atlas kirjoitti:jokuhan voisi sanoa että sillä rahalla saisi uudempaa kippoa mutta hyvä ja siisti auto se vaan on
Re: w124 220E tuli taloon
Vaikka olet huomannut sen ostaessa sen vian niin sano vaan että nyt on pahempana ettei voi ajaa normaalisti.
kyllä ne vastaan tulee hinnassa.Tieten järki se on pidettävä' päässä kerjätessäkin.
Onhan tässä tieten hapertuvaa johtosarjaa eli älä pese konetilaa pesurilla tai kuivaa ainakin paineilmalla tuopan kolot.
jos on pakkasta niin pieniä vesipisaroit liikkuu alipaineputkissa jotka aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Autohan oli pesty ainakin myynti kuvissa,vaikka pitäähän autoa kyllä pestä muutenkin.
Mutta jos konehuone on pesty ja ei ookuivailtu niin riittää ongelmia.
kyllä ne vastaan tulee hinnassa.Tieten järki se on pidettävä' päässä kerjätessäkin.
Onhan tässä tieten hapertuvaa johtosarjaa eli älä pese konetilaa pesurilla tai kuivaa ainakin paineilmalla tuopan kolot.
jos on pakkasta niin pieniä vesipisaroit liikkuu alipaineputkissa jotka aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Autohan oli pesty ainakin myynti kuvissa,vaikka pitäähän autoa kyllä pestä muutenkin.
Mutta jos konehuone on pesty ja ei ookuivailtu niin riittää ongelmia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 220E tuli taloon
Tuli kans mieleen kun on vähän kilsoja ikään nähden niin voisi olla heti paikallaan suotimen vaihto mutta ensin polttoainejärjestelmän pesu aineilla ensin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 220E tuli taloon
atlas kirjoitti:Vaikka olet huomannut sen ostaessa sen vian niin sano vaan että nyt on pahempana ettei voi ajaa normaalisti.
kyllä ne vastaan tulee hinnassa.Tieten järki se on pidettävä' päässä kerjätessäkin.
Onhan tässä tieten hapertuvaa johtosarjaa eli älä pese konetilaa pesurilla tai kuivaa ainakin paineilmalla tuopan kolot.
jos on pakkasta niin pieniä vesipisaroit liikkuu alipaineputkissa jotka aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Autohan oli pesty ainakin myynti kuvissa,vaikka pitäähän autoa kyllä pestä muutenkin.
Mutta jos konehuone on pesty ja ei ookuivailtu niin riittää ongelmia.
Joo, toi suodattimen vaihto ja pesuhommat vois tosiaan olla paikallaan!atlas kirjoitti:Tuli kans mieleen kun on vähän kilsoja ikään nähden niin voisi olla heti paikallaan suotimen vaihto mutta ensin polttoainejärjestelmän pesu aineilla ensin.
Jajepjep...Konehan oli pesastu vissiinkin painepesurilla, myyjä muistaakseni jotain sen suuntasta mainitsi ainakin pari alipaineletkua oli pois paikoiltaan, mutta niiden takasin laittamisella ei ollu merkitystä.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
JuCCiS kirjoitti:Myyjä vakuutteli kovastikin, että ei ole aikaisemmin mitään huomannut. On kuulemma itse ajanut työmatkojaan kyseisellä kamppeella. Laitoin sähköpostilla ja myös postitse kyselyn miten liike aikoo tulla vastaan korjauskustannuksissa, saa nähä mitä vastataan.vk00 kirjoitti:Mutta tässä tapauksessa on kyllä ostohetkellä ollut tiedossa että auto käy huonosti,voi olla että ei paljoa tukea saa siihen liikkeen puolelta..huomioiden muutenkin auton iän niin ei niiden pakko tuommosia ole lähteä korjaamaan.
Mites tämmönen ku tänään ilmaantu taas ihan uus juttu kylmänä käynnistäessä ei jääny käyntiin ilman kaasulla avittamista ja tyhjäkäynti oli selkeesti röpöttävä, viittaakos toi nyt sitten sytkäpuolelle? Ihmetystä aiheutti myös tankille mennessä tankin korkin avaaminen. Kauhee TSUP vaan kuulu ku korkkia liikautti, joku huohotusputki tukossa?
Tuohon sun tarinan perusteella kerta se oli koeajolla jo rykinyt..tietenki hyvä jos saat kustannuksiin apua.
Tuo on ihan normaali ääni kun avaat korkin.
Merseedespents
Re: w124 220E tuli taloon
Joo, autoliikehän sanoutu täysin irti mistään takuusta tai vastaantulosta maksujen kanssa mutta sehän oli jo odotettavissakin tollaselta jobbariliikkeeltä.
Tänään selvis ainakin yks iso tekijä tohon käyntihäikkään---> kakkostulpalle menevä johto lyö aika räikeesti läpi. Pimeessä huoneessa olis melkonen valoshow näkyny, ja jos johdonnyhtäjänä ois ollu sydänvikanen niin oispa saattanu pumppu jättää muutaman lyönnin välistä On se ihme ku ei minun tai veljen näpeille rätkässy vaikka olevinaan kaikki johdot ja letkut viime viikolla käytiin läpi.
Sovittiin autokorjaamo Savolaisen kanssa että viikon päästä tulee uutta johtosarja, tulpat, venttiilikopan tiivisteet, polttoaine suodatin, ilmansuodatin, moottoriöljyt+suodatin, automaattilotjun öljyt+suodatin ja peräöljyt, eli tulee ihan kunnollinen huolto. On sit mukavampi lähtee uuden ystävän kanssa jatkamaan taivalta vaikka maailman ääriin
Pitää muuten kehua tota M. Savolaista, tekee kunnollista työtä ja pienen ihmisen iän puuhaillu noitten mersujen kanssa, kokemusta löytyy niin pirusti. Antaa neuvoja vaikka puhelimessa ja käyttää laadukkaita osia korjauksissa. Aika tunnettu tekijä täällä Ylä-Karjalan mersumiesten keskuudessa, ja on varmasti maineensa veroinen, ellei parempikin, on nimittäin melko vaatimaton mies
Tänään selvis ainakin yks iso tekijä tohon käyntihäikkään---> kakkostulpalle menevä johto lyö aika räikeesti läpi. Pimeessä huoneessa olis melkonen valoshow näkyny, ja jos johdonnyhtäjänä ois ollu sydänvikanen niin oispa saattanu pumppu jättää muutaman lyönnin välistä On se ihme ku ei minun tai veljen näpeille rätkässy vaikka olevinaan kaikki johdot ja letkut viime viikolla käytiin läpi.
Sovittiin autokorjaamo Savolaisen kanssa että viikon päästä tulee uutta johtosarja, tulpat, venttiilikopan tiivisteet, polttoaine suodatin, ilmansuodatin, moottoriöljyt+suodatin, automaattilotjun öljyt+suodatin ja peräöljyt, eli tulee ihan kunnollinen huolto. On sit mukavampi lähtee uuden ystävän kanssa jatkamaan taivalta vaikka maailman ääriin
Pitää muuten kehua tota M. Savolaista, tekee kunnollista työtä ja pienen ihmisen iän puuhaillu noitten mersujen kanssa, kokemusta löytyy niin pirusti. Antaa neuvoja vaikka puhelimessa ja käyttää laadukkaita osia korjauksissa. Aika tunnettu tekijä täällä Ylä-Karjalan mersumiesten keskuudessa, ja on varmasti maineensa veroinen, ellei parempikin, on nimittäin melko vaatimaton mies
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
412 Unknown
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
620 AIR POLLUTION CONTROL
750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS
512U Unknown
371A Unknown
transmission 722428 03 344169
interior 371A
paint1 512U
Tollasta sain tuolta dekooderilta, oiskohan toi 412 irrotettava vetokoukku? Pitäskö tuossa listassa näkyä myös ABS-jarrut ja kuskin airbägi?
Toi mankka on edelleen tallessa, lisäks sähkönen antennikin toimii
EDIT: tolta listalta uupuu muutes vielä keskuslukitus ja lämmitettävät pissapojan suuttimet
EDIT 2: eihän tossa listassa oo mainintaa kattoluukustakaan!
412 Unknown
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
620 AIR POLLUTION CONTROL
750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS
512U Unknown
371A Unknown
transmission 722428 03 344169
interior 371A
paint1 512U
Tollasta sain tuolta dekooderilta, oiskohan toi 412 irrotettava vetokoukku? Pitäskö tuossa listassa näkyä myös ABS-jarrut ja kuskin airbägi?
Toi mankka on edelleen tallessa, lisäks sähkönen antennikin toimii
EDIT: tolta listalta uupuu muutes vielä keskuslukitus ja lämmitettävät pissapojan suuttimet
EDIT 2: eihän tossa listassa oo mainintaa kattoluukustakaan!
Viimeksi muokannut JuCCiS, Su 27.03.2011 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Mites on auto pelannu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 220E tuli taloon
atlas kirjoitti:Mites on auto pelannu?
Torstaina tosiaan käytin autoo tuolla pajalla, ja todettiin että johtosarjassa on selkee vika. Kakkostulpalle menevä johto antaa läpi aika räikeesti. Osia tässä odotellaan ja ens perjantaina Savolaiselle taas huoltoon. Torstain käynnillä tankkiin kaadettiin puhdistusainetta--> yllättävää kyllä, tyhjäkäynti tasottu sillä! Tällä hetkellä ainut häikkä on käynnistäessä, kylmänä ei tahdo jäädä käyntiin ilman kaasulla avittamista. Lämpimänä käy tasasesti, mutta kierrokset vähän koholla.
Pääasia on kuitenkin se, että nyt autolla pystyy ajamaan ilman jokaiseen risteykseen sammuilua eli parempaan päin on suunta!
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Se pitäis opettaa se kaasupoljin.Varma en ole mutta w202 on tämä toiminto ja mielestäni kaikissa jossa on tämä sama ruisku.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 220E tuli taloon
Aijaa, en oo tollasesta kuullukaan, no pitää ottaa Savolaisen kanssa puheeks. Ite kyllä olettasin, että häviää toikin vaiva pois sillä johtosarjan ja tulppien uusimisella. Seuraillaan tilannetta.atlas kirjoitti:Se pitäis opettaa se kaasupoljin.Varma en ole mutta w202 on tämä toiminto ja mielestäni kaikissa jossa on tämä sama ruisku.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Tossa en vaan ole sata varma toimiiko se w124.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... us#p345674" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... us#p345674" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 220E tuli taloon
Kiitokset linkistä! Pitääpä kokeilla tuota heti aamun tullen Mennään Tollo Peloton periaatteella: "En minä tiedä toimiiko se, mutta saahan sitä kokkeilla!" Ei kai tossa mitään menetäkään.atlas kirjoitti:Tossa en vaan ole sata varma toimiiko se w124.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... us#p345674" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Tyhjäkäynnin humpaamiset ja bensankatku vaikuttavat y-j releen aiheuttamilta vioilta. voi olla myös että lambda-anturi tullut tiensä päähän.
Re: w124 220E tuli taloon
Täytyypä itsekkin tuota kokeilla kun meinaa välillä satunnaisesti tyhjäkäynti humpata.JuCCiS kirjoitti:Kiitokset linkistä! Pitääpä kokeilla tuota heti aamun tullen Mennään Tollo Peloton periaatteella: "En minä tiedä toimiiko se, mutta saahan sitä kokkeilla!" Ei kai tossa mitään menetäkään.atlas kirjoitti:Tossa en vaan ole sata varma toimiiko se w124.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... us#p345674" onclick="window.open(this.href);return false;
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: w124 220E tuli taloon
Lainaa siihen nyt jostain ehjän yj-releen ja kokeilee josko jäisi käymään normaalisti kylmänäkin. Itsellä oli joskus juuri tuollainenkin vika releen ollessa rikki.JuCCiS kirjoitti:Tällä hetkellä ainut häikkä on käynnistäessä, kylmänä ei tahdo jäädä käyntiin ilman kaasulla avittamista.atlas kirjoitti:Mites on auto pelannu?
Re: w124 220E tuli taloon
mersuun laitettu uusi johtosarja ja tulpat, kaikki öljyt ja suodattimet myös vaihdettu. Huollon jälkeen käynnistäessä ihmetystä aiheutti erittäin huono tyhjäkäynti, oikeastaan kone ei käyny ollenkaan! Nooh, todettiin siinä, että ilmamäärämittarille menevä johto oli viallinen. Samalla päätettiin Savolaisen kanssa, että lyödään mersu piuhan päähän ja katotaan mitä se herjaa....Monenlaisten tutkimusten jälkeen kaasuläppäkotelo on nyt päätetty laittaa vaihtoon. Perjantaina näkee saadaanko sillä mersu taas kulkemaan kunnolla! Tällä hetkellä johtotähti on telakalla, käyntihäiriö on haittaa ajoa niin paljon ettei sillä pysty ajamaan turvallisesti. Välillä se saattaa sammua keskelle kylää, välillä taas ryntäilee edellä ajavien perään. Muttajepsistä, perjantaina selviää miten mersun käy
Pesin tänään noita autoja, päätinpä siinä sitten ottaa pari kuvaa tosta uudesta kakkulasta. Niitä löytyy tuolta--->
http://s1234.photobucket.com/albums/ff413/JuCCiS/
Pesin tänään noita autoja, päätinpä siinä sitten ottaa pari kuvaa tosta uudesta kakkulasta. Niitä löytyy tuolta--->
http://s1234.photobucket.com/albums/ff413/JuCCiS/
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Rakentelitko itse johtosarjan vai kävittekö marmoritiskiltä? Ja mitä maksoi?
Se kaasuläppä on kaiketi ongelmallinen mutta lähteepä viat kerralla.Tutkipa sitä vanhaa läppää kun joku on sanonut että sen voi aukaista ja korjata,toiset taas sanoo ettei sitä auki saa.
Taisi olla että se on hitsattu kiinni ja sinne pitäis laittaa teräsniitti että väljät häviää.Eli se olisi korjauksen jälkeen käyttökelpoinen peli?????
Se kaasuläppä on kaiketi ongelmallinen mutta lähteepä viat kerralla.Tutkipa sitä vanhaa läppää kun joku on sanonut että sen voi aukaista ja korjata,toiset taas sanoo ettei sitä auki saa.
Taisi olla että se on hitsattu kiinni ja sinne pitäis laittaa teräsniitti että väljät häviää.Eli se olisi korjauksen jälkeen käyttökelpoinen peli?????
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 220E tuli taloon
Tarkennetaan, että autoon vaihdettiin tulppien johtosarja. KL:ltä tilasin ja hintaa kerty 110 euroa.
No nyt on uusi kaasuläppäkotelo, muttamutta....taitaa tämä auto viedä minut henkilökohtaseen konkurssiin, niin henkisesti ku rahallisestikin Kotelon vaihdon jälkeen ei vieläkään toivottua muutosta käyntiongelmaan! Testeri ilmottaa edelleen kaasuläppäkotelossa olevan vikaa, tyhjäkäyntisäädin ei avaudu ja muuta vastaavaa. Kotelosystemiin sähköliitintä ku liikuttelee niin tyhjäkäynti tasaantuu ja käy niinkun mersun pitääkin. Eli on syytä epäillä että virtanen ei kulje johdoissa oikeella tavalla, ja siinäpä sitä tuleekin päänvaivaa.
Mistä löytäis tonne koneeseen johtosarjoja, muualta ku tilata kokonaan uus setti vähän rapian tuhannen euron hintaan Muutamalle purkaamollekin soitellu, ei apua edes Venetmäeltä. Voihan jumalanpyssyt ja herrijeee...
No nyt on uusi kaasuläppäkotelo, muttamutta....taitaa tämä auto viedä minut henkilökohtaseen konkurssiin, niin henkisesti ku rahallisestikin Kotelon vaihdon jälkeen ei vieläkään toivottua muutosta käyntiongelmaan! Testeri ilmottaa edelleen kaasuläppäkotelossa olevan vikaa, tyhjäkäyntisäädin ei avaudu ja muuta vastaavaa. Kotelosystemiin sähköliitintä ku liikuttelee niin tyhjäkäynti tasaantuu ja käy niinkun mersun pitääkin. Eli on syytä epäillä että virtanen ei kulje johdoissa oikeella tavalla, ja siinäpä sitä tuleekin päänvaivaa.
Mistä löytäis tonne koneeseen johtosarjoja, muualta ku tilata kokonaan uus setti vähän rapian tuhannen euron hintaan Muutamalle purkaamollekin soitellu, ei apua edes Venetmäeltä. Voihan jumalanpyssyt ja herrijeee...
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Atlakselle vielä tiedoksi tosta vanhasta kaasuläppäkotelosta: Mikkelissä kaiketi on joku firma, joka noita kunnostelee. Toisinaan saavat kuntoon, joskus taas ei, eli on vähän semmosta empätiiähommaa.
Patalogisten tutkimusten jälkeen vanhasta kotelosta löytyi selkeä vika. Mittailujen jälkeen huomas että töpseliltä lähtevät johdot eivät olleet ihan iskussaan, osa johti virtaa huonosti, osa oli taas sulanu toisiinsa kiinni.
Patalogisten tutkimusten jälkeen vanhasta kotelosta löytyi selkeä vika. Mittailujen jälkeen huomas että töpseliltä lähtevät johdot eivät olleet ihan iskussaan, osa johti virtaa huonosti, osa oli taas sulanu toisiinsa kiinni.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: w124 220E tuli taloon
Mites on lambda-anturi? Omassa autossa ainaki sen vaihdolla hävisi tyhjäkäynti- ja röpellys ongelmat.
CE 300 -88 Automaatti
190 -87
190 -87
Re: w124 220E tuli taloon
Onkohan c180 mesen sähkösarja miten samanlainen,konehan on sama mutta pienempi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-