W220:n Vikoja ja ehjäystä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja RAM »

Minuakin kiinostaa kovasti, mistä näitä ässän hyviä alustan osia mahtaisi saada. Tulin eilen (tämänkin säikeen innostamana) hommanneeksi omien tukimusteni mukaan ehkä euroopan halvimman W220 S500:sen. Kaikenlaista pikkuvikaa autosta löytyy, mutta sehän on harrasteautossa vaan hyvä. Oleellisin korjaus olisi tuon etupään osasien vaihto. Rattia kun kääntelee, niin kuuluu aikamoinen narina.
Jostakin kumman syystä moottorissa, laatikossa, korissa eikä sisätiloissa näyttäisi olevan "mitään" tekemistä.... vielä.

Myyjä antoi "tähdellä" tutkiskella auton järjestelmiä tuntikausia ja järjesti jopa avuliaasti sähköä läppärille. Mitään radikaalia ei löytynyt, joten ladoin vähäiset eurot tiskiin.

Ensi kesänä täytyy sitten etsiskellä airmatikin vuodot sekä tehdä kattava paikkamaalailu ja alustasuojaus autolle.

Aion röyhkeästi kopioida rakentamiasi työkaluja ja sitä helpottaisi jos julkaisisit piirustukset toimivasta keksinnöstä :D

Kävin tuossa juuri fikkaroimassa tukivarsia ja ne näyttävät samoilta kuin nuo kevennysreijättömät uudet osasi?? Autoni on mallia 1999, joten lieneekö siihen ne vaihdettu. Vai onkohan nuo kevennetyt vartesi AMG-tuunausosia? Vai onko muillakin alunperin kevennetyt mallit?
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Ei keskeytetä säijettä kysymysten osalta. Onnittelut tähdellisen hankinnasta! Katsoin että "perus" 500 Ässä maksaa nyt noin 155 Teur. Hinta samaa tasoa kuin ennenkin, mutta moottoria down gradattu 4663cm3:een. 500 rules!

Alapallot ja reaktiotangot samanhintaiset kuin W211 malliin, hinnat kävin katsomassa KL:n sivuilta.
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, Ke 09.03.2011 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja terokoo »

etupään osista ei juuri mulla ole tietoa kun en ole vielä joutunut mitään uusimaan mutta taka tuennan kumityynyt tilasin kl-varaosista.saksasta tulivat.takapalkin taka ja etu tyynyt makso yhteensä 170€.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja RAM »

Nyt on rinkallinen uutta osaa alustaan ostettu ja ebaysta muutamaa pallolinnkityökalua tiirailtu. Pikahuoltona täytyy kuitenkin vaihtaa vasen raidetangon pää, että pääsee faija käymään autolla lapissa viikonloppuna.

Minkäslaista alustansuojausstrategiaa W220 miehet suosittelevat. Pientä kukkaa pukkaa pistehitsausten ympäristöstä ja olen miettinyt toimivaa strategiaa etenemisen lopettamiseksi. Pitäisikö kukkimia poistaa, vai olisiko joku muu strategia tällaisen sinkityn systeemin kanssa hyvä.
Naapurin kanssa mietimme, että josko pelkkä vahamainen suoja-aine riittäisi?
Silloin kukinnat olisivat vielä ihailtavissa ja niiden etenemisen/pysähtymisen voisi helposti todeta.

Onko kellään käytännön kokemusta käytännön experimenteistä?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RAM kirjoitti:Nyt on rinkallinen uutta osaa alustaan ostettu ja ebaysta muutamaa pallolinnkityökalua tiirailtu. Pikahuoltona täytyy kuitenkin vaihtaa vasen raidetangon pää, että pääsee faija käymään autolla lapissa viikonloppuna.

Minkäslaista alustansuojausstrategiaa W220 miehet suosittelevat. Pientä kukkaa pukkaa pistehitsausten ympäristöstä ja olen miettinyt toimivaa strategiaa etenemisen lopettamiseksi. Pitäisikö kukkimia poistaa, vai olisiko joku muu strategia tällaisen sinkityn systeemin kanssa hyvä.
Naapurin kanssa mietimme, että josko pelkkä vahamainen suoja-aine riittäisi?
Silloin kukinnat olisivat vielä ihailtavissa ja niiden etenemisen/pysähtymisen voisi helposti todeta.

Onko kellään käytännön kokemusta käytännön experimenteistä?

Sellasta on tehtyy että siitä kukkinan kohdalta sinkit pois, ruosteet pois,
ruosteen käsittely tökötillä "muunto aine" ja uusi sinkki purkista päälle,
tärkketä olisi että sinkin ja pellin väliin ei pääse muhimaan
(kunnon sulku vaha tökötillä voi toimia myös pysäytäjänä, kunhan on kuiva minkä pääle laitta ja tiivis kerros)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ärhäkkä B-virus viivästyttää alustan rukkaamista pahemman kerran.

Onko kukaan nähnyt tuollaisia kevennettyjä alatukivarsia muissa kuin AMG W220:sissä??

Olen netistä alatuennan kuvia katsellut, enkä ole vielä tuollaisia kevennettyjä nähnyt... Onx kellään tietoo??

Oma autoni on vm. 99 ja siinä on ihan umpinaiset varret.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja RAM »

Noniin

Nyt on auton etupäästä purettu pyörän tuenta vasemmalta puolelta muutoin, mutta ilmajousi ei millään meinaa irrota alatukivaresta...

Eihän siinä ilmajousen alapäässä ole muuta kuin se yksi pidätinruuvi???

Sen olen irrottanut ja yrittänyt lähes kaikin konstein saada jousta alatukivarretsta irti..... Onko siihen joku jippo?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RAM kirjoitti:Noniin

Nyt on auton etupäästä purettu pyörän tuenta vasemmalta puolelta muutoin, mutta ilmajousi ei millään meinaa irrota alatukivaresta...

Eihän siinä ilmajousen alapäässä ole muuta kuin se yksi pidätinruuvi???

Sen olen irrottanut ja yrittänyt lähes kaikin konstein saada jousta alatukivarretsta irti..... Onko siihen joku jippo?

Olisikohan noista jotain apua... :?:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

muista käyttä *:ria tyhjenykseen ja täytöön
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Re:

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

terokoo kirjoitti:benjamin:mistä tilasit noit alustan osia?omasta on ne tyynyt,takaakseli-kori väliset aivan valmiit.en ole vielä mistään kyselly joten vinkki kelpais. :) niin taitavat olla noi samat kun sulla mitä tarkotan,takakelkan tyynyt.
Moro vain kaikille! On ollut kovasti työkiireitä ettei ole tullu täällä oltua...
Alustan osia olen tilannut APT:ltä Porista(Alkuperäistuonti). Kaikki muut olisi, vain kardaanin rätit puuttuu. Ne on muistaakseni samat kuin R129:ssä, ja tuntuu olevan kiven alla.
RAM kirjoitti:Noniin

Nyt on auton etupäästä purettu pyörän tuenta vasemmalta puolelta muutoin, mutta ilmajousi ei millään meinaa irrota alatukivaresta...

Eihän siinä ilmajousen alapäässä ole muuta kuin se yksi pidätinruuvi???

Sen olen irrottanut ja yrittänyt lähes kaikin konstein saada jousta alatukivarretsta irti..... Onko siihen joku jippo?
Ei siihen sen kummempaa jippoa ole. Se jousi on tosiaankin kiinni vain yhdellä top-ruuvilla(ainakin omassani). On varmaan ajansaatossa tarttunut.
Sopivalla haara -mallisella lyöntiavaimella kun kopistelee, niin lähtee aika varmasti. Mutta ennen sitä, koitahan ruiskuttaa jotain hyvin tunkeutuvaa
sprayta siitä top-ruuvin reiästä sisään ja anna vaikuttaa vaikka muutaman tunnin/yön yli.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja RAM »

Allright...

Eilisestä saakka on irrotusspray hommia tehnyt, joten eiköhän se tänään lähde. Tein jo sellasen irrotusvetelimenkin hommaa helpottamaan. On jo mielessä ollut, että pitääkö ilmajousi oikein tyhjentää, jotta irtoaisi, mutta se nyt on kai vaan väsyneen mielen harhailua. Tänään uusin voimin liitoksen kimppuun, niin eiköhän se alatukivarsi sieltä klopsahda lattialle. Uudet osaset meneekin sitten paikalleen vauhdilla.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja RAM »

Kiitokset kaikille ohjeistuksesta....

Naapuri salaa avasi sen toisenkin lukkoruuvin ja lähetti kännykkään kuvan irrotetusta alatukivarresta... Se aina salaa korjaa naapureiden mersuja :shock:
S500
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 01.05.2012 22:04

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja S500 »

Tänään korjasin takapenkin istuin osan istuinlämmittimen neljällä johdon pätkällä. elementtejä on neljä ja niiden väliset johdot ovat poikki. Tässä kohtaa on suunnittelialle tullut virhe. Varmaan etupenkeissäkin on istuinosassa neljä elemettiä. Kustannukset omaa aikaa 3 tuntia, 8 kpl. viiden sentin johdon pätkiä ja juotos tinaa. Huomenna etupenkin kimppuun.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

mitäs kautta porukka on laittanu ässään sisätilanpistokkeen ?
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja RAM »

Tein siitä joskus topikin, johon sain sitten liian myöhään hyvät ohjeet. Oikeanpuoleisen sulakelaatikon kautta on hyvä pääsy sisälle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RAM kirjoitti:Tein siitä joskus topikin, johon sain sitten liian myöhään hyvät ohjeet. Oikeanpuoleisen sulakelaatikon kautta on hyvä pääsy sisälle.
Jep siinä on ulkokuoressa(konehuoneen puolella) yleensä vaapana "sokeita"läpivienti kumeja mistä saa johdon boxsiin ja sieltä sitten taas boxsin pohjan kautta jalkatilaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

B1341 - Vika tietoyhteydessä hälytysäänitorven kanssa, lisäakun kanssa tai johtovika

mistä lähtis vikaa ettimään ja pitääkö kuvaus edes paikkaansa ?..autocom cdp testeri.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

masterrontti kirjoitti:B1341 - Vika tietoyhteydessä hälytysäänitorven kanssa, lisäakun kanssa tai johtovika

mistä lähtis vikaa ettimään ja pitääkö kuvaus edes paikkaansa ?..autocom cdp testeri.
Kannatta lähteä selvitelemään niin että varmista koodin ja kuvauksen *:rin piuhan päässä

On kyllä mahdolinen vika noissa hälyn torvissa/niiten yhteyksissä on ollut vikoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

onko joku vaihtanut ässään ulkolämpötila-anturin ? saako irto anturin vai onko pitkällä johdolla, pitää purkaa paljon ?..
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja RAM »

En ole nyt viime viikkoina autoni keulaa hämmästellyt, mutta olisikohan siinä samanlainen, kuin kaikissa muissakin mersuissa. Semmonen musta stögö jossakin etupuskurin syvennyksessä. Se lähtee nyppäsemällä irti.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

huomasin lievää levottomuutta ässän takapäässä ja mol takatukivarret (ylimmät) väljiä. aika hintavia ovat kun 130€ kpl.
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Mistäköhän löytyisi uudet nappulat w220 ässän rattiin? Vanhat ovat aika kulahtaneet.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2475
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220:n Vikoja ja ehjäystä

Viesti Kirjoittaja noroljan »

cille5 kirjoitti:Mistäköhän löytyisi uudet nappulat w220 ässän rattiin? Vanhat ovat aika kulahtaneet.
Ebaystä voisi kaivella. Jos löytyisi vähän ajetusta, niin niillä varmasti jonkin aikaa ajelisi taas. Noissa on se pinta niin ihmeellinen, että kuluu aina. Voihan sieltä uusiakin löytyä tai Veholta nyt saa ainakin. Itellä on 140 tkm ajetussa vielä ihan hyvät, mutta 240 tkm ajetussa, ne rupeaa olemaan jo vaihtokunnossa. 350 tkm ajetussa taas ei ollut enään oikein mitään niistä jäljellä :)

Huomaa sitten, että niitä on ainakin kahta erilaista, toisissa vasemmanpuolen alin nappi on puheohjauksen ja toisissa mittariston valikon selaus toiseen suuntaan. Onhan niitä värivaihtoehtojakin sitten jokunen.
Vastaa Viestiin