
Germanlook vannesetupit !
mulla on 5½x13 vanteet ja kumet 165/55 r13 niin saako tällä yhistelmällä kumeen kaatoa aikaseksi?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tekopaa kirjoitti:Ihmetyttää renkaiden kantavuus.. saako tollasiin levittäviin tosiaan pistää vaan 205!! kumeja.. olisin ite halunnut 215 sarjan nakin 17" vanteille mut rengasliikkees sanottiin et laiton ei kanna



215 on muistaakseni laillinen 8,5" asti tuossa 17" koossa..
Itselläni 205/40r17 8,5" leveällä ja 215/40r17 10" leveällä vanteella, ajomukavuudessakaan ei mitään eroa, kanttareihin ei kannata kolistella..
seki riippuu rengasvalinnasta. STRO normien mukaan 99,9% pelataan mutta on renkaita jotka poikkeaa (laillisesti) STRO luettelosta. Itellä on nyt yhet renkaat joiden STRO mukainen maksimi vanneleveys olisi 7,5" mutta renkaassa, ja renkaan mukana tulleessa TÜV paperissa lukee 6,5"-8,5" sallittu leveys. ja se todiste on täysin kelpoinen mm. katsastukses.
Oli katsastusmies hiljasta poikaa ku näki oikee naamasta ku pääs sanomaa et "LIIAN KAPEE RENGAS" ja sit lätkästiin paperi kouraan et "PYH". ja se sit soitteli sinne tänne eikä ollu kuulema ikinä nähny ennen moista ja totesi että kyllähä tuossa renkaassaki iha selkeesti lukee "for 6,5" to 8,5" wheel" ja että on pakko hyväksyä... vaikka mutisi ja voivotteli jotai viel aiheesta
hankalia muute saaha tollasia paprui, mutta rengasliikkeet kyl saa jos vaan viitsivät vaivautua.
Oli katsastusmies hiljasta poikaa ku näki oikee naamasta ku pääs sanomaa et "LIIAN KAPEE RENGAS" ja sit lätkästiin paperi kouraan et "PYH". ja se sit soitteli sinne tänne eikä ollu kuulema ikinä nähny ennen moista ja totesi että kyllähä tuossa renkaassaki iha selkeesti lukee "for 6,5" to 8,5" wheel" ja että on pakko hyväksyä... vaikka mutisi ja voivotteli jotai viel aiheesta

hankalia muute saaha tollasia paprui, mutta rengasliikkeet kyl saa jos vaan viitsivät vaivautua.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tulipa vain mieleen että nyt mulla on mittojen mukaan:
takana 7,25x16 ET miinus 45 eli ET-5 ja 40mm spacerit
edessä 7,25x16 ET 6 eli ET31 ja 25mm spacerit
ja viel tarvis ulospäin tulla!! EI siin muu auta ku levittää vanteita. Kaksi uutta kehää ostamalla saan sitten 8,2 ja 9,2 tai 9,7 tuumaset
takana 7,25x16 ET miinus 45 eli ET-5 ja 40mm spacerit
edessä 7,25x16 ET 6 eli ET31 ja 25mm spacerit
ja viel tarvis ulospäin tulla!! EI siin muu auta ku levittää vanteita. Kaksi uutta kehää ostamalla saan sitten 8,2 ja 9,2 tai 9,7 tuumaset

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Germanlook vannesetupit !

Ei se camber itessään kuluta rengasta vaan paskat pyöränkulmat. Kuvassa 40tkm ajettu nankang NS2, camber 2,12 mut caster ja auraus pielessä osan matkaa.
Ei kellään olis omakohtaista kokemusta madalletuhkon w203:n vanteista, käykö ET~0-5 @17x8
Re: Germanlook vannesetupit !

Mittanauhalla laskien et5 eteen ja et0 taakse menee iisisti. Helvettens, tuota kun madaltaa liki 20cm niin se alkaa näyttää autolta...

Re: Germanlook vannesetupit !
Itellä tulos on etu 8,5x17 215/40/17 et 15 ja taka 10x17 245/40/17 et 20.. Onko ihan hölmö setup? Secciin 45mm tiputus ja noi.. Eikai siinä mitään spacereitä tarvita? 

Re: Germanlook vannesetupit !
Ville500 kirjoitti:Itellä tulos on etu 8,5x17 215/40/17 et 15 ja taka 10x17 245/40/17 et 20.. Onko ihan hölmö setup? Secciin 45mm tiputus ja noi.. Eikai siinä mitään spacereitä tarvita?
kyl mun mielestä jos 126 koriseen laittaa ni tarvitaan spacereitä.
mulla w202 eteen 8.5x17 et 13 215/40/17 ja taakse 10x17 235/40/17 ja et 20 ja voi olla et kun saan takakumit kulutettua niin laitan 225/35 ja sitten spacereitä....
w203 c320
Re: Germanlook vannesetupit !
45mm tiputus niinku 45mm jää vai 45mm putoo?
Re: Germanlook vannesetupit !
Pelkkä h&r 45mm madallus... Oon enemmänki ollu noita pussihousumiehiä, mut nyt meinasin koittaa vähän tätäkin. Siis ei mitään övereitä ollu tarkotus tehdä. Tarkotus on ajella samalla tavalla kuin ennenkin. Ilman kaivonkansien väistelyä. 

Re: Germanlook vannesetupit !
Sanokaas ajattelin c124 alle laittaa 16 vanteet kuinka leveet sinne uskaltaa laittaa ja millä rengastuksella? Taakke 10? Etee 9?
Kuupassa on nyt 40 hr jouset edessä 4 kumit ja takana muistaakseni 3 kumit, niin ja kaaria ei ole rullattu
Kuupassa on nyt 40 hr jouset edessä 4 kumit ja takana muistaakseni 3 kumit, niin ja kaaria ei ole rullattu
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Germanlook vannesetupit !
edessä 9" levee ET35 ottaa iskaritolppaan kiinni, eli minimi on et33 ja tarvii liimapainot. Renkaaksi 215/40 (kuvassa 235/45/18). Takana 9" et35, (kuvassa 255/35/18). Taakse 10" levee et30 vanteen reuna tulee 1,5 senttiä kaaren yli... Näin siis vakiokaarilla. Usoisin myös että ne mahtuu ... Mutta 16" on vähä kyllä pieni w124 alle.
tos 8x16et11 ja 195/45 ennen ja jälkeen jousien katkomisen


tos 8x16et11 ja 195/45 ennen ja jälkeen jousien katkomisen


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Germanlook vannesetupit !
Tuol kaunein w124 topicis oli kuuppa vissiin 16 vanteil tontitettuna. Hyvinhä ne 16 sinne alle sopii. Saapa ainaki tontitettuu enemmän tota kuuppaa 

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Germanlook vannesetupit !
joo mut se o vittumaista ku pakoputki raahaa kokoaja maata
lintat sitte erikseen, kuten esim toi mun w123 jossa rakoa on viitisen senttiä...

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021