Aika leuhkat nuo vanteet
Mitä jos sorvauttas ET:ksi jonku 25 ja sitte vähä manklais kaaria?
Mulla on tuossa kans yhet 9x16" ET15 Borbetit ja niistä meinaan tehdä jonku ET25/35 setin ja kiilottaa kuulet+ keskustat semmoseksi "black chromeksi" ja jotkut 205:t päälle
OT: Ei sulla ois epk ylimääräisiä keskittäviä spacereitä max 10mm?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
epk kirjoitti:
ei taida saada 124:seen edes tehtyä 10mm spacereitä, hiinä ja hiinä...
Miksi ei? Multa löytyy 10mm+15mm spacerit, tosin mallia reikä läpi+pidempi pultti.. Ihan tehdasvalmisteiset, tuli eräiden amg:iden mukana, valmistajasta ei hajua..
toi jos mikä on germaaninen näkökulma! Tommosia monesti ihastellut blocketissa, muttaku ovat just tolla ET:llä, eiks ne siis ole S/SL sopivat? Mä en jaksa värkkää niiden kans ni paljoo ni oon jättäny ihastelun asteelle. Vaikka salaa niistä haaveileekin
Sergey kirjoitti:toi jos mikä on germaaninen näkökulma! Tommosia monesti ihastellut blocketissa, muttaku ovat just tolla ET:llä, eiks ne siis ole S/SL sopivat? Mä en jaksa värkkää niiden kans ni paljoo ni oon jättäny ihastelun asteelle. Vaikka salaa niistä haaveileekin
juu sl vanteet , eikös 124 500:ssa ollut saatavilla kans näitä ?
Kyllä siis läpipultattavista spacereista löytyy keskittäviä 10mm malleja.. mulla on kaks kappaletta sellaisia nimenoman 10mm ja keskittäviä. Mutta sitten jos haluaa vähän varmemman olon niin laittaa ne 15mm erikseen pultattavat.
Heh, melko tutun näköistä. Itsellä tosin oli ET15 ja 235 renkaat. Hyvin meni kunnes LP:n pojat sanoivat että vanteet ovat "korin ulkopuolelle ulottuva terävä särmä" Ja niin ollen vaaralliset jalankulkijoille ja laittomat
No sittemmin muuttelin ET:ksi 35 ja alle 255 rengas, mummot turvassa. No nyt auto tallissa ja lisäilen hieman peltiä...ET15 takasin ja jotkut 245/40/17 kumit päälle...
Mitkäs vanteet tuohon on eteen? 9"? "pikkusen mankeloituna" sellaiset menee hyvin vielä ET23:lla.
EVO X kirjoitti:Kyllä siis läpipultattavista spacereista löytyy keskittäviä 10mm malleja.. mulla on kaks kappaletta sellaisia nimenoman 10mm ja keskittäviä. Mutta sitten jos haluaa vähän varmemman olon niin laittaa ne 15mm erikseen pultattavat.
meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
AM kirjoitti:Heh, melko tutun näköistä. Itsellä tosin oli ET15 ja 235 renkaat. Hyvin meni kunnes LP:n pojat sanoivat että vanteet ovat "korin ulkopuolelle ulottuva terävä särmä" Ja niin ollen vaaralliset jalankulkijoille ja laittomat
No sittemmin muuttelin ET:ksi 35 ja alle 255 rengas, mummot turvassa. No nyt auto tallissa ja lisäilen hieman peltiä...ET15 takasin ja jotkut 245/40/17 kumit päälle...
Mitkäs vanteet tuohon on eteen? 9"? "pikkusen mankeloituna" sellaiset menee hyvin vielä ET23:lla.
eteen on 8.5" ET18 , nehän menee vielä kaarien sisällekkin !
epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.
epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.
Näinhän se on.
Onko vanteissa sit suoraan toi 66.6 vai onko siellä sovitin välissä.. Mietin vaan et jos vanteessa on isompi ohjaus, tekis spaceriin isomman ohjauksen.. Tolleihan sinne eteen sais ohuemmat speisserit?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.
Täytyy ottaa kuva noista omista ku käyttää rattaan irti. Tosiaan paksuus 12mm ja keskittävät. Noi on Rh:n speiserit jotka tarkotettu vw konsernin kulijettimiin. Keskireikä vaan sorvattu Mb:n 66.5mm.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?
Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.
Täytyy ottaa kuva noista omista ku käyttää rattaan irti. Tosiaan paksuus 12mm ja keskittävät. Noi on Rh:n speiserit jotka tarkotettu vw konsernin kulijettimiin. Keskireikä vaan sorvattu Mb:n 66.5mm.
Mitä tapahtuu, jos ET on 46 ja käyttää 35mm spaceria? mistä ihmeestä saa pultit?
et:stä tulee sopiva hommaat pultit jostain nettikaupasta, esim. autovaruste.net , toinen vaihtoehto pultattavat spacerit, tuon paksuiset niin löytyy jo niitäkin.
124 takanavassa on keskitys noin 8,5 mm pitkä. Eli jos haluaa keskittävät spacerit omalla 66,5 keskireiällä, on 10 mm aika vähän. Aika huterasti jäis keskittävä huuli kiinni spaceriin. 15 milliseenhän sitä "tartuntapintaa" saa jo reilu 6 mm. Jos vanteessa on isompi keskireikä kuin navassa, niin se saa olla vaikka kuinka ohut.