w203 C200 CDI 2001

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kuva

Kuva

Tämmönen w203 C200.
Ideana olis tehdä vähän polttimoiden vaihtoa ja muita sen suuntaisia perusparannuksia.

Maalipinta on naarmuilla ja ruosteessa ja skidejä kolhujakin, eli käyttisstatuksella pakko mennä tai tehdä maalipinnalle jotain, hyvää siitä ei vahaamalla saa. AMG puskurit vois olla hyvähkö lisä, mene ja tiedä.
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä pitänee vaihtaa jarrut isompiin, tos olis muistaakseni SLK:n 330x25 satulat jouten ni josko tuota soppelit levytkin skaffais samalla. Coiloveritkin vois olla asialliset. Sais samalla ton pohjalevyn lähemmäs maata. Mankka olis vaihtumassa kans tommoseen kiinalaiseen 7" tupladin-häristimeen. Kesärenkaita ei tullu kaupassa mukana niin metskailen täs 2- tai 3-osaisia vanteita. Tos on xenonit niin ei taida saada järkevänhintaisia facelift-umpioita.

Pulmia:
* Dieselinkatku tunkee sisään
* En oo saanu kattovaloja vaihdettua kaikkia ledeiksi
* Lasit ei oo mustat
* Handsfreesta ja "navista" jäi reijät kojelautaan
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja EVO X »

herrakani kirjoitti:Pulmia:
* Dieselinkatku tunkee sisään
* En oo saanu kattovaloja vaihdettua kaikkia ledeiksi
* Lasit ei oo mustat
* Handsfreesta ja "navista" jäi reijät kojelautaan
Itellä sama ongelma tuon Dieselkatkun kanssa, joku vuotaa jossakin..?

No hyötyä niistä ledeistä ei siellä katossa juuri olekkaan ellet ihaile niitä ajonaikana, joten haitanneeko tuo?

Lasit saa jäädäkkin kirkkaiksi ettei tuu taas yksi amis-teini-lintta, mustassa voisin sen jotenkin ymmärtää mutta vaaleassa en sitten millään, nimenomaan siis niitä takasivu-ja takalasia jos meinaat laillisilla asennuksilla pärjätä. Toinen outous on haluta juuri peittää avantgarden erikoistunnus eli siniset lasit!!? järjen köyhyyttä sanon mä. Ainut asiallinen toteutus minkä olen nähnyt avantgardessa oli himmeä n.50% peilikalvo, sillä siinä tapauksessa lasin väri ei muutu.

Ton palikan keskikonsolin kyljessä mikä avantgardesssa on händsfree härpäkkeitä varten voi vaihtaa esim. classic mallin vastaavaan jolloin pääsee eroon myös siitä helvetin rumasta ulokkeesta mikä siitä jää kun nuo kikkareet irrottaa..jäi reikiä tai ei mutta hieno tuo alkuperäinen ei ole.

Xenon tarvike projektoriumpiot nimenomaan korvaamaan alkuperäiset Xenon-valot maksaa ebayssä n.450e, joten ei mun mielestä paha ollenkaan. OEM maksaakin sitten jotain 1200e..

Ite asensin just viikonloppuna 2Din Pioneerin AVH3200DVD:n, ei se nyt samaa muotokieltä kyllä jatka itse auton kanssa, mutta epäonnistunut tuo sisustan hallintalaitteiden muotoilu nyt on muutenkin tuossa pre-faceliftissa, joten samaan konkurssin menee. Eiko olekkin hienoa että maailmassa on ollut vielä autoja 2000-luvulla missä on vakiona kasettisoitin..? Kannattaa huomioida asennuksessa että W203:ssa ei tule ISO-liittimelle herätevirtaa, sillä orkkis mankka käyttää can väylää kytkeytyäkseen päälle. Helpoiten herätteen (yleensä punainen) saat vaikka tupakinsytyttimelta. Sinänsä kojelaudan purku jne. toimii varsin mutkattomast tuossa W203:ssa toisin kuin vanhemmissa mersuissa.

Vinkkinä ulkoasuun, että jos laitat AMG-satsin ei koottavia vanteita, mutta jos ulkokuori jää vakioksi niin sitten antaa mennä vaan. Tollanen koottava vanne näyttää aina hieman pieneltä kokoonsa nähden ja niissä on enemmän yksityiskohtia kaikkinen pultteineen että minkään turbulenssi korisarjan kanssa ne vaan ei sovi.. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta pelkästään koottavilla pyörillä saa jo kipon näyttämään niin paljon paremmalta että miksi tunkea rahaa vielä muovikikkareisiin jos se ulkonäkö ei siitä juuri parane..

Mutta eipä siinä, työniloa projektille.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja Syprus »

EVO X kirjoitti:
herrakani kirjoitti:Pulmia:
* Dieselinkatku tunkee sisään
Itellä sama ongelma tuon Dieselkatkun kanssa, joku vuotaa jossakin..?
olisko vaikka suuttimen juuri? :wink:

kannattaa laittaa kuntoon ennenkuin kovin menee jumiin
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Sry, amis tai ei niin joudun silmävaivojeni takia mustaamaan.
Ite en pysty kirkkailla klaseilla oikeen yöllä ajamaan, tulee joku 35% tms vaaleahko tummennus varmaan all around.

Dieselinkatkulla tarkoitin itse ainakin pakokaasua, tyhjäkäynnillä ei oikeen saa haisteltua et mistä se vois vuotaa. Putken kanssa oon yrittänyt nuuhkia tuoksetta. Vai tuleeks suuttimen välistä jotenkin pakokaasua?

Mankasta tuli ihan sama mieleen itsellä, karmeen näköinenhän siitä tulee, mut toisaalt command-mankasta pyydetään ebayssa ties kuinkamonta sataa ja se ei syö siihen rahaan esim sd-kortteja tms mitä nykymaailmassa käytetään. Hyvää kelaa myös tosta amg-korisarjasta ja sen suhteesta vanteisiin, täytyy kollaa mitä löytyy maailmalta. Korkeuden ja vanteiden ja renkaan kumin suhde ja renkaiden istuvuus lokarinkaareen, se on pienistä asioista kiinni, usein jopa milleistä.

Valojen kanssa mulla on sellanen politiikka ollu et kaikki pitää saada mahdollisimman liki saman sävysiksi, siksi vaihtelen sisäpolttimoita ja muuta epärelevantin kuuloista. Ne on niitä pikkujuttuja, mitkä mun mielestä vaikuttaa paljon.
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kuva

Tossa muuten mankka kun tuli puheeks.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Syprus kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
herrakani kirjoitti:Pulmia:
* Dieselinkatku tunkee sisään
Itellä sama ongelma tuon Dieselkatkun kanssa, joku vuotaa jossakin..?
olisko vaikka suuttimen juuri? :wink:

kannattaa laittaa kuntoon ennenkuin kovin menee jumiin

Velimies puhui kans tuosta samasta, joutunee vaihtamaan..
herrakani kirjoitti:..yöllä..
Ohhoh, voisi kuvitella että päinvastoin, mutta siis oletan että muun liikenteen valot häiritsee? No kannattaa kuitenkin pitää mielessä se haalea peilaava kalvo sillä vaikutus sisäpuolellehan on sama, mutta ulospäin lasit tosiaan pysyy sinertävinä. Voipi olla ettei pollaritkaan ole niin kiinnostuneita asiasta kun ne ei pistä niin silmään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=39311" onclick="window.open(this.href);return false;

Löysin haulla tuommosen langan, vois vaikka koittaa josko tuosta olis apua pakokaasunkatkuun.
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kuva

Ykkönen sotkussa, muut puhtaita. Eli ostanen suuttimen o-renkaat ja vaihdan.
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja Syprus »

juu helppo homma vielä kun on noinkin puhdas. 8)

huomattavasti helpompi vaihtaa lämpimänä :wink:


tuossa oma soitinviritys:

Kuva
Kuva
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Toihan näyttää ihan hyvältä vielä.

Tossa murehtinu noita kesärenkaita, olis varastossa yhet ja toiset mut kun en tiijä fitmentistä. Millanenhan ET tulee tohon lokarinreunalle asti.
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja temep »

Minkä kokoista palloa haluat alle?

8,5 & 9,5 x19 ET35 on mulla alla omassa autossa.
Takana 245/35 & edessä 235/35 kumit.
Kait toi jollain karvan alta 30 ET:llä vielä takana pyörisi ilman kaarimuutoksia..
Toki minimaalisesti pienemmällä profiililla tarvisi taakse sitten ehkä kumin.

Nuista suuttimista sen verran, että vaihda samalla ne kaikki tiivisteet.
Ensi syksynä pukkaa taas naftaa vääristä paikoista muuten..

Softaamalla saat muuten kulkuakin autoosi, suosittelen.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kuva

Tossa muuten satula, mist läpätin aiemmin, muistaakseni R129 Amg:n satula 330x30 levylle tarkoitettu. Lie sit overkilliä ~90hv dieselissä mut saahan tohon tehoa jos vaan viittii vaihdella osia. Ilmeisesti levyt ja satulat olis ainakin bolt-on. Hra tuikkeen projektiblogit luettu moneen kertaan alusta loppuun ja lopusta alkuun ja tavallaan osalistakin olis tiedossa, puuttuu vaan rahat ja aika. :)

Niinku aiemmin totesin, pitänee kattoa kesärenkaiden vaihdon yhteydessä mitä muuta tuohon tekee.
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kuva

Tää kuva on toisaallakin. Eli nopeesti mitattuna/laskettuna ET5 ja ET0 menis iisisti kun kattoo vähän millaset kumit ja pyöränkulmat ja korkeuden laittaa. Noissa BBS:ssä tarttee jakoa muuttavat välilevyt kun ne on e39 bemarista alkujaan. Mulla on jouten myös SL55 replicat, mut tein jonku periaatepäätöksen viime kesänä et replicat ja muut 20kg tinavanteet saa jäädä.

FK näyttäis tarjoovan jotain skidisti edullisempia coilovereita, täytyy kattoa jossain järjestyksessä hankintalistaa. Olis tietty kolee vaihtaa kaikki alle yhtä aikaa. Ei oo aiempaa kokemusta FK:n seteistä, mut niissä ollee Konin iskarit eli laadukkaahkoa kamaa sekin. Säädettävä yläpää vois jeesata kans, varsinkin kun tolla on taipumus vähän kolahtaa terävissä töyssyissä, niin lie jotain vikaa jossain. Käyttikseen olis ajomukavuuden kannalta tietty kolee saada sellaset coiloverit minkä ulosjoustoa ja sisäänjoustoa voi säätää ja et niihin menis hyllyjouset, mut ne yleensä sit maksaa niin paljon ettei oo varaa edes ottaa tarjouspyyntöä.
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kuva

This just in: ML500 & SL55 levyt ei ole direct fit W203:n jos olet internetistä niin lukenut. :)
Voittoa.

Offset on vinossa n. sentin pari.
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kuva

J Karjalaisen lasit.
Tuli hyvähköt. Tilasin sit ***tutuspäissäni vakiokoon sporttilevyt ja sporttipalat, tullee viim alkuviikosta jolloin sit lähtee pajalle B-huoltoon, vaihteiston öljynvaihtoon ja jarrujen vaihtoon. Taidan laittaa toistaiseks mustat SL-replicat alle.
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 C200 CDI 2001

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kuva

Sinnehän ne meni niinku vanhaan ihmiseen. En viittiny maalata satuloita, olis tietty näyttäny metrin verran paremmalta, mut ei niistä paikallaan oikeen hyviä saa.
Vastaa Viestiin