moi, juu jokin "asento" anturi on... en muista oliko siinä säätö mahdollisuus... eli kun laitat takas,niin samoihin reikiin. ja jääkö sinulla jarrukilvet ylimääeiseksi vai meneekö "könttänä" muiden jarru vermeiden kera??? ei paniikkia . terv. Ap
hohhoh, paskaa niskaan. tottakai se vasen runko palkki on puoli senttiä vinossa eikä ihan heti suoristu kotikonstein. liinalla/tunkilla/rautakangella sain sitä kangotettua sen verran kohdille että sai kaikki pultit kiinni jotenkuten mutta eturunko ei kiristynyt pohjaan asti. suuri homma ei luulisi koripenkissä olevan tuon palkin oikaisu, mutta minkähänlaisia hintoja siitäkin vedetään? :s huomenna paikkoja soittelemaan läpi ja selostamaan tilannetta.
menihän se etukelkka sittenkin vaan kiinni ku tarpeeksi tappeli korjaamolle soittelin ja kyselin vähän että uskaltaako sitä vääntää väkisin sinne vai pitääkö suosiolla tuoda oikaistavaksi, niin meinas että jos niin pienestä on kiinni ja menee kiinni niin hyvä. oikoa pitää sitten jos ei mittauksesta mene läpi mutta toivotaan parasta. saksan paketti saapui ja vesiletkukin on huomenna marmorilta haettavissa. ensi viikolla mittaukseen jos hyvin menee
Päivitystä: pyöränkotelot massattu ja vasemman puolen jousi/iskari kiinni. sai vähäsen tapella kallistuksenvakaajatangon kiinnikkeiden kanssa kun onnistuin katkaisemaan pultin sisälle. uuden alavesiletkunkin sain kiinni ja selvis että tuo mikä sielä oli ollut ei ole kyllä todellakaan alkuperäistä nähnytkään, aivan erikokoista letkua ja mutkat eri kohdissa, tiedä sitte mistä on repästy väliaikasesti tuohon..
vklp tarkoitus päästä koelenkille!
saakeli ku aina vaan menee eteen päin aikataulu kun työhommilta vähän huonosti ehtiny tallissa olla ja vielä muitaki harrastuksia pitäis ehtiä.
joo ja vanteetkin tuli myytyä ja toiset on tulossa
pasi124 kirjoitti:Mistä tuommosen keinutunkin voi ostaa pienessä tallissa olis näppärä ja paljon se nostaa MAX?
Joo on tuo kyllä ihan kätevä tälläsissä pienissä harrastelu värkkäyksissä ja vielä kun olisi monttu jonka päälle voisi tuon nosturi laittaa.
täältä ostettu http://www.hiside.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
kantavuus on ilmoitettu 1500kg mutta hyvimpä tuo reilu 1800kg väykkykin nousee..
tässä http://www.stando-car.fi/Default.aspx?id=627842" onclick="window.open(this.href);return false; on kalliimpi malli samanlaisesta nosturista mutta tässä on kantavuus 2000kg asti ja hintaakin tuplat (sivulla kyllä lukee 1500kg mutta myyvät päivitettyä versiota)
Testiajo suoritettu, kyllä siinä vaan hymy irtoaa kun kaasua polkasee =D
jarrut oli vähän hukassa koska se jeppe jolla käytin toista etusatulaa oli laittanut väärän mittasen ilmausnipan niin ei saanut ilmattua jarruja.
aurauskulmat oli kans vähän hakusessa, ratti aivan linkus kun ajoi suoraa johtuen siitä että silmällä vain heittänyt rt-päät kiinni.
Mutta kone kyllä hyrräs mukavasti ja laatikko toimi hyvin, pieni vuoto tuntui olevan pakoputkessa ja kyllä päät muuten käänty kun kylän kävin kiertämässä
kl-varaosista pitääpi tilata tuo lasinnostin mekanismi että saa tuon takaikkunan pelaamaan.
voe jeba.. tyylikäs... jahka ku saan omaani suvikummit alle !!! hyvä puoli mittauksessa on, että saat varmistuksen asiaan... sit vaan konttorille. terv. AP
peeeäss. onko auton väri azuritblau????
AP-race/lake kirjoitti:voe jeba.. tyylikäs... jahka ku saan omaani suvikummit alle !!! hyvä puoli mittauksessa on, että saat varmistuksen asiaan... sit vaan konttorille. terv. AP
peeeäss. onko auton väri azuritblau????
jepjep!
Voi hyvin ollakkin, saako tuon värin selvitettyä runkonumerolla jostain?
juu.. vänkärin oviaukossa on kilpitarra ja siitä pitäis löytyy... ja takakontissa hattuhyllyn pellissä. minun auton väri on 366 ja nimi on azuritblau bearl.
terv..AP
selvä homma, pitääpä tarkistaa kun saan auton takaisin
Löytyiskö muuten hyviä vinkkejä takaovipahvin irroitukseen kun sitä vähän ehdin tutkia niin tuntui että ne "napit" joilla pahvi on kiinni menevät kyllä kaikki poikki että sen pahvin siitä irti joskus saa.. tuo lasinnostin mekanismi vain pitäis saada vaihdettua
Tonz kirjoitti:selvä homma, pitääpä tarkistaa kun saan auton takaisin
Löytyiskö muuten hyviä vinkkejä takaovipahvin irroitukseen kun sitä vähän ehdin tutkia niin tuntui että ne "napit" joilla pahvi on kiinni menevät kyllä kaikki poikki että sen pahvin siitä irti joskus saa.. tuo lasinnostin mekanismi vain pitäis saada vaihdettua
Kyllä on tapahtunut, hain auton tänään rungonmittauksesta ja läpihän se perkule meni! pientä heittoa oli ihan normaalisti, mutta toleranssin rajoissa eli mersun rungossa + - 3mm. Nelipyöräsuuntaus pitää vielä teettää toisessa paikassa koska tuola korjaamolla jossa rungon mittautin ei ollut siihen laitteita. pari korjaamoa jouduin soittelemaankin läpi, koska ei saa ihan yleisimmissä penkeissä säädettyä johtuen vanteiden koosta / maavarasta.. Torstaille sain ajan suuntaukseen.
myös tuon ikkunan mekanismin sain melkein vaihdettua, pop-niitit vain olivat loppu niin en saanut kasattua loppuun asti vanhasta mekanismista vaijeri pomppinut rullien yli ja aivan solmussa.
Kyllä se jotenkuten.. tuosta ylempää voi lukea viimeksi tehtyjä hommia. Eli tällä hetkellä auto on pukilla ilmassa ja etuakselisto purettuna.
Tuosta syylärin letkusta soittelin vähä paikkoja läpi ja löytyy ainoastaa saksasta tilaamalla toimitusaika n. 2vk. ei ole kuulemma ikinä myyty kyseistä osaa suomessa Taidampa laittaa sen putken pätkän vain letkun väliin ainakin näin väliaikaisesti että auton saa kasattua. olisi vain helppo ollut vaihtaa se letku nyt kun eturunko on irti.
Ap. pitääpä tarkistaa onko ne kilvet samankokoset
edit: ja niinjoo tuli käytettyä toinen etujarrusatula yhdellä metallipajalla kun edelliset säätäjät olivat katkaisseet siitä ilmaus nipan ja ite en kehdannu alata sitä poraamaan ettei vaan mee vituiksi koko satula
Jep, laita vaan putki väliin ,menee väliaikaisena ratkaisuna.
Onko muuten tietoa mikä se anturi on joka tulee kiinni oikean puolen alatukivarteen? yhtäkkiä näyttäisi pieneltä sähkömoottorilta, joka tulee kahden vipuaksilan kautta kiinni alatukivarteen? asentotunnistin?
jatopi kirjoitti:Onko muuten tietoa mikä se anturi on joka tulee kiinni oikean puolen alatukivarteen? yhtäkkiä näyttäisi pieneltä sähkömoottorilta, joka tulee kahden vipuaksilan kautta kiinni alatukivarteen? asentotunnistin?
Se on varmaankin xenonvalojen asentotunnistin...
jos et huomannut niin tieto tuohon saatu jo..
eikä ole tullut minkäänlaista manuaalia mukana.
Nelipyöräsuuntaus ei ihan onnistunut ekalla yrittämällä, koska oikean puolen pyörännavassa oli heittoa. hohhoh. no, napa vaihdettu mutta ei yhtäkkiä näyttänyt korjaavan kyllä asiaa että saa nähdä mitäs ne pajalta nyt sitte sanoo
Joo eipä menny ihan niin hienosti ku elokuvis tämäkään homma, oikean puolen pyörä on n. 20mm liikaa edessäpäin vieläkin.
tilaukseen lähti ylätukivarsi ja alapallonivel, sekä etukelkkaa pitäisi myös jollakin konstilla saada käännettyä taaksenpäin. Jos ei muu auta niin varmaankin kiinnitysreikiä sorvaamalla isommaksi.
vaihdelaatikkoon pitäisi myös jostain katella suodatin ja uudet ölkät.
Tonz kirjoitti:Joo eipä menny ihan niin hienosti ku elokuvis tämäkään homma, oikean puolen pyörä on n. 20mm liikaa edessäpäin vieläkin.
tilaukseen lähti ylätukivarsi ja alapallonivel, sekä etukelkkaa pitäisi myös jollakin konstilla saada käännettyä taaksenpäin. Jos ei muu auta niin varmaankin kiinnitysreikiä sorvaamalla isommaksi.
vaihdelaatikkoon pitäisi myös jostain katella suodatin ja uudet ölkät.
Kl-varaosista löytyy suodattimia ja öljyjä laatikkoon...
tonz...vaihda suosiolla myös laatikon öljykopan tiiviste. ja tarkista ettei sähköjen läpivienti ole märkä,jos on,niin vaihtoon O-renkaat!!!! ( läpivienti tiivisteet). terv. AP
Tämäkin päivitys vähän jäänyt kun ollut kaikennäköistä kekkeriä välissä
Eli nyt on oikealle puolelle vaihdettu kaikki paitsi alatukivarsi, heittoa vieläkin liikaa..:S tällä viikolla vien auton eräälle korjaamolle jos osaisivat asialle jotain tehdä, alkaa nimittäin kotikonstit loppua... ei kukaan haluais ostaa keskeneräistä projektia?
Eipä niitä kilpiä näytä vapuksi tulevan vaikka se oli takarajana.