300-24v laatikko ongelma

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Moro

Nyt olis mahdollista saada komee moniventtiili farkku ja halavalla.. Mutta ongelmana siinä on vaihdelaatikko. Eli pakki ei toimi ja joku tiiviste mennyt.

Siinä on kuulemma se sähkönen laatikko ja niitä ei oikein löydy mistään.. Eli meniskö tohon se vanha nelivaihteinen automaatti loota tilalle?


Ja mikäli joltain löytyy tallin perukoilta semmonen automaatti laatikko niin tarjotkaa ihmeessä



Hårdi
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: 300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Ei tuommoset farkut maksa paljoa tuolla länsinaapurissa.. Kurkkaa blocketia, sieltä löytyy kohtuu edullisesti niitä.
Ostat vaikka varaosa-autoksi 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 573
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: 300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Tää ei tähän viestiketjuun varsinaisesti kuulu, mutta onko länsinaapurilla parempaa sivustoa kuin tuo blocket ('länsinaapurin nettiauto')?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei oo... tai on niitä mut ne o tuhia kun suurimmas osas o linkki blocketiin ja/tai sama ilmotus ku blocketissa. SSiel ei tuo auton kauppaaminen ole niin vakava asia ku suomes. Niit vaa ei kiinnosta satsata siihen.

Siekkiselle loota remonttii tai sitte tekkee sen ite!! eli purkaa ja vaihtaa, ja ei pitäs olla "vaikea" temppu. Lie aika suhteellista sen mukaan että mitkä ne omat taidot on.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: 300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Ja lähinnä kyselin näistä kun kaveri joko vie tän farkun venetmäelle purettavaks tai myy mulle samalla hintaa.

Mutta saattaa olla et menee purkuun..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja napa »

jos oletetaan, että laatikossa on se perinteinen pakin männäntiiviste vika, niin ei se ole mahdoton korjattava... eikä edes kallis...

muuten kai tuo 722.5 (luulisin että tästä on kyse :roll:) laatikko ei eroa mekaanisesti 722.3 ja 722.4 laatikoista, mutta siinä on lukkoturbiini, eli se "viides vaihde" on vain turbiini lukko... vai oliko se ilman turbiinilukkoa, mutta siinä oli O.D, eli lisätty yksi pakka lisää laatikon häntään :? no, kuitenkin ihan samat osat niissä neljässä ekassa vaihteessa taitaa olla...

ps. tänään on tramalit käytössä, niin voi tulla vähän normaalia enemän virheitäkin mun juttuihin :D

ja mikähän se venetmäen tarjoama hinta mahtaa olla :roll: kyllä tuollainen tietysti muutamalla satasella kannattaa itsellekin ostaa varaosiksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: 300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Siis venetmäki tarjoo tonnia..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja napa »

en näkisi mitään estettä vaihtaa vaikka 722.3 laatikko siihen tilalle :roll: (kartaani + laatikko luulis riittävän) mutta tuurilla sen alkuperäisen laatikonkin ehjää muutamalla kympillä... samalla tietysti kannattais tehdä kunnon remppa tai ainakin parempi huolto siihen, kun sen kerran käyttää irti... mutta se pakin männän tiiviste ei mikään ylihinnoiteltu osa ole...

huonolla tuurilla sieltä laatikosta onkin sitten vielä jotain muuta silppuna :?

mutta jos auto on koriltaan ihan ok. ja muutenkin miellyttää, niin mikä ettei, vaikka onhan se tonni laatikko vikaisesta autosta aika kova hinta... ei tietysti mikään järjetön, jos autosta löytyy esim. toimiva ilmastointi jne.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tuomass.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 10.01.2010 17:41

Re: 300-24v laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja tuomass. »

Multa löytyy 300-24V bensasta otettu automaatti loota joutilaana. On ajokuntoinen mutta luistaa melko paljon muistaakseni. On ollut -90vm coupessa ja laatikon numero on 722.3 alkuinen. 200e hintaa ja turbiini on laatikosta otettu irti mutta siis turbiini on tallella! Laatikko sijaitsee alastaron moottoriradan läheisyydessä :wink:
Vastaa Viestiin