Nykyilmajousituksista
Nykyilmajousituksista
Kuinka on, eihän uudet Airmaticit toimi vanhojen ilmajousitusten (esim. W109) tapaan niin, että kun auto seisoo aikansa, niin paine häviää ja auto käy sitikkamaisesti "makaamaan"?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Nykyilmajousituksista
tämmöinen aika vanhan hauska topicci löytyi aivan vahingossa.....
kuis tähän nyt vastaa asiantuntijat ja kokemusta omaavat, onko ne airmaticit shitikkoja ?
kuis tähän nyt vastaa asiantuntijat ja kokemusta omaavat, onko ne airmaticit shitikkoja ?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Nykyilmajousituksista
Hauskinta on tuo otsikko: mitä se nykyilma oikein on?
Oliko ennen erilaista ilmaa kuin nykyään vai viittaako tuo nyky johonkin nykyttämiseen?
Sori meni ihan ooteeksi....
Sori meni ihan ooteeksi....
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
Re: Nykyilmajousituksista
Enpä tunne 109:iä mutta kai siinäkin venttiilit uutena on olleet pitäviä? Kyllä nykyiset pysyy "ilmassa" melkein poikkeuksetta, mutta ei ihan. Ainakin kovat pakkaset tuntuvat haittaavan venttiileitä (sekä Airmaticissa että perusmallissa jossa pelkkä tasonsäätö). Ja rikki mennyt ilmapalje saa myös auton ainakin yhden tolpan osalta istahtamaan.Timo L. kirjoitti:Kuinka on, eihän uudet Airmaticit toimi vanhojen ilmajousitusten (esim. W109) tapaan niin, että kun auto seisoo aikansa, niin paine häviää ja auto käy sitikkamaisesti "makaamaan"?
Sitten kun nykyautot on 109:n ikäisiä niin varmaan venttiilit ja palkeetkin vuotavat sen verran että että aikansa seisottuaan jousitus on pohjassa.
Re: Nykyilmajousituksista
Ainahan sitä vanhana vähän ilmaa laskee ulos 
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Nykyilmajousituksista
...ja keskustelu on käynyt suorastaan hektisenä.LopenUupunut kirjoitti:tämmöinen aika vanhan hauska topicci löytyi aivan vahingossa.....![]()
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Nykyilmajousituksista
RH kirjoitti:...ja keskustelu on käynyt suorastaan hektisenä.LopenUupunut kirjoitti:tämmöinen aika vanhan hauska topicci löytyi aivan vahingossa.....![]()
jepjep, mutta nythän olisi hyvä tehdä "loppuselvitystä" airmaticista ?
käsittääkseni tuo airmatic oli topicin alussa melko uusi ?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Nykyilmajousituksista
No nyt vasta hoksasin että itse threadi oli aika vanha. Mutta eihän 2003:sta niin kovin pitkää aikaa ole, suhteellisesti...LopenUupunut kirjoitti: jepjep, mutta nythän olisi hyvä tehdä "loppuselvitystä" airmaticista ?
käsittääkseni tuo airmatic oli topicin alussa melko uusi ?
Ja eikös 220:ssä ollut alusta asti nykymuotoinen ilmajousitus (ellei ollut ABC:tä) eli 2003 mennessä noista oli jo kokemusta jo puoli vuosikymmentä? Tavallisen rahvaan piirissä varmaan tuli tutummaksi 211 farmarin tasonsäädön mukana.
Re: Nykyilmajousituksista
"Aikansa" tarkoittaa reilua puolta vuotta silloin kun sataysit oli uusiaTimo L. kirjoitti:Kuinka on, eihän uudet Airmaticit toimi vanhojen ilmajousitusten (esim. W109) tapaan niin, että kun auto seisoo aikansa, niin paine häviää ja auto käy sitikkamaisesti "makaamaan"?
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Nykyilmajousituksista
Ainakin oma W220 (vm. 1999) pysyttelee nykyiselläkin ilmalla ylhäällä ainakin parin päivän seisonnan ajan... Pidempää ei ole tullut kokeiltua. On mulla ollut joskus sellanen sitikkakin... Sekin toimi ihan hyvin, mutta se ei tainnut käyttää silloista ilmaa.
Re: Nykyilmajousituksista
mulla tuo w220 lojui 4 viikkoa koskematta eikä vajonnut mihinkään.ilmeisesti se osasto tosta on kunnossa...ja koputetaas taas puuta...





