Nykyilmajousituksista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14272
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kuinka on, eihän uudet Airmaticit toimi vanhojen ilmajousitusten (esim. W109) tapaan niin, että kun auto seisoo aikansa, niin paine häviää ja auto käy sitikkamaisesti "makaamaan"?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tämmöinen aika vanhan hauska topicci löytyi aivan vahingossa..... :D

kuis tähän nyt vastaa asiantuntijat ja kokemusta omaavat, onko ne airmaticit shitikkoja ?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
pinkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 16.07.2008 18:50
Paikkakunta: kuopio

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Hauskinta on tuo otsikko: mitä se nykyilma oikein on? :D Oliko ennen erilaista ilmaa kuin nykyään vai viittaako tuo nyky johonkin nykyttämiseen? :lol: :lol:

Sori meni ihan ooteeksi.... :oops:
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13816
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo L. kirjoitti:Kuinka on, eihän uudet Airmaticit toimi vanhojen ilmajousitusten (esim. W109) tapaan niin, että kun auto seisoo aikansa, niin paine häviää ja auto käy sitikkamaisesti "makaamaan"?
Enpä tunne 109:iä mutta kai siinäkin venttiilit uutena on olleet pitäviä? Kyllä nykyiset pysyy "ilmassa" melkein poikkeuksetta, mutta ei ihan. Ainakin kovat pakkaset tuntuvat haittaavan venttiileitä (sekä Airmaticissa että perusmallissa jossa pelkkä tasonsäätö). Ja rikki mennyt ilmapalje saa myös auton ainakin yhden tolpan osalta istahtamaan.

Sitten kun nykyautot on 109:n ikäisiä niin varmaan venttiilit ja palkeetkin vuotavat sen verran että että aikansa seisottuaan jousitus on pohjassa.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ainahan sitä vanhana vähän ilmaa laskee ulos :D
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:tämmöinen aika vanhan hauska topicci löytyi aivan vahingossa..... :D
...ja keskustelu on käynyt suorastaan hektisenä. :mrgreen:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:tämmöinen aika vanhan hauska topicci löytyi aivan vahingossa..... :D
...ja keskustelu on käynyt suorastaan hektisenä. :mrgreen:

jepjep, mutta nythän olisi hyvä tehdä "loppuselvitystä" airmaticista ?
käsittääkseni tuo airmatic oli topicin alussa melko uusi ?
Opel, "weird lieben autos"....
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13816
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja DBFI »

LopenUupunut kirjoitti: jepjep, mutta nythän olisi hyvä tehdä "loppuselvitystä" airmaticista ?
käsittääkseni tuo airmatic oli topicin alussa melko uusi ?
No nyt vasta hoksasin että itse threadi oli aika vanha. Mutta eihän 2003:sta niin kovin pitkää aikaa ole, suhteellisesti... :oops:

Ja eikös 220:ssä ollut alusta asti nykymuotoinen ilmajousitus (ellei ollut ABC:tä) eli 2003 mennessä noista oli jo kokemusta jo puoli vuosikymmentä? Tavallisen rahvaan piirissä varmaan tuli tutummaksi 211 farmarin tasonsäädön mukana.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13735
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Kuinka on, eihän uudet Airmaticit toimi vanhojen ilmajousitusten (esim. W109) tapaan niin, että kun auto seisoo aikansa, niin paine häviää ja auto käy sitikkamaisesti "makaamaan"?
"Aikansa" tarkoittaa reilua puolta vuotta silloin kun sataysit oli uusia :P .
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ainakin oma W220 (vm. 1999) pysyttelee nykyiselläkin ilmalla ylhäällä ainakin parin päivän seisonnan ajan... Pidempää ei ole tullut kokeiltua. On mulla ollut joskus sellanen sitikkakin... Sekin toimi ihan hyvin, mutta se ei tainnut käyttää silloista ilmaa.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 322
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Nykyilmajousituksista

Viesti Kirjoittaja terokoo »

mulla tuo w220 lojui 4 viikkoa koskematta eikä vajonnut mihinkään.ilmeisesti se osasto tosta on kunnossa...ja koputetaas taas puuta...
Vastaa Viestiin