Automaatista manuaali
Automaatista manuaali
Pitäis laittaa 280E moottorin perään manuaali loota. Mutta suurimmaksi ongelmaksi osoittautui turbiinin pois ottaminen. Eli miten sen turbiinin sais pois ja miten diisselissä ollut kytkin/vauhtipyörä sopii siihen tilalle?
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei jymmärrä
Heip!
Turbiinihan putoaa vaihdelaatikon mukana, ei sen mitään irroituksessa pitäisi olla mitään ongelmia. Vauhtipyörä (se missä on hampaat ulkokehällä) menee vaihtoon.
Kuvaatko hieman lisää, mitä olet tehnyt päätyessäsi tulkintaasi?
Turbiinihan putoaa vaihdelaatikon mukana, ei sen mitään irroituksessa pitäisi olla mitään ongelmia. Vauhtipyörä (se missä on hampaat ulkokehällä) menee vaihtoon.
Kuvaatko hieman lisää, mitä olet tehnyt päätyessäsi tulkintaasi?
Terveisin
Tero
Tero
Ei se turbiini automaatin mukana pois lähtenyt (jos se kytkimen paikalla oleva mötikkä on se turbiini
). Otin molemmista moottoreista vaihdelaatikot pois ja toisen moottorin päähän jäi kytkin ja toisen päähän turbiini... eikä vetämällä tuntunut lähtevän irti...
Mites muuten niitten tasapainotusten kanssa on? Eihän kampiakselia ja vauhtipyörää ole yhdessä tasapainotettu

Mites muuten niitten tasapainotusten kanssa on? Eihän kampiakselia ja vauhtipyörää ole yhdessä tasapainotettu

- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Pellinn alla
Löydät ne pultit (6kplPetri K kirjoitti:Vetolevyn pultit sieltä moottorin ja turbiinin välistä pitää irroittaa (8kpl)

Kun turbiini on pois, löytyy vauhtipyörän keskeltä, muistaakseni 12 kpl, 12-kulmaisia pultteja. Käytä laadukasta hylsyä irroitukseen, muuten olet vaikeuksissa. Pultteja saa Vehosta, mutta ovat suolaisen hintaisia.
Terveisin
Tero
Tero
Heh.. 6 niitä pultteja tosiaan oli ja meni hiukan aikaa, ennen kuin huomasin sen peltilevyn -> ja luin ton flossen kirjotuksen vasta äsken, kun olin ne pultit jo saanu auki...
Pitäiskö sen diisselin vauhtipyörän sitten sopia ihan suoraan siihen Benziinin perään, kun en vielä löytäny noita Torx-hylsyjä, ni en päässy ees kokeileen...

Pitäiskö sen diisselin vauhtipyörän sitten sopia ihan suoraan siihen Benziinin perään, kun en vielä löytäny noita Torx-hylsyjä, ni en päässy ees kokeileen...
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllähän nuo vauhtipyörät pitäisi olla vaihtokelpoisia. Ja niihin pultteihin sopii ihan tavallinen 12-kulmainen hylsy. Sitä ei kai kutsuta trox:ksi. Torx taitaa olla sellainen 'naaraspuolinen' tähtikanta.JuhoK kirjoitti: Pitäiskö sen diisselin vauhtipyörän sitten sopia ihan suoraan siihen Benziinin perään, kun en vielä löytäny noita Torx-hylsyjä, ni en päässy ees kokeileen...
Terveisin
Tero
Tero
Mun käsityksen mukaan ne nimenomaan pitäis aina tasapainottaa yhdessä. Perustuu omakohtaiseen kokemukseen ja myös siihen tosiseikkaan, että vauhtipyörässä on sen verran suuri massa, että on järkevää tasapainottaa tämän suuren massan kanssa. Tää iso massa jos on vähän dynaamisesti epätasapainossa, aiheuttaa suuuuuuuuria värähtelyjä, mitkä tekeepi hallaa runkolaakereille pidemmän päälle.JuhoK kirjoitti:
Mites muuten niitten tasapainotusten kanssa on? Eihän kampiakselia ja vauhtipyörää ole yhdessä tasapainotettu
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün