Ässän ilmastointi toimii ok: kun kytkee ilmastoinnin päälle niin alkaa tulla kunnolla kylmää ilmaa. Kompura lähtee kauniisti pyörimään.
Mutta kun ilmastointi ei ole päällä (eikä huurteenpoisto) niin kompura pyörii hitaasti nykien, vaikka silloin sen kai pitäisi olla pyörimättä. Se pyörii yhden täyden kierroksen ehkä n. 20 sec aikana.
Onko ehdotuksia mikä on vikana? Kompura on vähän kostea niin kuin olisi vuotanut öljyä pihalle. Jos sisällä on nyt liian vähän öljyä, voiko se aiheuttaa kuvatut oireet? Ja jos öljymäärä on liian vähäinen ja sitä pitää lisätä, löytyykö tähän neuvoja?
W126: ilmastoinnin kompura laahaa
W126: ilmastoinnin kompura laahaa
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
Re: W126: ilmastoinnin kompura laahaa
Enpä osaa sanoa kompuran vuodosta mitään, mutta miten olis kuitenkin?Tomi L. kirjoitti:Ässän ilmastointi toimii ok: kun kytkee ilmastoinnin päälle niin alkaa tulla kunnolla kylmää ilmaa. Kompura lähtee kauniisti pyörimään.
Mutta kun ilmastointi ei ole päällä (eikä huurteenpoisto) niin kompura pyörii hitaasti nykien, vaikka silloin sen kai pitäisi olla pyörimättä. Se pyörii yhden täyden kierroksen ehkä n. 20 sec aikana.
Onko ehdotuksia mikä on vikana? Kompura on vähän kostea niin kuin olisi vuotanut öljyä pihalle. Jos sisällä on nyt liian vähän öljyä, voiko se aiheuttaa kuvatut oireet? Ja jos öljymäärä on liian vähäinen ja sitä pitää lisätä, löytyykö tähän neuvoja?
http://internetsivu.yritysopas.com/autotekniikkafinland ...
Ok, pitää tarkistaa ohjaustehostimen letkun tila. Ja samalla puhkua vaikka paineilmaa kompuran rakoseen.SEV8 kirjoitti:Kompuran kytkin nappailee jostain syystä tarpeettomasti kiinni. Siinä kytkimessä on aika pieni ilmarako. Roskaako lie välissä. Voisikohan se näkyvä oljy olla peräisin kuitenkin vuotavasta ohjaustehostimen letkusta.
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
Olisinko aivan kuutamolla (norm. tilanne), kun väitän niin jotta että; Kompuran öljy on samaa öljyä moottoriöljyn kanssa, siis ei ole omaa erillistä öljy säiliötä malliin saab yms. Ainakin omassani menee öljyinen (sekä päältä että sisältä) letkunpätkä moottoriin kiinni.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Väittäisin jopa että ajelet valot sammutettuna kuutamolla. Tuo oli kyllä paras juttu aikoihin ...Olisinko aivan kuutamolla (norm. tilanne), kun väitän niin jotta että; Kompuran öljy on samaa öljyä moottoriöljyn kanssa, siis ei ole omaa erillistä öljy säiliötä malliin saab yms. Ainakin omassani menee öljyinen (sekä päältä että sisältä) letkunpätkä moottoriin kiinni.
