W126: ilmastoinnin kompura laahaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

W126: ilmastoinnin kompura laahaa

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Ässän ilmastointi toimii ok: kun kytkee ilmastoinnin päälle niin alkaa tulla kunnolla kylmää ilmaa. Kompura lähtee kauniisti pyörimään.

Mutta kun ilmastointi ei ole päällä (eikä huurteenpoisto) niin kompura pyörii hitaasti nykien, vaikka silloin sen kai pitäisi olla pyörimättä. Se pyörii yhden täyden kierroksen ehkä n. 20 sec aikana.

Onko ehdotuksia mikä on vikana? Kompura on vähän kostea niin kuin olisi vuotanut öljyä pihalle. Jos sisällä on nyt liian vähän öljyä, voiko se aiheuttaa kuvatut oireet? Ja jos öljymäärä on liian vähäinen ja sitä pitää lisätä, löytyykö tähän neuvoja?
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126: ilmastoinnin kompura laahaa

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Tomi L. kirjoitti:Ässän ilmastointi toimii ok: kun kytkee ilmastoinnin päälle niin alkaa tulla kunnolla kylmää ilmaa. Kompura lähtee kauniisti pyörimään.

Mutta kun ilmastointi ei ole päällä (eikä huurteenpoisto) niin kompura pyörii hitaasti nykien, vaikka silloin sen kai pitäisi olla pyörimättä. Se pyörii yhden täyden kierroksen ehkä n. 20 sec aikana.

Onko ehdotuksia mikä on vikana? Kompura on vähän kostea niin kuin olisi vuotanut öljyä pihalle. Jos sisällä on nyt liian vähän öljyä, voiko se aiheuttaa kuvatut oireet? Ja jos öljymäärä on liian vähäinen ja sitä pitää lisätä, löytyykö tähän neuvoja?
Enpä osaa sanoa kompuran vuodosta mitään, mutta miten olis kuitenkin?

http://internetsivu.yritysopas.com/autotekniikkafinland ...
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Kompuran kytkin nappailee jostain syystä tarpeettomasti kiinni. Siinä kytkimessä on aika pieni ilmarako. Roskaako lie välissä. Voisikohan se näkyvä oljy olla peräisin kuitenkin vuotavasta ohjaustehostimen letkusta.
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

SEV8 kirjoitti:Kompuran kytkin nappailee jostain syystä tarpeettomasti kiinni. Siinä kytkimessä on aika pieni ilmarako. Roskaako lie välissä. Voisikohan se näkyvä oljy olla peräisin kuitenkin vuotavasta ohjaustehostimen letkusta.
Ok, pitää tarkistaa ohjaustehostimen letkun tila. Ja samalla puhkua vaikka paineilmaa kompuran rakoseen.
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Olisinko aivan kuutamolla (norm. tilanne), kun väitän niin jotta että; Kompuran öljy on samaa öljyä moottoriöljyn kanssa, siis ei ole omaa erillistä öljy säiliötä malliin saab yms. Ainakin omassani menee öljyinen (sekä päältä että sisältä) letkunpätkä moottoriin kiinni.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Olisinko aivan kuutamolla (norm. tilanne), kun väitän niin jotta että; Kompuran öljy on samaa öljyä moottoriöljyn kanssa, siis ei ole omaa erillistä öljy säiliötä malliin saab yms. Ainakin omassani menee öljyinen (sekä päältä että sisältä) letkunpätkä moottoriin kiinni.
Väittäisin jopa että ajelet valot sammutettuna kuutamolla. Tuo oli kyllä paras juttu aikoihin ... :roll:
Vastaa Viestiin