C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Nonniin aloitetaanpas tällainen tuosta omasta autosta. Mitään suurta ja maata mullistavaa ei ole luvassa.

Kyseessä siis c220D sedan -94 classic noin 345000 rullattuna .Ollut Ilmeisesti uutena pohjois-ruotsissa, joten ei ruosteinen. Auto ollut itselläni viime kesästä asti, kyseessä ensimmäinen auto. Autosta hajosi vaihteisto kun se oli vielä vanhempien käytössä. Ostettiin samanmoinen katolleen ajettu ja noin 250000 rullattu esprit varaosiksi. Autosta otettiin tähän moottori, vaihteisto ja perä. Lisäksi raplailin tuon esprit mallin sisustan tuon ankean classicin sisustan tilalle .Myös peräkoukun laitoin ulkonäköä rumentamaan, johtosarja tosin on vieläkin vaiheessa. Samalla laitoin 124 mallin jalopuu ratin sekä kirkkaat vilkut eteen. Ollut Ilmeisesti uutena pohjois-ruotsissa, joten ei ruosteinen. Yksi tunkin reikä ja yksi pikku paikka takapuskurin alle piti hitsata. Samalla ruiskin myös kotelonsuoja aineet koteloihin.
Tuollaiselta se näytti viime kesänä.

Kuva
Kuva

Pientä ulkonäkö hipistelyä pitäisi tehdä sen mukaan miten rahaa löytyy.
Suunnitelmissa mm.

-hillittyä madallusta ja pohjapanssari suojaamaan pahimmilta osumilta, kovin tonttiin ei kehtaa vetää kun pitää huonojakin teitä ajella.
-lasien tummennus
-Maskiksi luultavasti krominen
-Porkkana takavalot pois
-puskurien mustat osat ehkä joskus tulevaisuudessa korin väriin.
_joskus jos rikastuu haaveena olisi saada kunnon huulivanteet alle_

Leimalle kävin tarjoamassa vaan hylsy tuli.
-Raidetangon pää
-jarruletkut eteen pitää uusia.
-Lisäki vetokoukulle pitää kuulemma olla pistoke. On vaan niin kova homma kun joutuu tuolta ratilta asti nuot virrat vetämään.
-Samalla kun nuo tekasee niin vissiin öljyt vaihdella koneeseen.
-Autoon sisustan mukana vaihtamani kääntyvät niskatuet eivät pelaa. Varmaan joku liitos irronut.

-Ilmavuoto pitäisi selvittää. Eli ilmeisesti jostain vetelee ilmoja kun välillä ravistelee melkolailla. Kaasua kun antaa niin ei sitä tee. Osia jo vaihdettu jonkin verran. Ilmeisesti tankin suunnasta seuraavaksi pitää lähteä vikaa etsimään.
-Sähkö antenni ei skulaa kunnolla
-Lämmönsäädin temppuilee välillä. Joskus ei lämmönsäätö pelaa vaan kuuma tulee kokoajan. Kun näin on myöskään valot eivät pala siinä panelissa,paitsi kun laittaa auton valot pois niin nämäpä alkavat vilkkua.
Mikä lie vikana?

Muuta ei nyt tule mieleen, mutta ainahan sitä uutta laitettavaa löytyy.

Sport mallin jouset ja iskarit kävin lunastamassa itselle kun halvalla sain. Kysessä tosin 180 koneisen jouset. Lienevätköhän etujouset kovasti eri vahvuiset?
Viime vkl rupesi jo niin polttelemaan ,että ajattelin eteen pyöräyttää jouset alle.
Volkkarissa oli kuukausittais huolto eli moottorin vaihto menossa, niin ei päässyt nosturille.
Kuva

Kuva
Olihan ne vähän lyhyemmät, ei tosin paljoa. Laitoin vielä nelosen kumit alle, ettei nyt ihan maata laahaa näin talvella. Laittaa sitten keväämmällä matalammat kumet.
Kuva

On se melko kätevä tuommonen kunnon jousipuristin tuohon hommaan.
Kuva

Kuva

Samalla pöyrähytin tuon uuden raidetangon pään paikalleen. Meinashan se vähän olla tiukassa tuo vanha.
Kuva

Nojoo tulihan sitä jo tarinaa.
Seuraavaksi kun pääsen nosturille pitää iskarit vaihtaa, jouset taakse, jarruletkut ja öljyt.

Eihän tämmöinen kellään kiinnosta, mutta kirjoittellaan nyt omaksi ilokseen :roll:
Palataanpa asiaan.
Viimeksi muokannut mik_ko, To 21.04.2011 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iraslak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 27.07.2010 21:31
Paikkakunta: LPR

Re: C220 -94 Hipistelyä

Viesti Kirjoittaja Iraslak »

Kyllähän se murto-osaa kiinnostaa kun itsellänikin tuommoinen w202 koppainen on ja vielä kun on "oman tason" hipistelyä niin saattaapi saada jotain vinkkejäkin.

Seuraavaa tarinaa odotellessa :wink:
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Ja jatketaan!
Mietiskelin kun isoilla pojillahan on aina ne iskarit semmoset komian väriset. Omat tulevat eli sport-mallin iskarit näyttivät tältä
Kuva
No eipä siinä muuta, kuin hiomaan vaan ja pohjamaalia päälle.
Kuva
Tuommoset niistä sitten tuli. Eihän tuossa ollut mitään järkeä, mutta onhan ainakin mukavammat laittaa paikalleen kun ovat puhtaat...
Kuva
Sain talliinkin raivattua tilaa niin sai mersun taasen pukille.
Tuommoinen oli sitten annos tällä kertaa. Jarruletkut siis eteen, öljyt, iskarit sekä jouset taakse.
Kuva
Oli isäntä hommannut oikein tuommosen virallisen ölpän puotus hommelin ja pitihän se heti testata. Kyllähän se helpottaa kummasti.
Kuva
Noniin sitten vänkäri jaruupoljinta polkemaan, ettei kaikki nesteet karkaa pihalle, kun irrottaa letkut.
Kuva
Uudet letkut tilalle ja pikanen ilmaus vielä päälle.
Olihan ne kieltämättä hieman pykineet nuot vanhat, ei se katsastus mies aivan väärässä ollut.
Kuva
Sitten jousien ja ikarien kimppuun. Eteen melko kivuttomasti iskarit menivät.
Taaksekkin jouset ja iskarit aivan kohtuudella.
Kuva
Tuon verranhan niistä komeista keltaisista iskareista sitten saattaa näkyä :lol:
Kuva
Näkkyy olevan tuo tankilta lähtevä letku vähän jo saanut ruostetta osakseen. Saattaahan se tuostakin niitä ilmoja vedellä. Pitää varmaan joku kerta laittaa vetämään polttoainetta suoraan jostain pullosta, niin saa varmistettua vetääkö tankin päästä vai mistä sitä ilimaa.
Kuva

Sitten tuota valo hommelia mietiskellä. Tuommoisethan siellä on tähän asti ollut.
Kuva
Ja tuommoiset sinne olen hommannut. Tarkoitus oli näihin vetäistä hillitty tummennus päälle. Sellaisiahan on kuitenkin tullut tehtaaltakin näihin. Parempi idea voisi olla jos vetasis nuo alkuperäiset kokonaan punaiseksi. Täytyy nyt vielä harkita. Mitäs olette mieltä, millaiset olis hyvät?
Kuva
Pyöreämmät vilkutkin kävin noutamassa. Varmaan jossain vaiheessa vetää nuihin ja etuvilkkuihin hieman tummenusta.
Kuva

Joo seuraavana vissiin pitäs sille kärryn pistokkeelle vetää johto, niin pääsisi leiman hakemaan.
Kuvia paljon,juttua vähän. No ei voi mitään :roll:
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: C220 -94 Hipistelyä

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Tummaa vilkkuihin ja pakkivaloon, ei muualle.. Ensin maalarinteipillä rajaus, soppeli kerros tummennuslakkaa --> teipit pois, ja n. 10min tummennuksesta kirkaslakka päälle koko valoihin. Tuon voi oikeastaan tehä nuihin orkkisvaloihinkin. 8)
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Re: C220 -94 Hipistelyä

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tuollaisiin -96 valoihin tuli tehtyä niin että tuohon pakkivaloon vaan kevyt tummennus että vastaa sävyltään tuota vilkun tummuutta ja tosiaan ruiskulla 2-kompnenttilakka pintaan niin aika hyvä tuli (ainakin omasta mielestä).
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Nojoo päivitelläänpäs tätäkin !

Pientä hipistelyä on taasen suoritettu. Kesänakit tuli pyöräytettyä alle ja samalla vaihdoin matalammat jousikumit. Edessä nyt 1 pisteen ja takana 2. Jousina sportin jouset.
Lisävalotkin kävi keulalla, kun piti ajella sen verran pimiässä tuossa vähän aikaa sitten, että oli hengenvaarallista nuilla omilla valoilla. http://kauppa.erikoistekniikka.com/kauk ... p-960.html" onclick="window.open(this.href);return false; Tuommoset siinä käväisi. Ei olleet hinnalla pilatut ja referenssiä riittää vaikka muille jakaa. Kyllä nuilla aivan asiallisesti näki varsinkin 100w polttimoilla terästettyinä. Aika kapea kuvio taitaa olla, vaikkakaan muista lisävaloista ei ole kokemusta joten ei pysty vertaamaan. Nyt jo hyllyllä nuot, kun ei enään pimiää ole niin paljoa. Saanähdä jos sitä ensi talveksi ruuvaisi vielä pari nuita lisää keulaan. Alkaa tosin referenssit paukkua jo nuilla kahdella :lol:

Takavalotkin vetelin tuommosiksi punaisiksi. Vielä pitäisi kunnon lakat vetää pintaan niin saisi ruuvata kiinni.
Kuva
Sisävaloiksi päivitin tuommoset motonetin ledipolttimot. Vähän tehokkaammat tosin saisivat olla, mutta ovatpahan mukavamman näköiset. Varmaan jossain vaiheessa kehittää mittaristoonkin tuommoiset samanlaiset.
Tuostapa näkee eron normi ja led polttimon välillä. Lukuvaloon en vielä soppelia polttimoa löytänyt.
Kuva
Kuva

Sitten hipistelyistä asiaan.
Eli autossa on lähes kokoajan sen minulla ollessaan ollut ravistus tauti päällä. Ilmeisesti vedellyt jostakin ilmoja, kuplia on ainakin läpinäkyvässä putkessa kulkenut. Lähes kaikki polttoaineen tulopuolen osat on vaihdettu toisesta koneesta tuloksetta. Suodatin 3x, suodatin jalka, muoviletkut suodattimelle ja siitä pumpulle ja vielä se joku polttoaineen lämmitin? joka kierrättää aineen jäähdytys nesteen kautta. Viimeisimpänä vielä tuo kumiletku tuli vaihdettua.
Kuva
Tänään sitten aamulla yhtäkkiä humpaaminen kasvoi melkoiseksi. Kaasun kun löysäsi niin varmaan jonkun 1500 heitteli kierrokset, ja sitten lopulta aina sammui. No isä sitten meinasi, että voisi olla jossain anturissa vika. Kun ilmaa ei putkessa kulkenut ja kone sammui kuin olisi sammutettu sammuttimesta.
Tuommoisen anturin kokeeksi vaihdoin.
Kuva

No eihän se mitään vaikuttanut. Itsellä on kokoajan kummitellut päässä tuo lucas...
Siinä sitten istuskeli autossa ja poljeskelin kaasua ja sehän taas sammu ja kas kummaa edc valo vilahti, vielä testi uudelleen ja sama homma taas. Eli eiköhän se edc vahvasti sitä tarkoita, että voipi olla pumppu tullut tiensä päähän? Ei tosin ole ajettu kuin noin 260000.
Tuollahan se olisi tallin nurkassa tämän entinen kone josta pumpun toki sais...
Kuva

Muttamutta... Kannattaako se kuitenkaan, ei ne englantialaiset ainakaan pumppua ole osanneet tehdä :roll: Taitaisi olla sama suosiolla ruuvata se boschilainen sinne pellin alle niin voisi olla huolettomampia kilometrejä edessä...?
No ajoin vehkeen tuonne pihan perälle, muiden romujen joukkoon odottamaan mitä sille tekisi.
Kuva

Odotellessa vois vaikka rassata tuota harrastepeliä, että pääsee ajelemaan, kunhan lumet sulaa 8)
Kuva
Avatar
Kahjo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 10.04.2011 19:34
Paikkakunta: Raisio

Re: C220 -94 Hipistelyä

Viesti Kirjoittaja Kahjo »

Hienoa, että jaksat pistää kuvia ja tarinaa tulemaan! Päivitystä odotellessa :)
C 36 AMG
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä "Lucas->Bosch"

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Tuli tuommonen väykkä haettua osiksi. Samalla koneella kuin omani eli 220D, mutta laitettu boschin pumppu.
Kuva

Kuva
Siellähän se boschi köllöttää :D
Kuva
Jaa tivisteitäkin muutaman hajin ja tulppia niin saapi ruveta roppailemaan. Tietääpähän mitä tekee pääsisäisloman.
Kuva
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Pumpun vaihtoa aloiteltu. Aluksi oli mietteissä, että onko helpompi vaihtaa koko kone, kuin pelkkä pumppu. Päädyin kuitenkin pelkkään pumppuun vaikka siinä jotakin joutuukin kehittämään itse kun erillainen pumppu kyseessä. Pumpun luovuttajan koneella kun oli ilmeisesti rullattu yli puoli miltsiä ja omallani vain puolet siitä...
Tuollaiselta se näytti aluksi. Joku volkkarimieskin siellä taustalla tekee kuukautis huoltoa, jotakin syyläriä ja nokka-akselia se aiko vaihdella :lol:
Kuva
Tuommoselta se sitten suunnilleen näytti kun lopetin. Eihän siinä paljoa tapahtunut, mutta jotakin kuitenkin.
Kuva
Siinäpä jotakin mitä sieltä lähti irti. Alipaine pumppu olis mynnissä :!: Öljynsuodattimen jalka, täytyy vaihtaa muovikantisen jalan tilalle kun se ei siellä mahdu olemaan enää. Polttoaineen suodattimen jalka, täytyy myös vaihtaa, kun hieman erillaset nuo letku systeemit tuossa boschissa. Pääseepähän niistä harmaita hiuksia aiheuttavista muoviletkuista eroon :D Suihkujen putket pitää myös tietysti vaihtaa. Olipahan joku vatipää nuokin putket vääntänyt lujaan suihkujen päästä. Lähti koko suihku pyörimään mukana, kun yritti löysätä. Piti kahdella meisselillä yrittää pitää paikallaan sitä suihkua ja sitten löysätä. Hieman ylimääräistä hommaa :roll:
Kuva
Tuo ratas ilmeisesti pitää vaihtaa kun vaihtaa pumpun. Ei vissiin passaa ristiin...?
No ventiilikannenkin löysäsin jo valmiiksi seuraavaa kertaa ajatellen. Solekkun pyöritellä vähän merkkejä kohdalleen ja napata ratas irti niin pääsee itse pumppuun käsiksi.
Kuva
Sammutin homma vähän mietityttää. Mitenköhän se on näissä päivitys versioissa ollut tapana laittaa pelaamaan?
Alipainehan sinne pitäisi jostain kehittää. Diesel liikkeen mies muisteli, että olisi ottanut jostakin nuista pakokaasun kierrätys systeemiin liittyvisä letkuista sen tuonne. Että siellä olisi valmiiksi joku joka toimii kun sammuttaa. Onko kellään tarkempaa tietoa mistä?
Selviäähän se toki kokeilemalla...
Kuva
Onhan sekin vaihtoehto, että laittaa 124 mallin virtalukon, jossa on oma paikkansa tuolle alipaineelle. Ei kuitenkaan kehtaisi siihen avainten kanssa värkkäykseen alkaa.
Tai sitten vetää sisälle letkun josta aina imasee kun haluaa sammuttaa :lol:
Kuva
Siinä sitten vielä päivän päätteksi pesasin tuosta pumpun vastaanottajasta tuota konehuonetta.Mukavampi alkaa purkamaan, kunhan joutaa.
Kuva
Kuva
Väyrysestä olisi osia kaupan. Mm.automaattilaatikko,perä,kardaani,vetari,konepelti,täydellinen vänkärin ovi jne
nikopu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 30.08.2010 11:10

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja nikopu »

Aikasen näpäkkää toimintaa :shock:

Kiinnostaa kuulla miten pumppu lähtee toimimaan!
Avatar
sanrai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 05.02.2007 20:21
Paikkakunta: turku

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja sanrai »

JOO ei noita asentajia enään tahdo löytyä ,koirallakaan hakien ,kova mies ON täytyy sanoa ja tapahtuu eikä meinaa, semppiä .hienoa jälkeä tulee siitä vaan kesää kohti...
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Joo, en mie mikään asentaja ole. Isä, kokenut mersu asentaja, vain niin vahvana henkisenä tukena, että silloinhan sitä tekee vaikka ja mitä 8)
Eilinenhän oli pyhäpäivä niin ei sitä silloin kovin paljoa saa rehkiä.
Jotankin kuitenkin ettei ihan tylsyyteen kuole. Pumppu ja ratas napattiin irti ja hyllylle odottelemaan.
Kuva
Tänään sitten asiaan. Tuosta lähdettiin.
Kuva
Ja tuohon päädyttiin. Suhteellisen kivuttomastihan se pumppu sieltä irtosi.
Kuva
Siinähän se itse murheenkryyni. Toivottavasti se suunnittelija,joka tuon keksi asentaa mersuun, on saanut potkut :lol:
Kuva
Tuossapa nuita vahdettavia osia vertailussa. Ratas pitää vaihtaa kun tuossa lucaksessa ei ole tuommoista ennakonsäätöä vai mikälie se onkaan.
Muovikansinen öljynsuodattimen jalka taas ei mahdu boschin kanssa olemaan, koska siinä on tuo öljynlauhdutin kyljessä. Kävisi kyllä jos tulppaisi tuon lauhduttimen reiät, mutta helpompi taitaapi olla vaihtaa tuo peltikansinen.
Kuva
Seuraavaksi pitäisi sitten nuo lauduttimelle tulevat reiät tukkia tuolta lohkon kyljestä.
Kuva
Mistähän löytyisi ohjeet tuon pumpun ennakon säätämiseen? Olisi mukava kun saisi kerralla oikeaan ettei tarvitsisi montaa kertaa rassata. Hajua kyllä on miten se tapahtuu, mutta aivan tarkaa tietoa ei ole.

Jos sitä sitten vähän mökkeilemään ja jatkamaan hommia maanantaina tai tiistaina.
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja TDi »

tosta ajoitus ohjetta http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jotenkin tulee mieleen noista kuvista kun tuossa pumpussa on noita keltaisia maalauksia että olisko vieraillut mynällä :roll:
saahan sitä keltaista tussia muualtakin..
w201 om605
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

TDi kirjoitti:tosta ajoitus ohjetta http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitosta, tuo selvensi jo kovasti asiaa :)

Pumppu on joku aika sitten laitettu rovaniemeläisessä diesel korjaamossa tuohon väyryseen. Niitä peruja voi olla ne jäljet.
Itse en tosin tuosta kuvasta mitään keltaisia merkkejä löydä :roll:
Edit:löysinpäs kun katsoin oikein tarkkaan...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarviiko ennakonsäätimelle tehdä lohkoon tilaa tuossa 604 lohkossa?
Ja sopineeko sinne mitkä suutinputket? Meneekö alkuperäiset 220D:n vai 200D:n putket vääntelemällä?

nimim. Kohta sama edessä erääseen pirssiin. :D
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Kylläkait se näytti mahtuneen olemaan tuossa ilman mitään sen suurempia muutoksia.
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja apg »

Mika.T kirjoitti:Tarviiko ennakonsäätimelle tehdä lohkoon tilaa tuossa 604 lohkossa?
Ja sopineeko sinne mitkä suutinputket? Meneekö alkuperäiset 220D:n vai 200D:n putket vääntelemällä?

nimim. Kohta sama edessä erääseen pirssiin. :D
helpommalla varmaan pääset kun hommaat rivipumpullisen leveekantisen suutinputket eli 605 tai 606 neljä ensimmäistä putkee
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Nuo putket mitkä mulla tulee, oli ainakin osittain väännelty itse sopivaan muotoon.
220D alkuperäiset putket ei ainakaan ole siellä päinkään...
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Jotakin tuli eilen puuhasteltua. Alkulämmittelyksi kone ja loota pois tuosta toisesta.
Kuva
Syy moottorin pois ottamisellekkin oli. Piti saada nuo tulpat vaihdettua tuohon toiseen lohkoon. Ei muka Rovaniemestä tuommosia löytynyt kuin tilaamalla, niin piti sitten kierrätää nuo vanhat. Ne on sitten tuommoset persoonallisen näköiset. Toisessa keskellä mutteri ja toisessa kierretangon pätkä, että sai nykäistyä irti nuo.
Pumpun takapään kiinnikekkin tuli ruuvattua paikalleen lohkoon. Lucas ei ole tuolta takaa millään kiinni.
Kuva
No sittenpä alkoikin vastustaa. Siinä puhdistelin pumppua asennusta varten ja pyörittelin ajoitusmerkkiä kohdalleen, niin huomasin että taka-kannen välistä vuotaa öljyä. Syykin selvisi kannen aukaisemisella. Entinen omistaja oli ruuvannut tyhjäkäynnin ruuvin niin ulos ettei mahtunut kansi kiinni. Oli sitä rakoa yritetty silikoonilla tukkia, mutta huonolla menestyksellä. Kannen pultitkin oli väännetty niin lujaan, että oli kansi aivan sujunut. Pumppua irroittaessa huomattiin, että moottorissa oli jako 10 astetta pielessä. Olisiko sitten yritetty pumpun ruuveja ruuvaamalla saada kone käymään paremmin :wtf:
No vietiin pumppu liikkeeseen säädettäväksi, niin tuleepahan sellainen kun pitää olla. Lupasi tosin vasta ensi viikolla takaisin sen...
Kuva
Kaasu vaijeri hommaakin mietiskelin vähän. Vaihtoehtoina olisi jatkaa tuosta potentiometriltä, mihin nyt tulee vaijerilla kaasu, Samanlaisen auton lyhyellä vaijerilla se tuonne pumpulle. Toinen vaihtoehto olisi pidemmällä 124 mesen vaijerilla vetää suoraan kaasusta pumppuun. Joutuisi tosin poraamaan reijän vaijerille tulipeltiin jos laittaa suoraan kulkemaan. Lisäksi jos laittaa suoraan kulkemaan, ei pysty kaasuttelemaan ulkopuolelta, koska pumppu jää imusarjan alle, eikä sinne mahdu vipua vääntelemään. Siinä mielessä olisi parempi jos kulkisi edellistä reittiä.

Kuva

Jatketaan taas kunhan pumppu saadaan pajalta :wave:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Satuitko mittaamaan noiden vesireikien halkasijaa? Olisi helppo tukkia jos löytyis sopivan kokoiset pakkaslommit.
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: C220 -94 Hipistelyä *Lucas --> Bosch*

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Juu mittasin kyllä. Mitat vain ovat tuolla tallilla...
Semmosia lommeja yritettiin siihen etsiä, muttei löytynyt ilman tilaamista, niin laitettiin nuo entiset.
Vastaa Viestiin