raul kirjoitti:Pistäs Jukka lisää kuvia siitä etuhuulesta.
Kiinnostais luonnollisesti nähdä miten toteutit kiinnityksen ym...
Ainakin kuvassa näyttää ihan hyvältä, ei ehkä sittenkään olisi pitänyt myydä...
Pitää laittaa kuvia jahka kerkeää ottamaan.. Tällä hetkellä subbariprojekti työllistää. Justiinsa kävin ostamassa noita helevetin kaapeleita.. Vielä pitäis keksiä mitenpäin ja mihin ne tulee kiinni...
Jussi L. kirjoitti:Tuo oma W123 aiheinen klubi olisi kyllä hyvä idea, mutta unohdetaan siitä se tuning, siis tarkoitan että kaikenlaiset W123:t kelpaa kerhoon..
Suomen W123-harrastajat Ry? Yksi jäsen lisää löytyy kerhoon!
Mulla olisi kotisivutilaa tuolla palvelimella jäljellä jonkun verran, pistetäänkö kotisivutkin pystyyn? Sinne sitten kuvia ja tarinointia jäsenten autoista..
Erinomainen nimi-idea, olisiko tosiaan mahdollista saada aikaan tuollainen, paljonko täällä olisi jäseniä liittymässä? Olisi ainakin kiva jos ei mitään järjettömän isoa porukkaa olisi, niin miittejäkin olisi helpompi järjestää, vai mitä muut on mieltä?? Pistäkää joku ideaa eteenpäin, kerhonhan voisi pitää epävirallisena niin ei tulisi raha-ja paperisotkuja..??
OT: Mun diesel mersu on tossa avatarissa näkyvissä, tarkemmat varmaan huomaavat, että olen vaihtanut tähtipuolavanteet siihen alle, bensamersusta ei tule hetkiin uusia kuvia, mutta ehkä loppukesästä sitten.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Jussi L. kirjoitti:Erinomainen nimi-idea, olisiko tosiaan mahdollista saada aikaan tuollainen, paljonko täällä olisi jäseniä liittymässä? Olisi ainakin kiva jos ei mitään järjettömän isoa porukkaa olisi, niin miittejäkin olisi helpompi järjestää, vai mitä muut on mieltä?? Pistäkää joku ideaa eteenpäin, kerhonhan voisi pitää epävirallisena niin ei tulisi raha-ja paperisotkuja..??
Pistän tuonne Gallupit-osioon samantien kyselyn halukkuudesta osallistua epävirallisen kerhon toimintaan. Jos joku haluaa suunnitella W123-kerhon logoa niin pistäkää ideoita yv:llä
Ryhdyn tässä muutaman päivän päästä työstämään sivuja ja rupean sitten halukkailta pyytelemään kuvia niitä sivuja varten.
Jani Haataja kirjoitti:Palvelin tilaa pitäisi minultakin löytyä jos tuntuu että loppuu kesken. mbnetissä on jotain reilu 35 megaa ja soneralla vissiin 50 megaa...
Mulla on joku ~100MB ihan käyttämätöntä tilaa.
Ja takaisin topiciin: Ostin tänään W123:n orkkisalut Nokian kesärenkailla, huomenna alle ja autopesuun. Kohta kehtaa pistää uusia kuvia nettiin..
Onkos kellään mitään ideoita mitä seuraavaksi tuon ulkonäölle tekisi? Eteen kromikaaret on jo hakusessa. Pitäisiköhän seuraavaksi ruveta ehostamaan sisustusta ja äänentoistoa..
Jalopuuratti, kyynärnoja eteen ja jotain muuta pientä kivaa. Maskin taustaritilän kyllä maalaan vielä mustaksi tai korinväriseksi. Ja edestä puuttuu vielä rekisterikilven taustalevy
Jussi L. kirjoitti:OT: nimim. saksantähdellä oli muuten avatarissa pahuksen hieno logo idea..
Upeahan se oli. Ehdotin, että tekisi vielä ympyrän sen tähden ympärille.
Ja tässä kera "tähtikehän" ja mitä tohon farkkuun tulee niin ideoita on itekkin koettanu kehitellä oman 240TD kanssa mutta katotaas nyt... puskureihin jotain pitäis keksiä mutta ei mitään lasikuituista.. tosin jos tekis kokeilun ja heittäis karjapuskurin ja siihen orggis lisäpitkät jotka onnistuin haalimaan... tosin luulen että ovat olleet alunperin 115 koppasessa mutta mutta.. saas kattoa mitä kesä ja piitkät valoisat illat tuo tullessaan..samoin tekis mieli kehittää tohon tavaratilaan ja sen käyttöön enemmän käytettävyyttä eli tyyliin ulosliukuva lastaus"laituri" mutta sen rakenne viellä avoinna....
Peter A kirjoitti:
Pitäisiköhän seuraavaksi ruveta ehostamaan sisustusta ja äänentoistoa..
Jos et halua mitään paine autoa, niin mitä mieltä olisit tälläisestä subbari ratkaisusta: käännä vararengas toisinpäin ja tee lasikuidusta kotelo renkaan sisään ja renkaan päälle vanerilevy johon elementti kiinni. Tulisi tosin pieni ja suljettu, mutta esim peerlesin 10" XLS menisi siihen.
Näin et menetä tavaratilaa ja eikä varkaillekaan tule heti mieleen ruvata viemään laitteita jos vielä saat vahvistimen jonnekin piiloon.
Sami S kirjoitti:Jos et halua mitään paine autoa, niin mitä mieltä olisit tälläisestä subbari ratkaisusta: käännä vararengas toisinpäin ja tee lasikuidusta kotelo renkaan sisään ja renkaan päälle vanerilevy johon elementti kiinni. Tulisi tosin pieni ja suljettu, mutta esim peerlesin 10" XLS menisi siihen. Näin et menetä tavaratilaa ja eikä varkaillekaan tule heti mieleen ruvata viemään laitteita jos vielä saat vahvistimen jonnekin piiloon.
Kyllä mulla on mielessä jonkun 10-tuumaisen bassoelementin asennus ollut, mutta enpäs aikaisemmin tajunnut että sen saisi sinne varapyörän kotelon sisään piiloon! Hyvä idea Tosin ensimmäiseksi hankintalistalla on jotain tasokkaampaa noiden alkuperäisämyreiden tilalle.
Tällä hetkellä mulla on cd-vaihtaja tee-se-itse-integroituna hansikaslokeron sisään, siellä on ihan älytön määrä tyhjää tilaa kun sen harmaan hökötyksen ruuvasi irti. Vanhakin (siis isokokoinen) vaihtaja mahtuu sinne varsinaisen kotelotilan alapuolelle yllättävän hyvin, kunhan muistaa vain kunnon kiinnityksen. Vahvistimen piilottamisessa onkin omat ongelmansa farmariautossa..
Mulla oli pienehkö nelikananvainen vahvistin 123 farmarin takapenkin istuinosan alla. Oli siinä ja siinä jäikö penkki vähän ylemmäs ja vahvistin kantamaan, mutta ei se ainakaan vahvaria rikkonut vaikka muutaman vuoden siellä alla köllöttelikin. Samoin monessa muussa autossa tuonne mahtuu ihan kivasti joku vahvari, jos ei muuten, niin vähän muotoilemalla penkin tukirautoja uusiksi.
Mikäli subbarille tarvitsee enemmän tilaa, niin vararenkaan kotelon pohjalle kun rakentaa muotojen mukaan kotelon elementille, jossa sitten on vararenkaan tila upotettuna päällä, voi saada jonkun litran enemmän kotelotilavuutta. Elementti sitten vararenkaan keskikohdan kokoiseen "nystyrään" ja vanne toimii siinä päällä elementin suojana. 10" Peerlesin, CDT:n tms. saa tuollaiseen koteloon kivuttomasti.
Tutkailin tässä joku päivä että naapurikunnassa olisi jonkinlainen tarrapaja. Pitäisikö soittaa ja kysellä mitä maksaisi jonkinlainen erä tuollaisia tarroja mitä saksantähden avattaren kuva...
Jani Haataja kirjoitti:Tutkailin tässä joku päivä että naapurikunnassa olisi jonkinlainen tarrapaja. Pitäisikö soittaa ja kysellä mitä maksaisi jonkinlainen erä tuollaisia tarroja mitä saksantähden avattaren kuva...
voisit asiaa tosiaan tiedustella mutta kuten raul tuolla toisaalla jo totesikin taitaa vaan "isotherrat" olla tarkkoja tähtensä käytöstä eli ettei sitten tule komento että "hus poijaat tarrat sitten poies" mutta kepillä jäätä? tuskin se "emoa" kiinnostaa jos kourallinen 123siin hurahtaneita liimailee tarroja laseihin ellei siiten satu olemaan koko takalasia peittävää mallia..
Sitten asiasta 123seen... onko kellään kokemusta rakentaa 123 farkkuun ulosliukuvaa "lastauslaituria" joka siten helpottais mm. emännän kauppakassien lastaamista...
SAKSANTÄHTI kirjoitti:
voisit asiaa tosiaan tiedustella mutta kuten raul tuolla toisaalla jo totesikin taitaa vaan "isotherrat" olla tarkkoja tähtensä käytöstä eli ettei sitten tule komento että "hus poijaat tarrat sitten poies" mutta kepillä jäätä? tuskin se "emoa" kiinnostaa jos kourallinen 123siin hurahtaneita liimailee tarroja laseihin ellei siiten satu olemaan koko takalasia peittävää mallia..
Ei kait tuo ketään sen kummemmin varmaan haittaisi...
Tuosta lastauslaiturista sen verran että mahtaisiko olla aika vaikea käyttöinen kun ensin avaat luukun, vedät sen esiin, lastaat pussit kyytiin, työnnät sisään ja sitten suljet luukun?
SAKSANTÄHTI kirjoitti:
Sitten asiasta 123seen... onko kellään kokemusta rakentaa 123 farkkuun ulosliukuvaa "lastauslaituria" joka siten helpottais mm. emännän kauppakassien lastaamista...
Ostat vaan S211:n jossa lisävarusteena tuo liukulaituri ja siirrät suoraan siitä... Loppuauto varaosiksi.
Jossain tuning/hifi-lehdessä oli jokin aika sitten juttua autosta mihin oli rakennettu hieman vastaava tsyydemi mutta sedan-malliin ja puhtaasti hifitarkoitukseen. Toimi muistaakseni alipaineella. Nyt kun muistais missä tuo artikkeli oli...
Onkos kellään mitään ideoita mitä seuraavaksi tuon ulkonäölle tekisi? Eteen kromikaaret on jo hakusessa. Pitäisiköhän seuraavaksi ruveta ehostamaan sisustusta ja äänentoistoa..
Jalopuuratti, kyynärnoja eteen ja jotain muuta pientä kivaa. Maskin taustaritilän kyllä maalaan vielä mustaksi tai korinväriseksi. Ja edestä puuttuu vielä rekisterikilven taustalevy
Jussi L. kirjoitti:OT: nimim. saksantähdellä oli muuten avatarissa pahuksen hieno logo idea..
Upeahan se oli. Ehdotin, että tekisi vielä ympyrän sen tähden ympärille.
Kieltämättä hieno farkku sulla, ainakin väri on upea, mutta mä olisin sitä mieltä että pidä suht. originaalina.. Jotenkin farkkua ei saisi tuunata, ei orkkis kuntoisia ja siistejä paljoa enää näe.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Peter A kirjoitti:
Onkos kellään mitään ideoita mitä seuraavaksi tuon ulkonäölle tekisi? Eteen kromikaaret on jo hakusessa. Pitäisiköhän seuraavaksi ruveta ehostamaan sisustusta ja äänentoistoa..
Jalopuuratti, kyynärnoja eteen ja jotain muuta pientä kivaa. Maskin taustaritilän kyllä maalaan vielä mustaksi tai korinväriseksi. Ja edestä puuttuu vielä rekisterikilven taustalevy
Myös tuo "saman näkönen" on himppusen verran projektiasteella (sisustus ja äänentoistoa). Mikäli joku alkaa väsätä subille koteloa varapyörän sisään, niin kiinnostusta olisi kun ittellä ei oikein oo mahdollisuuksia (=tiloja) läträtä tuon kuidun kanssa...
Mitäs mieltä ootte tuleeko farkusta "ruumisauto" jos vetäsee taka-/sivuikkunat tummiksi...?
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
HJL kirjoitti:
Mikäli joku alkaa väsätä subille koteloa varapyörän sisään, niin kiinnostusta olisi kun ittellä ei oikein oo mahdollisuuksia (=tiloja) läträtä tuon kuidun kanssa...
Mitäs mieltä ootte tuleeko farkusta "ruumisauto" jos vetäsee taka-/sivuikkunat tummiksi...?
Pannaampas mieleen tuo kotelojuttu.
Tuosta tummennuksesta sanoisin sen verran että farmari autoon sopii minun mielestä ainaki tummat lasit ihan hyvin. Tosin auton väri vaikuttaa hemmetin paljon siihet että miltä näyttää. Itse ajattelin kanssa tummentaa takaa ikkunat että lapsilla olisi vähän mukavampi oleskella autossa.
joo, aina ei ikkunoita tummenneta vain ulkonäön takia. Minäkin tummensin tuossa ex-sedanissa lasit muksujen matkustusviihtyvyyden takia, ja mielestäni valkeaan sedaniin ne ainakin käy myös "tuninghengessä"
Farkun tummennuksen takana on sama syy + takatilaan kurkistelun esto...
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
Tosin auton väri vaikuttaa hemmetin paljon siihet että miltä näyttää. Itse ajattelin kanssa tummentaa takaa ikkunat että lapsilla olisi vähän mukavampi oleskella autossa.
Itsellä olisi juurikin samaisen syyn takia lasien tummennus mielessä.. Tosin tätä syytä kukaan ei tunnu uskovan, väittävät kaverit vaan tuunariksi
Kyllä se on lapsille ja miksei myös aikuisillekkin paljon mukavampi istua takapenkillä ja myös edessäkin kun on tummat ikkunat ja kunnollinen kalvo vähentää jopa auton lämpötilaakin muutamalla asteella.
Mullaki oli edellinen mersu valkoinen ja á vot ko oli komea tummilla ikkunoilla, tosin siihenkin laitettiin ihan muista kuin tuning syistä kalvot...
Mutta valkoinen farmari ja mustat lasit, niin se vasta komea näky on, merkistä riippumatta...
Tottahan tuo. Kyllä ne varmaan pitänee laittaa, ei ollut tänäänkään muksulla mukavaa kun tultiin mummolasta, auton sisälämpötila 40C
Liekköhän noita miten vaikea laittaa? Lasit varmaankin täytynee, maalaisjärjen mukaan ainakin, ottaa irti prosessin ajaksi? Luulisi ainakin olevan melko lailla helpompaa..
Ei ole sellaisiakaan tullut koskaan laiteltua.. Motonetissä näyttäisi olevan kalvoa myynnissä, ei tainnut olla pahan hintaistakaan. (laadusta ei tosin mitään tietoa...)
Lasien irroittaminen helpottaa hommaa huomattavasti ja asennusjälki saattaa olla parempi..
Kaverin Colttiin asentelin tuommoiset Motonetin kalvot ja mielestäni oli 'helpompi' laittaa kun foliatecin vastaavat, hintakin oli hieman mukavampi.
En ole mikään kalvo x-pertti mutta parit tummennukset tehneenä vihjailen:
- Puhtaus kannattaa muistaa, kaikki karvat/hiukset/roskat näkyy inhottavasti
eikä niitä saa millään pois.
- Kalvoa paikoilleen laitettaessa reilusti fairyvettä lasin ja kalvon väliin.
- Aukeaviin ikkunoihin kalvon yläreunaan esim. mustaa kynsilakkaa.
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw