Nyt tuunataan vähän W123 vol 2

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

raul kirjoitti:Pistäs Jukka lisää kuvia siitä etuhuulesta.
Kiinnostais luonnollisesti nähdä miten toteutit kiinnityksen ym...

Ainakin kuvassa näyttää ihan hyvältä, ei ehkä sittenkään olisi pitänyt myydä... :twisted: :lol:
:lol: Pitää laittaa kuvia jahka kerkeää ottamaan.. Tällä hetkellä subbariprojekti työllistää. Justiinsa kävin ostamassa noita helevetin kaapeleita.. Vielä pitäis keksiä mitenpäin ja mihin ne tulee kiinni... :roll:
W124 300D autom. -86
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Peter A kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:Tuo oma W123 aiheinen klubi olisi kyllä hyvä idea, mutta unohdetaan siitä se tuning, siis tarkoitan että kaikenlaiset W123:t kelpaa kerhoon..
Suomen W123-harrastajat Ry? Yksi jäsen lisää löytyy kerhoon! :)

Mulla olisi kotisivutilaa tuolla palvelimella jäljellä jonkun verran, pistetäänkö kotisivutkin pystyyn? Sinne sitten kuvia ja tarinointia jäsenten autoista..

Erinomainen nimi-idea, olisiko tosiaan mahdollista saada aikaan tuollainen, paljonko täällä olisi jäseniä liittymässä? Olisi ainakin kiva jos ei mitään järjettömän isoa porukkaa olisi, niin miittejäkin olisi helpompi järjestää, vai mitä muut on mieltä?? Pistäkää joku ideaa eteenpäin, kerhonhan voisi pitää epävirallisena niin ei tulisi raha-ja paperisotkuja..??

OT: Mun diesel mersu on tossa avatarissa näkyvissä, tarkemmat varmaan huomaavat, että olen vaihtanut tähtipuolavanteet siihen alle, bensamersusta ei tule hetkiin uusia kuvia, mutta ehkä loppukesästä sitten.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Peter A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 04.09.2003 12:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Jussi L. kirjoitti:Erinomainen nimi-idea, olisiko tosiaan mahdollista saada aikaan tuollainen, paljonko täällä olisi jäseniä liittymässä? Olisi ainakin kiva jos ei mitään järjettömän isoa porukkaa olisi, niin miittejäkin olisi helpompi järjestää, vai mitä muut on mieltä?? Pistäkää joku ideaa eteenpäin, kerhonhan voisi pitää epävirallisena niin ei tulisi raha-ja paperisotkuja..??
Pistän tuonne Gallupit-osioon samantien kyselyn halukkuudesta osallistua epävirallisen kerhon toimintaan. Jos joku haluaa suunnitella W123-kerhon logoa niin pistäkää ideoita yv:llä :)

Ryhdyn tässä muutaman päivän päästä työstämään sivuja ja rupean sitten halukkailta pyytelemään kuvia niitä sivuja varten.
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Palvelin tilaa pitäisi minultakin löytyä jos tuntuu että loppuu kesken. mbnetissä on jotain reilu 35 megaa ja soneralla vissiin 50 megaa...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Peter A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 04.09.2003 12:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Jani Haataja kirjoitti:Palvelin tilaa pitäisi minultakin löytyä jos tuntuu että loppuu kesken. mbnetissä on jotain reilu 35 megaa ja soneralla vissiin 50 megaa...
Mulla on joku ~100MB ihan käyttämätöntä tilaa.

Ja takaisin topiciin: Ostin tänään W123:n orkkisalut Nokian kesärenkailla, huomenna alle ja autopesuun. Kohta kehtaa pistää uusia kuvia nettiin.. 8)
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Pitäisi itsekki hankkia alut jos vain tulisi sopivalla hinnalla vastaan originaalit.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Peter A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 04.09.2003 12:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Jani Haataja kirjoitti:Pitäisi itsekki hankkia alut jos vain tulisi sopivalla hinnalla vastaan originaalit.
Mä bongasin Keltaisesta pörssistä. Oli meinaan alut + kesärenkaat 80 euroa. Oli pakko soittaa ihan hetiheti. :D
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Peter A kirjoitti:
Jani Haataja kirjoitti:Pitäisi itsekki hankkia alut jos vain tulisi sopivalla hinnalla vastaan originaalit.
Mä bongasin Keltaisesta pörssistä. Oli meinaan alut + kesärenkaat 80 euroa. Oli pakko soittaa ihan hetiheti. :D
Oliko siistit?? Harvoin näkee silti enää hyviä barokkeja..

OT: nimim. saksantähdellä oli muuten avatarissa pahuksen hieno logo idea.. :idea:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Kromatut barokit olisi hienot...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Jani Haataja kirjoitti:Kromatut barokit olisi hienot...
Jos jostain sais elämää nähneet pinnaltaan huonokuntoiset barokit, niin ne vois hiekkapuhaltaa ja hioda siistiksi ja sitten käyttäs kromi kylvyssä.
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Pirun kallista lystiä kuulemma...
Tosin uudet kromatut maksaisi 239$/kpl Adsitillä...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
mKA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 21.01.2004 19:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mKA »

Asiasta moottorisahaan. Olisko jollain valmiiksi skannattuja mittarinpohjia ykskakskolmoseen?
Linkkejä/mailia otetaan mielellään vastaan.
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw
Avatar
Peter A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 04.09.2003 12:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Jussi L. kirjoitti:Oliko siistit?? Harvoin näkee silti enää hyviä barokkeja..
Ei mitään priimaa mutta ihan kelvollisen näköiset. Kuva meidän farkun tämänhetkisestä ulkoasusta löytyykin seuraavasta osoitteesta:

http://www.peter.huone.net/mb/w123td_2004.jpg

Onkos kellään mitään ideoita mitä seuraavaksi tuon ulkonäölle tekisi? Eteen kromikaaret on jo hakusessa. Pitäisiköhän seuraavaksi ruveta ehostamaan sisustusta ja äänentoistoa.. :)
Jalopuuratti, kyynärnoja eteen ja jotain muuta pientä kivaa. Maskin taustaritilän kyllä maalaan vielä mustaksi tai korinväriseksi. Ja edestä puuttuu vielä rekisterikilven taustalevy :oops:
Jussi L. kirjoitti:OT: nimim. saksantähdellä oli muuten avatarissa pahuksen hieno logo idea.. :idea:
Upeahan se oli. Ehdotin, että tekisi vielä ympyrän sen tähden ympärille.
Avatar
saksantähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
Paikkakunta: TURKU

Viesti Kirjoittaja saksantähti »

Ja tässä kera "tähtikehän" ja mitä tohon farkkuun tulee niin ideoita on itekkin koettanu kehitellä oman 240TD kanssa mutta katotaas nyt... puskureihin jotain pitäis keksiä mutta ei mitään lasikuituista.. tosin jos tekis kokeilun ja heittäis karjapuskurin ja siihen orggis lisäpitkät jotka onnistuin haalimaan... tosin luulen että ovat olleet alunperin 115 koppasessa mutta mutta.. saas kattoa mitä kesä ja piitkät valoisat illat tuo tullessaan..samoin tekis mieli kehittää tohon tavaratilaan ja sen käyttöön enemmän käytettävyyttä eli tyyliin ulosliukuva lastaus"laituri" mutta sen rakenne viellä avoinna.... :twisted:
Tähdellisempää tekemistä kaikille...

W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Peter A kirjoitti: Pitäisiköhän seuraavaksi ruveta ehostamaan sisustusta ja äänentoistoa.. :)
Jos et halua mitään paine autoa, niin mitä mieltä olisit tälläisestä subbari ratkaisusta: käännä vararengas toisinpäin ja tee lasikuidusta kotelo renkaan sisään ja renkaan päälle vanerilevy johon elementti kiinni. Tulisi tosin pieni ja suljettu, mutta esim peerlesin 10" XLS menisi siihen.
Näin et menetä tavaratilaa ja eikä varkaillekaan tule heti mieleen ruvata viemään laitteita jos vielä saat vahvistimen jonnekin piiloon.
Avatar
Peter A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 04.09.2003 12:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Sami S kirjoitti:Jos et halua mitään paine autoa, niin mitä mieltä olisit tälläisestä subbari ratkaisusta: käännä vararengas toisinpäin ja tee lasikuidusta kotelo renkaan sisään ja renkaan päälle vanerilevy johon elementti kiinni. Tulisi tosin pieni ja suljettu, mutta esim peerlesin 10" XLS menisi siihen. Näin et menetä tavaratilaa ja eikä varkaillekaan tule heti mieleen ruvata viemään laitteita jos vielä saat vahvistimen jonnekin piiloon.
Kyllä mulla on mielessä jonkun 10-tuumaisen bassoelementin asennus ollut, mutta enpäs aikaisemmin tajunnut että sen saisi sinne varapyörän kotelon sisään piiloon! Hyvä idea :) Tosin ensimmäiseksi hankintalistalla on jotain tasokkaampaa noiden alkuperäisämyreiden tilalle.

Tällä hetkellä mulla on cd-vaihtaja tee-se-itse-integroituna hansikaslokeron sisään, siellä on ihan älytön määrä tyhjää tilaa kun sen harmaan hökötyksen ruuvasi irti. Vanhakin (siis isokokoinen) vaihtaja mahtuu sinne varsinaisen kotelotilan alapuolelle yllättävän hyvin, kunhan muistaa vain kunnon kiinnityksen. Vahvistimen piilottamisessa onkin omat ongelmansa farmariautossa..
Avatar
rönttä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 13.11.2003 15:32
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rönttä »

toi saksantähden kehittelemä logo on kyllä pirun siisti
tommonen sitten 40cm halkaisijaltaan takalasiin :lol:
Trust me I know what I'm doing...
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Mulla oli pienehkö nelikananvainen vahvistin 123 farmarin takapenkin istuinosan alla. Oli siinä ja siinä jäikö penkki vähän ylemmäs ja vahvistin kantamaan, mutta ei se ainakaan vahvaria rikkonut vaikka muutaman vuoden siellä alla köllöttelikin. Samoin monessa muussa autossa tuonne mahtuu ihan kivasti joku vahvari, jos ei muuten, niin vähän muotoilemalla penkin tukirautoja uusiksi.

Mikäli subbarille tarvitsee enemmän tilaa, niin vararenkaan kotelon pohjalle kun rakentaa muotojen mukaan kotelon elementille, jossa sitten on vararenkaan tila upotettuna päällä, voi saada jonkun litran enemmän kotelotilavuutta. Elementti sitten vararenkaan keskikohdan kokoiseen "nystyrään" ja vanne toimii siinä päällä elementin suojana. 10" Peerlesin, CDT:n tms. saa tuollaiseen koteloon kivuttomasti.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Tutkailin tässä joku päivä että naapurikunnassa olisi jonkinlainen tarrapaja. Pitäisikö soittaa ja kysellä mitä maksaisi jonkinlainen erä tuollaisia tarroja mitä saksantähden avattaren kuva...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
saksantähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
Paikkakunta: TURKU

Viesti Kirjoittaja saksantähti »

Jani Haataja kirjoitti:Tutkailin tässä joku päivä että naapurikunnassa olisi jonkinlainen tarrapaja. Pitäisikö soittaa ja kysellä mitä maksaisi jonkinlainen erä tuollaisia tarroja mitä saksantähden avattaren kuva...
voisit asiaa tosiaan tiedustella mutta kuten raul tuolla toisaalla jo totesikin taitaa vaan "isotherrat" olla tarkkoja tähtensä käytöstä eli ettei sitten tule komento että "hus poijaat tarrat sitten poies" mutta kepillä jäätä? tuskin se "emoa" kiinnostaa jos kourallinen 123siin hurahtaneita liimailee tarroja laseihin ellei siiten satu olemaan koko takalasia peittävää mallia..

Sitten asiasta 123seen... onko kellään kokemusta rakentaa 123 farkkuun ulosliukuvaa "lastauslaituria" joka siten helpottais mm. emännän kauppakassien lastaamista... :twisted:
Tähdellisempää tekemistä kaikille...

W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

SAKSANTÄHTI kirjoitti:
voisit asiaa tosiaan tiedustella mutta kuten raul tuolla toisaalla jo totesikin taitaa vaan "isotherrat" olla tarkkoja tähtensä käytöstä eli ettei sitten tule komento että "hus poijaat tarrat sitten poies" mutta kepillä jäätä? tuskin se "emoa" kiinnostaa jos kourallinen 123siin hurahtaneita liimailee tarroja laseihin ellei siiten satu olemaan koko takalasia peittävää mallia..
Ei kait tuo ketään sen kummemmin varmaan haittaisi...

Tuosta lastauslaiturista sen verran että mahtaisiko olla aika vaikea käyttöinen kun ensin avaat luukun, vedät sen esiin, lastaat pussit kyytiin, työnnät sisään ja sitten suljet luukun?
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

SAKSANTÄHTI kirjoitti: Sitten asiasta 123seen... onko kellään kokemusta rakentaa 123 farkkuun ulosliukuvaa "lastauslaituria" joka siten helpottais mm. emännän kauppakassien lastaamista... :twisted:
Ostat vaan S211:n jossa lisävarusteena tuo liukulaituri ja siirrät suoraan siitä... :lol: Loppuauto varaosiksi.

Jossain tuning/hifi-lehdessä oli jokin aika sitten juttua autosta mihin oli rakennettu hieman vastaava tsyydemi mutta sedan-malliin ja puhtaasti hifitarkoitukseen. Toimi muistaakseni alipaineella. Nyt kun muistais missä tuo artikkeli oli... :roll:
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Peter A kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:Oliko siistit?? Harvoin näkee silti enää hyviä barokkeja..
Ei mitään priimaa mutta ihan kelvollisen näköiset. Kuva meidän farkun tämänhetkisestä ulkoasusta löytyykin seuraavasta osoitteesta:

http://www.peter.huone.net/mb/w123td_2004.jpg

Onkos kellään mitään ideoita mitä seuraavaksi tuon ulkonäölle tekisi? Eteen kromikaaret on jo hakusessa. Pitäisiköhän seuraavaksi ruveta ehostamaan sisustusta ja äänentoistoa.. :)
Jalopuuratti, kyynärnoja eteen ja jotain muuta pientä kivaa. Maskin taustaritilän kyllä maalaan vielä mustaksi tai korinväriseksi. Ja edestä puuttuu vielä rekisterikilven taustalevy :oops:
Jussi L. kirjoitti:OT: nimim. saksantähdellä oli muuten avatarissa pahuksen hieno logo idea.. :idea:
Upeahan se oli. Ehdotin, että tekisi vielä ympyrän sen tähden ympärille.
Kieltämättä hieno farkku sulla, ainakin väri on upea, mutta mä olisin sitä mieltä että pidä suht. originaalina.. Jotenkin farkkua ei saisi tuunata, ei orkkis kuntoisia ja siistejä paljoa enää näe.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
HJL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 21.08.2003 14:58
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HJL »

Peter A kirjoitti: Onkos kellään mitään ideoita mitä seuraavaksi tuon ulkonäölle tekisi? Eteen kromikaaret on jo hakusessa. Pitäisiköhän seuraavaksi ruveta ehostamaan sisustusta ja äänentoistoa.. :)
Jalopuuratti, kyynärnoja eteen ja jotain muuta pientä kivaa. Maskin taustaritilän kyllä maalaan vielä mustaksi tai korinväriseksi. Ja edestä puuttuu vielä rekisterikilven taustalevy :oops:


Myös tuo "saman näkönen" on himppusen verran projektiasteella (sisustus ja äänentoistoa). Mikäli joku alkaa väsätä subille koteloa varapyörän sisään, niin kiinnostusta olisi :lol: kun ittellä ei oikein oo mahdollisuuksia (=tiloja) läträtä tuon kuidun kanssa...

Mitäs mieltä ootte tuleeko farkusta "ruumisauto" jos vetäsee taka-/sivuikkunat tummiksi...?
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

HJL kirjoitti: Mikäli joku alkaa väsätä subille koteloa varapyörän sisään, niin kiinnostusta olisi :lol: kun ittellä ei oikein oo mahdollisuuksia (=tiloja) läträtä tuon kuidun kanssa...

Mitäs mieltä ootte tuleeko farkusta "ruumisauto" jos vetäsee taka-/sivuikkunat tummiksi...?
Pannaampas mieleen tuo kotelojuttu.
Tuosta tummennuksesta sanoisin sen verran että farmari autoon sopii minun mielestä ainaki tummat lasit ihan hyvin. Tosin auton väri vaikuttaa hemmetin paljon siihet että miltä näyttää. Itse ajattelin kanssa tummentaa takaa ikkunat että lapsilla olisi vähän mukavampi oleskella autossa.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
HJL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 21.08.2003 14:58
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HJL »

joo, aina ei ikkunoita tummenneta vain ulkonäön takia. Minäkin tummensin tuossa ex-sedanissa lasit muksujen matkustusviihtyvyyden takia, ja mielestäni valkeaan sedaniin ne ainakin käy myös "tuninghengessä" 8)
Farkun tummennuksen takana on sama syy + takatilaan kurkistelun esto...
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Tosin auton väri vaikuttaa hemmetin paljon siihet että miltä näyttää. Itse ajattelin kanssa tummentaa takaa ikkunat että lapsilla olisi vähän mukavampi oleskella autossa.
Itsellä olisi juurikin samaisen syyn takia lasien tummennus mielessä.. Tosin tätä syytä kukaan ei tunnu uskovan, väittävät kaverit vaan tuunariksi :lol:
W124 300D autom. -86
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Kyllä se on lapsille ja miksei myös aikuisillekkin paljon mukavampi istua takapenkillä ja myös edessäkin kun on tummat ikkunat ja kunnollinen kalvo vähentää jopa auton lämpötilaakin muutamalla asteella.
Mullaki oli edellinen mersu valkoinen ja á vot ko oli komea tummilla ikkunoilla, tosin siihenkin laitettiin ihan muista kuin tuning syistä kalvot...
Mutta valkoinen farmari ja mustat lasit, niin se vasta komea näky on, merkistä riippumatta...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Tottahan tuo. Kyllä ne varmaan pitänee laittaa, ei ollut tänäänkään muksulla mukavaa kun tultiin mummolasta, auton sisälämpötila 40C :shock:

Liekköhän noita miten vaikea laittaa? Lasit varmaankin täytynee, maalaisjärjen mukaan ainakin, ottaa irti prosessin ajaksi? Luulisi ainakin olevan melko lailla helpompaa.. :D

Ei ole sellaisiakaan tullut koskaan laiteltua.. Motonetissä näyttäisi olevan kalvoa myynnissä, ei tainnut olla pahan hintaistakaan. (laadusta ei tosin mitään tietoa...)
W124 300D autom. -86
Avatar
mKA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 21.01.2004 19:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mKA »

Lasien irroittaminen helpottaa hommaa huomattavasti ja asennusjälki saattaa olla parempi.. :D
Kaverin Colttiin asentelin tuommoiset Motonetin kalvot ja mielestäni oli 'helpompi' laittaa kun foliatecin vastaavat, hintakin oli hieman mukavampi.

En ole mikään kalvo x-pertti mutta parit tummennukset tehneenä vihjailen:
- Puhtaus kannattaa muistaa, kaikki karvat/hiukset/roskat näkyy inhottavasti
eikä niitä saa millään pois.
- Kalvoa paikoilleen laitettaessa reilusti fairyvettä lasin ja kalvon väliin.
- Aukeaviin ikkunoihin kalvon yläreunaan esim. mustaa kynsilakkaa.
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw
Vastaa Viestiin