290 VS. 300
290 VS. 300
Hei. Tämä on ensimmäinen viestini palstalle. Tällä hetkellä olen bemarimies, mutta tilanne mahdollisesti muuttuu kunhan vain oikea osuu kohdalle. Olen havainnut, että löydän itseni tuon tuostakin katselemassa vm96-00 E sarjan mersuja. Ehkä se lähti siitä kun kävin kokeileen paikkakuntani liikkeessä ollutta -97 300td:tä. Auto oli huippukuntoinen, ruosteeton ovista ja muutenkin priima. Mittarilukema oli 151tkm. Uskoo ken tahtoo... mutta hinta oli sielulleni liikaa (11500e). Myös pelko siitä, että auto poksahtaa kukkaan kun kokee suomen ensimmäiset suolakelit. Nyt olisi Ylivieskan Kärkisillä 290td myynnissä kohtuu kilometreillä ja kysymys kuuluu. Onko moottori sisälle meluisa verraten 300td:hen?, ja vääntääkö moottori kuitenkin samalla lailla kuin 300td. Ymmärränkö oikein, että 290 on sellainen "economy versio", kuin oli aikoinaan BMW:llä 325e malli? Onko Kärkinen autokauppana luotettava, eli onko autot sitä mitä luvataan?. Haaveena olisikin löytää mersu "sokealta papalta, saaresta", kuitenkin asialliseen hintaan. Tässäpä kysymystä kerrakseen, kiitos ja kuulemiin.
Re: 290 VS. 300
Kyllä tuosta 290 jonkivnerran sisälle kuuluu sitä vitosen murinaa. Se on taloudellisempi ku 300:nen mutta vastaavasti aika laiska. Sellanen vääntökone, ei tykkää kierroksista. Mersun dieselkoneethan on ainakin 90 luvun aikakaudelta huomattavasti parempia ku bemarin, mutta se ruoste tosiaan vaivaa varsinki tuota w210 korimallia. Sisustahan merussa on tosi jämäkkä ja pysyy sellasena, jotenki nuhruisia kaikki bmw:t joissa oon kyytissa istunu. Mutta ruostuuhan bemaritkin, kaverin e39:ssä oli pientä kukkaa jokapuolella 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 290 VS. 300
290 on suoraruisku kone joten sen käynti on kylmänä vähän karkeaa. Jos mm. rattiakselin läpivienti on kunnossa niin ei sieltä sisälle juur rapinoita kuulu.
300 on vastaavasti esikammiokone joten sen ominaiskulutus on kovempi ja onhan siinä yksi sylinterikin enemmän.
Kulutusero on 1.5-2l luokkaa /100km 290:n hyväksi.
Tehoa 290ssä on 129hv/300nm ja 300ssa 177hv/330nm. Suoraruutan vääntö vaan tuntuu tulevan alempaa vaikka kirjallisuus muuta väittääkin.
Molempiin saa ohjelman muutoksella vetoja lisää.
Ja 290ssä on sitten talvipakkasilla oltava toimiva webasto. Ilman lisälämmitintä sillä ei tarkene.
Se tosin onkin vakiona 290:ssä
Suoraruisku kone ei tuota hukkalämpöä samalla tavalla vs. kammiokoneet.
300 on vastaavasti esikammiokone joten sen ominaiskulutus on kovempi ja onhan siinä yksi sylinterikin enemmän.
Kulutusero on 1.5-2l luokkaa /100km 290:n hyväksi.
Tehoa 290ssä on 129hv/300nm ja 300ssa 177hv/330nm. Suoraruutan vääntö vaan tuntuu tulevan alempaa vaikka kirjallisuus muuta väittääkin.
Molempiin saa ohjelman muutoksella vetoja lisää.
Ja 290ssä on sitten talvipakkasilla oltava toimiva webasto. Ilman lisälämmitintä sillä ei tarkene.
Se tosin onkin vakiona 290:ssä
Suoraruisku kone ei tuota hukkalämpöä samalla tavalla vs. kammiokoneet.
- Resonaattori
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma 04.04.2011 17:40
- Paikkakunta: Yberwiesca
Re: 290 VS. 300
No enpä tuota 290 nyt laiskaksi luonnehtisi verraten 2 litraisiin dieseleihin joita on alla ollut.
Kärkisestä en oo kuullu negatiivista palautetta kuten muutamasta muusta saman paikkakunnan kioskista.

Kärkisestä en oo kuullu negatiivista palautetta kuten muutamasta muusta saman paikkakunnan kioskista.
w210 290 td
Re: 290 VS. 300
juu ei 290:kään laiska ole. Mersun esikammiokoneet vaan tuntuvat tehokkaammalta kun todellisuudessa ovat..
11500 tuntuu aika kalliilta noinkin vanhasta autosta joka on vielä noin vanhalla tekniikala varustettu, ei taida olla suomi-auto ?
11500 tuntuu aika kalliilta noinkin vanhasta autosta joka on vielä noin vanhalla tekniikala varustettu, ei taida olla suomi-auto ?

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 290 VS. 300
Eihän tuo 290td mikään laiska ole melkein samat väännöt kuin 300td:ssä eroa ainostaan 30nm.
290td vääntää paremmin matallilla kieroksilla
290td vääntää paremmin matallilla kieroksilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 290 VS. 300
Suurkiitokset kaikille tähän menneessä vastanneille!. Näkisin nyt asian näin, että suotta karsastan tuota 290 mallia, sehän vaikuttaa oikeinkin asia peliltä. Mutta miten, arvon raati näkisitte tuon Kärkisen liikkeen tapauksen. Onko hinta linjassa auton kilometreihin jos ne pitää paikkansa, ja tuo ruosteasia... Jos E ei ole vielä ruostunut niin miten tulevaisuudessa sitten?
Re: 290 VS. 300
R.U.F kirjoitti:Suurkiitokset kaikille tähän menneessä vastanneille!. Näkisin nyt asian näin, että suotta karsastan tuota 290 mallia, sehän vaikuttaa oikeinkin asia peliltä. Mutta miten, arvon raati näkisitte tuon Kärkisen liikkeen tapauksen. Onko hinta linjassa auton kilometreihin jos ne pitää paikkansa, ja tuo ruosteasia... Jos E ei ole vielä ruostunut niin miten tulevaisuudessa sitten?
Mitä se 290Td sitten maksaisi? Kyllä kympin voisin ite maksaa 300TD:stä jos se tosiaan on huippukuntonen ja kilometrit pitää paikkansa, mutta ehkä tuo 11500 on vähän liikaa. Ei se väyrynen varmaan sen enempää ruostu jos siitä pitää huolta, nuo kun tuppaa oleen niin että niillä vaan ajetaan

W210 E320cdi
Re: 290 VS. 300
290td maksaa Kärkisillä 7300€. tuossa linkki ---> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... imkarkinen" onclick="window.open(this.href);return false;simoks kirjoitti:R.U.F kirjoitti:Suurkiitokset kaikille tähän menneessä vastanneille!. Näkisin nyt asian näin, että suotta karsastan tuota 290 mallia, sehän vaikuttaa oikeinkin asia peliltä. Mutta miten, arvon raati näkisitte tuon Kärkisen liikkeen tapauksen. Onko hinta linjassa auton kilometreihin jos ne pitää paikkansa, ja tuo ruosteasia... Jos E ei ole vielä ruostunut niin miten tulevaisuudessa sitten?
Mitä se 290Td sitten maksaisi? Kyllä kympin voisin ite maksaa 300TD:stä jos se tosiaan on huippukuntonen ja kilometrit pitää paikkansa, mutta ehkä tuo 11500 on vähän liikaa. Ei se väyrynen varmaan sen enempää ruostu jos siitä pitää huolta, nuo kun tuppaa oleen niin että niillä vaan ajetaanItellä on 200cdi, ja se on ehkä vähän turhan laiska 102hp/235nm mutta tuo 290Td on varmaan manuaalinakin ihan mukava peli kun sitä vääntöä löytyy.
- Resonaattori
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma 04.04.2011 17:40
- Paikkakunta: Yberwiesca
Re: 290 VS. 300
Eipä vaikuta ollenkaan pahalta toi 290td. Hintaansa nähden kohtuullisen siisti ja vähän ajettu (mittarilukema) 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 290 VS. 300
Ei tuo kovin paha hinta ole jos nuo km lukemat pitävät paikkansa tuossa oli se lisälämmittin katso onko se kellolla jos on niin tuotaR.U.F kirjoitti:290td maksaa Kärkisillä 7300€. tuossa linkki ---> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... imkarkinen" onclick="window.open(this.href);return false;simoks kirjoitti:R.U.F kirjoitti:Suurkiitokset kaikille tähän menneessä vastanneille!. Näkisin nyt asian näin, että suotta karsastan tuota 290 mallia, sehän vaikuttaa oikeinkin asia peliltä. Mutta miten, arvon raati näkisitte tuon Kärkisen liikkeen tapauksen. Onko hinta linjassa auton kilometreihin jos ne pitää paikkansa, ja tuo ruosteasia... Jos E ei ole vielä ruostunut niin miten tulevaisuudessa sitten?
Mitä se 290Td sitten maksaisi? Kyllä kympin voisin ite maksaa 300TD:stä jos se tosiaan on huippukuntonen ja kilometrit pitää paikkansa, mutta ehkä tuo 11500 on vähän liikaa. Ei se väyrynen varmaan sen enempää ruostu jos siitä pitää huolta, nuo kun tuppaa oleen niin että niillä vaan ajetaanItellä on 200cdi, ja se on ehkä vähän turhan laiska 102hp/235nm mutta tuo 290Td on varmaan manuaalinakin ihan mukava peli kun sitä vääntöä löytyy.
lohko lämppäriä ei tarvitse käyttää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 290 VS. 300
Hyvin pelasi viime kesänä kaupankäynti Kärkisen kanssa.
Auto tuotiin Ouluun tutkittavaksi ja samalla onnistui ottaa auto matkaankin.
Auto tuotiin Ouluun tutkittavaksi ja samalla onnistui ottaa auto matkaankin.
