ruutta projekti m103

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

jos vedän tota tresholdia alaspäin tuosta vaikka tuonne 20-40 kpa/s. niin silloin lähtee rikastukset päälle ihan normikaasulla tämä siis kun auto on liikkeessä, kun se on tuossa 100-150 kpa/s rikastukset lähtee päälle kun voimakkaasti painaa kaasua liikkeessä.
ja minun ymmärtääkseni toi tarkoittaa nousua sekunneissa. :cry:
tosin tuntus olevan aivan sama mitä tuohon tresholdiin laittaa kun auto on vapaalla ja kaasuttelee. en tiedä mutta näin mulla toimii ainakin tosi hyvin ja kone oikein mourasee noilla asetuksilla kun lähtee kiihdyttää. :angel:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja napa »

kaikki vaikuttaa kaikkeen... jos peruskartta on sopivasti rikkaalla (tai edes lähellä stokiometristä seosta), ei se edes tarvitse kiihdytysrikastusta pienellä kaasun käytöllä jne. mulla oli niin tippakisa säätämistä lopuksi, että piti laittaa aika herkät rikastukset jo pienelle kaasulle, ettei ala nykimään...

eri asetuksilla päästään silti usein ihan samaan lopputulokseen, eli herkkä ja nykimätön kone...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

Se on ihan totta kun tota karttaa aloin väsäämään työpaikalla laittoin vain ja ainoastaan tyhjäkäynnin ja maantiealueen kohdilleen muut jäi yläkanttiin ja oikeastaan nyt tuntuu aika samalta kuin sillo mutta ei tule älytöntä piikkiä kun lähtee paikoiltaan kiihdyttää+taloudellisuus parantunu myöskin... pitäs vielä säätää noi map /rpm binnit tosta kartasta sitte se olis valmis tallennettavaksi ja uutta tekemään uusilla asetuksilla 1 ja 3 pulssille alt ja sim, saas nähdä mikä on paras vaihtoehto tuolle kokoonpanolle.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

tänään tuli laitettua toi TPS kiinni muutamassa tunnissa.. vähän teetti töitä ja älytöntä sovittelua,vaatii tollasen välikappaleen kun toi mersun oma tps on niin perkuleen pieni, ja about 40-50mm korokepala kaasuläpän alle muuten ei ois saanu mahtumaan millään.
palautin jousenkin jouduin siirtää toiseen kohtaan kun otti joka paikkaan kiinni. imusarjasta leikkasin tuon ilmanputsarin kannattimen veke.
kyllä muutti auton käyttäytymistä noinkin pieni muutos! aivan erinlainen ajaa nyt taas ja kiihdytys rikastuksistakin saa vähän paremmin selvää...
samalla sain laitettua teippivirityksiin paremman silikoniletkun imuputken jatkeeksi,hieman paremman näköinen kuin vanha viritys ja varmempi.
vielä kun sais tuon tyhjäkäyntiventtiilin ohjauksen jotenkin säädettyä muutokset tip122 trankulla tehty, nyt vois suoraan ohjata megalla
mutta nopeasti kokeiltuna aika harvinaisen vaikea säätää tai teen siitä vaikeeta :D

Kuva
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

uus maalipinta ja vanteet 18x8 :twisted:

Kuva
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

tuli sytkää varten tehtyä hieman työtä tänään..
hukkakipuna 6-1 triggerillä 45-55 asteen trigger angle.
muistaakseni tuo kampuran tunnistin tuo tach signaalin mittaristoon 1 hammas 360asteen välein.
pitää sitte korvata toi tieto megan kautta, tuleekohan tuon kautta bensapumpullekkin jotain tietoa milloin auto käy? :geek:

Kuva
Kuva
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja rapelo »

megahan ottaa kierros tiedon ja antaa pumpulle sittn käskyn pyöriä ja jos kierros tieto katoaa niin sammuu b-pumppu 2 sekunnin päästä. itelläni on m104 koneessa tuossa keulassa 36-1 trikkeri ja sainki sen jo ihan kivasti käymään mutta oliki jääny iso tappi alahihnalta tiukkaas niin siin meni kampuran pää ja se hihnan laippa.. :(
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

juu, no ei toi vakio anturi ilmeisesti anna muualle tietoa kuin diagnostiikka liittimelle pelkästään kun sytkäkin toimi vakiona ilman sitä + vakkari.
tosiaan sain viimein noi sytkävermeetkin kiinni nyt on tullu 200 kilsaa ajettua erittäin hyvin tuntuis toimivan, seuraavaksi ois hankinta listalla laajakaistalambda ja johtojen setvimistä ,tosiaan pitää varmaankin alkaa sitten tekee putkisto remppaakin samalla että saa tuon lambdan haluttuun paikkaan.
tuon kampiakselin anturin telineen tein kokonaan uuden kun en sitä uskaltanu tuon yhden pultin varaan jättää, nyt se on tuon päätykannen pultissa myöskin kiinni.veemäisessä paikassa säädön kannalta nyt toi anturi

tässä hieman ohjauksesta ja setistä:
suoraohjaus vb921 x3+ 330ohm 1/4w ledilähdöissä +edis6 puola+ 20uf konkka.
triggerinä kampiakselilla 6-1 60ast välein sytytys aina 120ast välein.
vr anturi GAP 0.90mm.
loppupeleissä melko paljon yksinkertaisempi toteuttaa toi suoraohjaus kuin EDIS6.
Kuva
Vastaa Viestiin