W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja TLP »

Moi, kiva aloitella heti vikalistan kysymyksellä.

vm2002 E270 CDI Väykky farmarina ja vakkaria kun pitää päällä, niin auto 'puutuu' sellaiseksi, ettei oikeastaan kiihdy mihinkään.
Nostaa kyllä nopeuden, mutta todella hitaasti ja ylämäkeen ei sitä edes kunnolla jaksa tehdä.
Ainoa millä ongelman saa pois päältä, on sammuttaa virrat ja sitten kun lähtee, niin toimii normaalisti.
Eikä vaikuta, otatko jarrulla vai millä pois vakkarin.. tilanne ei vaan muutu 'puutuneesta olotilasta' mihinkään.

Ei mitään km-rajaa milloin tekee, voi tehdä km ajon jälkeen tai sitten 200km. Kuitenkin taajuus 300km matkalla vakkari päällä 5-6x
Palatessa ajelin ilman vakkaria, niin ei tehnyt tätä virhettä.

Onko kenellekkään tullut vastaavaa vastaan ?
Jos osaat vinkkiä antaa, missä vika voisi olla niin :thumbup: :thumbup:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!
Tarkoittaako tämä puutuminen sitä, että ei nosta kierroksia yli 3000rpm?

Tsekkaa ensi hätään ilmamassa-anturin piuhan kontakti.

Tuleeko vikailmoitusta? Jos ei niin saattapi olla ilmamassa-anturin vaihto edessä... :problem:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja TLP »

Timo999 kirjoitti:Moi!
Tarkoittaako tämä puutuminen sitä, että ei nosta kierroksia yli 3000rpm?

Tsekkaa ensi hätään ilmamassa-anturin piuhan kontakti.

Tuleeko vikailmoitusta? Jos ei niin saattapi olla ilmamassa-anturin vaihto edessä... :problem:
OK, pitää koettaa toi. Olen vain ajossa sitä kokeillut ja se kiihtyy siis tosi hitaasti tuon vian ilmenemisen jälkeen ja on kuin kävis 1/5 osa tehoilla.
Pitääpä koettaa kun seuraavan kerran ilmenee, heittäen auto vapaalle.

No tässä on kuitenkin takuu kyseessä kun auto on liikkeestä viime viikolla vaihdettu, joten katsotaan sen kautta.
Joku myyjän mukaan osasi sanoa, että kaasupolkimen anturi voisi olla 1 syyllinen.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Hyvä!
Anna liikkeen hoitaa asia!
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja TLP »

Kyllä se 3000 kierrosta näemmä on maksimi.
Sovimme liikkeen kanssa, että vien paikalliselle mersunkorjaajalle niin ei tarvi ajella edestakaisin yli 100km matkaa suuntaansa tämän takia.
Saadaan väykky testeriin kiinni, niin eiköhän sieltä vika löydy.
Lasku sitten myyjälle, luonnollisesti :D
Viimeksi muokannut TLP, Ma 09.05.2011 15:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
turpomersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
Paikkakunta: Espoo

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja turpomersu »

Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja TLP »

turpomersu kirjoitti: Ääni myös ilmamassamittarille.
Pitää pistää kohta ääniä ylös, näemme sittemmin totuuden kun saadaan väykky piuhaan kiinni.
:D
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jos tuo 3000 rpm:n on maksimi niin kone on vikatilassa ei toivu siitä ittekseen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Sitten kun myyjän takuu ei pelitä niin osta täältä:
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /30765/868" onclick="window.open(this.href);return false;
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja TLP »

arska10 kirjoitti:Jos tuo 3000 rpm:n on maksimi niin kone on vikatilassa ei toivu siitä ittekseen
Juu, näin olen käsittänyt
Vaikuttaa vikakartan mukaan siltä, että vaihtoehtoja ois periaatteessa tasan 2kpl.
Joko vas. etupyörän pyörimisanturi tai sitten jarruvalopolkimen katkaisija.
Vikalistaa oli varmaan +100tkm ajalta tullut aika jono ja nollasimme listan/ajelin hetken eikä vika uusiutunut.
Eli nyt mennään sillä tiedolla, että heti kun vika uusiutuu niin pistetään mittari kiinni ja katsotaan missä se vika on.
Timo999 kirjoitti:Sitten kun myyjän takuu ei pelitä...

Niin ja myyjän takuu (liike) pelittää ikävä kyllä vaikka oikeuteitse...
Oon varmaan se 'kettumainen ostaja' joka tietää kuluttajana oikeutensa ja omaa lisäksi hyvän oikeusturvavakuutuksen :thumbup:
Timo999 kirjoitti:...niin osta täältä:
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /30765/868" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu, käsittääkseni tuolla on kohtuuhintaiset varaosat.
PItää pistää 'korvan taa' vastaisuuden varalle osoite :D
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuo jarruvalon katkaisin on yksi yleinen syy noihin ongelmiin ei ole kallis muistaakseni jotain 20€ pintaan ja helppo vaihtaa
mutta jos takuu niin myyjä sa vaihtaa sen en ole varma on siellä noita katkaisijoita kaksi kappaletta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja TLP »

Noniin, nyt vika ilmeni uudemman kerran about 120km ajon jälkeen.
Todellinen syy on imuläppien vivustossa.
Säätimeltä lähtevä vipu on kadonnut taivaan tuuliin :D

Jännä homma, ettei vika ilmene normi ajossa kovin usein, mutta vakkari päällä se tekee sen melko taajasti.
Oisko virtaus sitten tasaisempi ja ero tunnistuksen/säädön välillä pääsee liian isoksi helpommin ?

Viviuston hinta näemmä huimat 10€, vaihtotyön kulut on sitten eri asia :D

Jos auto on ollut +100tkm kuittaamatta, niin ihan vianetsinnän vuoksi kannattaisi vikamuisti käydä aika ajoin tyhjentämässä.
Noita virheitä voi tulla mistä sattuu ja sitten niiden perusteella jos vikaa etsitään, saapi vaihdella aika reippaasti turhaa osaa..
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mulla teki just samaa, eli vikatila useimmiten vakkarin kans. Muutaman kerran myös rapeemmassa kiihdytyksessä. Ja tosiaan syynä ne läpät, niiden puuttuminen ja jumiutuminen. Vikakoodi oli muistaakseni ahtopaineesta johtuva herja. Kannattaa sitten putsata samalaa imusarja.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Eli muokataan hieman vanhaa sananlaskua:

" Mersu ei koskaan hajoa! Siihen vain vaihdetaan joskus kuluneita tai kadonneita osia"
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja TLP »

No nyt sitten tietäjille 2,75 kysymystä vielä.
Jos tuota vivustoa ei ole, niin tekeekö itsekseen tyhjillään liikkuvat läpät noita vikakoodeja ?
Oletuksena on, että läppien moottori toimii siinä ihan oikean oloisesti kaasutellessa. (kuten käsityskeni mukaan tekee)
Vai tuleeko virheet läppien moottorista, eli pitäisikö tuo läppien moottori vaihtaa ?
Tarviiko tää läppien poisto nyt sitten jotain puggerointeja softaan ?
Millä olette läppien reiät tulpanneet, muovinen imusarja näyttäis olevan ?

Nimim. tiivisteet tilattu ja läpät lähtee huitsun nevadaan.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270 CDI ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

TLP kirjoitti:No nyt sitten tietäjille 2,75 kysymystä vielä.
Jos tuota vivustoa ei ole, niin tekeekö itsekseen tyhjillään liikkuvat läpät noita vikakoodeja ?
Oletuksena on, että läppien moottori toimii siinä ihan oikean oloisesti kaasutellessa. (kuten käsityskeni mukaan tekee)
Vai tuleeko virheet läppien moottorista, eli pitäisikö tuo läppien moottori vaihtaa ?
Tarviiko tää läppien poisto nyt sitten jotain puggerointeja softaan ?
Millä olette läppien reiät tulpanneet, muovinen imusarja näyttäis olevan ?

Nimim. tiivisteet tilattu ja läpät lähtee huitsun nevadaan.
Mikään näistä tietäjä en ole,
mutta vastata voinen(tähän samaan juttun ties kuinka monetta kertaa)
Jos läpät heiluu itekseen vapaasti tulee vikatila/koodi
Samoin jos niitä säätelvänmootorin vipu heiluu siellä irrallan,

Jos läppäsysteemin säätö vipu on siitä yhdys tangosta rikki/irti
Läppä systeemit kiinni yhdys tangossa,
Ei tarvitse muuta tehdä kun jumitta se yhdys tanko aukiasentoon
Ja varmistaa että mootorista lähtevä tanko ei otamihinkään kiinni(poistaa)
SäätöMootorin pitää olla ehjä,

Jos läpät poistaa kokonaan niin akselin reijjät on helppo tulpatta sopivilla pulteilla,
Sitten vaan jättää sen moottorin sinne pörisemään

E:säätö mootorin kunto(vaihto tarve) selviää *:rila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin