MB dieselfarmari pakuksi - nyt onnistuu(onnistui... )!
...mitenkäs on, asiaa enemmän tutkineet, voiko aikoinaan kovalla takapenkillä pakettiautoksi rekisteröidyn (W123) rekisteröidä pakuksi tällä systeemillä?
Viimeksi muokannut HJL, Ma 03.05.2004 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
Painoista
Eli akessa sanottiin kantavuusrajan olevan 545 kg, jos auto on -95 vuodelta tai uudempi ja vanhempiin tulee kuskin paino lisää (68 kg). 95 vuoden autoissa on kuskin paino huomioitu kokonaispainoon eli aika moni auto muuttuu pakuksi vaan konttorilla käymällä.
W202 pakuksi?!
Faija kysyi katsastuskonttorilta oman C250TDT:n rekisteröinnistä pakuksi. Vastaus oli että onnistuu mutta paikkalukua pitää vähentää yhdellä. Kantavuus ei riitä.
Käytännössä tarkoittaa että takapenkki olisi otettava pois kokonaan.
Taitaa W124 farkkujen haluttavuus vaihtoautomarkkinoilla hieman kohota, niissä kun ei ilmeisesti tarvi tehdä mitään muutoksia...
Käytännössä tarkoittaa että takapenkki olisi otettava pois kokonaan.

Taitaa W124 farkkujen haluttavuus vaihtoautomarkkinoilla hieman kohota, niissä kun ei ilmeisesti tarvi tehdä mitään muutoksia...

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
HEP!!W140 kirjoitti:Onnistuuko väyrysen (W210) 300 turbodieselfarmarin tai 320CDI farkun "pakuttaminen" ihan tuosta vain?
Onnistuu!!!
Reksteriote mukaan konttorille ja ne tulostaa uuden pakettiauto otteen tilalle samantien.
300 TDT:n saa rekisteröityä viidelle hlölle joten ei tarvi tehdä mitään kikkailuja penkeille eikä turvavöille!!!
Nímim: 300 TDT avantgarde PAKU

Perhana, sitähän täytyy sitten lähteä samoin tein Saksaan hakemaan taloon pakettiautoa!KOS kirjoitti:HEP!!W140 kirjoitti:Onnistuuko väyrysen (W210) 300 turbodieselfarmarin tai 320CDI farkun "pakuttaminen" ihan tuosta vain?
Onnistuu!!!
Reksteriote mukaan konttorille ja ne tulostaa uuden pakettiauto otteen tilalle samantien.
300 TDT:n saa rekisteröityä viidelle hlölle joten ei tarvi tehdä mitään kikkailuja penkeille eikä turvavöille!!!
Nímim: 300 TDT avantgarde PAKU

Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Aivan varmasti tulee jotain muutosta diesel veroon, tai sitten hinnat tasataan bensan kanssa, jota ihmettelen jo suuresti ettei jo ole...jimi kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että ensi vuodeksi dieselvero tulisi paikkaluvun mukaan riippumatta onko auto henkilö- tai pakettiauto.![]()
-Jimi-

Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Itse kans rupesin ettin heti tommosta C250tdt:tä jonka sitten pakuksi muuttaisin.Tulee niin vähän nuita moottoritie kilometrejä että eihän sillä ole niin merkitystä vaikka ne pakut jotenki merkataankin.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Millä hevostallilla tuommoisia juttuja on liikkunut?jimi kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että ensi vuodeksi dieselvero tulisi paikkaluvun mukaan riippumatta onko auto henkilö- tai pakettiauto.![]()
Olisi kiva vähän tietää noista tulevista muutoksista, kun omalla kohdalla pitäisi takapenkki rakennella kokolailla uusiksi. Ja jos tuosta saa vain sen yhden vuoden hyödyn, niin..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Mihin tuo paikkaluku juttu perustuu? Mistä on tieto "levinnyt"? Tuntuisi vähän oudolta jos noin olisi, kuitenkin pakettiauto on tarkoitettu tavaroiden kuljettamiseen ja vain matkustajien "tilapäiseen" kuljettamiseen. No toisaalta eiköhän ne matkustajat aina tilapäisesti matkusta
En ainakaan ole kuullut että kukaan olisi pysyvästi jäänyt.. 
Niin W124 malleissa riittää kantavuus 5:lle? Vaikuttaako lisävarusteet miten paljon eli voiko sanoa että kaikista saa tehtyä pakun vai onko esim 300tdt automaatilla, ilmastoinnilla + muilla lisäherkuilla jo ulkona pakettiauto kisasta?


Niin W124 malleissa riittää kantavuus 5:lle? Vaikuttaako lisävarusteet miten paljon eli voiko sanoa että kaikista saa tehtyä pakun vai onko esim 300tdt automaatilla, ilmastoinnilla + muilla lisäherkuilla jo ulkona pakettiauto kisasta?
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
E 250 cdi c207
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
Farkkuväyrynen
Farmariväyrynen 320 cdi -99 muuttui viikko sitten pakuksi ilman muutostöitä. Matkustajamäärä oli 4.2... jotain. Omistaja oli vinkistä aika mielissään.
Tuon 124-korisen kanssa on kyllä paras selvittää otteesta oma- ja kokonaispainot, on paikkaluku senverran rajoilla... ennenkuin alkaa mitään Saksasta tilailemaan...
Todella yksinkertaisesta asiastahan tässä on kyse.
PS. Hiace -94 paikat 1+6
Tuon 124-korisen kanssa on kyllä paras selvittää otteesta oma- ja kokonaispainot, on paikkaluku senverran rajoilla... ennenkuin alkaa mitään Saksasta tilailemaan...
Todella yksinkertaisesta asiastahan tässä on kyse.
PS. Hiace -94 paikat 1+6
Entäs tämä uutinen sitten? http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/ ... 6152705746
Kopioidaan vielä varmuuden vuoksi, jos vaikka Hesari poistaa sen kohta ilmaisista uutisista.
No suunnitellahan aina voi vaikka lämpimikseen. 
Kopioidaan vielä varmuuden vuoksi, jos vaikka Hesari poistaa sen kohta ilmaisista uutisista.
Eli G:tä suunnittelemaan käyttöautoksi. Vaikka 400 CDI:llä.HS Verkkoliite kirjoitti:Aamulehti: Maasturilla helpotusta dieselveroon
Julkaistu 6:31 12.5.2004
Tampere. Isosta farmariautosta ja maasturista voi saada pakettiauton jopa ilman muutoksia. Dieselkäyttöisissä autoissa voi näin säästää huomattavia summia käyttövoima- eli dieselverossa, keskiviikon Aamulehti kirjoittaa.
Isomman luokan farmarin rekisteröinti pakettiautoksi tuo yli 450 euron vuotuiset säästöt dieselverossa. Maastureissa etu voi olla jopa 700 euroa. Lisäksi yrittäjä voi saada palautuksena auton arvonlisäveron.
Haittapuolena pakettiautoksi rekisteröinnissä on se, että suurin sallittu nopeus on 100 kilometriä tunnissa. Sakot ylinopeudesta ovat myös suuremmat kuin teknisesti samalla henkilöautolla ajettaessa.
Oikeus rekisteröidä ajoneuvo pakettiautoksi riippuu auton mallista. Jos kantavuus eli kokonaispainon ja omapainon erotus on tarpeeksi suuri, ei autosta tarvitse poistaa edes takapenkkejä.
STT


Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
W140 kirjoitti:Onnistuuko väyrysen (W210) 300 turbodieselfarmarin tai 320CDI farkun "pakuttaminen" ihan tuosta vain?





Kyllä onnistuu itse tein 320 cdi farkusta pakun ja ei tarttenut tehdä mitään muutoksia.
vain uusi rekisteriote ja asia siltä osin kunnossa,otteen saa heti ja nyt on hieno paku .
verot tietenkin menee murtoosaan entiseen verrattuna ja vakuutuksetkin putosi
yli 200€ ,joten nyt alkaa tuo autoilun järjetön verotus olla asiallisella linjalla.





-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 04.02.2004 15:27
- Paikkakunta: Varkaus
Kävin tuossa pari viikkoa sitten jo kyselemässä omaa 250TD:tä pakuks. Auto on käyttöönotettu 12/91. Rekisteriotteessa omamassa 1590kg ja kokonaismassa 2140kg. Oli hiljasta niin inssi vielä punnitsi auton varmistaakseen painon. 1/4 tankillinen diisseliä oli (tankin tulee olla täynnä kun punnitaan omamassa) mutta peräkontissa lisäpenkit joten aika yksiin varmaan meni. Pettymys oli suuri...painoa 1570kg eli ei toivoa 5 hengen pakuksi.
Heräsi vaan kysymys (kateellisen panettelua
): Joku 86 malli voi painaa tosiaan tuon 1480kg (onko EDU sun auto muuten minkä ikäinen?) mutta miksi kokonaismassa voi olla luokkaa 2170kg? Jos kattoo tietoja esim mercefreaken sivuilta kulkee omamassa ja kokonaispaino jotensakin käsi kädessä.
Joten eipä se 124 koppasen pakurekisteröinti taida heittämällä mennä vai onko konttoreiden välillä eroja...jos on kertokaa ihmeessä paikka mistä saan pakuleiman
Ja laitelkaa niitä painoja tännekkin ylös niin vertaillaan.
Heräsi vaan kysymys (kateellisen panettelua

Joten eipä se 124 koppasen pakurekisteröinti taida heittämällä mennä vai onko konttoreiden välillä eroja...jos on kertokaa ihmeessä paikka mistä saan pakuleiman

Ja laitelkaa niitä painoja tännekkin ylös niin vertaillaan.
"Rahalle pitää saada vastinetta"
Jos ei tarvitse viittä istumapaikkaa, on ainakin W124 helppo tehdä tuo 4 hengen paku; takaa kapeampi istuinosa pois, selkänoja alas ja hitsillä lukkoon ala-asentoon.
Tarvittaessa myös helppo muuttaa takaisin henkilöautoksi.
Kyllähän asia tietysti on paisunut yli äyräiden; tuskin kovin monen kannattaa lähteä autoaan vaihtamaan toiseen tämän takia.
Minulla on työmatka-autona Audi; dieselvero jotain 350 € ja kulutus 5,3 l/100.
Kalliimmaksi tulisi ajaa W124 dieselpakulla nuo 30000 km / vuosi jo pelkästään polttoaine / vero laskien.
(puhumattakaan siitä jos korjauskustannukset otettaisiin huomioon
)
Toki mersu olisi lokoisampi matka-auto, ei siinä mitään.
Tarvittaessa myös helppo muuttaa takaisin henkilöautoksi.
Kyllähän asia tietysti on paisunut yli äyräiden; tuskin kovin monen kannattaa lähteä autoaan vaihtamaan toiseen tämän takia.
Minulla on työmatka-autona Audi; dieselvero jotain 350 € ja kulutus 5,3 l/100.
Kalliimmaksi tulisi ajaa W124 dieselpakulla nuo 30000 km / vuosi jo pelkästään polttoaine / vero laskien.
(puhumattakaan siitä jos korjauskustannukset otettaisiin huomioon

Toki mersu olisi lokoisampi matka-auto, ei siinä mitään.
wiimax.fi
Ei välttämättä onnistu tuo penkkien muutto, säännöt määräävät penkin leveydeksi 40 cm per istuma paikka, ja farkun penkin leveys, sen leveämmän 2 hengen penkin, on 75 cm.
Tämä on ollut virallinen kanta, joissakin konttoreissa, mutta jokainen konttori soveltaa sääntöjä kuulemma aika vaihtelevasti.
Itse ostin keskiviikkona 300TD -90 ja eilen rekisteröin sen pakuksi.
Alkaa w123 museo päivät. aluvanteet pois ja peltiset orggis vanteet tilalle
---> museo kilpiin
Tämä on ollut virallinen kanta, joissakin konttoreissa, mutta jokainen konttori soveltaa sääntöjä kuulemma aika vaihtelevasti.
Itse ostin keskiviikkona 300TD -90 ja eilen rekisteröin sen pakuksi.
Alkaa w123 museo päivät. aluvanteet pois ja peltiset orggis vanteet tilalle
---> museo kilpiin

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
290tdt
Tänään tuli omasta 290tdt väyrysestä 5h paku. Kustannukset 27e. Dieselvero on 75e vuodessa.
kha
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Norjassahan diesel on jo kalliimpaa kuin bensiini.Kimmo S. kirjoitti:Aivan varmasti tulee jotain muutosta diesel veroon, tai sitten hinnat tasataan bensan kanssa, jota ihmettelen jo suuresti ettei jo ole...![]()
Paikallista verotusta en sitten tunnekaan, lieneekö siellä ollenkaan perinteistä "riisseliveroa".
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kun rekisteröimme S210 pakettiautoksi niin muutoskatsastus maksoi 62e. Takakontista piti poistaa poistaa penkit käytöstä niin että se ylöskääntyvän selkänojan luukku piti lukita ala-asentoon ruuveilla niin ettei sitä saa avaimilla auki, tietenkin tekemättä ylimääräisiä rekiä autoon. Sen istuinosan tila jäi normaalisti käyttöön.
Jos joutuu poistamaan takepenkiltä istuimen niin eikö olisi helppoa laittaa jääkaappi siihen keskipaikalle. Sekin tila hyötykäyttöön.
Jos joutuu poistamaan takepenkiltä istuimen niin eikö olisi helppoa laittaa jääkaappi siihen keskipaikalle. Sekin tila hyötykäyttöön.