Terve mersu asiantuntijat!
Kysymys kuuluu, että kun käyn tankkaamassa, niin miksi kuuluu suhahdus kun avaan korkin. Onko ali vai yli painetta ja miksi?
se on ihan sama mitä menopeliä sie tankkaat nii se kuuluu aina siellä on kait alipainetta, se kuuluu isompana jos olet ajanu täyen tankin ihan tyhjäksi, ku jos se ois vaikka puoliski täynnä (tai puoliksi tyhjä)
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
Eli, tankin luona(pohjassa) on ns. yksi suuntainen ilmaventtiili joka menee hiekasta ja muusta tukkoon. Kannattaa putsata, koska saattaa jopa meno hyytyä jos liian suuren alipaineen tankki kehittää. On käynyt niikin...
Entisessä työpaikassa oli lisätankillinen Transit, joka rupesi nykimään aina päivän ajon jälkeen. Syyksi paljastui liian suuri alipaine tankissa. Tuo tosin korjattiin ottamalla pätkä tiivistettä pois tankin korkista.
Mulla on aina suhahtanut ,, en ole sen antanut itseäni vaivata ..
eikö se ole normaali ääni.
hyvin on toiminut!!
Jos ei suhastaisi ..sitten voisi huolestua!!
Viimeksi muokannut Automatic260E, Su 30.05.2004 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
On minulla ollut mersuja aikaisemminkin, mutta en ole koskaan tormännyt tälläiseen. Oma käsitys on, että tankin pitää olla hengittävä sen ilmaputken ansiosta. Käyn tarkistamassa sen putken.
veemeli kirjoitti:Sanovat että ruiskukoneisissa suhahtaa aina (kuuluu olla alipainetta tankissa).
mulla tekee samaa vaik on pierupurkki koneen kyljessä.. Ja se laitto ihmetyttämään kun vaihtelin jarruputkia että tankin pohjassa oli toinen putki pelkkä nysä.. onko tämä sitten se ilmaventtiili, näin uskosin.. pitääpä itekki tarkastaa mitä sieltä löytyy seuraavalla nostokeikal..
Melkein aina suhahtaa. Mitä tyhjempi tankki sitä isompi suhahdus. Olen sitä mieltä että se on ylipainetta, johtunee ainakin bensavehkeissä suht kaasuuntuvasta nesteestä. Käyttöohjekirjakin varoittaa mahdollisesta paineesta korkin avaamisen yhteydessä, (W 140).
Venttili ei suinkaan ole yksisuuntaventtili, vaan toimii molempiin suuntiin:
Venttiililautanen on jousikuormitettu molempin suuntiin, mutta toimii eri paineilla. Ylipainetta voi olla hieman enemmän, mutta alipainetta vain hiukkasen. Siis silloin kun venttiili toimii.
Omani teki tenän viime talvena aiheuttan mielettömän alipaineen.
Venttiili sijaitsee tankin oikeassa yläetukulmassa (jaa näin farkussa!) lyhyen letkunpätkän varassa (n. 3 cm).
Puhdistus onnistuu liottamalla jollakin puhistusaineella ja puhaltelemalla.