drifting projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
- Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
Re: drifting projekti
Ei jaksa edes vämmätä asiasta asia on niin ja sillä selvä!!
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Re: drifting projekti
Meni tuossa Skaaniasta tankin huohotin tukkoon. Pikku hiljaa alkaa käymään huonommin, sitten tippuu jo pyttyjä pois, ja lopuksi sammuu. Sitä se tekkee kun pumppu menee vakuumin puolelle, ei muuta.pera8x kirjoitti:jos linjassa on vuoto, niin siitä, mutta jos linjassa ei ole vuotoja, niin ilmeisesti siellä ei ole ilmaa, vaan pumppu kavitoi. ns tyhjiö tulee jonnekkin pumpun ja suuttimen välille, tai tankin ja pumpun välille. todellisuudessa siellä taitaa syntyä naftahöyryjä, kun linjan paine laskee alle 1 baarin absoluuttista painetta. eli käytännössä menee alipaineen puolelle.Petehri kirjoitti:Mistä se ilma sinne elementin päälle tulee?
näin maanläheisesti selitettynä sama homma, kun että laittais lääkeruiskun puolilleen vettä, tukkis ruiskun suun ja vetäis mäntää taakseppäin. mäntä on alhaalla, vettä ruisku puolillaan ja loput on tyhjiöö ja vesihöyryä.

S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
- Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
Re: drifting projekti
Niin selittäkääs sitte mitä varten kaikkiin viritettyihin riiseliihin laitetaan polttoaineen paine mittari? huviksensa?
. sellaiset voi selittää jotka väittää että siirtopaineella ei ole merkitystä!!

Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Re: drifting projekti
Moon kuvitellu sen olevan vaan sitä varten, että näkee mikä se paine siellä on. Ja myös sen, että mikä sen paineen pitää olla että soppaa tulee tarpeeks. En tiiä sitte... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: drifting projekti
Onko merssu iskussa kemorassa ens vkl?
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
eiköhän tuo maha olla... suurin vika mersussa oli tyhjä tankki.moku kirjoitti:Onko merssu iskussa kemorassa ens vkl?

Huomenna muuten auto esillä kokkolassa asfalttisprintissä!! saattaa olla että tulee sulateltua nangkangiaki siellä

Re: drifting projekti
eiköhän se johki 450hv maksimissaan? 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: drifting projekti
pitää kyllä mennä ens vkl kemoraan kattomahan
Re: drifting projekti
linttaracing kirjoitti:eiköhän tuo maha olla... suurin vika mersussa oli tyhjä tankki.moku kirjoitti:Onko merssu iskussa kemorassa ens vkl?mutta nyt on yläkerta vimosenpäälle laitettu, ja kyllähän tuo laulaa vaikka syöttöö ei oo ku 120ml... mihinhän tuo määrä teoriassa riittää?
Huomenna muuten auto esillä kokkolassa asfalttisprintissä!! saattaa olla että tulee sulateltua nangkangiaki siellä
Hyvä hyvä! vois tulla kyllä kahtomaa mite se laulaa. Piti jo viime kesänä tulla kahtelee kisoja, mutta jotenki ei vaan kerinny

Kannustamassa ollaan mikäli saadaan kuljettaja, että pääsee tunnelmaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
- Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
Re: drifting projekti
Ja näin tankki tyhjä -> siirtopaineen romahduslinttaracing kirjoitti:eiköhän tuo maha olla... suurin vika mersussa oli tyhjä tankki.moku kirjoitti:Onko merssu iskussa kemorassa ens vkl?mutta nyt on yläkerta vimosenpäälle laitettu, ja kyllähän tuo laulaa vaikka syöttöö ei oo ku 120ml... mihinhän tuo määrä teoriassa riittää?
Huomenna muuten auto esillä kokkolassa asfalttisprintissä!! saattaa olla että tulee sulateltua nangkangiaki siellä

Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
- Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
Re: drifting projekti
Niin ja rivipumppuhan tunnetusti tarvii paineen toimiakseen kun taas jakajapumppu sekoaa siirtopaineesta kun kotelopaine nousee toki pieni paine myös jakajapumpulle mutta ei läheskään niin suurta kun rivipumpule jakajas puhutaan 0.5bar paineista. viritetyille riisseliille joissa jakajapumppu niin yleensä 2bar ylöspäin. niin ja ei tietenkää se paine kato sitä sopan määrää jos ei letkusta mee läpi tavaraa mutta sen kyllä huomaa mittaris jos letku jää pieneksi romahtaa paine heti kun lyö kaasun pohjaan.Kummeli kirjoitti:Moon kuvitellu sen olevan vaan sitä varten, että näkee mikä se paine siellä on. Ja myös sen, että mikä sen paineen pitää olla että soppaa tulee tarpeeks. En tiiä sitte...
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Re: drifting projekti
Todellaki!hasa_ kirjoitti:pitää kyllä mennä ens vkl kemoraan kattomahan
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
Juhiz kirjoitti:Todellaki!hasa_ kirjoitti:pitää kyllä mennä ens vkl kemoraan kattomahan
HIENOA HIENOA, että on tulossa mersumiehiä kannustaan!! huomenna tulee uus laatikko, kiirushan tässä vielä tulee..

Re: drifting projekti
Minäkin tulisin jos ei olisi työpäivä tuolloin 

Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: drifting projekti
Siirtopaineella on merkitys ja mittarillakin tarkoitus. Siirtopaineen notkahdus vaan ei saa mäntävaurioita aikaan, vaan ainoa seuraus on tehonpuute ja pahissa tapauksissa käynnin ontuminen/sammuminen. Ruiskutuksen ajoitus ei tuosta muutu, eikä ruiskutuksen takapää "leviä", joten muuten kunnossa olevaan settiin ei pahoja tuolla saa aikaan. Mittarista näkee siirtolinjan/-pumpun riittävyyden tai muita mahdollisia häiriöitä polttoaineensaannissa (esim. siirtotankin tarpeellisuus, loiskelevyt).Blacklandracing kirjoitti:Niin selittäkääs sitte mitä varten kaikkiin viritettyihin riiseliihin laitetaan polttoaineen paine mittari? huviksensa?. sellaiset voi selittää jotka väittää että siirtopaineella ei ole merkitystä!!
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: drifting projekti
Juuri näin. Tätä määki yritin sönköttää, mutta ei vissiin onnistunu...norsu kirjoitti:Siirtopaineella on merkitys ja mittarillakin tarkoitus. Siirtopaineen notkahdus vaan ei saa mäntävaurioita aikaan, vaan ainoa seuraus on tehonpuute ja pahissa tapauksissa käynnin ontuminen/sammuminen. Ruiskutuksen ajoitus ei tuosta muutu, eikä ruiskutuksen takapää "leviä", joten muuten kunnossa olevaan settiin ei pahoja tuolla saa aikaan. Mittarista näkee siirtolinjan/-pumpun riittävyyden tai muita mahdollisia häiriöitä polttoaineensaannissa (esim. siirtotankin tarpeellisuus, loiskelevyt).Blacklandracing kirjoitti:Niin selittäkääs sitte mitä varten kaikkiin viritettyihin riiseliihin laitetaan polttoaineen paine mittari? huviksensa?. sellaiset voi selittää jotka väittää että siirtopaineella ei ole merkitystä!!

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
- Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
Re: drifting projekti
Ootteko koskaan laittanu merkille jos polttoaine järjestelmässä on ilmaa loppuu nakutus?. nakutus jonka kaikkien luulis ymmärtävän johtuu ennakosta. eli huono polttoaineen saanti ruiskutus myöhästyy.!Kummeli kirjoitti:Juuri näin. Tätä määki yritin sönköttää, mutta ei vissiin onnistunu...norsu kirjoitti:Siirtopaineella on merkitys ja mittarillakin tarkoitus. Siirtopaineen notkahdus vaan ei saa mäntävaurioita aikaan, vaan ainoa seuraus on tehonpuute ja pahissa tapauksissa käynnin ontuminen/sammuminen. Ruiskutuksen ajoitus ei tuosta muutu, eikä ruiskutuksen takapää "leviä", joten muuten kunnossa olevaan settiin ei pahoja tuolla saa aikaan. Mittarista näkee siirtolinjan/-pumpun riittävyyden tai muita mahdollisia häiriöitä polttoaineensaannissa (esim. siirtotankin tarpeellisuus, loiskelevyt).Blacklandracing kirjoitti:Niin selittäkääs sitte mitä varten kaikkiin viritettyihin riiseliihin laitetaan polttoaineen paine mittari? huviksensa?. sellaiset voi selittää jotka väittää että siirtopaineella ei ole merkitystä!!
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Re: drifting projekti
Ei, vaan se ei anna ainetta siihen ekaan (vaikka 20astetta) ruiskutusaikaan. Eli mitään ei tapahu. Jos mynän poikia on uskominen, niin ruiskutus ennakko on 20 astetta eykk, eli ainetta alkaa tulla jo ennenku mäntä on yläällä. No, siellähän on valkea jo vaikka puristetaan vielä, mutta jos se onki ilmaa tuo ekat 20 astetta, niin soppaa alkaa tulla vasta ku mäntä on lähössä alaspäin. Ei ihme että nakutus lakkaa...
Olettaen siis, että se ruiskutus alkaa siinä, missä mynäpumpun ennakko on sanottu olevan.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: drifting projekti
Juuri näin.Kummeli kirjoitti:Ei, vaan se ei anna ainetta siihen ekaan (vaikka 20astetta) ruiskutusaikaan. Eli mitään ei tapahu. Jos mynän poikia on uskominen, niin ruiskutus ennakko on 20 astetta eykk, eli ainetta alkaa tulla jo ennenku mäntä on yläällä. No, siellähän on valkea jo vaikka puristetaan vielä, mutta jos se onki ilmaa tuo ekat 20 astetta, niin soppaa alkaa tulla vasta ku mäntä on lähössä alaspäin. Ei ihme että nakutus lakkaa...Olettaen siis, että se ruiskutus alkaa siinä, missä mynäpumpun ennakko on sanottu olevan.


-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: drifting projekti
juuri tätä koitin tuolla aikasemmin selittää. paljonkos muuten se mynämäellä tehdyn pumpun ennakko on 7 tapeilla?Kummeli kirjoitti:Ei, vaan se ei anna ainetta siihen ekaan (vaikka 20astetta) ruiskutusaikaan. Eli mitään ei tapahu. Jos mynän poikia on uskominen, niin ruiskutus ennakko on 20 astetta eykk, eli ainetta alkaa tulla jo ennenku mäntä on yläällä. No, siellähän on valkea jo vaikka puristetaan vielä, mutta jos se onki ilmaa tuo ekat 20 astetta, niin soppaa alkaa tulla vasta ku mäntä on lähössä alaspäin. Ei ihme että nakutus lakkaa...Olettaen siis, että se ruiskutus alkaa siinä, missä mynäpumpun ennakko on sanottu olevan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: drifting projekti
No pumpun kylessä lukee se 20 astetta ennen ykk, mutta todellisen ruiskutuken alkamista en tiiä, ja sitä ei tunnu tietävän kukaan. Mikä se siis kuuluis oikeasti olla. Huhuja oon vaan kuullu, että se tosissaan alkais tuosta 20 astetta ennen ykk:ta, mutta toisaalta vähän ihmetyttää. Äkkiähän se olis joutsenkaulalla koitettu jos vaan jaksais ylimäärästä rassata. Miksei sitäki oo joku koittanu.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: drifting projekti
Täältä tullaan myös isolla porukalla kannustaan kemoraan 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ti 03.05.2011 22:39
Re: drifting projekti
miten muuten kävi 124 takasilta paikallee.?
Re: drifting projekti
Kävin kotisivuilta lukemassa raporttia kemorasta. Lupaavalta vaikuttaa, mutta joko nyt olis aika iskeä mynäpumppu kiinni? Loppus ongelmat pumpusta ja vois tulla voimaakin yllättävästi lisää! 

IG: @pyrytakkunen
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
oishan tuo mynäpumppu kiva... kellä ois semmonen myyä tähän hätään??..PTracing kirjoitti:Kävin kotisivuilta lukemassa raporttia kemorasta. Lupaavalta vaikuttaa, mutta joko nyt olis aika iskeä mynäpumppu kiinni? Loppus ongelmat pumpusta ja vois tulla voimaakin yllättävästi lisää!
Re: drifting projekti
mynän pitäis ehdottomasti sponssata pumppu tähän,vaikka eihän se varmaan lisää nimeä kaipaakkaan...
Diesel on puhtaampi
Re: drifting projekti
Millasta ajattelit? 7 vai 8mm??linttaracing kirjoitti:oishan tuo mynäpumppu kiva... kellä ois semmonen myyä tähän hätään??..
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
riippuu mitä on tarjolla...Petehri kirjoitti:Millasta ajattelit? 7 vai 8mm??linttaracing kirjoitti:oishan tuo mynäpumppu kiva... kellä ois semmonen myyä tähän hätään??..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
- Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
Re: drifting projekti
oon tainnu jo pariin kertaan ehdottaa tota mynäpumppua ja 8 tappista. Suosittelen myös harkitsemaan turbon vaihtoa isompaan. 50 tai 55. Koska miks pieni turbo kun remmiahdin on alhaalla junnaamas sitä ilmaa. isompi turbo riittää ylös ja ei ala ahdistamaan. Katoin ton videon kemorasta ite en päässyt kattoo ja harmittaa , mutta aika lailla tuntu kyllä mersu puutuvan.
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
no nyt ois tuotto 145ml
jos tuo nyt yltäis sinne viiteensataan... 

