drifting projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

Ei jaksa edes vämmätä asiasta asia on niin ja sillä selvä!!
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

pera8x kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Mistä se ilma sinne elementin päälle tulee? :crazy:
jos linjassa on vuoto, niin siitä, mutta jos linjassa ei ole vuotoja, niin ilmeisesti siellä ei ole ilmaa, vaan pumppu kavitoi. ns tyhjiö tulee jonnekkin pumpun ja suuttimen välille, tai tankin ja pumpun välille. todellisuudessa siellä taitaa syntyä naftahöyryjä, kun linjan paine laskee alle 1 baarin absoluuttista painetta. eli käytännössä menee alipaineen puolelle.

näin maanläheisesti selitettynä sama homma, kun että laittais lääkeruiskun puolilleen vettä, tukkis ruiskun suun ja vetäis mäntää taakseppäin. mäntä on alhaalla, vettä ruisku puolillaan ja loput on tyhjiöö ja vesihöyryä.
Meni tuossa Skaaniasta tankin huohotin tukkoon. Pikku hiljaa alkaa käymään huonommin, sitten tippuu jo pyttyjä pois, ja lopuksi sammuu. Sitä se tekkee kun pumppu menee vakuumin puolelle, ei muuta. :thumbup:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

Niin selittäkääs sitte mitä varten kaikkiin viritettyihin riiseliihin laitetaan polttoaineen paine mittari? huviksensa? :D. sellaiset voi selittää jotka väittää että siirtopaineella ei ole merkitystä!!
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Moon kuvitellu sen olevan vaan sitä varten, että näkee mikä se paine siellä on. Ja myös sen, että mikä sen paineen pitää olla että soppaa tulee tarpeeks. En tiiä sitte... :crazy:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
moku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 04.12.2007 14:03
Paikkakunta: saarijärvi

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja moku »

Onko merssu iskussa kemorassa ens vkl?
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

moku kirjoitti:Onko merssu iskussa kemorassa ens vkl?
eiköhän tuo maha olla... suurin vika mersussa oli tyhjä tankki. :clap: mutta nyt on yläkerta vimosenpäälle laitettu, ja kyllähän tuo laulaa vaikka syöttöö ei oo ku 120ml... mihinhän tuo määrä teoriassa riittää?

Huomenna muuten auto esillä kokkolassa asfalttisprintissä!! saattaa olla että tulee sulateltua nangkangiaki siellä :thumbup:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

eiköhän se johki 450hv maksimissaan? :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
hasa_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 04.07.2010 16:54
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja hasa_ »

pitää kyllä mennä ens vkl kemoraan kattomahan
moku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 04.12.2007 14:03
Paikkakunta: saarijärvi

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja moku »

linttaracing kirjoitti:
moku kirjoitti:Onko merssu iskussa kemorassa ens vkl?
eiköhän tuo maha olla... suurin vika mersussa oli tyhjä tankki. :clap: mutta nyt on yläkerta vimosenpäälle laitettu, ja kyllähän tuo laulaa vaikka syöttöö ei oo ku 120ml... mihinhän tuo määrä teoriassa riittää?

Huomenna muuten auto esillä kokkolassa asfalttisprintissä!! saattaa olla että tulee sulateltua nangkangiaki siellä :thumbup:

Hyvä hyvä! vois tulla kyllä kahtomaa mite se laulaa. Piti jo viime kesänä tulla kahtelee kisoja, mutta jotenki ei vaan kerinny :D
Kannustamassa ollaan mikäli saadaan kuljettaja, että pääsee tunnelmaan.
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

linttaracing kirjoitti:
moku kirjoitti:Onko merssu iskussa kemorassa ens vkl?
eiköhän tuo maha olla... suurin vika mersussa oli tyhjä tankki. :clap: mutta nyt on yläkerta vimosenpäälle laitettu, ja kyllähän tuo laulaa vaikka syöttöö ei oo ku 120ml... mihinhän tuo määrä teoriassa riittää?

Huomenna muuten auto esillä kokkolassa asfalttisprintissä!! saattaa olla että tulee sulateltua nangkangiaki siellä :thumbup:
Ja näin tankki tyhjä -> siirtopaineen romahdus ;).
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

Kummeli kirjoitti:Moon kuvitellu sen olevan vaan sitä varten, että näkee mikä se paine siellä on. Ja myös sen, että mikä sen paineen pitää olla että soppaa tulee tarpeeks. En tiiä sitte... :crazy:
Niin ja rivipumppuhan tunnetusti tarvii paineen toimiakseen kun taas jakajapumppu sekoaa siirtopaineesta kun kotelopaine nousee toki pieni paine myös jakajapumpulle mutta ei läheskään niin suurta kun rivipumpule jakajas puhutaan 0.5bar paineista. viritetyille riisseliille joissa jakajapumppu niin yleensä 2bar ylöspäin. niin ja ei tietenkää se paine kato sitä sopan määrää jos ei letkusta mee läpi tavaraa mutta sen kyllä huomaa mittaris jos letku jää pieneksi romahtaa paine heti kun lyö kaasun pohjaan.
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

hasa_ kirjoitti:pitää kyllä mennä ens vkl kemoraan kattomahan
Todellaki!
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Juhiz kirjoitti:
hasa_ kirjoitti:pitää kyllä mennä ens vkl kemoraan kattomahan
Todellaki!

HIENOA HIENOA, että on tulossa mersumiehiä kannustaan!! huomenna tulee uus laatikko, kiirushan tässä vielä tulee.. :)
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Minäkin tulisin jos ei olisi työpäivä tuolloin :(
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja norsu »

Blacklandracing kirjoitti:Niin selittäkääs sitte mitä varten kaikkiin viritettyihin riiseliihin laitetaan polttoaineen paine mittari? huviksensa? :D. sellaiset voi selittää jotka väittää että siirtopaineella ei ole merkitystä!!
Siirtopaineella on merkitys ja mittarillakin tarkoitus. Siirtopaineen notkahdus vaan ei saa mäntävaurioita aikaan, vaan ainoa seuraus on tehonpuute ja pahissa tapauksissa käynnin ontuminen/sammuminen. Ruiskutuksen ajoitus ei tuosta muutu, eikä ruiskutuksen takapää "leviä", joten muuten kunnossa olevaan settiin ei pahoja tuolla saa aikaan. Mittarista näkee siirtolinjan/-pumpun riittävyyden tai muita mahdollisia häiriöitä polttoaineensaannissa (esim. siirtotankin tarpeellisuus, loiskelevyt).
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

norsu kirjoitti:
Blacklandracing kirjoitti:Niin selittäkääs sitte mitä varten kaikkiin viritettyihin riiseliihin laitetaan polttoaineen paine mittari? huviksensa? :D. sellaiset voi selittää jotka väittää että siirtopaineella ei ole merkitystä!!
Siirtopaineella on merkitys ja mittarillakin tarkoitus. Siirtopaineen notkahdus vaan ei saa mäntävaurioita aikaan, vaan ainoa seuraus on tehonpuute ja pahissa tapauksissa käynnin ontuminen/sammuminen. Ruiskutuksen ajoitus ei tuosta muutu, eikä ruiskutuksen takapää "leviä", joten muuten kunnossa olevaan settiin ei pahoja tuolla saa aikaan. Mittarista näkee siirtolinjan/-pumpun riittävyyden tai muita mahdollisia häiriöitä polttoaineensaannissa (esim. siirtotankin tarpeellisuus, loiskelevyt).
Juuri näin. Tätä määki yritin sönköttää, mutta ei vissiin onnistunu... :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

Kummeli kirjoitti:
norsu kirjoitti:
Blacklandracing kirjoitti:Niin selittäkääs sitte mitä varten kaikkiin viritettyihin riiseliihin laitetaan polttoaineen paine mittari? huviksensa? :D. sellaiset voi selittää jotka väittää että siirtopaineella ei ole merkitystä!!
Siirtopaineella on merkitys ja mittarillakin tarkoitus. Siirtopaineen notkahdus vaan ei saa mäntävaurioita aikaan, vaan ainoa seuraus on tehonpuute ja pahissa tapauksissa käynnin ontuminen/sammuminen. Ruiskutuksen ajoitus ei tuosta muutu, eikä ruiskutuksen takapää "leviä", joten muuten kunnossa olevaan settiin ei pahoja tuolla saa aikaan. Mittarista näkee siirtolinjan/-pumpun riittävyyden tai muita mahdollisia häiriöitä polttoaineensaannissa (esim. siirtotankin tarpeellisuus, loiskelevyt).
Juuri näin. Tätä määki yritin sönköttää, mutta ei vissiin onnistunu... :D
Ootteko koskaan laittanu merkille jos polttoaine järjestelmässä on ilmaa loppuu nakutus?. nakutus jonka kaikkien luulis ymmärtävän johtuu ennakosta. eli huono polttoaineen saanti ruiskutus myöhästyy.!
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ei, vaan se ei anna ainetta siihen ekaan (vaikka 20astetta) ruiskutusaikaan. Eli mitään ei tapahu. Jos mynän poikia on uskominen, niin ruiskutus ennakko on 20 astetta eykk, eli ainetta alkaa tulla jo ennenku mäntä on yläällä. No, siellähän on valkea jo vaikka puristetaan vielä, mutta jos se onki ilmaa tuo ekat 20 astetta, niin soppaa alkaa tulla vasta ku mäntä on lähössä alaspäin. Ei ihme että nakutus lakkaa... :roll: Olettaen siis, että se ruiskutus alkaa siinä, missä mynäpumpun ennakko on sanottu olevan.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja norsu »

Kummeli kirjoitti:Ei, vaan se ei anna ainetta siihen ekaan (vaikka 20astetta) ruiskutusaikaan. Eli mitään ei tapahu. Jos mynän poikia on uskominen, niin ruiskutus ennakko on 20 astetta eykk, eli ainetta alkaa tulla jo ennenku mäntä on yläällä. No, siellähän on valkea jo vaikka puristetaan vielä, mutta jos se onki ilmaa tuo ekat 20 astetta, niin soppaa alkaa tulla vasta ku mäntä on lähössä alaspäin. Ei ihme että nakutus lakkaa... :roll: Olettaen siis, että se ruiskutus alkaa siinä, missä mynäpumpun ennakko on sanottu olevan.
Juuri näin. 8) :D Vain ruiskutuksen alku myöhästyy, loppupää taasen pysyy ennallaan. Ja taas moottorin kestävyys paranee (vaarallistahan on liika ennakko ja/tai ruiskutuksen loppupään liika pidentyminen).
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Kummeli kirjoitti:Ei, vaan se ei anna ainetta siihen ekaan (vaikka 20astetta) ruiskutusaikaan. Eli mitään ei tapahu. Jos mynän poikia on uskominen, niin ruiskutus ennakko on 20 astetta eykk, eli ainetta alkaa tulla jo ennenku mäntä on yläällä. No, siellähän on valkea jo vaikka puristetaan vielä, mutta jos se onki ilmaa tuo ekat 20 astetta, niin soppaa alkaa tulla vasta ku mäntä on lähössä alaspäin. Ei ihme että nakutus lakkaa... :roll: Olettaen siis, että se ruiskutus alkaa siinä, missä mynäpumpun ennakko on sanottu olevan.
juuri tätä koitin tuolla aikasemmin selittää. paljonkos muuten se mynämäellä tehdyn pumpun ennakko on 7 tapeilla?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No pumpun kylessä lukee se 20 astetta ennen ykk, mutta todellisen ruiskutuken alkamista en tiiä, ja sitä ei tunnu tietävän kukaan. Mikä se siis kuuluis oikeasti olla. Huhuja oon vaan kuullu, että se tosissaan alkais tuosta 20 astetta ennen ykk:ta, mutta toisaalta vähän ihmetyttää. Äkkiähän se olis joutsenkaulalla koitettu jos vaan jaksais ylimäärästä rassata. Miksei sitäki oo joku koittanu.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Late S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 22.02.2010 19:02
Paikkakunta: Nivala

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Late S »

Täältä tullaan myös isolla porukalla kannustaan kemoraan :thumbup:
vanharouva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 03.05.2011 22:39

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja vanharouva »

miten muuten kävi 124 takasilta paikallee.?
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kävin kotisivuilta lukemassa raporttia kemorasta. Lupaavalta vaikuttaa, mutta joko nyt olis aika iskeä mynäpumppu kiinni? Loppus ongelmat pumpusta ja vois tulla voimaakin yllättävästi lisää! :wink:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

PTracing kirjoitti:Kävin kotisivuilta lukemassa raporttia kemorasta. Lupaavalta vaikuttaa, mutta joko nyt olis aika iskeä mynäpumppu kiinni? Loppus ongelmat pumpusta ja vois tulla voimaakin yllättävästi lisää! :wink:
oishan tuo mynäpumppu kiva... kellä ois semmonen myyä tähän hätään??..
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja j.a »

mynän pitäis ehdottomasti sponssata pumppu tähän,vaikka eihän se varmaan lisää nimeä kaipaakkaan...
Diesel on puhtaampi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Petehri »

linttaracing kirjoitti:oishan tuo mynäpumppu kiva... kellä ois semmonen myyä tähän hätään??..
Millasta ajattelit? 7 vai 8mm??
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Petehri kirjoitti:
linttaracing kirjoitti:oishan tuo mynäpumppu kiva... kellä ois semmonen myyä tähän hätään??..
Millasta ajattelit? 7 vai 8mm??
riippuu mitä on tarjolla...
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

oon tainnu jo pariin kertaan ehdottaa tota mynäpumppua ja 8 tappista. Suosittelen myös harkitsemaan turbon vaihtoa isompaan. 50 tai 55. Koska miks pieni turbo kun remmiahdin on alhaalla junnaamas sitä ilmaa. isompi turbo riittää ylös ja ei ala ahdistamaan. Katoin ton videon kemorasta ite en päässyt kattoo ja harmittaa , mutta aika lailla tuntu kyllä mersu puutuvan.
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

no nyt ois tuotto 145ml :clap: jos tuo nyt yltäis sinne viiteensataan... :?:
Vastaa Viestiin