
Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Noni ny tuli tuota ennakkoa vähän säädettyä. Pumppu löysälle ja tota 8mm ruuvia kierros auki päin. En katsonut paljonko ennakko on nytte. Varmaan viikonloppuna voisi tarkistaa ja säätää tarvittaes.
Onko kukaan säätäny ajotusta 15jykk- 13jykkiin et montako kierrosta tota ruuvia sai pyörittää?
Onko kukaan säätäny ajotusta 15jykk- 13jykkiin et montako kierrosta tota ruuvia sai pyörittää?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
- ventti-ville
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
mistä tietää paljonko pumpun ajoitus on? ja paljonko on "normaalisti"?
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
124 CE 300 24V
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kirjoitin googleen "OM601 & ajoitus" ja sain vastauksesksi : http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 685b23a246" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla puhutaan 16 asteesta, en sano varmaksi mutta muistini mukaan 15 tai 16 astetta on tehtaan antaman ohjearvo.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyisen aseteluvun saa kyllä selville kun luet nuo mesen ohjeet, katsot merkin ruiskutuspumpulta ja kampiakselilta, tämä ei eroa mitenkään bensa-auton sytytysennakos tarkistamisesta.
Tuolla puhutaan 16 asteesta, en sano varmaksi mutta muistini mukaan 15 tai 16 astetta on tehtaan antaman ohjearvo.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyisen aseteluvun saa kyllä selville kun luet nuo mesen ohjeet, katsot merkin ruiskutuspumpulta ja kampiakselilta, tämä ei eroa mitenkään bensa-auton sytytysennakos tarkistamisesta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Saakos tota pumpun lukitus työkalua aiva normaali tallaaja ostaa jostakin vai onko vain korjaamoilla. mitä maksais ja mistä niitä saa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
11mm poranterästä vetäsee rälläkällä pätkän sieltä peräosasta. sitten rälläkällä viilto päähän, niin se on siinä.
kait sen virallisen jostakin veholtakin saa. veikkaan, että hinta on veholisällä pilattu.
kait sen virallisen jostakin veholtakin saa. veikkaan, että hinta on veholisällä pilattu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
30-40e on veholla ja kl-varaosilla tuollasen työkalun hinta
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
oho
.
no joo pyaytään poranteräs

no joo pyaytään poranteräs

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
- ventti-ville
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
noniin sain pumpun toimimaan ku purin sen ja säädin ajoituksen 13 jykk:n. hieman pitää viel tyhjäkäyntiä säätää mut muuten onnistu tosi hyvin, ei savuta tyhjäkäynnillä eikä esim 3 tonnin kiekoilla mut talla pohjassa puskee mustaa
onko toi pumpun ajoitus vähän liian aikaisella? käy kuitenkin normaalisti ja kiihtyy paljon paremmin ku ennen. ja kiitokset ohjeista 


124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
124 CE 300 24V
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
riippuu, että kuinka säädit sen 13 astetta JYKK. onko asteet laitettu "joutsenkaula" tyyppisellä ratkasulla, vai pumpun lukitustyökalua käyttäen ja siitä katottau? meinaan vaan, että jos on lukitustyökalulla laitettu, niin sitten on hyvät ennakot säädetylle vakio pumpulle, mutta joutsenkaulalla laitettuna voi olla "hitusen" aikasella. toi pumpun lukitus ei kerro todellista ruiskutushetkeä. todellinen ruiskutuksen alotushetki on jotakin ihan muuta.ventti-ville kirjoitti:noniin sain pumpun toimimaan ku purin sen ja säädin ajoituksen 13 jykk:n. hieman pitää viel tyhjäkäyntiä säätää mut muuten onnistu tosi hyvin, ei savuta tyhjäkäynnillä eikä esim 3 tonnin kiekoilla mut talla pohjassa puskee mustaaonko toi pumpun ajoitus vähän liian aikaisella? käy kuitenkin normaalisti ja kiihtyy paljon paremmin ku ennen. ja kiitokset ohjeista
itekkin tänään säätelin ennakoita, kun tuntuu toi mersu kehittävänä vähän normaalia enemmän lämpöä. säätelin jokusen asteen myöhäsemmälle. ei kauheesti vaikutusta mihinkään. pikkasen pehmeemmin käy ja ehkä pikkasen vähemmän kehittää lämpöä. tehot ei muuttunu perstuntumalta mihinkään. aikasemmalle ei voi säätää, muuten alkaa kalkattaa ja tehot tippuu. mulla on nyt ruiskuennakko 15 EYKK. ja se on sitä todellista ruiskutushetken alkamisajankohtaa.
minkälaisia ennakoita muut 7mm elementeillä ajelevat käyttelee? olis kiva saada vähän vertailupohjaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
eipäs ole mynä pumppua mutta seiskoilla kuitenkin niin pitäisi olla jossain nollan tienoilla..
millä porukka on tarkistanu tuon kampiakselin ajoitusmerkin paikkaansapitävyyden?
kun pumpun tekiän kanssa hienosäädettiin ennakko niin tuumasi että nyt on kohdallaan jos merkki pitää kutinsa mutta itse odotin pirteämpää esitystä
äkkiä mietittynä ja toisia autoja vertailemalla teho on jossain 220-250 heppaa tossa om602 koneessa.
paljokos peralla on potkua?
ideoita otetaan vastaan mikä mättää kun mosse ei potki
millä porukka on tarkistanu tuon kampiakselin ajoitusmerkin paikkaansapitävyyden?
kun pumpun tekiän kanssa hienosäädettiin ennakko niin tuumasi että nyt on kohdallaan jos merkki pitää kutinsa mutta itse odotin pirteämpää esitystä

paljokos peralla on potkua?
ideoita otetaan vastaan mikä mättää kun mosse ei potki

w201 om605
- ventti-ville
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo lukitustyökalulla säädin. niin toki tiedän että se on jotain ihan muuta mutta että työkalu lukittuu 13 jykk.pera8x kirjoitti:riippuu, että kuinka säädit sen 13 astetta JYKK. onko asteet laitettu "joutsenkaula" tyyppisellä ratkasulla, vai pumpun lukitustyökalua käyttäen ja siitä katottau? meinaan vaan, että jos on lukitustyökalulla laitettu, niin sitten on hyvät ennakot säädetylle vakio pumpulle, mutta joutsenkaulalla laitettuna voi olla "hitusen" aikasella. toi pumpun lukitus ei kerro todellista ruiskutushetkeä. todellinen ruiskutuksen alotushetki on jotakin ihan muuta.ventti-ville kirjoitti:noniin sain pumpun toimimaan ku purin sen ja säädin ajoituksen 13 jykk:n. hieman pitää viel tyhjäkäyntiä säätää mut muuten onnistu tosi hyvin, ei savuta tyhjäkäynnillä eikä esim 3 tonnin kiekoilla mut talla pohjassa puskee mustaaonko toi pumpun ajoitus vähän liian aikaisella? käy kuitenkin normaalisti ja kiihtyy paljon paremmin ku ennen. ja kiitokset ohjeista
itekkin tänään säätelin ennakoita, kun tuntuu toi mersu kehittävänä vähän normaalia enemmän lämpöä. säätelin jokusen asteen myöhäsemmälle. ei kauheesti vaikutusta mihinkään. pikkasen pehmeemmin käy ja ehkä pikkasen vähemmän kehittää lämpöä. tehot ei muuttunu perstuntumalta mihinkään. aikasemmalle ei voi säätää, muuten alkaa kalkattaa ja tehot tippuu. mulla on nyt ruiskuennakko 15 EYKK. ja se on sitä todellista ruiskutushetken alkamisajankohtaa.
minkälaisia ennakoita muut 7mm elementeillä ajelevat käyttelee? olis kiva saada vähän vertailupohjaa.

124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
124 CE 300 24V
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
en mää näistä mitään tiedä, mutta kuulostaa aika myöhäseltä toi ennakko. tietenkin pumpuntekijä vaikuttaa aika paljon sopivimpaan ennakkoon. miltä se koneen käyntiääni kuulostaa? onko ollenkan karkea, vai pumpulin pehmeetä käyntiä? ite huomasin sen, että kun sääti ennakkoa aina vaan aikasemmalle, niin jossain kohtaa alkaa käymään tyhjää todella karkeasti ja kierroksillakin kalkattaa. jos siitä vielä aikastaa, niin kone alkaa kehittään vaan lämpöä ja tehot tippuu. jos taas säätelee myöhäsemmälle päin, niin käyntiääni siistiytyy ja kierroksilla kuulostaa ihan normi pumpulta. tehot ei kovin paljoa muutu perstuntumalta, jos säädöt liikkuu optimaalisella alueella. tietty, kun mennään tarpeeks myöhäselle, tai aikaselle, niin alkaa jo huomata persdynollakin. mielestäni, ainakin tällä mun pumpulla paras on toi 15 astetta ennakkoa. käynti on semmosta, että tyhjäkäynti on pikkasen karkea, mutta yli 1000 kierroksen mentäessä muuttuu lähes normaaliks. kylmänä roklottaa pikkasen vielä enemmän. kulutuskin on ollu pienempi, kun vakioversiolla. eli aika hyvissä säädöissä aletaan oleen.jekku90 kirjoitti:eipäs ole mynä pumppua mutta seiskoilla kuitenkin niin pitäisi olla jossain nollan tienoilla..
millä porukka on tarkistanu tuon kampiakselin ajoitusmerkin paikkaansapitävyyden?
kun pumpun tekiän kanssa hienosäädettiin ennakko niin tuumasi että nyt on kohdallaan jos merkki pitää kutinsa mutta itse odotin pirteämpää esitystääkkiä mietittynä ja toisia autoja vertailemalla teho on jossain 220-250 heppaa tossa om602 koneessa.
paljokos peralla on potkua?
ideoita otetaan vastaan mikä mättää kun mosse ei potki
tarkkoja tehoja en tiedä. karkeesti uskallan arvioida, että 300 hepan korvilla liikutaan. jonkun verran yli 251 heppaa jokatapauksessa, sen verran tiedän varmasti. en mää tosta oikein edes huomaa, jos puuttuu pari kolkyt heppaa.
minkälainen tää sun muu kokoonpano on?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joutsenkaula menetelmällä laitettiin pumppu silloin niin en ole sitä hirvinnyt mennä säätelemään..
eihän se ihan pumpulia ole kun viistämättömällä mennään
eli rengaspalvelu karjalaisen tekemä pumppu, ahdin switser s2bg kompura siipi jotain 50+ ja pako vissiin 65
, vakio pakosarja, 3" savupiippu kokomatkalla, syylärin kokoinen välijäähy, vakio turboimusarjasta tehty imusarja ja syöttö katossa 
eihän se ihan pumpulia ole kun viistämättömällä mennään

eli rengaspalvelu karjalaisen tekemä pumppu, ahdin switser s2bg kompura siipi jotain 50+ ja pako vissiin 65


w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joopa joo. kuulostaa ihan hyvältä. missä kopassa tää muuten on? mullakin on farkkukorissa, niin ei se miltään raketilta enää tunnu, kun aikansa on ajanu ja tottunu siihen. helppo ja vaivaton tällä on ohittaa, mutta ei tällä esim. asfaltilla ole mitenkään helppo driftailla tms. varttimaili meni tolla 250 hepan setupilla 15,4s ja 154km/h. tällä uudella ahtimella ja automaattiaskilla en ole kokeillu. semmonen sopivan tehokas käyttis, ettei noi nissaniin 350z ja muut vastaavat pääse isolla tiellä kiusaan. radalla ja muutenkin kilpailuhenkisessä touhussa tää on ihan onneton. (alusta muistuttaa enemmän jenkkiä, kun eurooppalasita..)
paljonko sulla on ahtopainetta? kuinkas tulee savua pakarinpäästä? millä ahtopaineen näyttämällä savuttelee minkäkin verran. paljonko kone kiertää?
tästä 5 pyttysestä koneesta saa aika helpolla hevosia paperille. sillon, kun penkitin, niin samaan aikaan oli joku jätkä pikkumesellä. sillä oli aika sama setuppi pellinalla, kun mullakin. sama kone ja sama ahdin. meidän molempien vääntökäppyrät oli aika samanlaiset. toisella se meni vaan karvan pidemmälle. mulla tuli 250 heppaa ja 400nm. sillä toisella sällillä oli 300 heppaa ja 400nm. 50 heppaa eroa, vaikka vääntö oli sama. mulla tais sillon kiertää muistaakseni jotakin 5500 tms. ja vetävät kiekat oli jossakin 4500-5000 korvilla. sillä toisella jampalla piisas soppaa vielä ylemmillä kierroksilla, mistä sitten tuli toi tehoero.
että jos 400nm väännöllä saa 300 heppaa, niin kyllähän tästä koneesta pitäis aikas helposti saada ainakin 350 heppaa, jos kaikki komponentit on kunnossa.
paljonko sulla on ahtopainetta? kuinkas tulee savua pakarinpäästä? millä ahtopaineen näyttämällä savuttelee minkäkin verran. paljonko kone kiertää?
tästä 5 pyttysestä koneesta saa aika helpolla hevosia paperille. sillon, kun penkitin, niin samaan aikaan oli joku jätkä pikkumesellä. sillä oli aika sama setuppi pellinalla, kun mullakin. sama kone ja sama ahdin. meidän molempien vääntökäppyrät oli aika samanlaiset. toisella se meni vaan karvan pidemmälle. mulla tuli 250 heppaa ja 400nm. sillä toisella sällillä oli 300 heppaa ja 400nm. 50 heppaa eroa, vaikka vääntö oli sama. mulla tais sillon kiertää muistaakseni jotakin 5500 tms. ja vetävät kiekat oli jossakin 4500-5000 korvilla. sillä toisella jampalla piisas soppaa vielä ylemmillä kierroksilla, mistä sitten tuli toi tehoero.
että jos 400nm väännöllä saa 300 heppaa, niin kyllähän tästä koneesta pitäis aikas helposti saada ainakin 350 heppaa, jos kaikki komponentit on kunnossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
hukkis ei ole toistaiseksi käytössä. nelosella kun vetää kaasupohjassa niin menee yli kahden kilon mutta muuten pysyy pikkusen alle kahden. tätä olen miettiny että onko toi pakopesä tosiaan niin iso että ei jaksa ahtaa enempää
savua kyllä tulee ja paljon ennekuin alkaa olemaan painetta pöntössä
painetta alkaa tulemaan jossain 2200-2400 ja täysihöyry jossain 3800kierroksella.
vetävät on ppd:n jäljiltä olisko joku 5000. paljokohan tuota uskaltais kierrättää

savua kyllä tulee ja paljon ennekuin alkaa olemaan painetta pöntössä

painetta alkaa tulemaan jossain 2200-2400 ja täysihöyry jossain 3800kierroksella.
vetävät on ppd:n jäljiltä olisko joku 5000. paljokohan tuota uskaltais kierrättää

w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo. no 2 baaria pitäs kyllä piisata aika isoonkin tehoon. mulla tuli toi 400nm n.1,3 baarilla.
jos aletaan alusta asti miettiin koko hommaa: moottori on ehjä, pakosarja on ok, tai ainakin riittävä yli 250 hepalle, ahdin tuntuis työntävän ilmaa riittävästi. pakari on riittävä. jäljelle jää syöttöpumppu ja polttoainelinjat. jos linjat on ehjät, eikä auto muuten sekoile mitään siltäosin, niin uskoisin niidenkin olevan riittävät. sitten syöttöpumppu: jos ja vaikka pumppu tuuppaiskin soppaa esim. 500nm edestä, niin sekin vaikuttaa asiaan, että millä kierrosluvulla ja millä ennakolla. jos pumpun maks tuotto on sen 500nm edestä soppaa kierrosluvulla 0-4000rpm ja siitä sitten pikkuhiljaa alenee, niin sekin voi olla syypää.
ahdin työntää täyttä höökiä vasta 4800 kierroksen kohdalla ja pumppu alkaa rajottaa sopan määrää melkein heti perään, kun ahdin vasta alkaa tehdä työtä kunnolla. seurauksena on näköhavainto, että soppaa piisaa, kerta savuakin tulee, mutta todellisuudessa soppa käykin vähiin juuri sillon, kun ilmaa olis eniten tarjolla.
taikka sitten, että pumppu tuuppaa soppaa, mutta liian myöhään. syntyy vaan savua ja hyödylliset sylinteripaineet meneekin pakoputkeen.
paljonkos tää kone nyt kiertää, jos paikallaan painaa lapun lattiaan?
tämä on vaan tällästä spegulointia, arvauksia ja veikkauksia. asia ei välttämättä ole näistä jutuista kiinni, mutta jostakin se johtuu, jos tehoo ei tule, vaikka pitäis. jatketaan ihmettelyä.
jos aletaan alusta asti miettiin koko hommaa: moottori on ehjä, pakosarja on ok, tai ainakin riittävä yli 250 hepalle, ahdin tuntuis työntävän ilmaa riittävästi. pakari on riittävä. jäljelle jää syöttöpumppu ja polttoainelinjat. jos linjat on ehjät, eikä auto muuten sekoile mitään siltäosin, niin uskoisin niidenkin olevan riittävät. sitten syöttöpumppu: jos ja vaikka pumppu tuuppaiskin soppaa esim. 500nm edestä, niin sekin vaikuttaa asiaan, että millä kierrosluvulla ja millä ennakolla. jos pumpun maks tuotto on sen 500nm edestä soppaa kierrosluvulla 0-4000rpm ja siitä sitten pikkuhiljaa alenee, niin sekin voi olla syypää.
ahdin työntää täyttä höökiä vasta 4800 kierroksen kohdalla ja pumppu alkaa rajottaa sopan määrää melkein heti perään, kun ahdin vasta alkaa tehdä työtä kunnolla. seurauksena on näköhavainto, että soppaa piisaa, kerta savuakin tulee, mutta todellisuudessa soppa käykin vähiin juuri sillon, kun ilmaa olis eniten tarjolla.
taikka sitten, että pumppu tuuppaa soppaa, mutta liian myöhään. syntyy vaan savua ja hyödylliset sylinteripaineet meneekin pakoputkeen.
paljonkos tää kone nyt kiertää, jos paikallaan painaa lapun lattiaan?
tämä on vaan tällästä spegulointia, arvauksia ja veikkauksia. asia ei välttämättä ole näistä jutuista kiinni, mutta jostakin se johtuu, jos tehoo ei tule, vaikka pitäis. jatketaan ihmettelyä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
empäs nyt kyllä muista mitä kiertää, pitää kokeilla.
ei se muuten temppuile paitti että kylmästä kun lyö käyntiin niin tuntuu että mäntien päällä olis puolidesiä dieseliä valmiiksi ja sinistä tulee aikas reilusti, vähänaikaa kierrättelee niin käy normaalisti.
jaa tuo ennenahtoa tuleva syötönmäärä on vissiin aika tapissa pumppumestarin jäljiltä,= oma morkooli ei riitä rajoittamaan polttoaineen määrääkun on syöttö on täysillä. olen vähän laskenut ruiskutuspainetta mutta ei riitä ja tästä johtuu tyhjäkäynnin karkaaminen lämpimänä...
ei se muuten temppuile paitti että kylmästä kun lyö käyntiin niin tuntuu että mäntien päällä olis puolidesiä dieseliä valmiiksi ja sinistä tulee aikas reilusti, vähänaikaa kierrättelee niin käy normaalisti.
jaa tuo ennenahtoa tuleva syötönmäärä on vissiin aika tapissa pumppumestarin jäljiltä,= oma morkooli ei riitä rajoittamaan polttoaineen määrääkun on syöttö on täysillä. olen vähän laskenut ruiskutuspainetta mutta ei riitä ja tästä johtuu tyhjäkäynnin karkaaminen lämpimänä...
w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joku 5700 kiertää ilman kuormaa. ei meinaa unta saada kun mietityttää 

w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ok. kyllä sen noilla kierroksilla pitäis reilusti enemmän tuottaa tehoja. ellei se pumppu ole jotenkin ihmeellisesti säädetty, että alkaa jo hyvissä ajoin ennen kierrosten loppumista rajottaa syöttöjä isolla kädellä. no, siihen en oikein jaksa uskoa.jekku90 kirjoitti:joku 5700 kiertää ilman kuormaa. ei meinaa unta saada kun mietityttää
koita huvikses säätää ennakkoa. jos sulla on varaa aikastaa siitä "pikasäätö" ruuvvista, niin se on ainakin helppo ja nopee operaatio testata. 10min homma. ja jos ei ole varaa, niin ei sekään mahdoton homma ole. tosin tekee vähän työtä, jos ei muutukkaan paremmaks. joutuu tekeen saman homman uudestaan ja kääntään ennakot takas..
tänään testailin erilaisilla laskureilla ja ohjelmilla ton oman kärrini tehoarvoja. testailin varttimaili aikoja GPS:llä ja siitä sitten ohjelmalla ihmettelin tehoja. ja toinen, mitä testailin, niin oli kiihtyvyysanturien avulla saatua tietoa ja sitä kautta sitten tehojen spekulointia. jokusen vedon vetelin ja lopputuloksena oli aika iso haarukka: ohjelmien ja tietojen perusteella arvioitu teho oli kutakuinkin 300-350 heppaa. kiihtyvyysanturit arvioitti tehoks n. 300heppaa ja 450nm, kun taas varttimaili ajat oli vähän reilummat. en oikein jaksa uskoa tohon 350 heppaan. ei tää niin rivakka peli ole kuitenkaan. no, sekin selviää, kun käy rullilla tässä jossain kohtaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
no niin syy tehon puutteeseen löytyi
hävettää kyllä mutta säätelin joskus tuota kaasutankoa ja kaasu jäi pumpulta jonku puolitoista senttiä vajaaksi
tanko lyhyelle ja jotain 30-50 heppaa heti lisää ja taas hymyilyttää

hävettää kyllä mutta säätelin joskus tuota kaasutankoa ja kaasu jäi pumpulta jonku puolitoista senttiä vajaaksi

tanko lyhyelle ja jotain 30-50 heppaa heti lisää ja taas hymyilyttää

w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Joo, ei pysyny pirssi avensiksen perässä. Häätyy säätää pumppua.
Eli mitä tuossa 3 litran turbodaizlassa pitää/kannattaa purkaa kun aletaan pumppua säätämään ?
Imusarja ainaki taitaa edestä pois lähteä, täytyy tiiviste siihen ostaa uusi.
Onko jotain muuta mitä pitää/kannattaa uusia samalla kertaa kun sitä pumppua ruuvaa ? Onko siinä kannessa joku tiiviste tai jotain ? Aika öljyseltä meinaan näyttää mulla pumpun takakansi.
Eli mitä tuossa 3 litran turbodaizlassa pitää/kannattaa purkaa kun aletaan pumppua säätämään ?
Imusarja ainaki taitaa edestä pois lähteä, täytyy tiiviste siihen ostaa uusi.
Onko jotain muuta mitä pitää/kannattaa uusia samalla kertaa kun sitä pumppua ruuvaa ? Onko siinä kannessa joku tiiviste tai jotain ? Aika öljyseltä meinaan näyttää mulla pumpun takakansi.

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ruiskutuspumpun takakannessa on tiiviste. On sellainen joskus askarreltu ihan tiivistearkistakin kun ei ole kaupasta löytynyt sopivaa, mahdollisimman paksu kun se kansi on sellainen peltilörttö ja ehkäpä jopa liimaa väliin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Yes sir, täytyy tässä viikolla askarrella ja katella jos lähiviikkoina ehtis ruuvauksen suorittaa.
Ei ainakaan kovin hankalalta hommalta näyttänyt, mutta pakkohan siellä on jonku alkaa aina vastustamaan
Ei ainakaan kovin hankalalta hommalta näyttänyt, mutta pakkohan siellä on jonku alkaa aina vastustamaan

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
eikä tarvi irrotella imusrajaa, eikä muutakaan. pumpusta vaan takakansi auki, niin se riittää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
pera8x kirjoitti:eikä tarvi irrotella imusrajaa, eikä muutakaan. pumpusta vaan takakansi auki, niin se riittää.
Eipäs niin, just kaverin kans 2tiimaa sitten tingattiin tuosta. No, oli siinä kumpikin osittain oikeassa

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
paljonkos uskaltaa nostaa kierroksia kun paketti om606, hx40s, mynä 7mm ja nyt kiertää vapaana 5550, ahdot nousee tonne
2,2bar paikkeille, kertokaahan kokeneemmat
2,2bar paikkeille, kertokaahan kokeneemmat
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Se hajoaa jossakin 7000-8000 rpm välimaastossa 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Polttoaineen ominaisuus ( diesel ) estää dieselmoottorissa optimalisen palamisen ( puristuspaineen / lämpö ) perusteella kyseisessä moottorikonstruktiossa. Moottori täytyy olla ehdottoman tasapainossa, jos haaveillaan 7000 r/min. Värähtelyjen solmupisteet tahtovat osua moottorielimien kriittisiin kohtiin tuhoisasti. Kohtuullisen turvallinen kierrosyläraja on alle 6000 r/min.veskola kirjoitti:Se hajoaa jossakin 7000-8000 rpm välimaastossa
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
eli jos vapaana kiertää 6000 niin pitäis kestää, paljonkos toi mynän 7mm tarvii kierroksia että saa täydet syötöt?
ja olikos vetävien nosto niin että 300rpm/yksi kierros ruuvista
ja olikos vetävien nosto niin että 300rpm/yksi kierros ruuvista
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95