Öljyvuoto omituisessa paikassa (W124 300TDT)
Öljyvuoto omituisessa paikassa (W124 300TDT)
Mikähän öljy mahtaa W124 300TDT:n imusarjassa pyöriä kun vuotaa ykkösenpytyn kohdalta imusarjantiivisteen välistä koneen kyljelle? Tuntuu tulevan imusarjan tiivisteen ja kannen välistä öljyä tihkumalla...
Onko jompi kumpi imusarjan kiinnityspulteista öljytilaan yhteydessä? Ensin epäiltiin että vuotaisi suihkun istukka, mutta ei. Öljyä tulee ihan selkeästi imusarjan ja kannen välisen tiivisteen välistä, öljyää koneen kyljen ja samalla ykkösen hehkutulpan... En usko että ahtimelta tulee niin paljon öljyä, koska ei vedätettäessäkään näy sinistä usvaa perästä, eikä 10w-40 öljyäkään tunnu kuluvan tolkuttomasti...
Turbodieselit on uusilaji, vapareiden kanssa enemmänkin pelanneena tuntuu jotenkin ihmeelliseltä nyt tämä vika, kampiakselin etupäänstefa vuotaa mutta se onkin selvä asia, tämä imusarja+öljy ja öljyn vuotaminen noin ihmeellisestä paikasta on jotain aivan uutta...
Onko jompi kumpi imusarjan kiinnityspulteista öljytilaan yhteydessä? Ensin epäiltiin että vuotaisi suihkun istukka, mutta ei. Öljyä tulee ihan selkeästi imusarjan ja kannen välisen tiivisteen välistä, öljyää koneen kyljen ja samalla ykkösen hehkutulpan... En usko että ahtimelta tulee niin paljon öljyä, koska ei vedätettäessäkään näy sinistä usvaa perästä, eikä 10w-40 öljyäkään tunnu kuluvan tolkuttomasti...
Turbodieselit on uusilaji, vapareiden kanssa enemmänkin pelanneena tuntuu jotenkin ihmeelliseltä nyt tämä vika, kampiakselin etupäänstefa vuotaa mutta se onkin selvä asia, tämä imusarja+öljy ja öljyn vuotaminen noin ihmeellisestä paikasta on jotain aivan uutta...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Onhan tässä tulokkaassa ilmeisesti joku tälläinen kierrästys, en ole tukkinut laitosta koska en ollut varma mitä kaikkea pitää tukkia, ja hovikorjaaja katkaisi sormet kardaanin välissä...Mutta ihmetyttää että miten sitä öljyä voi tulla ns. tihkumalla? Kun ahdin herää menoa kyllä piisaa, mutta että niin paljon paineita että tulee tiivisteistä ulos?
Pitää ottaa huomenissa auki turbon imupuoli ja kokeilla välyksiä, pitäshän tuollaiselle kelvata öljynkin jos kerran turbo on niin horo että laskee akselilta läpi, ja puhaltaa imusarjan tiivisteen välistä öljyä? Ja sinistä pitäisi kaiken järjen mukaan tulla pakoputkesta edes jossain vaiheessa mutta kun ei...Perhanan perhana, kaikenlaista harmia sitä onkin näiden kanssa
Ps. Miten pitkään muilla samanlaisen omistajilla sahuuttaa käyntiin? Tämä meidän versio ei lähde ns.avainta näyttämällä vaan vaatii pitempää pyöritystä. 2,5l vaparipata lähti nätisti kuin avainta vain vilautti, tämä uusi ei ole vilautuksesta moksiskaan...
Pitää ottaa huomenissa auki turbon imupuoli ja kokeilla välyksiä, pitäshän tuollaiselle kelvata öljynkin jos kerran turbo on niin horo että laskee akselilta läpi, ja puhaltaa imusarjan tiivisteen välistä öljyä? Ja sinistä pitäisi kaiken järjen mukaan tulla pakoputkesta edes jossain vaiheessa mutta kun ei...Perhanan perhana, kaikenlaista harmia sitä onkin näiden kanssa

Ps. Miten pitkään muilla samanlaisen omistajilla sahuuttaa käyntiin? Tämä meidän versio ei lähde ns.avainta näyttämällä vaan vaatii pitempää pyöritystä. 2,5l vaparipata lähti nätisti kuin avainta vain vilautti, tämä uusi ei ole vilautuksesta moksiskaan...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Kyllä minullakin lähtee heti käyntiin, ei tarvitse sahata.
Itse epäilisin seuraavaa:
Öljy mikä tihkuu on huohottimesta tulevaa + pakokaasunkierrätyksen sontaa. Turbodieselit huohottavat yllättävän paljon, turbon imupuoli on öljyssä koska huohotinputki tulee imuilmaletkuun.
Huono käynnistyvyys:
1. Väljä kone
2. Huonot hehkut
3. Pumpun säätö / ajoitus pielessä
joku noista edellä mainituista riittää.
Itse epäilisin seuraavaa:
Öljy mikä tihkuu on huohottimesta tulevaa + pakokaasunkierrätyksen sontaa. Turbodieselit huohottavat yllättävän paljon, turbon imupuoli on öljyssä koska huohotinputki tulee imuilmaletkuun.
Huono käynnistyvyys:
1. Väljä kone
2. Huonot hehkut
3. Pumpun säätö / ajoitus pielessä
joku noista edellä mainituista riittää.
Pitää kohta lähteä ahtimen imuletkua irroittamaan, ja koittamaan turbon akselin välyksiä, ja selvittelemään että mistä se öljy sinne imusarjaan menee.
Hehkut vaihdettu ihan äskettäin, Boschin pika versiot. Sahuuttaa ainoastaan jos kääntää avainta välittömästi valon sammumisen jälkeen, mutta pitempi hehkutus auttaa eikä tuota sahaamisilmiötä tapahdu havaittavissa määrin. Tais olla turboon huono investointi nuo pikahehkut?
Hehkut vaihdettu ihan äskettäin, Boschin pika versiot. Sahuuttaa ainoastaan jos kääntää avainta välittömästi valon sammumisen jälkeen, mutta pitempi hehkutus auttaa eikä tuota sahaamisilmiötä tapahdu havaittavissa määrin. Tais olla turboon huono investointi nuo pikahehkut?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Joo, vakiohehkut sinne pitää laittaa.Mihaline kirjoitti:Pitää kohta lähteä ahtimen imuletkua irroittamaan, ja koittamaan turbon akselin välyksiä, ja selvittelemään että mistä se öljy sinne imusarjaan menee.
Hehkut vaihdettu ihan äskettäin, Boschin pika versiot. Sahuuttaa ainoastaan jos kääntää avainta välittömästi valon sammumisen jälkeen, mutta pitempi hehkutus auttaa eikä tuota sahaamisilmiötä tapahdu havaittavissa määrin. Tais olla turboon huono investointi nuo pikahehkut?
Onko turbo muuten Garretin vai KKK:n? Garreteissa on ollut vähän väljistymisvikaa, KKK on kestävämpi. Pitkittäisvälystä ei saa olla, mutta luonnollisesti sivuttaisesti saa liikkua.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa