W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
Automaattilaatikko.
Pakin kytkennässä menee n. 2-3 sekuntia ennenkuin pykälä menee päälle. Tämänkin jälkeen peruuttaessa tuntuu kuin luistaisi ja peruuttaminen on sellaista rytkyttämistä.
Kirkkovenetraileria (vene kyydissä) jäätiin hyvin loivassa vastamäessä paikalleen. Piti ottaa vähän eteenpäin ennenkuin suostui lähteä peruuttamaan ja tuolloinkin tuntui luistavan jonkun verran.
Luin jostain, että laatikko olisi säädettävä. Korjaantuuko tuo säädöillä, vai meneekö laatikko operoitavaksi?
Mainittakoon, että normaalisti (eteenpäin) ajettaessa laatikko toimii hyvin, ei luista. Päinvastoin, 1 --> 2 tai 2 --> 3 -vaihto on hieman nykäisevä.
Pakin kytkennässä menee n. 2-3 sekuntia ennenkuin pykälä menee päälle. Tämänkin jälkeen peruuttaessa tuntuu kuin luistaisi ja peruuttaminen on sellaista rytkyttämistä.
Kirkkovenetraileria (vene kyydissä) jäätiin hyvin loivassa vastamäessä paikalleen. Piti ottaa vähän eteenpäin ennenkuin suostui lähteä peruuttamaan ja tuolloinkin tuntui luistavan jonkun verran.
Luin jostain, että laatikko olisi säädettävä. Korjaantuuko tuo säädöillä, vai meneekö laatikko operoitavaksi?
Mainittakoon, että normaalisti (eteenpäin) ajettaessa laatikko toimii hyvin, ei luista. Päinvastoin, 1 --> 2 tai 2 --> 3 -vaihto on hieman nykäisevä.
Re: W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
Lisäyksenä vielä; vuosimalli -94 ja koneena 250D. VIN-koodin mukaan 4-lovinen automaatti.
Re: W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
Tää ei kuulosta lainkaan halvaltaJonze kirjoitti:Loota irti ja pakkimännän tiiviste vaihtoon.

Osaako kukaan heittää kustannusarviota mitä tuo kustantaa pajalla teetettynä?
Re: W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
Alle tonnin prosessi ollu mitä muutamia tehty. Riippuen tietty mitä osia tarkalleen tarvii.
Joku mersupurkaamo??
Re: W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
Aki P kirjoitti:Alle tonnin prosessi ollu mitä muutamia tehty. Riippuen tietty mitä osia tarkalleen tarvii.

Re: W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
ja itse tehtynä muutaman kympinMika B kirjoitti:Aki P kirjoitti:Alle tonnin prosessi ollu mitä muutamia tehty. Riippuen tietty mitä osia tarkalleen tarvii.

tuossa Aki P:n kustannusarviossa on kuitenkin työnosuus se suurin tekijä... josta taas verottaja vie leijonanosan kaikenmaailman alveineen ja sotumaksuineen

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
No näinhän se on.napa kirjoitti:tuossa Aki P:n kustannusarviossa on kuitenkin työnosuus se suurin tekijä... josta taas verottaja vie leijonanosan kaikenmaailman alveineen ja sotumaksuineenMika B kirjoitti:Aki P kirjoitti:Alle tonnin prosessi ollu mitä muutamia tehty. Riippuen tietty mitä osia tarkalleen tarvii.
Mistähän tuohon löytäis räjäytyskuvan että vois tulkita kannattaako meikäläisen hermoilla tuota edes ajatella?
Re: W202 automaatti "luistaa" peruuttaessa
Onko laatikko pakko ottaa irti kun tuon tekee? Varmaan tyhmä kysymys, vaan kun en tiedänapa kirjoitti:ja itse tehtynä muutaman kympinMika B kirjoitti:Aki P kirjoitti:Alle tonnin prosessi ollu mitä muutamia tehty. Riippuen tietty mitä osia tarkalleen tarvii.tiivisteet sai parillakympillä (itse pakinmännän tiiviste ja öljypumpun tiiviste) samalla tosin kannattaa tehdä muutakin huoltoa, eli ainakin öljynsuodatin ja öljypohjan tiiviste... sellainen 100 € remontti, jos mitään mekaanisia osia ei ole mennyt rikki...

ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04