Heips gurut ym.
Voiko autoa käyttää takapää ilmassa kun testaa vakionopeussäädintä?
Pystyykö näin tsekkaamaan sen toimintaa?
Liittimet käyty läpi mutta muuten hankala toimintaa testata.
Autossa on asd ja adr eli lukko ja luiston esto.
Vai pitäisikö kaikkien pyörien pyöriä että voi kokeilla tuota tempoa?
Terveisin
Mesemasa
Tempomatista.
Tempomatista.
MB 300 td -90
Re: Tempomatista.
En tunnusta olevani guru , mutta epäilen ettei voi.mesemasa kirjoitti:.
Voiko autoa käyttää takapää ilmassa kun testaa vakionopeussäädintä?
Minulla ei ainakaan pysynyt Tempomat päällä liukkaalla, vaan hylkäsi melko heti pois päältä ilmeisesti koska joku pyörä lipesi , eli pyöri eri tahtiin ...oletan.
Muutenkin jos pyörität takapyörät ilmassa , nosta alatukivarsien alta , muuten
vetarien nivelien elinikä voi lyhetä loppupäästä ...joutuvat kovin tiukille mutkille jos pyörät roikkuu alasennossa ...taas oletan.
Ja ihan eri asiaa :
Mikähän se mahtaa palauttaa levyjarruissa työsylinterit ?

Re: Tempomatista.
Männän tiiviste.tapioh kirjoitti:Mikähän se mahtaa palauttaa levyjarruissa työsylinterit ?Ei ole kompa.
Profiililtaan neliskanttinen tiiviste ikäänkuin venyy männän liikkuessa ulos, jarrusta hellitettäessä tiiviste palautuu, ja vetää samalla mäntää hieman mukanaan.
Palathan laahaavat koko ajan levyyn.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Re: Tempomatista.
Kuvasta näkyy vähän heikosti tuo nelikulmaisuus, mutta kyllä se sieltä pilkistää.Jani kirjoitti:Männän tiiviste.tapioh kirjoitti:Mikähän se mahtaa palauttaa levyjarruissa työsylinterit ?Ei ole kompa.
Profiililtaan neliskanttinen tiiviste ikäänkuin venyy männän liikkuessa ulos, jarrusta hellitettäessä tiiviste palautuu, ja vetää samalla mäntää hieman mukanaan.
Palathan laahaavat koko ajan levyyn.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Voihan se siitäkin johtua.JuhoK kirjoitti:No voiskohan se johtuu tosta tiivisteen risaisuudesta, kun kuluu just sen männän alta jarrupala paljon levyn toisella puolella olevaa nopeammin...?
Luultavammin se johtuu siitä, että ulompi jarrupala ei liiku kunnolla satulan rungossa (vai mikä sen virallinen nimi nyt olikaan)

Tai sitten on liukutapit jumissa.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa