Tempomatista.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mesemasa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 15.07.2003 09:18
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Tempomatista.

Viesti Kirjoittaja mesemasa »

Heips gurut ym.

Voiko autoa käyttää takapää ilmassa kun testaa vakionopeussäädintä?
Pystyykö näin tsekkaamaan sen toimintaa?
Liittimet käyty läpi mutta muuten hankala toimintaa testata.
Autossa on asd ja adr eli lukko ja luiston esto.
Vai pitäisikö kaikkien pyörien pyöriä että voi kokeilla tuota tempoa?

Terveisin
Mesemasa
MB 300 td -90
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Re: Tempomatista.

Viesti Kirjoittaja tapioh »

mesemasa kirjoitti:.

Voiko autoa käyttää takapää ilmassa kun testaa vakionopeussäädintä?
En tunnusta olevani guru , mutta epäilen ettei voi.
Minulla ei ainakaan pysynyt Tempomat päällä liukkaalla, vaan hylkäsi melko heti pois päältä ilmeisesti koska joku pyörä lipesi , eli pyöri eri tahtiin ...oletan.

Muutenkin jos pyörität takapyörät ilmassa , nosta alatukivarsien alta , muuten
vetarien nivelien elinikä voi lyhetä loppupäästä ...joutuvat kovin tiukille mutkille jos pyörät roikkuu alasennossa ...taas oletan.

Ja ihan eri asiaa :

Mikähän se mahtaa palauttaa levyjarruissa työsylinterit ? :?: Ei ole kompa.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Re: Tempomatista.

Viesti Kirjoittaja Jani »

tapioh kirjoitti:Mikähän se mahtaa palauttaa levyjarruissa työsylinterit ? :?: Ei ole kompa.
Männän tiiviste.
Profiililtaan neliskanttinen tiiviste ikäänkuin venyy männän liikkuessa ulos, jarrusta hellitettäessä tiiviste palautuu, ja vetää samalla mäntää hieman mukanaan.
Palathan laahaavat koko ajan levyyn.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Tempomatista.

Viesti Kirjoittaja M.K »

Jani kirjoitti:
tapioh kirjoitti:Mikähän se mahtaa palauttaa levyjarruissa työsylinterit ? :?: Ei ole kompa.
Männän tiiviste.
Profiililtaan neliskanttinen tiiviste ikäänkuin venyy männän liikkuessa ulos, jarrusta hellitettäessä tiiviste palautuu, ja vetää samalla mäntää hieman mukanaan.
Palathan laahaavat koko ajan levyyn.
Kuvasta näkyy vähän heikosti tuo nelikulmaisuus, mutta kyllä se sieltä pilkistää.
Kuva
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

No voiskohan se johtuu tosta tiivisteen risaisuudesta, kun kuluu just sen männän alta jarrupala paljon levyn toisella puolella olevaa nopeammin...?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

JuhoK kirjoitti:No voiskohan se johtuu tosta tiivisteen risaisuudesta, kun kuluu just sen männän alta jarrupala paljon levyn toisella puolella olevaa nopeammin...?
Voihan se siitäkin johtua.
Luultavammin se johtuu siitä, että ulompi jarrupala ei liiku kunnolla satulan rungossa (vai mikä sen virallinen nimi nyt olikaan) :roll:
Tai sitten on liukutapit jumissa.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Vastaa Viestiin