W126 280 ja 380 erot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lentsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.02.2004 16:08

W126 280 ja 380 erot

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Kertokaas viisaat mitkä osat eroavat toisistaan 280 ja 380 meseissä,
tietysti moottori ja vaihteisto mutta miten jarrut ja akselistot ?

Tässä meinaan hakea Saksan maalta toisen W126 mesen ja suorittaa luovaa operointia osien vaihdon merkeissä ...
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vähän eroja

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Näin äkkiseltään tuntuisi siltä, että edellä mainitsemiesi erojen jälkeen loput eroavaisuudet kutistuvat aika pieniin. Eiköhön jarrut ole aivan samaa tavaraa, samoin akselistot (varsinkin kun 280:sen vastapelurina on pikkulohkoinen vee kasi). Peränvälitys tietenkin poikkeaa: 280:sessä oli 3.46 ja alkuvaiheen 380:sessä (79-81) muistaakseni 3.27. "Energiansäästöintoilun" jälkeen perä piteni 2,47:ään.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Eipä niissä varmaan ole hirveitä eroja. Suorituskykykin on Suomen nopeuksilla sama. 500:ssa on muutakin eroa alustassa.. V8-malleissa tuli absit vakioksi -84.
lentsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.02.2004 16:08

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Jep jep, kiitoksia ! pitänee ihmetellä vielä niitä koneen kiinnikkeitä että ovatko muokattavissa vai pitääkö etukelkka vaihtaa samalla.
Vastaa Viestiin