Kertokaas viisaat mitkä osat eroavat toisistaan 280 ja 380 meseissä,
tietysti moottori ja vaihteisto mutta miten jarrut ja akselistot ?
Tässä meinaan hakea Saksan maalta toisen W126 mesen ja suorittaa luovaa operointia osien vaihdon merkeissä ...
W126 280 ja 380 erot
Vähän eroja
Näin äkkiseltään tuntuisi siltä, että edellä mainitsemiesi erojen jälkeen loput eroavaisuudet kutistuvat aika pieniin. Eiköhön jarrut ole aivan samaa tavaraa, samoin akselistot (varsinkin kun 280:sen vastapelurina on pikkulohkoinen vee kasi). Peränvälitys tietenkin poikkeaa: 280:sessä oli 3.46 ja alkuvaiheen 380:sessä (79-81) muistaakseni 3.27. "Energiansäästöintoilun" jälkeen perä piteni 2,47:ään.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)