VAROITUS!! Ilmajouset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mikipako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 02.02.2010 15:11

VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja mikipako »

Tänään sitte ilmapussi otti ja suoraan sanottuna räjähti niinkuin ilmapallo! Ainut onni asiassa oli se että räjähdys tapahtui pysäköidessä eikä esim. motarilla 120km/h vauhdissa. Ihmettelen vaan että tuollaisesta asiasta ei ole varoittanut maahantuoja tai VEHO? koska tuossa on olemassa aikamoinen vaaramomentti?

Suosittelen siis mikäli autoissanne on sellainen ongelma että perä laskee, käyttämään auton heti huollossa ettei tule entisiä mersukuskeja. Itse voin nyt suoraan sanoa 2,5 vuoden kokemuksella että mersuihin en enää koske ja auto lähtee tuon korjauksen jälkeen vaihtoon. Autossa ei tuon 2,5v omistuksen aikana ole tullut vastaan muuta kuin vikoja, noilla huolloin määrillä ja hinnoilla olisi jo ostanut 1 uuden KIAN tai Huyndain.:)

Entinen mersumies W211 E270CDI FARM " Sammuva JOHTOtähti"
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1802
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja sompio »

Herää vahva epäilys ettet ole ainoa joka on näihin -95 jälkeisiin Mersuihin kyllästynyt.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
mikipako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 02.02.2010 15:11

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja mikipako »

Ainoa positiivinen asia tässä tosiaan oli se että kyseinen vahinko ei sattunut vauhdissa lapset kyydissä!
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Sitä se teettää kun luullaan, että se mahdollisimman halvalla ostettu esim. 7 vuotta vanha auto ei vois hajota. Ei tästä ole kauaa, kun tuossa lähitiellä oli ihan uus C5 perä alhaalla ja auto oli jäänyt siihen. Ei ne mersutkaan mitään ylivoimasia ole.

Niin moni sen kantapään kautta oppii ja tulee oppimaan, että ei kannata ostaa sitä halvimmasta päästä olevaa vaihdokkimersua sieltä Sulantien häkistä, ja myös se, että kannattaa ihan oikeesti joskus katsella vähän sitä auton kuntoa tai ehkä jopa huollattaa ettei tule yllätyksiä...
mikipako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 02.02.2010 15:11

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja mikipako »

.:) näyttää olevan noilla W211:llä sama mistä ne on ostettu... Huoltoliikkeen mukaan näissä hilavitkuttimissa on ollut "yllättävän" paljon vikoja vaikka mersu oli mainostanut alunperin että tämä malli kestää mitä vaan. "Normaalikuntoisella" autolla nyt yleensä ajaa öljynvaihto (1/2-1v) välin ilman suurempia huoltoja? (riippuen tietenkin siitä paljon vuodessa ajaa) Voihan olla että omalle kohdalle sattui juuri tuo maanantai päivän versio? Onni huoltoliikkeelle.:) Tästä eteenpäin huollatan kuitenkin muita merkkejä. Suurin murheeni oli kuitenkin tuo mitä alunperin kirjoitin eli "VAARA" ilmajousissa.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Terve,
Mitä luulet, että olisi tapahtunut, jos ilmapussi olisi räjähtänyt ajossa? Eihän se kuitenkaan maahan asti laske, ja ESP hoitelee tuossa tapauksessa muun homman-en tosin tiedä. Luulisi, että jos tällainen olisi vaaran paikka, niin asia olisi tullut tehtaalle esiin vuosien saatossa.
No joka tapauksessa hyvähän se on kokeilla välillä jotain muuta nykyautoa, jos muutenkin teknisiä murheita on ollut niin paljon. V70 volvo voisi olla sinulle yksi hyvä vaihtoehto-ovat hiljaisia ja automaatti toimii ihan kivasti ja on olemassa pirteitä dieselkoneita.
mikipako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 02.02.2010 15:11

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja mikipako »

Tässä tapauksessa koko perä putos kyllä niin alas että takapuskuri melkeen osu maahan ja luulen kyllä että näillä keleillä jos motarilla vauhtia on 120km/h niin kyllä siinä ESPillä ei ole enää mitään väliä? no tiedä sitten?

Volvo V70 oli ennen mersua ja OK laite, ainoastaan normaalia kuluvien osien huoltoa. Mersuun vaihdoin sen vuoksi että ajattelin sen olevan varma toiminen ja luotettava. Autolla kuitenkin oli ajettu ostettaessa ainoastaan 140tkm, eli lähes "prändNy"? no mutta niinkuin kerroin ehkä kohdalle sattui se maanantai pvän versio.
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Eipäs ajeta ylinopeutta motarillakaan, lapset vaaraantuu. :D
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja Division »

kardaani kirjoitti:V70 volvo voisi olla sinulle yksi hyvä vaihtoehto-ovat hiljaisia ja automaatti toimii ihan kivasti ja on olemassa pirteitä dieselkoneita.
...ja ilmajousia... :P
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Nythän se on sitten fiksua maksaa kallis raha korjauksesta ja myydä sen jälkeen auto alihinnalla pois :) Varsinkin jos on muuten hyväkuntoinen ja "prändnyy":n oloinen...
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja Division »

On myös olemassa yksi universaali totuus: Volvomiehestä ei tule koskaan Mersumiestä, eikä Turkulaisesta Stadilaista ja hyvä niin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2595
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

masaf1 kirjoitti:Sitä se teettää kun luullaan, että se mahdollisimman halvalla ostettu esim. 7 vuotta vanha auto ei vois hajota. Ei tästä ole kauaa, kun tuossa lähitiellä oli ihan uus C5 perä alhaalla ja auto oli jäänyt siihen. Ei ne mersutkaan mitään ylivoimasia ole.

Niin moni sen kantapään kautta oppii ja tulee oppimaan, että ei kannata ostaa sitä halvimmasta päästä olevaa vaihdokkimersua sieltä Sulantien häkistä, ja myös se, että kannattaa ihan oikeesti joskus katsella vähän sitä auton kuntoa tai ehkä jopa huollattaa ettei tule yllätyksiä...

Kyllä se Mersu hajoaa paljon uudempanakin.

Voin kokemuksesta sanoa, että Toyotakin hajoaa, ei läheskään niin usein kuin Mercedes Benz mutta hajoaa kuitenkin.
Vasta viikko sitten jouduin suihkauttamaan CRC:tä oikeanpuoleiseen käsijarruvaijeriin koska se jätti käsijarrua aavistuksen päälle.
Kokemusta Toyotasta on 12 ajovuotta ja nyt jo joutui ensimmäisen kerran jarruremonttia tekemään. Uusin näistä kokemuksen kohteena olevista Toyotoista vuosien varrelta on ollut 11 vuotias.

Mercedes Benz sen sijaan uudempi ja hajosi ensimmäisen kerran muutama tunti oston jälkeen. Sen jälkeen vikoja on tullut tasaiseen tahtiin.
Mercedes Benzin laatu on siten tasainen.

Toyotan laatu on parempaa koska nämä autot on tehty Japanissa. Eikä osittain Etelä-Afrikassa tai Espanjassa kuten aito Mercedes Benz.
Avatar
Terrance
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 11.07.2010 20:41
Paikkakunta: Lahti

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja Terrance »

Division kirjoitti:On myös olemassa yksi universaali totuus: Volvomiehestä ei tule koskaan Mersumiestä, eikä Turkulaisesta Stadilaista ja hyvä niin.
Vahvistaako poikkeus säännön sitten?

T: 6 Volvoa ennen omistanut
W124 E220 -95 (ex)
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

taitaa mersussaki räjähdellä enemmän renkaita ku jousipusseja.. :mrgreen:
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Terrance kirjoitti:
Division kirjoitti:On myös olemassa yksi universaali totuus: Volvomiehestä ei tule koskaan Mersumiestä, eikä Turkulaisesta Stadilaista ja hyvä niin.
Vahvistaako poikkeus säännön sitten?

T: 6 Volvoa ennen omistanut
Mulla oli vaan 5 Volvoa, tosin ne oli kaikki liisareita, yhtään en omistanut.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja teem085 »

No tämähän vahvistaa sen että kannattaa korjata/korjauttaa kun vikaa ilmestyy,kun meidän firman mersussa(atego1828) räjähti kans ilmapussi kun tarpeeksi kauan tyhjensi pussia. Ajot jäi ajamatta siltä yöltä,mutta mersu edelleen ajossa...

Vikoja tulee muihinkin autoihin,eikä se meinaa että kannattaisi aina merkkiä tai autoa vaihtaa...
Ot:nä omistin mazda 626:sen armeija aikana,jossa tuli joka loma jokin vika minkä takia auto jätti tien päälle.
Viat olivat kuitenkin ns.kuluvia osia joten en kuitenkaan niiden takia autoa hävittänyt.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yks kaveri kanssa tappeli lyhyen land.cruiserin moottorin kanssa ja lopulta kun sai nippuun niin myyntiin.No parin vuoden päästä uusi omistaja soitti että on ollut tosi hyvä auto kun ei oo ollu mitään vikaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja woke »

Niin. Kyllähän se jousipussikin on kuluva osa. Mitä kaikkea vikaa sitä sitten on 2,5 vuoden aikana kertynyt?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja napa »

tässä taas huomaa, kuinka uudet (kaikki w124 jälkeen tehdyt on "uusia" :D ) mersutkin vielä ratsastaa sillä w115/w123/w124 aikaisella maineella kestävästä autosta tai siis ,ettei sitä nyt ihan joka viikko tarvitse huollossa makuuttaa jonkun pikkuvian takia... kieltämättä w124 jälkeisten mersujen taso on laskenut joko lähemmäs muita merkkejä tai muut on petranneet, itse epäilen, että syy on molemmissa... no, onhan ne kyllä halventuneetkin, eikä uusi mersu enää ole sellainen "kallis auto", kuin vielä joskus w124 aikoina, oman -89 mallisen 300E:n hinnalla olis saanut 2 kpl omakotitaloa... maksaako nykyään uusi keskitason E mallin mersu 2 omakotitalon hinnan, ei taida maksaa...

w210 kai on vielä jotenkin teknisesti ok. mutta kun se on niin saatanan ruma, että se on ikuisesti pannassa...

sitten ketjun aloittajalle vielä, että tuskin ne muutkaan uudet autot sen parempia on :roll: paskaa tulee niskaan luultavasti vaikka mitä merkkiä kokeilis, ne kun tehdään nykyään kertakäyttö vehkeiksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Kyllä se juuri näin taitaa olla..Monella muullakin automerkin maineella silmät sidottuna ratsastetaan toivossa,että auto olisi miltei ikiliikkuja..
Esim.mielestäni viimeistään silloin kun Volvo lopetti takavetoisten teon,ei sitä kyllä ole enää mieltänyt volleksi..Itsellä oli 100-200-900 sarjan malleja ja miltei
parempia traktoreita ole ollutkaan.. :) Kuten Saabin mallit 99-900:set niitti samaa hyvää mainetta rinta rinnan vollen kanssa..Missä lie kiinassa nykyään tehdään.. :shock:
Opelilta löytyi B ja C-mallit,E-mallissa jo mentiin alamäkeen päin..Ymmärrän minä sen että eihän sellaisia jumalattoman vahvoja murikoita kannata nykypäivänä varmaan tehdäkään..
eikai varaosamyyjätkään rikastuisi jos kerran 30 vuoteen käydään uusi akku ja ilmanpuhdistaja ostamassa autoon..
Itsellä olevä w126 on kyllä mielestäni luja auto,perustekniikan osalta ainakin..Ruoste vaivaa,mutta sehän on ollut vain käyttäjän virhe huonosta ylläpidosta..sallin silti 25vuotta vanhalle
Autolle ruostetta..ja hyväksyn senkin ja olen riskin ottanut jos jotain särkyy niin kuntoon on laitettava jos mielii ässällä ajella.Hieman omia ajatuksia heitin pinnalle! 8)
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja PYY »

Tekniikka lisääntyy --> murheet lisääntyy. Ilmajousitus on aina ilmajousitus ja siihen liittyy riskinsä... Olkoon sitten ilma-öljy tai mikälie kuten citikoissa mutta ohan se selvä että tekniikan myötä murheet ja ongelmat lisääntyy.

Oma super luotettavan merkin eli toytota historiani vuosimallien merkeissä -85, -86, -88, -91, -99, -03, -05, -10. -88 oli näistä viimeinen pomminvarma dieseli. ja -03 surkein. -10 en ajanutkaan kuin -60tkm ja laitoin taipaleelle. Osa uutena laitettua osa reippaat 100 ajettuina. Näistä opin että en koskaan osta itselleni 100-180tkm ajettua autoa niissä aina eniten murheita. Nytkin mersun hankkiessani oli kriteeri että yli 200 ajettu.

Ja mitenkö tämä liittyy ilmajousiin ja topicin aloittajan tuskastumiseen. no sen että ilmajousitus on ilmajousitus ja uskallan väittää merkistä riippumaatta, oman ja kavereiden kokemusten (en nyt viittaa essonbaarin juttuihin) kautta että suurin todennäköisyys lyödä kätensä sontaan on laittaa 120-180tkm ajettu 4-6v vanha auto. ;)
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

PYY kirjoitti:suurin todennäköisyys lyödä kätensä sontaan on laittaa 120-180tkm ajettu 4-6v vanha auto. ;)
No kappas, just tollasen hommasin, ja ilmajousilla vielä. Räjähdyksiä ja muita katastrofeja odotellessa....
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
mese230te
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 25.01.2004 08:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja mese230te »

napa kirjoitti: no, onhan ne kyllä halventuneetkin, eikä uusi mersu enää ole sellainen "kallis auto", kuin vielä joskus w124 aikoina, oman -89 mallisen 300E:n hinnalla olis saanut 2 kpl omakotitaloa...
Ehkä vielä kuvaavampi vertaus on että minulla olleen 230TE:nkin hinnalla olisi saanut 3 uutta Volvo 740:stä tuohon aikaan. Nyt Volvo ja vastaava Mersu melkein samanhintaisia.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Iraslak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 27.07.2010 21:31
Paikkakunta: LPR

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja Iraslak »

Jaapajaapa. Joku liputti sieltä V70 puolesta. Juuri meinasi käydä köpöt 2007 V70:n kanssa kun kotipihasta lähin peräkärrin kanssa, pääsin korttelin ja yritin kääntyä vasemmalle mutta vasemmalta puolelta raidetangon kiinnitysmutteri päätti löystyä ja irrota. Mentiinkin sitten suoraan se risteys. Vauhtia tosin oli se 30km/h, mutta 80 vauhdissa olisi voinut sattua pahasti. Oikealtakin puolelta oli mutteri löysällä. Eli pitäskö mennä laittamaan Volvo foorumille varoitus V70 mallista?

En tosin tiedä kuinka monelta noita ilmapusseja on räjähdellyt, mutta enpä silti kiellä hankkimasta tuollaista V70 mallia. Onhan se muuten ihan ok auto
0479
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 12.02.2011 22:22

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja 0479 »

Sama juttu täällä aamulla kauppaan lähtiessä poksahti jousipussi takaa! Kyllä sihijuoma taas maittaa!!!!!!!!!!!!! w211 320 cdi -03
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ilmajouset ei taida siis kuulua suomen talveen :roll: Niinhän ne on kaikista V-mallin vitoistakin hajonneet alle 150 tkm lukemissa, useimmiten juuri talvella. Tehtaan luulisi olevan kiinnostnut mikä ne rikkoo ja miksi, ilmeisesti jäätä (vettä) pääsee väärään paikkaan ja pikkuhiljaa pussi mnee huonoksi ja sitten poks kun tulee vähän rasitusta töyssyssä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Paskaa tekniikkaa.

Ilman sekoittaminen jarruihin / jousiin on jo iän ikuinen homma raskaassa kalustossa.

Ottaisivat mallia Volvolta. Ja sieltä kuorma-auto puolelta. Ovat kuulemma ilmajousitukset pelanneet kuorma-autoissa oikeinkin hyvin. Talvella pitää vain vähän latailla, ei muuta. Näin siis rahtarin sanoin.

Toki noissakin on omat ongelmansa.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja villeeino »

nonyt sitten meikäläisen mersusta poksahti ilmapussi ajosta. vauhtia ei kuitenkaan ollut kuin n.40-50km/h. aika pikaseen auton vasen takakulma tipahti kenttään, kuormaakin oli aika paljon kyydissä (muutto). renkaina on 225/45/17 ni ei ottanut kaareen kiinni ja pystyin ajamaan sen 1,5km kotiin. autossa siis automaattinen tasonsäätö ja ilmapussit takana. viime talvena n.35asteen pakkasessa auton perä tippu kun seisoi käyttämättömänä pari päivää. saituuttani en vaihtanu pussia kun toiselle puolelle joten pitänee pikapuoliin tehdä jonkinnäköinen kuntotarkastus toiselle pussille. luultavasti on/oli alkuperäiset ja ei tietoa et ois mitenkään"huollettu". autolla kylläkin ajettu jo 326tkm. vaihdon teetätin konalassa auto partnerilla, kun sinne nopeimmin sain ajan. vaihto aika ei ollut kuin n.1h 45min. ainut mistä jäi paha maku suuhun oli viivan alle jäävä maksettava suoritus, joka oli 260€. mielestäni aika kova hinta, varmaan vehollakin ois teettänyt halvemmalla?! joten tuon hinnan puolesta en suosittele paikkaa mutta muuten ok...
Audi Q7

Ex: E-mersuja
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja etrade »

Ilmapussi rikki ja kokonainen viestiketju itkua. Ei edes jarrut hirtä kiinni.

Kannattais viedä ajokortti lähimmälle poliisilaitoksella ja ostaa bussilippu.
(ei kannata ottaa lapsia bussiin mukaan jos siitäkin menee ilmapussi ja tulee maailmanloppu)
bmj126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 21.02.2011 16:13
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: VAROITUS!! Ilmajouset

Viesti Kirjoittaja bmj126 »

Särkkyy ne raskaastakin.
Jouduin kolme vuotta sitten käymään erikoislääkärillä kun Volvon tukkiauto räjäytti ilmat pihalle.
Olin auton alla ja alle metrin päässä kun paukahti.
Monet jälkitarkastukset piti käydä ja verta tuli korvista.
Vastaa Viestiin